Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:56

vuurneon schreef:
Ik hoop niet dat die ellende tussen beide landen, in de weg staat van onderzoek naar dit 'ongeluk'.

Dat hoop ik ook voor de nabestaanden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:57

vuurneon schreef:
Ik hoop niet dat die ellende tussen beide landen, in de weg staat van onderzoek naar dit 'ongeluk'.

Ik hoop het idd ook niet, maar ik vrees helaas van wel. Als die black boxes in handen komen van Rusland of Oekraine, gaan we de waarheid nooit te horen krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:58

Een bericht op ned 2 dat er toch langzaam wel bijna zeker is dat het is neergehaald. Echt te erg. En dan gaan bakkeleien en welles nietes terwijl er zoveel onschuldige doden zijn en zoveel verdriet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:58

Het is een feit dat de Russische media anders operen dan Nederland. Ik zat net in de auto en op Radio 1 was er iemand die daar wat meer verstand van heeft en die vertelde ook dat dit voor die omgeving niet zo raar is dat er dit soort foto's gemaakt en gepubliceerd worden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:59

Furrow schreef:
Ik vind dat het nu ook een beetje als handige politieke campagne gebruikt wordt tegen Rusland.
Terwijl het zo triest is, echt onrespectvol.

Of tegen Urkaine, afhankelijk met wie je praat. Het is daar nu eenmaal een politiek zeer gevoelig gebied en dan krijg je toch dat er gewezen wordt, echter zijn er in dit geval opnames van russische separisten die toch best duidelijk zijn dat ze er iets mee te maken hebben. Het is nog geen feit, maar het wijst wel die kant op, dus dat het nu een campagne tegen Rusland is, dat lijkt me niet.

Voor landen zoals Rusland zijn zulke foto's idd normaler in de media. In meerdere landen hoor, maar in Nederland zijn wij redelijk netjes in zulke gevallen.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:00

Al die filmpjes ziet, jeetje. Krijg je toch kippenvel van. :(

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:01

Geen nieuws over de 777, heb wel gehoord dat Israel Gaza binnen is gedrongen en een ziekenhuis heeft beschoten, uitgerekend nu...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:01

Citaat:
De (vermoedelijk) neergeschoten Boeing van Malaysia Airlines is mogelijk verward met het vliegtuig van de Russische president Vladimir Poetin, zo meldt het Russische persagentschap Interfax en de Engelstalige Russische nieuwsdienst RT.

Volgens een anonieme bron vlogen de twee toestellen kort na elkaar - minder dan een uur verschil - via dezelfde route. De twee vliegtuigen kruisten elkaar op 10 kilometer hoogte nabij Warschau. Volgens de zegsman vloog het vliegtuig van Poetin niet ver van het ramptoestel.

Poetin was op de terugweg naar Moskou na in Brazilië een top van de BRICS-landen te hebben bijgewoond. "De twee toestellen lijken veel op elkaar. Hun contouren zijn hetzelfde en ze zijn ongeveer even groot. Ook de kleuren lijken van afstand veel op elkaar", aldus de anonieme bron.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:02

Doanique schreef:
Geen nieuws over de 777, heb wel gehoord dat Israel Gaza binnen is gedrongen en een ziekenhuis heeft beschoten, uitgerekend nu...

Rommelt idd daar ook flink, maar laten we hier ontopic blijven en niet over Gaza probleem gaan praten, want dan is het hek van de dam. Dat conflict is super ingewikkeld en duurt echt al jaren.

@Furrow bron?
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:02

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:03

Furrow schreef:
Citaat:
De (vermoedelijk) neergeschoten Boeing van Malaysia Airlines is mogelijk verward met het vliegtuig van de Russische president Vladimir Poetin, zo meldt het Russische persagentschap Interfax en de Engelstalige Russische nieuwsdienst RT.

Volgens een anonieme bron vlogen de twee toestellen kort na elkaar - minder dan een uur verschil - via dezelfde route. De twee vliegtuigen kruisten elkaar op 10 kilometer hoogte nabij Warschau. Volgens de zegsman vloog het vliegtuig van Poetin niet ver van het ramptoestel.

Poetin was op de terugweg naar Moskou na in Brazilië een top van de BRICS-landen te hebben bijgewoond. "De twee toestellen lijken veel op elkaar. Hun contouren zijn hetzelfde en ze zijn ongeveer even groot. Ook de kleuren lijken van afstand veel op elkaar", aldus de anonieme bron.

:oo :oo

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:04

Anoniem

Seleenntjee schreef:
Furrow schreef:

:oo :oo

Ik weet niet of ik dit moet geloven. Eerder vandaag werd er nog gerapporteerd dat Poetin ten tijde van de ramp aan de telefoon was met Obama, en dat hij degene is die het aan Obama verteld heeft.

secricible

Hmm, ze lijken idd op elkaar, maar vind dit toch wel heel bizar...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:06

Dribbel schreef:
Voor landen zoals Rusland zijn zulke foto's idd normaler in de media. In meerdere landen hoor, maar in Nederland zijn wij redelijk netjes in zulke gevallen.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Pa ... eefs.dhtml

15 minuten geleden stonden de foto's van de kinderlijken ook gewoon op HLN.
Nu zie ik dat ze weggehaald zijn, waarschijnlijk na klagen?
Dus wij zijn er ook niet vies van...

Edit ze staan er nog op -O-
Laatst bijgewerkt door Furrow op 17-07-14 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

justdiesel

Echt verschrikkelijk dit....
Kwam op facebook een berichtje tegen van iemand die voor vertrek een foto van het vliegtuig had genomen en de tekst er bij mocht hij verdwijnen, zo ziet hij er uit.
Eerst worden er grapjes gemaakt over wat hij plaatste en dan ineens het besef dat het vliegtuig inderdaad is verdwenen en de man dus overleden is.....
Echt bizar.....
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 17-07-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

x_ankieee

3 mensen die ik ken zijn overleden doordat ze in dit vliegtuig zaten.. Het is toch niet te geloven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:07

Het vliegtuig zou over 3 minuten moeten landen in Kuala Lumpur...

edit: SORRY! Niet waar! Tijdsverschil!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:08

kennisje heeft het vliegtuig nog uitgezwaaid voor vertrek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:08

x_ankieee schreef:
3 mensen die ik ken zijn overleden doordat ze in dit vliegtuig zaten.. Het is toch niet te geloven..

Gecondoleerd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:09

x_ankieee schreef:

Heel erg veel sterkte!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:09

x_ankieee schreef:

Gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:10

x_ankieee schreef:

gecondoleerd

cheybinky

LiannePuthzy schreef:
x_ankieee schreef:

gecondoleerd

jeetje inderdaad :(:)

SAKKIA

x_ankieee schreef:

Veel sterkte.