Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:36

Doe mij maar een klein laagje vet over spieren.
bmi vind ik grote onzin en wat dat soort dingen betreft vind ik cijfertjes zulke ondingen. Ga dan je vetpercentage opmeten als je een reëel beeld van je lichaamsinhoud wilt.
Zolang ik mijn spijkerbroeken pas ben ik blij.

Ik vind iemand mager als alle botten uitpuilen, er geen vet en geen spier zit, t gezicht er ongezond mager uitziet. Zo een woont er tegenover mijnouders huis. Knieën knakken heel eng naar binnen als ze loopt en in de zomer draagt ze sjaals omdat ze zichzelf niet warm kan houden. Dat vind ik mager En iedereen verdraait zowat zn nek als ze langsloopt.
Slank heb je ook in alle vormen en maten vind ik. Mager vind ik extreem slank maar daar zullen meningen ok weer over verschillen, maar dan nog, geen goede reden om iemand te vernederen. Is niet mijn leven denk ik maar :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:58

Poiuytrewq schreef:
Doe mij maar een klein laagje vet over spieren.
bmi vind ik grote onzin en wat dat soort dingen betreft vind ik cijfertjes zulke ondingen. Ga dan je vetpercentage opmeten als je een reëel beeld van je lichaamsinhoud wilt.
Zolang ik mijn spijkerbroeken pas ben ik blij.

Ik vind iemand mager als alle botten uitpuilen, er geen vet en geen spier zit, t gezicht er ongezond mager uitziet. Zo een woont er tegenover mijnouders huis. Knieën knakken heel eng naar binnen als ze loopt en in de zomer draagt ze sjaals omdat ze zichzelf niet warm kan houden. Dat vind ik mager En iedereen verdraait zowat zn nek als ze langsloopt.
Slank heb je ook in alle vormen en maten vind ik. Mager vind ik extreem slank maar daar zullen meningen ok weer over verschillen, maar dan nog, geen goede reden om iemand te vernederen. Is niet mijn leven denk ik maar :)

Je hebt gelijk hoor, ivm dat bmi en vetpercentage! Iemand kan een "laag en goed" bmi hebben, maar tegelijkertijd ook "vet" hebben! Of iemand kan, aldus bmi, "zwaar" zijn, maar als dat 1 bonk spieren is is er niks aan't handje toch?
Ik zit tegen de minimum volgens mijn bmi, maar dat neemt niet weg dat ik een buikje en serieuze billen heb... Moest ik nou wat meer bewegen zou ik echt gezond zijn, maar ik heb echt een conditie van niks haha.

Ik heb dus ook van die mooie botten, sleutelbeenderen ribben polsen handen en voeten tonen dat heel goed, maar daar heb ik wel de armen en schouders van een rugbyspeler bij gekregen :')

We zijn allemaal wie we zijn, en hebben allemaal een mening over wat we mooi vinden, maar waar gaat het heen als vrouwen elkaar uitschelden voor zak botten... Ik werk voor dit lichaam, en zou een moord plegen voor een sixpack, maar zou nooit een zwaarder iemand de grond inboren!
Zijn mannen onderling ook zo gemeen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:05

Wubwub schreef:
Raponsje schreef:
Echte vrouwen hebben een vagina.

Dus kijk eventjes naar beneden, als je hem kunt vinden... gefeliciteerd, je bent een vrouw.

_/-\o_ :')

Ik stem van harte in met _/-\o_ .

Maaaarrrr...... dat is het primaire geslachtskenmerk.
Tot de secundaire geslachtskenmerken hoort dat je rondingen op je heupen etc krijgt.

En die rondingen hebben dus niets maar dan ook niets te maken met overgewicht.

Qimm

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:07

niet met overgewicht, maar die rondingen bestaan nou eenmaal uit het vet dat erbij hoort als je een volwassen vrouw wordt. Vrouwen met ondergewicht missen vaak die rondingen weer. (en vrouwen met overgewicht hebben te grote rondingen :+)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:38

Ja, precies.
Nou heb ik er geen trauma van, maar ik dacht destijds wel "dat ik te dik aan het worden was" omdat ik her en der wat extra ""dik"" werd.
Wat zou het goed zijn als expliciet werd verteld dat je niet alleen gaat menstrueren, borsten krijgt - maar ook een duidelijke indicatie van hoe die rondingen simpelweg horen te zijn.
(Inclusief: bij overgewicht zijn ze wat extra - bij ondergewicht minder of niet; maar die rondingen horen erbij, ze zijn "goed".)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:55

Janneke2 schreef:
Raponsje schreef:
Echte vrouwen hebben een vagina.

Dus kijk eventjes naar beneden, als je hem kunt vinden... gefeliciteerd, je bent een vrouw.

Ik stem van harte in met _/-\o_ .

Tot de secundaire geslachtskenmerken hoort dat je rondingen op je heupen etc krijgt.

ik toch niet helemaal, dan sluit je transgenders uit.

als je je vrouw voelt, ben je vrouw.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:03

Dat zie ik heel anders. Maar goed.
Als je 80 spray tans en zonnebanksessies neemt ben je ook niet gelijk een neger ook al voel je je misschien wel zo en zie je er bijna zwart uit. (Of oranje bij de mislukten :D)

Ken ook een heel goed 'gelukte' transgender en ik heb er respect voor dat zij altijd is gebleven wie ze is maar toch zal ik het nooit 100% vrouw vinden.
Omdat het niet moedertje natuur haar werk is denk ik :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:10

Wetenschappelijk feit: vetrollen zijn ongezond. Dus of je het nu mooi vind of niet, met welk argument of excuus je ook komt voor je overgewicht, het is NIET GEZOND. Dus dan is het wetenschappelijk gezien einde discussie.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:16

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:19

hyppolyte schreef:
Buikvet is niet gezond, heupvet daarentegen kan weinig kwaad en is tot op zekere hoogte nog gezond ook.
En de discussie ging niet over of het al dan niet gezond is...:+

http://www.e-gezondheid.be/vet-in-heupz ... tueel/1483

Nee maar er komen wel constant opmerkingen van: ik kan er niks aan doen, ik vind het wel mooi, ik ben er tevreden mee, echte vrouwen hebben rondingen ;) etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:54

Tja, dat is andersom ook, mensen hier die met een BMI van 17 roepen dat ze het mooi vinden en er tevreden mee zijn, of zelfs beweren dat ze met een paar kilo meer te dik zijn...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:38

Poiuytrewq schreef:
Dat zie ik heel anders. Maar goed.
Als je 80 spray tans en zonnebanksessies neemt ben je ook niet gelijk een neger ook al voel je je misschien wel zo en zie je er bijna zwart uit. (Of oranje bij de mislukten :D)

Ken ook een heel goed 'gelukte' transgender en ik heb er respect voor dat zij altijd is gebleven wie ze is maar toch zal ik het nooit 100% vrouw vinden.
Omdat het niet moedertje natuur haar werk is denk ik :)

Dat hangt er maar net vanaf op welk punt je het werk van moedertje natuur beoordeelt. Kijk je naar de uiterlijke lichaamskenmerken of kijk je naar de breinstructuur:

http://online.wsj.com/news/articles/SB1 ... 0532617704

Het zou heel goed kunnen dat het verschil tussen 'man' of 'vrouw' zijn een stuk minder zwart-wit is dan de meeste mensen aannemen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:48

antje_vip schreef:
hyppolyte schreef:
Buikvet is niet gezond, heupvet daarentegen kan weinig kwaad en is tot op zekere hoogte nog gezond ook.
En de discussie ging niet over of het al dan niet gezond is...:+

http://www.e-gezondheid.be/vet-in-heupz ... tueel/1483

Nee maar er komen wel constant opmerkingen van: ik kan er niks aan doen, ik vind het wel mooi, ik ben er tevreden mee, echte vrouwen hebben rondingen ;) etc.

Kijk zo denk ik dus ook!
Goed dat als je overgewicht hebt, je toch lekker in je vel zit, maar eerlijk? Tis ongezond!
Ik weeg 47kg, maar hey, ik heb heupen en een kont hoor, ik ben slank én heb rondingen! Alleen zijn die niet bedekt door de vetrolletjes waar sommigen zich niks van aantrekken, maar ik dus wel.
En ik kan echt boos worden als de mollige/dikke dames naar de slanke gaan wijzen en anorexia of zak botten roepen, het is niet omdat de mensheid steeds maar vetter wordt dat dat plots gezond is, dus hou op met wijzen en wees gewoon eerlijk, je kan het best mooi vinden maar het is NIET gezond.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:57

secricible schreef:
Tja, dat is andersom ook, mensen hier die met een BMI van 17 roepen dat ze het mooi vinden en er tevreden mee zijn, of zelfs beweren dat ze met een paar kilo meer te dik zijn...

Ik heb een bmi van net over de 18. Als ik 2kg aankom, ben ik te dik.
Waarom? Omdat ik dan een buik en vetrollen krijg, en dat is VOOR MIJ PERSOONLIJK te dik. Ik haal de 1.60m lang niet, dus 2kg ZIE je bij mij ook echt, moest ik 1.75m zijn zouden die 2kg me niks uitmaken, maar nu dus wel :+

Ik ben geen panlat. Ik heb tieten, heupen en een kont. Ja, je ziet elke spier en pees, maar dat vind ik net mooi! Botjes in handen en voeten, polsen, ribben, ik wil en heb het, daar werk ik ook voor, dus ja: ik vind het mooi. Wat iemand anders doet, maakt mij niks uit, maar ik voor mezelf wil slank en gespierd zijn en waak over mijn gewicht en lichaam.
Of mag je als vrouw, als mens, niet trots zijn op je lijf en ben je dan te ijdel omdat je niet wilt aankomen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:15

Yamcha schreef:
Janneke2 schreef:

ik toch niet helemaal, dan sluit je transgenders uit.

als je je vrouw voelt, ben je vrouw.

Ik wil helemaal niemand buiten sluiten.
Het drama van sommige mensen is, dat ze geboren worden in laten we zeggen een lichaam met de primaire en secundaire geslachtskenmerken van de man - terwijl dat "niet past". De officiële term lukdt tegenwoordig meen ik "gender dysforie". Met operatie en hormonen slikken is die dysforie doorgaans fiks te verzachten.
(Maar niet iedere trans zal altijd voldoen aan rondingen hebben, helaas zelfs niet na de operatie. Ik ken een trans die het een paar jaar na de ingreep 'op een eten zette' en zij werd helaas dik zoals mannen dat doen - 'bier'buik zonder al te veel borsten of ronde heupen.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:23

antje_vip schreef:
Wetenschappelijk feit: vetrollen zijn ongezond. Dus of je het nu mooi vind of niet, met welk argument of excuus je ook komt voor je overgewicht, het is NIET GEZOND. Dus dan is het wetenschappelijk gezien einde discussie.

Nee hoor.

Ik hoop dat het het einde zou zijn van een misverstand.

Overgewicht: liever niet, daar kunnen wij kort over zijn.
Maar rondingen hebben is een secundair geslachtskenmerk en heeft meer met gezondheid te maken dan wat dan ook.

Zie je als meisje van laten wij zeggen 13 wat vet op je heupen verschijnen, denk dan svp niet "ik moet op dieet"
.....denk liever: "Ha, ik word voluit vrouw! "

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:23

Wat vet OK, maar ik zie ze soms met hele heuptassen voorbij fietsen hier op die leeftijd. Dat is imo toch echt niet gezond. :=

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:28

Ja tuurlijk, wat vet ja, maar het lijkt me dat iedereen voor zichzelf moet beslissen hoe ze erbij lopen en wat betreft de rondingen, die heb je of die heb je niet.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:07

Junk even naar je foto's gekeken. Ik vind jou dus niet mager, heb echt het idee dat dit jou bouw is dus ziet het er ook niet ongezond uit. Maar al zou je 2 kilo aankomen ben je echt niet ineens dik..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:38

ValerieV schreef:
Ja tuurlijk, wat vet ja, maar het lijkt me dat iedereen voor zichzelf moet beslissen hoe ze erbij lopen en wat betreft de rondingen, die heb je of die heb je niet.

....eh, je bent als mens natuurlijk je eigen baas, maar vanaf de puberteit bepaalt Moeder Natuur dat je rondingen hebt. Punt.
De mens heeft een vrije wil, maar er zijn grenzen en dit is er een van.
Eentje waar veel misverstanden over zijn en - begrijpelijkerwijs veel emoties.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:54

Janneke2 schreef:
ValerieV schreef:

....eh, je bent als mens natuurlijk je eigen baas, maar vanaf de puberteit bepaalt Moeder Natuur dat je rondingen hebt. Punt.
De mens heeft een vrije wil, maar er zijn grenzen en dit is er een van.
Eentje waar veel misverstanden over zijn en - begrijpelijkerwijs veel emoties.

Dat vind ik echt onzin! Wie ben jij om voor mij te bepalen wanneer ik té grote rondingen heb?

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:09

Ik vind dat je niet voor anderen kunt oordelen wat jij ervan vind. Iedereen leeft in zn eigen lichaam en er zouden eens wat meer mensen moeten zijn die op zichzelf moeten letten ipv een ander

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:20

ValerieV schreef:
Ik vind dat je niet voor anderen kunt oordelen wat jij ervan vind. Iedereen leeft in zn eigen lichaam en er zouden eens wat meer mensen moeten zijn die op zichzelf moeten letten ipv een ander

Dan is dit hele topic dus overbodig :Y)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:57

Is het toch ook :+?

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:34

Ja ik wou net zeggen inderdaad.