Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annebe schreef:Nooit problemen mee gehad, zelfs in het openbaar op schiphol niet, of op een terrasje, of aan tafel.
Borstvoeding geven zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn en dat mensen gelijk denken aan iets sexueels bij het zien van een ontblote borst komt toch wel door de schreve mindset van de media.
maura schreef:Eh Mallow, mijn post had niets met jouw post te maken hoor. Ik snap ook niet zo goed waarom je je persoonlijk aangesproken voelde.
Al met al valt het me hier wel op dat de verschillen in mening tussen moeders en niet-moeders er klein zijn. Dat vind ik wel grappig. Als ik het zo een beetje inschat vindt bijna iedereen dat er weinig mis is met het geven van borstvoeding in openbare gelegenheden, zolang dat niet gebeurt op een manier die nadrukkelijk de aandacht van andere aanwezigen vraagt.
Ik heb even gekeken naar de bron van het artikel in de OP. Dat is een Amerikaanse site. Nou heb ik zelf wel het idee dat Amerikanen hier en daar op een bijzondere manier omgaan met voor ons heel normale zaken, dus wellicht bestaat er daar wel een enorm taboe op borstvoeding in het openbaar? Heeft iemand hier ervaring met voeden in het buitenland en hoe daar wordt gereageerd?
Tabaluga12 schreef:Zelf heb ik geen kinderen en geen kinderwens. En ook ik zou me enigszins ongemakkelijk voelen als ik open en bloot getuige zou zijn van zo'n intiem moment tussen moeder en kind. Ik zou er dus zelf simpelweg gewoon niet naar kijken. Maar dat die moeders dan maar niet moeten voeden, of apart moeten gaan zitten of moeten kolven vind ik een absurde gedachte.
Anders dan discreet voeden heb ik eigenlijk ook nooit gezien, vrij onopvallend, weinig tot geen borst te zien. Dus dat borst eruit gooien lijkt me nogal overdreven.
Sommige reacties vind ik zo lomp en respectloos... Mensen die de mening hebben dat er geen borstvoeding gegeven mag/moet worden in het openbaar, die het vies of walgelijk vinden of vinden dat er eerst toestemming gevraagd zou moeten worden zijn vast zelf kinderloos of hebben weinig kennis over het reilen en zeilen rond baby's en borstvoeding.
Borstvoeding geven is niet iets om je voor te schamen, heel erg jammer dat het zo'n taboe is geworden. Borstvoeding geven is voor sommige moeders al moeilijk en pijnlijk genoeg. En ik weet dat het 'plannen' van (borst)voeding soms lastig is en dat niet iedere moeder de melk mag kolven.
Esplendido schreef:Juist in Saoedi-Arabia zijn ze heel erg pro bv. Daar is kv zelfs alleen in de apotheek op doktersrecept verkrijgbaar. Voeden in het openbaar zal daar dus ook best kunnen. Waarschijnlijk wel discreet.
amies100 schreef:Maar als ik het goed begrijp zijn er hier dus mensen die hun kind van ouder dan 1 jaar nog steeds borstvoeding geven??
Dat vind ik dus helemaal walgelijk om te zien...... Volgens mij hebben die moeders moeite met hun kind los te laten...
kimberly1995 schreef:Maar wat ik me dan afvraag hé.. Als borstvoeding zo goed is en alles, waarom zijn er dan ook vrouwen waarbij beweerd wordt dat ze niet voldoende voedingsstoffen hebben of dat borstvoeding geven niet goed lijkt te lukken (met alle gevolgen van dien)/kolven niet gaat.
Citaat:Observant Muslim women dress modestly in public, and when nursing generally try to maintain this modesty with clothing, blankets or scarves which cover the chest. However, in private or amongst other women, it may seem strange to some people that Muslim women generally nurse their babies openly. Nursing a child is considered a natural part of mothering and is not viewed as an obscene or sexual act in the slightest.
nine1987 schreef:Niets tegen borstvoeding op zich, maaaaar...
Ik kies bewust niet voor kinderen, maar ik zou dus wel terwijl ik aan het eten ben in een restaurant, naar iemand moeten kijken die borstvoeding geeft.. Nee bedankt, ik pas..
Het is 2014.. Je kunt bijvoorbeeld thuis afkolven en dan de fles geven als je je in het openbaar bevindt.. Of je hangt er een doek overheen oid.. Maar dat anderen uitgebreid geconfronteerd moeten worden met iemands manier van (op)voeden, vind ik helemaal niets.. Maar dat is mijn mening..
kimberly1995 schreef:Maar wat ik me dan afvraag hé.. Als borstvoeding zo goed is en alles, waarom zijn er dan ook vrouwen waarbij beweerd wordt dat ze niet voldoende voedingsstoffen hebben of dat borstvoeding geven niet goed lijkt te lukken (met alle gevolgen van dien)/kolven niet gaat.