Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:40

cam schreef:
magda_90 schreef:
Serieus, zijn de argumenten op en komen jullie met allerlei artikelen aan van andere ongevallen? :') En dat heeft hiermee te maken omdat...?

Over vaccinaties, hygiëne en cijfers. In een van de vele vorige topics is een exacte uitleg te vinden over de "zo prachtige samenhang" van deze gegevens. Gebruik de zoekfunctie maar.
De cijfers liegen er niet om, maar goed.

Succes nogmaals met deze discussie en de o zo prachtige feiten die aangehaald worden. :+

Omdat wij niet snappen waarom jullie zo bang zijn voor die kinderen die niet zijn geënt.
Terwijl andere gevaren blijkbaar wel bij het leven horen en acceptabel zijn.

_/-\o_

Dit vraag ik mij ook af.

Maar ik heb er verder helemaal geen probleem mee als een kinderdagverblijf die regel zou stellen. Zo nodig zou ik een andere oplossing zoeken voor de opvang van mijn kind.

En Ja, ik ben ook niet positief over vaccineren, beperk het ook zo veel mogelijk.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:45

cam schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ik vind het een heel goed idee dat creches e.d. kinderen die niet geent zijn, zouden weren. Zij brengen andere kinderen gewoon in gevaar en liften enkel mee op het voordeel van de kinderen die wél allemaal geent zijn. Echt heel respectloos zoals er hier gereageerd wordt met 'iedereen gaat een keer dood, dat moeten we maar accepteren' . Vind je het heel erg dat kwetsbare kinderen waarvan ik er zelf 1 heb (cystic fibrosis) toch liever niet nog jonger overlijden aan iets wat te voorkomen was geweest??? Fijn dat je zelf wél een gezond kind hebt, helaas is dat niet iedereen gegeven.

Dat jij een kwetsbaar kind hebt vind ik vreselijk, zelf een kind wat ook een medisch probleem heeft.
Maar ik snap niet dat je je niet drukker maakt over het feit dat CF nog steeds niet standaard wordt getest voor dat stellen aan kinderen beginnen, wetende dat de aantal mensen die drager zijn van deze ziekte zeer groot is.
En dat bedoel ik niet aanvallende naar jou toe, maar naar de mensen die het voor het zeggen hebben in dit land.

maar goed ik zwaai ook :evaw:

Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik begrijp het niet.
Ik vind het fijn dat hier de mogelijkheid is om zelf te beslissen.
30 jaar geleden was de informatie heel eenzijdig en tegenwoordig is deze zeer uitgebreid.
En dat de tegen groep de argumenten van de voor groep als onwaarheid zien en omgekeerd maakt de discussie lastig.

Maar ik blijf bij mijn mening, ik ben niet voor en ik ben niet tegen, en ik denk dat er meer gevaren zijn die misschien meer schade veroorzaken.
En waarom is dat risico acceptabel.

Wat heeft dat met deze discussie te maken? En dat brengt mijn kind trouwens dus niet extra in gevaar, niet enten wel.

Magrathea

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:52

Okee, blijkbaar is het écht heel moeilijk te begrijpen, dus ik zal het nog één keer proberen.

Door NIET naar de speeltuin, kinderboerderij etc. te gaan ontneem je je kind waardevolle ervaringen, plezier, lichaamsbeweging. Dit met een zeer gering risico op trauma, waarbij ik een open knie niet als trauma meereken :+
Door NIET te enten stel je je eigen kind (meer) bloot aan ziektes, en daarmee ook de kinderen waarmee hij/zij in contact komt, potentieel voor jouw kind of voor dat van een ander met dodelijke afloop. Dat jij dit lekker natuurlijk vindt voor je eigen kind is leuk maar er zijn meer kinderen in de wereld waarvan de familie dit misschien minder leuk vindt.

Oftewel: stompzinnige vergelijking. Ik voel me pertinent achterlijk dat ik dit daadwerkelijk aan het uitleggen ben :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:02

xxStitchxx schreef:
Ja heel erg als iemand ziek wordt, en ik ben ook zeker niet tegen alle vaccinaties, maar ik vindt wel dat er te snel en te veel geënt wordt.
zo werkt de jaarlijkse griepprik niet omdat griep elke keer verandert, mensen die aan de griep overlijden zijn al zwak of ziek.
Mensen gaan nou eenmaal dood, waarom wordt dat zo moeilijk te accepteren?

Dat is natuurlijk niet zo, iemand kan prima gezond zijn maar gewoon lichamelijk niet sterk genoeg om een zware griep aan te kunnen.
Mijn schoonzusje bv heeft wat (relatief simpele) problemen met het hart, waar ze verder weinig tot geen last van heeft en waar ze oud mee kan worden als ieder ander.
Alleen krijgt zij dus wel jaarlijks de griepprik, als zij wel een forse griep te pakken heeft, zal dat een serieus probleem zijn voor haar hart.
Ik vind het dus nogal cru dat je zo makkelijk zegt; 'iedereen gaat nu eenmaal een keer dood, waarom niet gewoon accepteren?'
Ik krijg de indruk dat jij gezegend bent met een zeer gezonde familie waar niemand ernstige gezondheidsproblemen heeft, anders zou je dergelijke uitspraken vast niet doen.

Maar hier is de link: http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... horst.html[/quote]

Ik heb juist heel veel zieke mensen in mijn familie/directe omgeving.
Juist daarom ben ik heel voorzichtig geworden met het gebruik van medicijnen en dingen zoals enten.
Tuurlijk kan het een redmiddel zijn en er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Ik kijk eerst naar alternatieven en alleen wanneer het echt niet anders kan zal ik andere middelen gebruiken.
De farmaceutische industrie verdient miljarden aan medicijnen die soms meer schade veroorzaken dan goed doen (antidepressiva)
Ik heb ADHD, kreeg zo zonder probleem ritalin, wat een troep is dat, kan je beter gelijk aan de XTC.
Het gemak waarmee medicijnen gebruikt wordt is om te janken.

Hoe vaak worden mensen onterecht en te lang in leven gehouden of keer na keer opgelapt terwijl dat eigenlijk mens oneerend is? Volgooien en weer doorgaan...

Iedereen leeft op zijn of haar manier, en ik laat mij niks opleggen door het 'systeem' dat tegen mijn gevoel ingaat.
Daarbij bestaan de medicijnen die wij gebruiken nog relatief kort en is het vaak onmogelijk/moeilijk te zeggen wat op lange termijn gaat doen met ons lichaam.

100% gezond leven is al onmogelijk in de (westerse) wereld, enigste wat ik kan doen is het beste er van maken met de middelen die ik heb om toch zo gezond mogelijk te zijn.

Iedereen kan toch wel zelf verzinnen dat stralingen, toegevoegde onnatuurlijke middelen in ons eten, knoeien met de natuur (GMO), overmatig gebruik van medicijnen enz. enz. slecht is voor de mens op lange termijn!?

Het aantal kanker gevallen rijst de pan uit en allemaal aan de chemo wat ontzettend chemisch is.
Niet rottig bedoeld hoor maar is het niet beter dat er wordt gekeken waar deze ziektes vandaan komen i.p.v alleen bestrijden?

Als we zo doorgaan ben ik bang dat niemand het gaat overleven...[/quote]

Ritalin lijkt niet op XTC :n
Meer kanker omdat er meer mensen zijn die ook nog eens ouder worden.
GMO...ja is slecht...voor de gelijkheid in de wereld....niet voor je gezondheid.

Etc, etc, etc..

Lees voor de verandering nou eens de echte objective informatie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:05

O, sorry,...quote verkloot

Verder ben ik ook wel klaar hier...steeds worden dezelfde argumenten aangehaald die aantoonbaar onjuist zijn.

Want hoe kan het dat er in Nederlandse vaccins geen kwik zit maar er nog steeds blijkbaar autisme van krijgen :?
In de VS kwam het juist daardoor(zeggen de tegenstanders)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:25

Chemo is chemisch... Hahahahah :P

Helaas trouwens, ook dat is deels genetisch bepaald.

Misschien moeten we gewoon concluderen dat je alle mogelijkheden om niet ziek te worden of spontaan dood neer te vallen of anderszins ongezonde praktijken uitoefenen moet uitbannen. Dus netjes je prikken halen, medicatie nemen wanneer nodig, lekker en gezond eten en genieten van het leven :)*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:57

Wat mij opvalt in deze discussie is dat de voorstanders van vaccineren doen of er geen nadelen aan verbonden zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:02

Sharani schreef:
Wat mij opvalt in deze discussie is dat de voorstanders van vaccineren doen of er geen nadelen aan verbonden zijn.

Ik werp deze beschuldiging verre van mij :)

Deze kun je trouwens ook omkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:03

Ik ga voor een ander zijn/haar kind mijn kind niet in gevaar brengen door hem bloot te stellen aan vaccinatieschade. Ik houd mijn kind graag gezond en mijn kind kan er niets aan doen dat jouw kind niet gezond is, dus hoeft mijn kind niet als een middel te dienen om de gezondheid van een ander kind te beschermen.
Mijn kind staat voor mij net zo goed op de eerste plaats als ieder ander kind voor zijn of haar moeder. En mijn kind bepaalt later zelf wel wat hij met zijn lichaam gaat doen, daar heeft de moeder van een ander (kwetsbaar) kind niets over te zeggen of mee te maken... En de overheid ook niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:10

En bedankt dan hé? Namens alle mensen/kinderen die jij dus WEL in gevaar brengt met je zogenaamde mijn kind staat op de eerste plaats....
Ik hoop voor jou van harte dat je je kind idd gezond houd en trek me hier maar uit terug....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:16

Ja wat verwacht je nou? Dat ik mijn kind ga opofferen voor jouw kind??
Dat je dat überhaupt durft te vragen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:25

Opofferen nog wel...oeh prik erin en ze valt dood neer!?
Misschien je toch eens verdiepen in de feiten?
Ach, ik reageer maar niet meer op dit simpele denken. :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:26

Hoezo "opofferen"? Alsof men bij bosjes neervalt na het krijgen van een vaccinatie. Oh nee wacht, dat doen we niet, de overgrote meerderheid die gevaccineerd is loopt gewoon vrolijk het vaccinatielokaal uit, krijgt een snoepje omdat ze flink zijn geweest en gaan gewoon verder met hun leven.

Waar ik me nog wel het meest aan stoor in het "anti-vax"-vak is de veronderstelling dat het moederzijn alwetend maakt. Wat weet die gekke dokter die er 12 jaar voor heeft gestudeerd er nou vanaf... Sorry, daar kan ik echt niet bij met m'n hoofd :n
Zie het argument van de brug :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:30

Ik heb al een kind met vaccinatieschade. Even een prik erin en kapot was haar lichaam. Moet ze de rest van haar leven mee leven. En omdat ze niet in te stellen is moeten we nog maar afwachten wanneer de complicaties haar de nek om gaan draaien. Bij de zoon van mijn zus hetzelfde. Dus nee, ik ga mijn tweede kind inderdaad niet opofferen.
Of moet ik tegen jou ook zeggen dat je je niet zo moet aanstellen over jouw kind, zoals je net tegen mij deed, datbeniknou.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:39

Anoniem schreef:
Ik heb al een kind met vaccinatieschade. Even een prik erin en kapot was haar lichaam. Moet ze de rest van haar leven mee leven. En omdat ze niet in te stellen is moeten we nog maar afwachten wanneer de complicaties haar de nek om gaan draaien. Bij de zoon van mijn zus hetzelfde. Dus nee, ik ga mijn tweede kind inderdaad niet opofferen.
Of moet ik tegen jou ook zeggen dat je je niet zo moet aanstellen over jouw kind, zoals je net tegen mij deed, datbeniknou.

Ik vrees dat de diabetes waarschijnlijk toch wel de kop op had gestoken bij je dochter, hoe vervelend dat ook is Repelsteel. Is het type 1 of 2? (Sorry als je het al gezegd had, dan heb ik het gemist).
Ik heb tenslotte ook tot mijn 18e verjaardag nooit astmatische aanvallen gehad (1 dag erna m'n eerste ;) ). Dat wordt ergens door getriggerd, bij mij was het de extreme overgang van zeer schone lucht naar Rotterdam centrum, bij je dochter was het het vaccin. Dat is erg vervelend maar niet veroorzaakt door het vaccin zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:48

Dat je over haar medische dossier zulke uitspraken durft te doen, knap! Je kent het niet eens. En ontkennen dat het vaccinatieschade is? Terwijl het vast staat!
Maar buiten dat, ik hoef mijn kind niet als beschermingsmiddel te laten misbruiken voor het kind van een ander , al was er helemaal niets aan de hand met mijn andere kind. Punt.

Mijn dochter zegt net: die sporen niet.
En ik geef haar gelijk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:04

Ik geef Repelsteel helemaal gelijk.

Natuurlijk is de kans (gelukkig) klein dat je kind iets treft na vaccinatie zoals de dochter van Repelsteel of zoals mijn zoon of zoals een buur kind. Maar ook is de kans klein dat je kind bij de 5 tot 10 procent hoort die niet goed beschermd is door de vaccinatie en een kind tegenkomt die niet is gevaccineerd en hem/haar besmet met b.v. mazelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:17

Ik snap niet waarom het allemaal zo overtrokken wordt.
De ouders die hun kinderen wel geent hebben hebben toch helemaal geen last van niet ingeente kinderen?
Enkel misschien wanneer je heel jonge kinderen/baby's hebt die nog niet geent zijn, maar dat risico blijf je lopen.
Een kind wat wel geent is kan via via ook wel iets overbrengen, die neem je het toch ook niet kwalijk dat die die gespeeld heeft bij een vriendje waarvan het buurjongetje ziek was?
Ik snap derhalve niet dat een kinderdagverblijf ongeente kinderen wil weren, want ik denk niet dat je daarmee de kinderen beter beschermt, ze kunnen het immers overal oplopen.

En daarbij wil ik nog ff zeggen; laat het los, je kunt niet alles voor zijn. (geld voor beide partijen hier)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:26

Repelsteel: Do enlighten me. Welke stof in een vaccin veroorzaakt diabetes? Nogmaals, het spijt me voor je, maar het is niet alsof het gros van de mensheid dat gevaccineerd is diabetes heeft gekregen na het halen van BMR...

anneliesdj schreef:
Ik snap niet waarom het allemaal zo overtrokken wordt.
De ouders die hun kinderen wel geent hebben hebben toch helemaal geen last van niet ingeente kinderen?
Enkel misschien wanneer je heel jonge kinderen/baby's hebt die nog niet geent zijn, maar dat risico blijf je lopen.
Een kind wat wel geent is kan via via ook wel iets overbrengen, die neem je het toch ook niet kwalijk dat die die gespeeld heeft bij een vriendje waarvan het buurjongetje ziek was?
Ik snap derhalve niet dat een kinderdagverblijf ongeente kinderen wil weren, want ik denk niet dat je daarmee de kinderen beter beschermt, ze kunnen het immers overal oplopen.

En daarbij wil ik nog ff zeggen; laat het los, je kunt niet alles voor zijn. (geld voor beide partijen hier)

Nee, je bent nooit volledig beschermd. Maar daar gaat het niet om. Of je nou 10% of 60% kans hebt om ziek te worden, dat scheelt nogal. En dat is het hele idee van kudde-immuniteit: een baby zal minder snel besmet worden bij kudde immuniteit omdat de kans kleiner is dat de ziekte überhaupt bij hem in de buurt komt.

Bovenstaande is al heel vaak gezegd in het topic... :)

Verder denk ik ook dat sommige mensen gewoon heel begaan zijn met de kinderen van een ander. Horen dat een kind is gestorven aan de mazelen (ja, gebeurt nog steeds) terwijl dat voorkomen had kunnen worden is natuurlijk erg zuur.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:48

Die kudde immuniteit hebben we toch? Wat is het probleem?
En al hadden we die niet, dan nog zijn ingeente kinderen beschermd bij een uitbraak.
Kijk maar naar de polio epidemie in staphorst.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:53

Magrathea schreef:
Verder denk ik ook dat sommige mensen gewoon heel begaan zijn met de kinderen van een ander. Horen dat een kind is gestorven aan de mazelen (ja, gebeurt nog steeds) terwijl dat voorkomen had kunnen worden is natuurlijk erg zuur.

En horen dat een kind overleden is na vaccinatie (en Ja, ook dat gebeurd soms) is niet erg? Dat kon ook voorkomen worden...

Ik vind beide even erg!

Sorry hoor, maar ik vind dat iedereen elkaar in de waarde moet laten. En elkaars mening moet respecteren. Heb het idee dat dat soms wat moeilijk is!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:22

*gaap* geen enkel vaccin beschermt perfect, maar nog steeds meer dan niet vaccineren. Als er meer mensen komen die roepen dat je beter niet kunt vaccineren vervalt de kudde-immuniteit. Op deze pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity vind je een lijstje met drempels: hoeveel procent van de populatie ingeënt moet zijn om een epidemie te voorkomen.
De niet-gevaccineerde plaatsjes reserveren we best voor kinderen die om uiteenlopende redenen niet ingeënt KUNNEN worden. Op dit moment worden de niet-gevaccineerde kindjes beschermd door de kudde zodat de tegenstanders kunnen zeggen "kijk, mijn kind is niet ziek geworden!" Tot alle nare ziektes weer de kop op gaan steken...

Ik vind het prima als een ander een andere mening heeft dan ik, maar dit gaat dus over kinderlevens. Natuurlijk is het ook net zo naar als een wel-geënt kindje sterft aan mazelen (ofzo) maar bij een niet-geënt kindje wéét je dat de kans dat hij het had overleefd significant groter was geweest als zijn ouders gewoon dat prikje hadden gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:32

Magrathea schreef:
[naam]: Do enlighten me. Welke stof in een vaccin veroorzaakt diabetes? Nogmaals, het spijt me voor je, maar het is niet alsof het gros van de mensheid dat gevaccineerd is diabetes heeft gekregen na het halen van BMR...

Denk je nou werkelijk dat ik dat hele verhaal hier neer ga zetten, daar zoveel tijd in ga steken om vervolgens weer te lezen dat het allemaal niet zo is omdat iemand gewoon vind dat het niet zo is. Daaaag :evaw:
Dit speelde zich jaren geleden af, mijn dochter is 20 jaar oud! Weet je hoeveel onderzoeken hieraan zijn besteed? In de tijd dat zij het BMR vaccin kreeg waren de consultatieburokoeien in Almelo nog niet zo slim om de bijsluiter te lezen en vonden ze een koud circuit o.a. niet nodig... ze trokken uit gemak alle vaccins voor die dag in de ochtend alvast op en legden ze (warm) klaar op hun buro om vervolgens de hele dag daarmee de kindjes te vaccineren. En het is niet even 1 stofje die diabetes " veroorzaakt" .

Ik ga dit topic op mijn Facebook zetten, dit gaan ze niet geloven!

Als Datbeniknou zo vreselijk begaan is met de gezondheid van d'r kind en vaccineren zo veilig vindt, dan ramt ze toch lekker d'r eigen kind helemaal vol met die vaccins, dan kan ze haar kind toch zelf zeker wel beschermen. Waar heeft ze mijn kind dan voor nodig??? Het vaccin is toch gratis, werkzaam en veilig... nou dan, waar wacht je dan nog op met je vatbare kind. En weet je wat, het RIVM plant voor die vatbare kinderen zelfs RVPplus programma's met nog veel meer spuiten om erin te jassen. Geef je ervoor op, zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 01:15

NatasjavE schreef:
Ritalin lijkt niet op XTC :n

Nee idd, dat laatste werkt veel beter dan het eerste :D

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 03:12

Wat Ik gewoon niet begrijpt is dat we nu in eens geheel in paniek raken bij redelijk onschuldige kinderziektes. Er zijn een aantal entingen echt wel nutting maar er zijn er ook een hoop die in mijn optiek onzin zijn. Mazzelen Ben Ik niet voor geent maar nu zouden we niet meer zonder kunnen? En zo zijn er meerdere waar Ik gewoon mijn vraagtekens bijzet.
Naast het feit dat Ik dus geen kwikvrije entingen kan krijgen hier.

Ik blijf me gewoon af vragen hoe ver we moeten gaan in het willen beschermen.