De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:04

Als jij die lange tenen dan ook oprolt, is iedereen blij :+

Ik vind het ook een dapper jongetje, maar kan me tegelijkertijd óók wel weer GW zijn standpunt begrijpen; ik heb wel eens een paar meiden gesproken die helemaal die hoofddoek niet om wilden, maar ze moesten dat van huis uit, want zo hoorde het. Een van die meiden is uiteindelijk het huis uit gegaan, heeft d'r hoofddoek afgedaan en hoefde nooit meer thuis te komen want wat ze deed was 'slecht'. Keurige meid was dat trouwens, ja, islamitisch maar wel een die verdomd keurig Nederlands praat.

Ik snap dus het jongetje wel, en GW ook. Tuurlijk, ze zijn niet allemaal onderdrukt, maar er zullen er ook genoeg zijn die écht die hoofddoek niet willen dragen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:05

Of jij niet dingen in mijn schoenen schuift die ik niet gezegd hebt. Dan hebben mijn tenen ook meer ruimte

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:05

bijzonder dat de openingspost, uiteindelijk weer terug leid naar het hele algemene verhaal al jaren van de PVV en Wilders.

Iedere vergelijking met de tweede wereld oorlog, is een slechte, heb nog nooit een goede vergelijking op dat punt gehoord. Buitengewoon kansloos!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:06

chelle_dora schreef:

Ik heb eigen erg korte tenen en ook korte (worsten)vingertjes :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:07

Ceriadwen schreef:
Of jij niet dingen in mijn schoenen schuift die ik niet gezegd hebt. Dan hebben mijn tenen ook meer ruimte

Heb ik de verkeerde ge-quote? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:07

Ceriadwen schreef:
Zeg ik Alle?

je zei Marokkanen ;) Dat betekent dat je over een hele bevolkingsgroep spreekt. Als er enkele Nederlanders gierig of bot zijn spreekt dit toch ook niet voor zich dat meteen de bevolking zo is? :D Als je je in een discussie als deze mengt kun je beter alles zo duidelijk mogelijk neerzetten om miscommunicaties te voorkomen :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:09

PVV-liefhebbers op bokt hebben lange tenen!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:09

Janneke2 schreef:
Wanneer is een demonstratie wel of niet kwetsend - juridisch is dat lastig.
Emotioneel is het doorgaans snel duidelijk, of het vooral gaat om manipulatie, kwetsen, manipuleren - of dat een groep mensen vooral voor eigen mening opkomt. (verelijk de jarlijke homodemonstratie - en de gevoelens van het griselijk volksdeel).
.....maar een en ander kun je net niet altijd in juridische regels gieten.

Juridisch wordt dan ook onderscheid gemaakt tussen kwetsend en beledigend. Wanneer iets als beledigend wordt ervaren, kan aangifte worden gedaan. Zo mag je het koningshuis niet beledigen en ook een ambtenaar in functie niet.
Overigens ben ik zelf overtuigd atheïst, maar toch vraag ik me waarom je ervoor kiest om een bepaald volksdeel griselijk (er moest waarschijnlijk gristelijk staan?) te noemen in plaats van christelijk? Dat is niet direct beledigend, maar bepaald respectvol kan ik het ook niet vinden.

Misschien is een deel van het probleem in Nederland dat mensen de neiging hebben om anderen pas met respect te behandelen als anderen hen ook met respect behandelen. Ik proef een beetje een sfeer van ‘als zij niet aardig voor mij zijn, hoef ik ook niet aardig voor hun te zijn’. Ofwel: ‘zolang jongeren van Marokkaanse afkomst zo vaak in de criminaliteit terechtkomen, hoeven we ons ook niet in te spannen om dat te voorkomen’. Tsja, dat kun je vinden en dat is een mening die ik respecteer. Maar het is niet mijn mening, omdat ik niet geloof in spontane gedragsverbetering. Al helemaal niet bij jongeren. Het maakt me ook niet uit of de probleemgroep zich Nederlands of Marokkaans voelt en of die groep nou 2, 5, of 10 keer vaker dan jongeren van andere etnische afkomst in de problemen komt. Blijkbaar is het zo en daar wordt niemand beter van. De dames die niet meer overal over straat durven niet, de slachtoffers van de misdrijven (en misdrijfjes, het gaat nog altijd vaker over diefstal en vandalisme dan over zware criminaliteit) niet en ook die jongens zelf niet. Iets waar niemand beter van wordt is voor mij altijd een slecht plan. Daarbij vind ik het te gênant voor worden dat een hoog ontwikkeld land als Nederland, met een nog altijd zeer goed presterend onderwijssysteem, niet in staat is om deze groep een beetje handig te begeleiden naar een manier om constructief deel uit te maken van de maatschappij. Het hele idee om zo’n groep dan maar het land uit te schoppen vind ik zo absurd dat het bijna grappig wordt. Wat denk je dat er gebeurt als je werkelijk 10.000 criminele jongeren het land uit gooit? Dat Marokko namens haar zonen excuus aanbiedt en zelf de kosten voor de vliegreis betaalt? Of zouden ze misschien opeens anders naar Nederland als handelspartner en naar Nederlanders in Marokko gaan kijken? Ik zie ook de krantenkoppen in de VS al voor me. Tot zover dan de geloofwaardigheid van Nederland in het internationale mensenrechtendebat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:10

Ceriadwen schreef:
Maar wat roeptoeter je nou?
Mag het een onsje minder...? Ik stel zaken op basis van argumenten.

Ik praat over de principes van de rechtsstaat - en als je die met voeten treedt, bega je, zoals al eerder uitgebreid gezegd, geen enkel strafbaar feit.

Ceriadwen schreef:
De rechter heeft bepaald dat Wilders met zijn uitspraken niet de principes van de nederlands rechtsstaat met voeten treedt

Bij mijn weten is Wilders niet veroordeeld voor daden.

Als jij echt wezenlijk ander informatie hebt, lees ik dat graag.
Ik ken de uitspraak van de rechter - met name de motivering van het vonis, niet uit mijn hoofd, maar zoals dat hoort in een fatsoenlijk land: onze rechtsspraak is openbaar, dus het is makkelijk te achterhalen.

Ceriadwen schreef:
Kan jij wel vinden dat dit wel zo is[/qote]Ja.
Idd: dat vind ik.

Ceriadwen schreef:
aar daar heeft diegene die daar over gaat

...en de enige, die daar over gaat, beste Ceridwen, dat ben ik toch echt zelf.

Ceriadwen schreef:
Daarnaast heeft een rechter geen keuze. De rechter MOET naar de wet handelen hoezeer hij het misschien persoonlijk ook eens is met de aanklager.
??????
1) De rechter zal idd aan de hand van de wet moeten oordelen - maar omdat de wet niet eenduiding is, is rechtsspreken nog altijd een kwestie van afwegen. (of zo je wilt: kiezen.)
2) ....maar idd: de eigen mening van de rechter doet niet ter zake.

Maar het moge duidelijk zijn: hier wordt nadrukkelijk "langs elkaar heen" gepraat.
Al dan niet expres.

1) Ik praat over principes zoals toleratie, rechtstsaat etc. (waar Wilders niets van moet hebben).
2) Dan wordt er een strafzaak bij gehaald ("moet kunnen", hoor - als jij dat graag wilt)
en daarin is Wilders idd niet veroordeeld. Maar tja - rechtszaken gaan niet over waar ik het onder punt 1 over had. Een verschuiving, dus.

3)...en dan kom jij met een of ander opmerking, over dat de rechter "mischien wel een hele andere mening had". Totaal niet ter zake.
En de onzinnige opmerking "dat de rechter niets te kiezen zou hebben gehad" (wat ook al niet waar is, zie boven)(maar wat wel lekker klinkt, natuurlijk, zo van Wilder is lekker onaantastbaar enzo.)
.....ik meen me te herinneren, dat de rechter de aanklagers aanmoedigde, om via publiciteit en het publieke debat de strijd aan te gan, omdat dat een beter podium zou zijn, volgens de magistraten, dan het strafrecht).

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:10

Je hebt in ieder geval wel een uitspraak van mij bewust verdraaid en dat is niet netjes. Ik heb bewust geen aantallen genoemd omdat ik die niet weet, dus ik weet niet veel, weinig, een paar, een hele boel. Ik weet het niet. JIJ maakt daar alle van, en dat heb IK niet gezegd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:11

Ceriadwen schreef:
Je hebt in ieder geval wel een uitspraak van mij bewust verdraaid en dat is niet netjes. Ik heb bewust geen aantallen genoemd omdat ik die niet weet, dus ik weet niet veel, weinig, een paar, een hele boel. Ik weet het niet. JIJ maakt daar alle van, en dat heb IK niet gezegd.

Nee, je begint je zin met Marokkanen en dat is de hele bevolkingsgroep.
Vandaar dat ik schreef dat je een woordje ervoor vergeten bent te typen.
:)
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 17-03-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:12

lifaya schreef:
Ceriadwen schreef:
Zeg ik Alle?

je zei Marokkanen ;) Dat betekent dat je over een hele bevolkingsgroep spreekt. Als er enkele Nederlanders gierig of bot zijn spreekt dit toch ook niet voor zich dat meteen de bevolking zo is? :D Als je je in een discussie als deze mengt kun je beter alles zo duidelijk mogelijk neerzetten om miscommunicaties te voorkomen :)

Als ik alle bedoel, dan schrijf ik ook alle lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:13

fransje23 schreef:

ohoh, doe je nu niet hetzelfde? Je zegt immers niet alle maar je zegt ook niet 'sommige' of 'enkele'... Dat is ook niet netjes ;)

En nee, geen lange tenen hier hoor, en ik stem helemaal nergens op heb ik besloten want iedere partij is ellendig, iedere partij heeft wel programmapunten waar ik me wel en niet in kan vinden en iedere partij maakt beloftes die ze niet waar kunnen maken.

huppelz

kun jij aan het dragen van een rok zien dan of iemand christelijk is?
Sommige vrouwen zullen blij zijn met hun hoofddoek maar er zullen er ook zijn die er graag van verlost worden.

Rennie89

Ceriadwen schreef:

Dan had je beter neer kunnen zetten "Er waren mensen/Nederlanders met een Marokkaanse nationaliteit die feest hebben gevierd na het overlijden van Pim , het aantal is onbekend maar ze waren er zeker. "

Ik verdraai niks, ik zeg hoe iets opgevat kan worden. Vergeet niet dat dit internet is en dat je alles dus letterlijk moet nemen zoals het gepresenteerd word :)

Ik vond het overigens walgelijk, dat er mensen zijn die feest gaan vieren als iemand met een andere mening komt te overlijden of vermoord word. Dat valt ook zeker niet goed te praten :n

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:14

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:

Nee, je begint je zin met Marokkanen en dat is de hele bevolkingsgroep.
Vandaar dat ik schreef dat je een woordje ervoor vergeten bent te typen.
:)

_/-\o_

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:16

chelle_dora schreef:
fransje23 schreef:

ohoh, doe je nu niet hetzelfde? Je zegt immers niet alle maar je zegt ook niet 'sommige' of 'enkele'... Dat is ook niet netjes ;)

En nee, geen lange tenen hier hoor, en ik stem helemaal nergens op heb ik besloten want iedere partij is ellendig, iedere partij heeft wel programmapunten waar ik me wel en niet in kan vinden en iedere partij maakt beloftes die ze niet waar kunnen maken.

*mist de vind ik leuk knop*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:17

chelle_dora schreef:
fransje23 schreef:

Pff gelukkig valt het op dat ik dan hetzelfde doe. :D Was dus een bewust als voorbeeld.
Geschreven discussies zijn erg lastig omdat je "de toon mist die de muziek maakt".

Je weet dat je stem verdeeld wordt als je niet gaat stemmen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:18

chelle_dora schreef:

Ik vind het ook een dapper jongetje, maar kan me tegelijkertijd óók wel weer GW zijn standpunt begrijpen; ik heb wel eens een paar meiden gesproken die helemaal die hoofddoek niet om wilden, maar ze moesten dat van huis uit, want zo hoorde het. Een van die meiden is uiteindelijk het huis uit gegaan, heeft d'r hoofddoek afgedaan en hoefde nooit meer thuis te komen want wat ze deed was 'slecht'. Keurige meid was dat trouwens, ja, islamitisch maar wel een die verdomd keurig Nederlands praat.

Ik snap dus het jongetje wel, en GW ook. Tuurlijk, ze zijn niet allemaal onderdrukt, maar er zullen er ook genoeg zijn die écht die hoofddoek niet willen dragen..

Ja, maar er zijn zat dingen die slecht KUNNEN zijn, maar dat niet hoeven zijn. Er zijn huisdieren die een ellendig leven leiden: moeten we het houden van honden en katten dan maar verbieden? Zelfs Wakker Dier is niet tegen het houden van vee voor de slacht: wel tegen het SLECHT houden van vee. Wat jouw kennis is gebeurd is natuurlijk heel naar, maar of die familie beter af was geweest met een verbod op de hoofddoek? Ik weet het niet, dan waren ze misschien terug gegaan naar hun eigen land, en daar was je kennis dan ook niks mee opgeschoten.

Ik kwam laatst een leuke open brief tegen. Ik weet niet zeker of dit dezelfde is maar het is in elk geval van vergelijkbare strekking.

Citaat:
Iedereen houdt zijn mond maar dicht en iedereen pikt ook alles wat de
politiek zegt. Maar wij zijn DE burgers die het land vormen. Turks,
Marokkaans, Afghaans of Joods, islamitisch of christen; het doet er
allemaal niet toe. JA wij waren de burgers die Nederland schoon hielden
door de schoonmaakwerkzaamheden die verricht werden, en NEE dat is niet het enige waar we goed in zijn!

Is politiek niet verder kijken dan je neus lang is en proberen je
sociologische verbeeldingskracht te vergroten? Ik als burger sta op
voor MIJN rechten, al ben ik de enige.

Deze brief is speciaal gericht aan alle moslim- en buitenlander-
haters. Of mag je alleen je mening geven als je in de politiek zit?
Helaas draait politiek om macht, waar vele leden misbruik van maken.
Politiek is wijsheid. Als ik in de 2de kamer zat, had ik het wel
geweten.
Hoe kun je Nederland nou laten samenwerken en samenleven als er binnen
het kabinet wordt geruzied?

Laat ik me nu richten op u, Wilders!

Ik volg noch lees alles wat u zegt. Maar het is duidelijk dat u
standpunten hebt en er ook sceptisch aan vasthoudt. Ik heb u nooit in
gesprek zien gaan met een buitenlander of met een moslim. Hoe is het
eigenlijk voor u om met Tofik Dibi samen te werken? Hoe is het om het
geloof en afkomst van uw collega zo zwart te maken? Hoe kunt u nou
Nederland verzekeren van een democratisch land als u de waarheid niet
onder ogen wilt zien? Hoe kunt u nou rechtvaardig met de burgers willen
omgaan als u een hekel hebt aan de vrijheid, geloofsovertuiging en
keuzes van de Nederlandse burgers?

U wilt regeren over het land om zo Nederland “Nederlands” te houden? Ik
kan u vertellen dat wij trots zijn op onze eigen land en geloof. We
leven in Nederland omdat onze voorouders vroeger aangenomen werden om
de vuile klusjes te verrichten. De “echte” Nederlanders wilden niet eens
voor hun eigen land, hun handen hier aan vuil maken. Zo zie je maar
weer dat we echt hardwerkende mensen zijn. Dus toch geen criminelen?

Oh Mohammed B? Wat vind u dan van Volkert v/d graaf? En als we kijken
naar de (jeugd) gevangenissen zien we daar verschillende gedetineerden
rond lopen, helaas ook Nederlanders!

Ik ben een vrouw, ik ben een Marokkaanse en ik ben een moslima. Ik
draag een hoofddoek en het was mijn eigen keuze? Volgens u word ik
onderdrukt. Waarom zal ik in de politiek oftewel in uw partij moeten geloven als u mij en mijn andere zusters in de islam niet gelooft?

Ik word niet geslagen; ik word niet onderdrukt en ik ben niet
geïsoleerd. Ik zit op school, ik schrijf, ik werk en ik geniet vooral
van het leven! Ja mijn beide ouders zijn gewoon Marokkaans en sterker
nog ik ben zelfs geboren in Marokko.

Wat is vrijheid in NL(voor u)? Uitgaan? Drinken? Alles wat de islam
verboden heeft? Het heeft allemaal zijn wijsheid, iets wat Ik mis in
het kabinet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:19

fransje23 schreef:
chelle_dora schreef:

Pff gelukkig valt het op dat ik dan hetzelfde doe. :D Was dus een bewust als voorbeeld.
Geschreven discussies zijn erg lastig omdat je "de toon mist die de muziek maakt".

Ja, dat weet ik dat m'n stem dan word verdeeld. Of ik nou bewust ergens voor stem of het gewoon laat gaan, het word toch een zooitje ongeacht op welke partij je stemt (of juist niet stemt) en vind het dan niet de moeite om naar het stemloket te gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:19

Magrathea schreef:
Ging ongeveer zo (kan het fragmentje niet vinden, heb ze wel gevraagd of ze het op facebook kunnen plaatsen:
Jongen (overigens aan de stem te horen een jaar of 9 en Marokkaans of Turks): Meneer, waarom bent u tegen de hoofddoek?
Wilders: Omdat het het symbool is van de onderdrukking van de vrouw, en dat vind ik niet goed.
Jongen: Maar dat is toch eigenlijk heel racistisch?
Wilders: Nee, dat is niet racistisch, want ik vind dat we in Nederland allemaal gelijk moeten zijn.
Jongen: Maar u laat de vrouwen niet doen wat ze willen.
Wilders: Onderdrukking wil niemand, daarom wil ik de hoofddoek verbieden.
Jongen: Ik vind het toch racistisch.

Toen het gesprek er nog even over doorging meldde één van de presentatoren dat de Bas tegenwoordig voor de kassameisjes die dat willen hoofddoekjes heeft opgenomen in de bedrijfdskleding in de Bas-kleur :)

Alle waardering voor dit jochie...!!!! +:)+

Ik zou mijn woorden iets anders hebben gekozen: ik vind de uitspraak "dat de hoofddoek het symbool is van de onderdrukking van de vrouw, en dat vind ik niet goed"
1) paternalistisch - laat vrouwen zelf bepalen, of "de" hoofddoek onderdrukkend is als symbool (of in het echchies).
Idd: als je alle christelijke vrouwen zou gaan verbieden een rok te dragen...
(Mag je dan wel een rok aan, als je kunt bewijzen dat je bijv. Joods bent...?)
2) sexistisch: Wilders is "tegen de islam" - laat hij dan zich richten op zaken mbt. mannenen vrouwen - niet alleen zaken die vrouwen raken.

...en op het gevaar af, dat ik nu op alle slakken zout ga leggen: van "...want ik vind dat we in Nederland allemaal gelijk moeten zijn" - word ik ook niet heel erg blij.
Ik ben erg voor gelijke rechten voor de wet, maar ook heel erg voor gebruikmaken van die vrijheid - wat er in principe en praktijk op neerkomt, dat ieder mens zich naar eigen wensen, weten, aard en wat al niet ontplooit - en we dus een uiterst veelkleurige maatschappij krijgen.

"Jongen: Maar u laat de vrouwen niet doen wat ze willen.
Wilders: Onderdrukking wil niemand, daarom wil ik de hoofddoek verbieden."
De hele "paradox" in een notedop..!

Magrathea

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:23

Ja precies. Wat nou als ik zo'n sjaaltje om mijn hoofd doe omdat ik dat ontzettend hip vind, word ik dan ook onderdrukt?

Ik moet wel zeggen dat er ook een keerzijde is: mijn vader heeft helaas in zijn werk als surveillant op een hogeschool regelmatig meegemaakt dat meisjes voor een ander tentamen kwamen maken. Op een klein fotootje zie je het verschil toch niet, zeker niet als het meisje een hoofddoek draagt :\
(Hij kwam daar overigens achter toen de schoolleiding de betreffende foto's ging uitvergroten en het duidelijk was dat het meisje niet haar eigen pas bij zich had)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:28

Citaat:
Citaat:

Ja, dat weet ik dat m'n stem dan word verdeeld.

Nee.
Als je niet stemt, dan stem je niet, punt uit. Letterlijk: stom.
(Stom is: "niet kunnen spreken". Maar vaak verward met "dom".)

Er is iets dat heet "de kiesdeler".
Dat is de verhouding tussen het aantal beschikbare zetels (a.s. woensdag: van de gemeenteraad) en het aantal geldig uitgebrachte stemmen.

Ook als weinig mensen stemmen, dan is het eerste getal hetzelfde.
(Het aantal raadsleden in bijv. Rotterdam is nu eenmaal 45, of de opkomst hoog of laag is.)
Als erg weinig mensen gaan stemmen, is het 2e getal laag - dan heb je een raadszetel bij (nu roep ik ;) maar even wat) duizend stemmen.
Gaan er heel veel mensen stemmen - dan heb je als kandidaat, die op de lijst staat, veel en veel meer stemmen nodig, om in diezelfde raad te komen.

That's all.

Enne: er is hartstikke hard gevochten, dat vrouwen uberhaupt mogen stemmen.
Actief en passief kiesrecht geldt als een "backbone" van de democratie.
Dan is enige elementaire kennis van wat dat is en hoe dat werk toch echt geen luxe!!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:30

chelle_dora schreef:
(...) en ik stem helemaal nergens op heb ik besloten want iedere partij is ellendig, iedere partij heeft wel programmapunten waar ik me wel en niet in kan vinden en iedere partij maakt beloftes die ze niet waar kunnen maken.
(...)
Of ik nou bewust ergens voor stem of het gewoon laat gaan, het word toch een zooitje ongeacht op welke partij je stemt (of juist niet stemt) en vind het dan niet de moeite om naar het stemloket te gaan.

Brrrr.....!!!!
Dom stom - of wat gebeurt hier nou...?

Aletta Jacobs draait zich om in haar graf!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 17-03-14 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:30

Janneke2 schreef:
Nee.
Als je niet stemt, dan stem je niet, punt uit. Letterlijk: stom.
(Stom is: "niet kunnen spreken". Maar vaak verward met "dom".)

Er is iets dat heet "de kiesdeler".
Dat is de verhouding tussen het aantal beschikbare zetels (a.s. woensdag: van de gemeenteraad) en het aantal geldig uitgebrachte stemmen.

Ook als weinig mensen stemmen, dan is het eerste getal hetzelfde.
(Het aantal raadsleden in bijv. Rotterdam is nu eenmaal 45, of de opkomst hoog of laag is.)
Als erg weinig mensen gaan stemmen, is het 2e getal laag - dan heb je een raadszetel bij (nu roep ik ;) maar even wat) duizend stemmen.
Gaan er heel veel mensen stemmen - dan heb je als kandidaat, die op de lijst staat, veel en veel meer stemmen nodig, om in diezelfde raad te komen.

That's all.

Enne: er is hartstikke hard gevochten, dat vrouwen uberhaupt mogen stemmen.
Actief en passief kiesrecht geldt als een "backbone" van de democratie.
Dan is enige elementaire kennis van wat dat is en hoe dat werk toch echt geen luxe!!!

Ik weet heus wel dat er heel hard voor gevochten is, het kiesrecht voor vrouwen. Maar als ik besluit om niet te stemmen, dan is dat toch ook een keuze die ik maak als vrouw en dus onderdeel van mijn kiesrecht?

Ik stem dan nog liever niet, dan dat ik maar ergens op stem zonder er ofwel 100% achter te staan of niet eens te weten waarom ik stem; en daarm stem ik dus niet.

Helaas voor alle vrouwen die in 16honderdzoveel niet konden en mochten stemmen, maar ik kies ervoor om niet te kiezen voor een partij.

Dus mag ik zelf weten of ik wel of niet stem ja? Je bent m'n moeder niet, en ook Alette Jacobs niet :+

En stemmen weggeven mag ook niet, anders had jij met ál je kennis en kunde wel voor mij mogen stemmen hoor :*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-14 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt