Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
labyrinth schreef:liedje89 schreef:Want als je gekwetst bent heb je automatische gelijk natuurlijk en mogen je denkbeelden (hoe belachelijk ze ook zijn) geen onderwerp zijn van van flauwe grapjes. Beter dat mensen flauwe grapjes blijven maken dan dat ze de hele situatie serieus gaan nemen en ze dingen gaan roepen als "buitenlanders moeten maar ophoepelen" en hun stemgedrag daar ook op aanpassen
Ooof, je zoekt naar een manier waarin het merendeel zich kan vinden en mocht dat niet lukken, dan doe je er in ieder geval je best voor zodat mensen zich niet in de steek gelaten voelen.
liedje89 schreef:labyrinth schreef:\
Ooof, je zoekt naar een manier waarin het merendeel zich kan vinden en mocht dat niet lukken, dan doe je er in ieder geval je best voor zodat mensen zich niet in de steek gelaten voelen.
Want het is ook echt mogelijk en wenselijk om met iedereen rekening te houden? Sowieso moeten grappen wat mij betreft over ieder onderwerp kunnen, je hoeft ze alleen niet perce grappig te vinden. De mensen die nu grappen maken gaan heus niet ineens invoelend doen hoor, die vinden het gewoon onzin en dan is een flauwe grap nog de "aardige" reactie.
Het hele idee van een samenleving/democratie is toch dat je je schikt naar de meerderheid. Als mensen zich serieus druk kunnen maken over de kleur van welke make-up dan ook of over de ongevoelige opmerking van een klein kind (maken ze die ook wel eens niet dan) dan hebben ze echt gewoon teveel tijd over
en om dan ook nog eens de tijd van een stel over betaalde pennenlikkers te gaan verspillen
Eulogy schreef:Eh. Sinds wanneer is 'het is traditie' überhaupt een argument?
De vergelijkingen die hier trouwens worden gemaakt met blanke vla, jodenkoeken, de kerstman, dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepenIk heb verder niet echt een mening als het op deze discussie aankomt, maar ik stoor me wel ontzettend aan de kortzichtige reacties die (niet alleen hier) voorbij komen.
Marocje schreef:[ Afbeelding ]
Eulogy schreef:Eh. Sinds wanneer is 'het is traditie' überhaupt een argument?
labyrinth schreef:Ooof, je zoekt naar een manier waarin het merendeel zich kan vinden en mocht dat niet lukken, dan doe je er in ieder geval je best voor zodat mensen zich niet in de steek gelaten voelen.
PocoGaucha schreef:Want wat is het volgende? Mogen er geen klompen meer gedragen worden? Wordt er voortaan sambal in de hutspot gedaan? wat gebeurt er nog meer???
PocoGaucha schreef:was deze al gepost? moet je niet serieus nemen hoor, maar vond het best wel grappig.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Ik denk dat veel mensen bang zijn voor het 'afschaffen' van zwarte (piet) omdat dat een stukje Nederland is, wat weg moet vanwege minderheden. Het voelt als een stukje macht, wat dan naar hun toe gaat. Zo voel ik het ook en dat is mijn bezwaar. Want wat is het volgende? Mogen er geen klompen meer gedragen worden? Wordt er voortaan sambal in de hutspot gedaan? wat gebeurt er nog meer???
Ik wil dat zwarte piet blijft, omdat ik niet wil dat de minderheden hun zin krijgen. Ze moeten er maar mee leren leven. want ze leven in Nederland. Suikerfeest, hoofdoeken, boerka's, moskee's enzo vind ik allemaal best. en daarom vind ik dat hun zwarte piet ook maar 'best' moeten vinden. dan laat je je tv uit met de intocht, en kijk je niet naar het sinterklaas journaal. Ik snap het hele probleem niet. Ik klaag toch ook niet dat buitenlandse vrouwen wel een snor mogen groeien, maar ik niet. waarom kunnen we niet gewoon elkaar met rust laten? dat lijkt mij in ieder geval mooi.