Lappen tekst dat lijden ingewikkeld is

Er is géén natuurlijk verloop zolang er geen roofdieren zijn.
De vraag blijft dus WAAR zijn de roofdieren die dieren vroegtijdig uit hun lijden helpen?
De OVP is daardoor GEEN natuur.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JewEmm schreef:Dat kan je niet zo zeggen. Je weet niet of het een "mooi natuurgebied" wordt, want het is een uniek gebied en het is er ingewikkeld om te voorspellen hoe het uiteindelijk er dan uit zou zien.
JewEmm schreef:Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden van plekken met grazers waar geen roofdieren zijn. Het is niet noodzakelijk, want zonder predatoren zorgt de concurrentie om voedsel er voor dat de sterkere dieren in leven blijven.
JewEmm schreef:Vas schreef:Als je het aantal dieren op 1000 houd dan krijg je én een mooi natuurgebied én er hoeven geen dieren onnodig te lijden.
Dat kan je niet zo zeggen. Je weet niet of het een "mooi natuurgebied" wordt, want het is een uniek gebied en het is er ingewikkeld om te voorspellen hoe het uiteindelijk er dan uit zou zien.
Citaat:Okee, dan zal ik hier antwoord op geven, zoals ik dat ook al gedaan heb.
Nee, ze ervaren dezelfde dingen als dieren op een wei. MAAR. Waarom OVP "er van vrijgesteld is", is omdat er de keuze is gemaakt, met goedkeuring van de overheid om een beperkt aantal dieren aan het gebied toe te voegen en de natuur daar z'n gang mee laten gaan. Op het moment van de inbreng van grazers was er meer dan voldoende voedsel. Er is voor beleid gekozen om de natuur zijn gang te laten gaan. De natuur regelt zichzelf, doordat er inderdaad als een populatie groeit, er uiteindelijk een beperking in voedsel is, waardoor de populatie zich stabiliseert. En dan gaan er dieren dood.
Paardeneigenaren kiezen er voor om een paard te houden en er voor te zorgen. Op het moment dat iemand zijn paard ziet lijden, laat jij je paard toch inslapen of slachten? In de OVP gebeurt dat dan met een kogel...
Ik vind de vraag die jij hier stelt te provocerend om er een serieus antwoord op te geven. Maar goed, dan zal ik nu uitleggen waarom ik er niet op reageert. De beginselen van de vergelijking zijn anders en dat heb ik wel uitgelegd in mijn antwoord, en dat maakt voor mij het grote verschil. En daarnaast, op het moment dat iemand zijn paard ziet lijden, ga kijkt men eerst even aan of het echt niet beter wordt en laat je anders je paard inslapen. Gebeurt in de OVP net zo, maar dan met voedsel te kort ook als mogelijke oorzaak. En ze proberen daar, net als bij eigen paarden de lijdensweg zo klein mogelijk te houden.
En aan beschutting wordt gewerkt.
Citaat:De paarden die in de OVP zijn losgelaten werden in een gebied losgelaten waar toen een overmaat aan voedsel beschikbaar was. De draagkracht van het systeem (jaarrond) was ver boven het aantal dieren dat is losgelaten. Overheid heeft SBB van zorgplicht vrijgesteld. Als jij nu stopt met je pony's eten geven, dan weet je al dat het stuk wei waar ze op lopen niet de draagkracht van het aantal pony's. Dat is het grote verschil. Dat in beginselen al de pony's moedwillig laten verhongeren.
jes_sira schreef:Ik zie hier op bokt niets over de protestactie die op dit moment gehouden wordt daar...
Jammer dat er maar ong. 50 mensen waren....
Helaas kon ik niet, maar had gehoopt dat er toch meer zouden gaan.
randalinpony schreef:[ Video ]
De paardjes nu.
En toch wel een indrukwekkend gezicht. De meeste paardjes zien er ook prima uit nu, je kunt wel al zien dat een aantal jonge dieren inteert.
Sientje schreef:Van 20 naar meer dan 1000 ponnies dus. Doet me denken aan de herten in de Amsterdamse Waterleidingduinen, die leefden eerst van de percelen van boeren en liepen op de provinciale weg, maar die zitten nu ook achter een hek en sterven 'diervriendelijk' aan een hongerdood... Dit alles omdat afschieten/natuurbeheer 'sielugh' is... Lang leve de lobbies van zogenaamde dierenliefhebbers... not!!
unamie schreef:Dan zijn doorgaans mensen die zelf geen "vee" hebben.
maar wel vlees eten (of hun hond/kat) en die worden ook met een schot/pin gedood
maar omdat het vlees op een schaaltje gekocht (of in een pak hondenbrokken) word hebben ze geen idee hoe dat proces werkt.
en dat diezelfde dieren vaak een bar slecht leven hebben gehad.
Jammer dat het vlees is de OVP "verkwanseld" word door aller regelgevingen
daar zouden veel mensen dieren van kunnen eten
Nu worden de uitgemergelde stoffelijke overschotten dagelijks verwijders door een tracktor met kipper.
Zo krom..