Iedereen thuis balen dat er volgend jaar dus geen vrije dag is.. En ik zit me af te vragen of ik dan gewoon meivakantie krijg of dat ze het nog steeds laten aansluiten op koninginnedag zelf, of ehh koningsdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mereltje schreef:Cayenne schreef:
Hahaha
Stiekem baal ik wel dat Koninginnedag in Amstelveen nu niet doorgaat, zijn ze een keer in de buurt, wordt het uitgesteld![]()
Maarja, dan maar in 2014 op Koningsdag (nog even wennen hoor die naam)
Juut schreef:Wat is er mis met kroonprinses die trouwt met haar sporttrainer? Onze kroonprins is getrouwd met de dochter van een minister met een dubieuze politieke carriëre...
HorseTimeXL schreef:Lavien schreef:Net mooie beelden van Beatrix met Alexander die een strandrit maken op hun(?) paarden. Prachtig!!!
waar!
sarabande schreef:Als ik naar de vorstenhuizen om ons heen kijk denk ik dat we als visitekaartje voor ons land weinig te klagen hebben. De Belgen houden hun hart vast als hun vreemdgaande oude koning opgevolgd moet worden door zijn oliedomme zoon. In Engeland wil men het liefst een generatie overslaan na al het gedoe rond Charles. In Spanje gaat de koning vreemd en heeft een oplichter als schoonzoon. In Zweden (of is dat Denemarken) is de aanstaande koningin getrouwd met haar sporttrainer en ga zo maar door. Op een paar wilde jaren na heeft Willem zich uiteindelijk toch prima gedragen en lijkt klaar voor de taak waarvoor hij sinds zijn geboorte opgeleid is en hij is een liefhebbende vader en echtgenoot en goed op de hoogte van de actualiteit.
Ik denk dat ze het samen goed gaan doen
Kwanyin schreef:Als Belg zijnde had ik en heb ik nog steeds vaak heel veel moeite om te begrijpen waarom jullie zo gek zijn van jullie koningshuis...koninginendag..heel dat oranje en dat gigantisch feest en verheerlijking van iemand die door toeval van geboorte op de troon is geraakt...
sarabande schreef:Als ik naar de vorstenhuizen om ons heen kijk denk ik dat we als visitekaartje voor ons land weinig te klagen hebben. De Belgen houden hun hart vast als hun vreemdgaande oude koning opgevolgd moet worden door zijn oliedomme zoon. In Engeland wil men het liefst een generatie overslaan na al het gedoe rond Charles. In Spanje gaat de koning vreemd en heeft een oplichter als schoonzoon. In Zweden (of is dat Denemarken) is de aanstaande koningin getrouwd met haar sporttrainer en ga zo maar door. Op een paar wilde jaren na heeft Willem zich uiteindelijk toch prima gedragen en lijkt klaar voor de taak waarvoor hij sinds zijn geboorte opgeleid is en hij is een liefhebbende vader en echtgenoot en goed op de hoogte van de actualiteit.
Kwanyin schreef:Ik ken het Nederlands koningshuis niet. Maar het lijkt mij een veel warmer en stabieler èn verstandiger huis dan het Belgische. Misschien dat als we een ander koningshuis hadden gehad, ik heel anders dacht over monarchie. Dat ik ook kon snappen waarom mensen er toch zo gek van kunnen zijn. Ik denk niet dat er een groot feest gaat komen als wij hier Koning Filip I hebben![]()
.
Marjoow schreef:sarabande schreef:Als ik naar de vorstenhuizen om ons heen kijk denk ik dat we als visitekaartje voor ons land weinig te klagen hebben. De Belgen houden hun hart vast als hun vreemdgaande oude koning opgevolgd moet worden door zijn oliedomme zoon. In Engeland wil men het liefst een generatie overslaan na al het gedoe rond Charles. In Spanje gaat de koning vreemd en heeft een oplichter als schoonzoon. In Zweden (of is dat Denemarken) is de aanstaande koningin getrouwd met haar sporttrainer en ga zo maar door. Op een paar wilde jaren na heeft Willem zich uiteindelijk toch prima gedragen en lijkt klaar voor de taak waarvoor hij sinds zijn geboorte opgeleid is en hij is een liefhebbende vader en echtgenoot en goed op de hoogte van de actualiteit.
Ik vind het toch wel raar dat jij het niet vind kunnen dat een aanstaande koningin trouwt met een sporttrainer? Alsof die minder zijn ofzo. Geld en opleiding maakt toch niets uit bij echte liefde? Ik vind dit erg denigrerend overkomen.
sarabande schreef:Marjoow schreef:
Ik vind het toch wel raar dat jij het niet vind kunnen dat een aanstaande koningin trouwt met een sporttrainer? Alsof die minder zijn ofzo. Geld en opleiding maakt toch niets uit bij echte liefde? Ik vind dit erg denigrerend overkomen.
Dan lees je slecht ik heb het over het ambt, als je daar voor kiest heb je een partner nodig die je steunt. Liefde mag maar laat de troon dan aan je voorbij gaan.
Marjoow schreef:Iemand die sporttrainer is kan toch net zo liefdevol zijn dan een bankier?