Sammie schreef:Sorry
Ik moest stiekem even lachen om die foto.
je bent niet de enige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:hmm, interessante opvatting veroortjoo. Ik hoor iedereen altijd over evolutietheorie en creationisme tegen over elkaar. Voor mijn gevoel sluiten ze elkaar wel uit (althans, op zijn minst in de vorm van het scheppingsverhaal). Dus daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom ze over heel iets anders gaan?
Shadow0 schreef:Shiloh schreef:hmm, interessante opvatting veroortjoo. Ik hoor iedereen altijd over evolutietheorie en creationisme tegen over elkaar. Voor mijn gevoel sluiten ze elkaar wel uit (althans, op zijn minst in de vorm van het scheppingsverhaal). Dus daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom ze over heel iets anders gaan?
Het creationisme is onzin - het wil zichzelf namelijk portretteren als wetenschappelijk alternatief, maar zonder aan de spelregels van de wetenschap te voldoen. In dat opzicht is het niet verenigbaar met de evolutietheorie.
Waarom het geloof op zich en de evolutietheorie elkaar uit moeten sluiten weet ik ook niet.
anneliesdj schreef:Voor mij sluit het elkaar niet uit, zie vorige pagina.
anneliesdj schreef:patatkraam schreef:tja zou kun je bij alles wel zeggen, god heeft dit gedaan en een reden erbij verzinnen..
Tjah, dat is waarom het een geloof is.
verootjoo schreef:Maar niemand noemt het toch wetenschap? Of heb ik verkeerd gelezen?
En ik gaf alleen maar aan dat volgens mij de evolutietheorie het creationisme niet uitsluit
patatkraam schreef:verootjoo schreef:Maar niemand noemt het toch wetenschap? Of heb ik verkeerd gelezen?
En ik gaf alleen maar aan dat volgens mij de evolutietheorie het creationisme niet uitsluit
Leg eens uit dan.. ik vind het elkaar enigszins uitsluiten
het enige wat ik kan bedenken; god heeft alles geschapen en zo geschapen dat alles zelf verder kan lopen/ontwikkelen
dat idee stamt uit de verlichting