Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

Rinske

Re: Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:00

Helaas wel ja, maar ik vind dat niet naar de kiezer luisteren, maar jezelf in een zo makkelijk mogelijke positie wurmen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:07

Kekke feestje gehad hier. ;) ..........wel zonder Gorden gelukkig, ieuw!

vuurneon schreef:
Ik heb ook VVD gestemd en sta er nog steeds volledig achter :)
Kijk uit maar een kabinet met VVD, PvdA en D66 :)

Idem.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:22

Hier thuis hebben we de verwachting dat het VVD-PVDA-D66 wordt met in de eerste kamer gedoogsteun van het CDA. (verwachting....hoop zal het wel zijn)

Het CDA is nu weer afgestraft. Die mogen niet regeren.(vindt ik dan)

Hoop erg dat PVDA mininster van Volksgezondheid mag leveren want die Schippers moeten ze een enkeltje Verwegnisthan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:23

En dan maar hopen dat ze nu eens samen kunnen werken.....maar zullen wel weer compromissen worden waar de kiezer niet voor heeft gestemd, onderbuik gevoel zegt mij een dubbele agenda die al is bedisseld voor de uitslag, die te verwachten was, bekend was.....

De middengroep zonder kinderen, de 2000 netto inkomens, maak je borst maar nat...........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:25

russel schreef:
De middengroep zonder kinderen, de 2000 netto inkomens, maak je borst maar nat...........

Gewoon kinderen gaan maken..voor je eigen toekomst..!!
komen er banen vrij en snijdt het mes aan twee kanten.anders hebben jullie over 35 jaar een Echt probleem
en zijn het de kinderen van de "buitenlanders" die jullie moeten onderhouden:D
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:28

Pmall schreef:
Werkelozen kunnen ook gaan nadenken na ze 100 keer zijn afgewezen om een eigen onderneming te starten.

Yup en dan de arbeidskorting eraf en als ze geen opdracht hebben op water en droog brood.......goed voor de werkeloosheidscijfers.......gaan dalen met dit kabinet volgens de statsieken, dus goed gedaan....maar de verborgen armoede? Daarr hebben we het maar niet over....de verkeerde mentaliteit blijft heus nog handje ophouden en zwart werken, ook bij een baas die weet hoe, hangt nl af van bedrijfsvoering...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:29

ceasario schreef:
russel schreef:

Gewoon kinderen gaan maken..voor je eigen toekomst..!!
komen er banen vrij en snijdt het mes aan twee kanten.anders hebben jullie over 35 jaar een Echt probleem
en zijn het de kinderen van de "buitenlanders" die jullie moeten onderhouden:D

Beetje oud zullen vast zonder beentjes op de wereld komen, hoe zit het met die ziektekosten verzekering?

Wij hebben eigen bezit, als dat verkocht wordt en wij gaan goedkoop huren, hoeven wij gelukkig niet te worden onderhouden door een ander...ook kunnen eij het zelf opmaken ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:56

russel schreef:
[Wij hebben eigen bezit, als dat verkocht wordt en wij gaan goedkoop huren,

Zal je wel moeten als je verlies moet nemen bij verkoop, maar goedkoop huren kun je vergeten..tenzij jij naar Spanje wil verhuizen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:06

ceasario schreef:
[ Afbeelding ]

De PvdA maakt de dienst uit van wie gaat met wie, tenzij Wilders weer terug mag komen voor de VVD.

Ik heb het wat proberen te volgen, maar dit snap ik dus niet? VVD is toch de grootste partij, dus die heeft toch eerste keus?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:24

Marocje schreef:
[Ik heb het wat proberen te volgen, maar dit snap ik dus niet? VVD is toch de grootste partij, dus die heeft toch eerste keus?

Maar de pvda stelt de eisen in zoveel mogelijk punten binnen halen en niet Rutte,anders gaat het niet door. en zal Rutte naar Wilders moeten om een meerderheid te krijgen..
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:27

ceasario schreef:
Marocje schreef:
[Ik heb het wat proberen te volgen, maar dit snap ik dus niet? VVD is toch de grootste partij, dus die heeft toch eerste keus?

Maar de pvda stelt de eisen en niet Rutte,anders gaat het niet door. en zal Rutte naar Wilders moeten om een meerderheid te krijgen..

Daar heeft hij hopelijk van geleerd :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:28

Maar waarom dan? Waarom stelt de grootste partij niet de eisen? (niet dat ik het erg vind hoor, zat te dubben om PvdA te stemmen, maar ik begrijp het alleen niet?)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:29

jammer dat de VVD net de grootste is geworden, die zijn gewoon niet sociaal

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:30

Marocje schreef:
Maar waarom dan? Waarom stelt de grootste partij niet de eisen? (niet dat ik het erg vind hoor, zat te dubben om PvdA te stemmen, maar ik begrijp het alleen niet?)

De grootste partij kan wel eisen stellen maar dan moet de ander daarin in toestemmen..
De vrager voor verkering (Rutte)zit in dit geval altijd in onzekerheid..Rutte mag blij zijn dat hij weer op de koffie mag bij Merkel..

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:33

Zonder de PvdA gaat Rutte het niet redden. Dus hij zal water bij de wijn moeten doen. PvdA staat wat dat betreft veel sterker. Andere optie is inderdaad Wilders. Maar ik denk dat we over hooguit twee jaar weer mogen stemmen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:34

Aan de andere kant is het wellicht wel goed als er weer een rechts kabinet komt, kunnen ze de boel verder verkloten en dan er daarna gebouwd gaan worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:38

Ik mag toch hopen dat Rutte niet weer met Wilders in zee gaat.

Waar geroepen wordt: het CDA mag niet regeren omdat ze zo afgestraft zijn kan je daar wat mij betreft ook de PVV invullen. Ook die zijn flink gekelderd.

Ik hoop op een coalitie met VVD-PvdA aangevuld met D66 of CDA.
Vind alleen VVD-PvdA, wat ook nog een optie is, te krap als meerderheid.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:40

Het zou mij niet verbazen als de PvdA zich terug trekt als Rute niet aan een aantal eisen voldoet. Dan heeft Rutte geen andere keuze dan PVV en nog een aantal. ALs die al mee willen werken met de PVV. Wat dat betreft staat Rutte behoorlijk in de knel.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:49

Samsom staat inderdaad aardig sterk, ik mag toch echt hopen dat Rutte niet het eigenwijze jongetje uit gaat hangen en koste wat het kost zonder PvdA wil regeren :n dan hebben ze voor mij echt alle geloofwaardigheid verloren. Dan hebben die hele verkiezingen geen nut gehad. Nouja kunnen we met zn allen weer naar de stembus binnen nu en 2 jaar.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 09:50

VVD en PvdA hadden elkaar toch niet uitgesloten om mee samen te gaan werken? Ik hoop dat we dan D66 en CDA erbij in hebben, lijkt mij dan prima. :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:51

_Marinke_ schreef:
VVD en PvdA hadden elkaar toch niet uitgesloten om mee samen te gaan werken? Ik hoop dat we dan D66 en CDA erbij in hebben, lijkt mij dan prima. :j

Ik had inderdaad ook gehoord dat beide partijen niet samen wouden werken.
VVD-CDA-D66 lijkt mij ook goed :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:51

VVD-PvdA-D66 :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:52

Nou de VVD had niets uitgesloten, ook de PVV niet. Het punt is natuurlijk dat de VVD en de PvdA op veel punten niet bepaald elkaars mening delen. Rutte gaat natuurlijk liever voor een centrum-Rechts kabinet dan met de PvdA in zee te moeten. Dan moeten er namelijk een hoop concessies gedaan worden om het toch met elkaar eens te blijven. Alleen de PVV is natuurlijk eigenlijk geen optie meer, tenzij Rutte zichzelf nog belachelijker wil maken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:52

Mjetterd schreef:
_Marinke_ schreef:

Das geen optie, dan halen ze geen meerderheid.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 09:55

Mjetterd schreef:
_Marinke_ schreef:

Uh ik had juist het tegenovergestelde gehoord, wat ik ook zeg VVD en PvdA hadden elkaar toch juist niet uitgesloten. :+
VVD-PvdA-CDA-D66 kan ik aardig tevreden mee zijn.. :j