comtesse schreef:Shadow0 schreef:
Het verhaal lijkt iets genuanceerder, tenminste, dit staat er op de site van de PvdA:De arbeidskorting voor zelfstandigen wil de PvdA in vijf jaar afbouwen en vervangen door één simpele belastingbox voor ondernemers.
Nu zijn er vier soorten aftrek en en vrijstelling voor zelfstandigen. We willen het systeem eenvoudiger maken. Ook het urencriterium kunnen we dan afschaffen. Tegelijkertijd belonen we langs fiscale weg die ondernemers die ook eigen vermogen in hun bedrijf hebben gestoken. Deze eigen vermogen-bijtelling wordt fors verruimd, hetgeen voor veel ZZP'ers voordeel oplevert.
http://www.pvda.nl/standpunten/werk+en+economie%2FZZP
Ik weet niet genoeg van belastingsystemen bij ZZP'ers om daar een oordeel over te hebben, maar het is in elk geval niet automatisch een 'zzp-boete'.
Een aantal van hun andere standpunten over zzp'ers:
- Werknemers die als ZZP’er aan de slag gaan, mogen aangesloten blijven bij hun (oude) pensioenfonds of -verzekering. ZZP’ers krijgen betere toegang tot de bijstand, toegang tot fondsen voor scholing en hebben recht op even goede arbeidsomstandigheden als werknemers. Bij schuldhulpverlening voor ZZP’ers wordt niet langer vereist dat ze hun bedrijf stopzetten om ervoor in aanmerking te kunnen komen.
- De PvdA wil in sectoren waar de prijsconcurrentie is doorgeschoten, zoals de postbezorging waar stukloon wordt betaald, minimumtarieven invoeren. Verdiensten moeten tenminste genoeg zijn om pensioen op te bouwen en om een verzekering te kunnen betalen voor arbeidsongeschiktheid en ziekte.
- De PvdA moedigt nieuwe vormen van solidariteit onder zelfstandigen aan. De broodfondsen als verzekering tegen risico’s als ziekte en arbeidsongeschiktheid verdienen actieve fiscale steun.
Het komt op mij niet onredelijk over.
Toch is het een hele rare maar keiharde trap voor de gat van de zzper, en het zand in de ogen strooi verhaal over het eigen vermogen !!!
Het gaat de laagst verdienende zzper netto € 1600 euro per jaar kosten.
http://www.zzpboete.nl/
Met de Groeten van Samson ( met pak en strop ) en Mei Li Vos.
Handig he, één maatregel uit het hele pakket halen? Volgens mij is die 1600 euro gebaseerd op alleen arbeidskorting, het hele hervormingspakket zou doorgerekend moeten worden.
WAt zou er dan uit rollen?