Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:14

comtesse schreef:
Shadow0 schreef:

Het verhaal lijkt iets genuanceerder, tenminste, dit staat er op de site van de PvdA:

De arbeidskorting voor zelfstandigen wil de PvdA in vijf jaar afbouwen en vervangen door één simpele belastingbox voor ondernemers.
    Nu zijn er vier soorten aftrek en en vrijstelling voor zelfstandigen. We willen het systeem eenvoudiger maken. Ook het urencriterium kunnen we dan afschaffen. Tegelijkertijd belonen we langs fiscale weg die ondernemers die ook eigen vermogen in hun bedrijf hebben gestoken. Deze eigen vermogen-bijtelling wordt fors verruimd, hetgeen voor veel ZZP'ers voordeel oplevert.
    http://www.pvda.nl/standpunten/werk+en+economie%2FZZP

Ik weet niet genoeg van belastingsystemen bij ZZP'ers om daar een oordeel over te hebben, maar het is in elk geval niet automatisch een 'zzp-boete'.

Een aantal van hun andere standpunten over zzp'ers:

• Werknemers die als ZZP’er aan de slag gaan, mogen aangesloten blijven bij hun (oude) pensioenfonds of -verzekering. ZZP’ers krijgen betere toegang tot de bijstand, toegang tot fondsen voor scholing en hebben recht op even goede arbeidsomstandigheden als werknemers. Bij schuldhulpverlening voor ZZP’ers wordt niet langer vereist dat ze hun bedrijf stopzetten om ervoor in aanmerking te kunnen komen.
  • De PvdA wil in sectoren waar de prijsconcurrentie is doorgeschoten, zoals de postbezorging waar stukloon wordt betaald, minimumtarieven invoeren. Verdiensten moeten tenminste genoeg zijn om pensioen op te bouwen en om een verzekering te kunnen betalen voor arbeidsongeschiktheid en ziekte.
  • De PvdA moedigt nieuwe vormen van solidariteit onder zelfstandigen aan. De broodfondsen als verzekering tegen risico’s als ziekte en arbeidsongeschiktheid verdienen actieve fiscale steun.

Het komt op mij niet onredelijk over.

Toch is het een hele rare maar keiharde trap voor de gat van de zzper, en het zand in de ogen strooi verhaal over het eigen vermogen !!!

Het gaat de laagst verdienende zzper netto € 1600 euro per jaar kosten.

http://www.zzpboete.nl/

Met de Groeten van Samson ( met pak en strop ) en Mei Li Vos.

Handig he, één maatregel uit het hele pakket halen? Volgens mij is die 1600 euro gebaseerd op alleen arbeidskorting, het hele hervormingspakket zou doorgerekend moeten worden.

WAt zou er dan uit rollen?

Rinske

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:26

Dat je het als kleine ondernemer meer van de PvdA en de SP, als van de VVD moet hebben ;) . VVD zit er alleen voor BV Nederland...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:01

Rinske schreef:
Dat je het als kleine ondernemer meer van de PvdA en de SP, als van de VVD moet hebben ;) . VVD zit er alleen voor BV Nederland...

En wie zitten er in die BV? Wij allemaal toch?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:47

erhm, nee hoor, ik ben niet BV NL, ik ben Sonja, consument in de midden inkomens groep , mocht ik alleen wonen zelfs een minima
BV NL heeft een iets dikkere bankrekening.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:49

Wat Sonja zegt ;) .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:56

en ik ga ook nog eens weer studeren en dan ook nog voor een maatschappelijk verantwoord beroep (docent) waarmee ik mezelf veroordeel tot de links/midden partijen, hoewel ik de afgelopen paar verkiezingen dus rechts heb gestemd (VVD) maar ik door deze richting alleen maar teleurgesteld ben, te veel leugens voorbij heb zien komen en ze nu dus de boom in kunnen wat mij betreft , zeker omdat ik naast de leugens vooral maatregelen voorbij heb zien komen en nog steeds voorbij zie komen die naar mijn mening vooral stagnering of achteruitgang van de economie tot gevolg gaan hebben en uitkleding en verkilling van het maatschappelijke stelsel van dit land

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:07

Volgens mij zijn we allemaal Nederlands staatsburger, en dus onderdeel van de BV NL zoals jullie dat noemen. De politiek handelt in het landsbelang, in ONS belang dus -:) Dat er in tijden van bezuinigingen minder leuke keuzes gemaakt moeten worden, tsjah, so be it.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:11

maar die keuzes zijn per visie verschillend en de verschillende visies maken het verschil, ik ben voor evenredig verdelen van de lasten en de bezuinigingen, dat is niet iedere partij, ik zie te veel mis gaan , en te veel bezuinigingen die negatief zullen uitpakken wat betreft de economie op korte en lange termijn.
terwijl de hervormingen en investeringen die de boel weer op gang kunnen trekken uit blijven.

ik denk trouwens dat ik het tweeledig bekijk
BV nederland en Maatschappij nederland
BV nederland en Maatschappij nederland worden steeds verder uit elkaar getrokken waarbij er bij de maatschappij nederland flinke klappen vallen terwijl er bij grootverdienend BV nederland een groei in koopkracht plaatsvind, what's wrong with this picture?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:18

Abiola schreef:
Volgens mij zijn we allemaal Nederlands staatsburger, en dus onderdeel van de BV NL zoals jullie dat noemen. De politiek handelt in het landsbelang, in ONS belang dus -:) Dat er in tijden van bezuinigingen minder leuke keuzes gemaakt moeten worden, tsjah, so be it.

Het gaat er maar om dat die keuzes niet voor de ene groep veel minder leuk uitpakken, dan voor de ander. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:10

Ik ken iemand die op de partij 50+ heeft gestemd,vanwege de sterte van dr brilleglazen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:34

Sonja_vR schreef:
BV nederland en Maatschappij nederland worden steeds verder uit elkaar getrokken waarbij er bij de maatschappij nederland flinke klappen vallen terwijl er bij grootverdienend BV nederland een groei in koopkracht plaatsvind, what's wrong with this picture?

Het nieuwe europa in de voetsporen van de vs.

´Democratie´ als rechtvaardiging van een kleptocratie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:50

Abiola schreef:
De politiek handelt in het landsbelang, in ONS belang dus -:)

Nee hoor.
Dat is verre van automatisch hetzelfde.
De politiek zoals die nu is, is gevestigde orde en dient het eígen belang en dat van de kleptocratie bij wiens gratie ze macht uitoefend.
Na de ambstermijn krijgt menig politicus een goed betaalde ´baan´ bij een bedrijf van een groep die tijdens de regeerperiode een lobby succesvol heeft zien afronden.
Of dat voor de bevolking, laat staan individuele burgers, goed was, staat daar los van.
Die burger heeft dat wél betaald; die baan voor die politicus.

De levenskwaliteit van de individuele burger staat volstrekt los van het BNP van een land.
De burger in onze consumptiemaatschappij is steeds meer loonslaaf voor afbetalen van schulden die hij/zij helemaal niet aangegaan is.
De europese burgers leveren massaal loon- en arbeidsvoorwaarden in voor afbetalen van rente op fictief geld ´geleend´ van private banken.
Een rente en schuld welke zelfs theoretisch nooit afgelost kán worden.

Dit alles doordat politici in hun eigen belang in het tweeledig belang van kleptocraten voor publieke uitgaves privaat geld hebben geleend.
Er staat een uitleg van een lagere school meiske op youtube. Die klopt he-le-maal.

Ondertussen moeten nu burgers hun arbeidsrechten en allerlei vrijheden inleveren voor landsbelang en eigen veiligheid... :roll:

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:46

Huertecilla schreef:
Nee hoor.
Dat is verre van automatisch hetzelfde.
De politiek zoals die nu is, is gevestigde orde en dient het eígen belang en dat van de kleptocratie bij wiens gratie ze macht uitoefend.
Na de ambstermijn krijgt menig politicus een goed betaalde ´baan´ bij een bedrijf van een groep die tijdens de regeerperiode een lobby succesvol heeft zien afronden.
Of dat voor de bevolking, laat staan individuele burgers, goed was, staat daar los van.
Die burger heeft dat wél betaald; die baan voor die politicus.

De levenskwaliteit van de individuele burger staat volstrekt los van het BNP van een land.
De burger in onze consumptiemaatschappij is steeds meer loonslaaf voor afbetalen van schulden die hij/zij helemaal niet aangegaan is.
De europese burgers leveren massaal loon- en arbeidsvoorwaarden in voor afbetalen van rente op fictief geld ´geleend´ van private banken.
Een rente en schuld welke zelfs theoretisch nooit afgelost kán worden.

Dit alles doordat politici in hun eigen belang in het tweeledig belang van kleptocraten voor publieke uitgaves privaat geld hebben geleend.
Er staat een uitleg van een lagere school meiske op youtube. Die klopt he-le-maal.

Ondertussen moeten nu burgers hun arbeidsrechten en allerlei vrijheden inleveren voor landsbelang en eigen veiligheid... :roll:

Jeetje wat bij jij cynisch zeg, kleptocratie, toe nou....
Natuurlijk krijgen goede politici na hun ambtsperiode ook een goede baan. Dat is wel vaker met slimme en betrokken mensen, dat die niet zo'n moeite hebben om een baan te vinden.
En dat we nu in Europa in een schulden crisis zitten is uiterst vervelend, maar het moet wel opgelost worden. En dat gaat ook gebeuren. Vergeet niet dat al die "zielige" burgers (of loonslaven zo je wilt) net zo hard hebben meegeprofiteerd in de vette jaren.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:57

Jolande Sap stapt op

23 dagen na de Tweede Kamer verkiezingen van 12 september. En nu al mogen we als belastingbetaler de beurs trekken voor een politicus die opstapt en wachtgeld gaat ontvangen.

Probeer dat als gewoon werknemer eens te doen en dan WW te vragen. Kunnen we het verschil tussen politiek en de normale wereld waar alle andere mensen in leven nog meer duidelijk maken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:04

Het feit of ze al dan niet wachtgeld zal krijgen of gewoon een baan in het bedrijfsleven gaat nemen, lijkt me op dit moment nogal een kleinzielige vraag.
Belangrijker is vraagtekens zetten bij de manier waarop het bestuur van GL met de eigen mensen omgaat.
Persoonlijke vrijheid propaganderen en tirannie uitvoeren

Ze zouden zich met duurzaamheid en milieu bezig moeten houden, daar stemmen de kiezers voor.
En alhoewel ik Jolande totaal niet aansprekend vind, had dit niet nu en op deze manier moeten gebeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:24

Ik ben het wel eens met papagroom. Waarom verliezen wij al onze rechten op WW enzo als we ergens anders voor kiezen en kan zo'n flapdrol wel gewoon een miljoen euro meekrijgen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:27

purny schreef:
Ik ben het wel eens met papagroom. Waarom verliezen wij al onze rechten op WW enzo als we ergens anders voor kiezen en kan zo'n flapdrol wel gewoon een miljoen euro meekrijgen?

A is het haar keuze niet en b krijgt ze echt geen miljoenen, daarbij heeft ze een goede opleiding dus ik verwacht dat ze snel het bedrijfsleven in gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:31

Purny: dat gebeurt in het bedrijfsleven toch ook? Er zijn er die knoeien met de boeken, niet ingrijpen op ernstige misstanden in het bedrijf - en vervolgens krijgen ze een ruime ontslagvergoeding mee. (Een paar ton gebeurt regelmatig, in bedrijfsleven en semipublieke sector.) Ik vind de eenzijdige verontwaardiging dan altijd wat vreemd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:33

Maar ga jij maar eens ergens weg, dan is je kans op ww verkeken en heb je nergens recht op. Deze lui gaan uit hunzelf weg en krijgen een smak geld mee. Ik hoop ook ten zeerste dat het wachtgeld eruit gaat. Dit kost ons tonnen met geld.
@Shadow: Dit is niet wanneer men zelf opstapt toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:35

purny schreef:
Maar ga jij maar eens ergens weg, dan is je kans op ww verkeken en heb je nergens recht op. Deze lui gaan uit hunzelf weg en krijgen een smak geld mee. Ik hoop ook ten zeerste dat het wachtgeld eruit gaat. Dit kost ons tonnen met geld.
@Shadow: Dit is niet wanneer men zelf opstapt toch?

Je leest slecht he ze wilde niet weg het partijbestuur heeft het vertrouwen in haar opgezegd, hoe had ze dan nog moeten functioneren

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:43

Ik vind het niet zo vreemd dat er zoiets als wachtgeld is in de politiek. Allereerst geven mensen regelmatig hun goede baan op om plaats te nemen in de politiek en in de Tweede Kamer. En ten tweede is de duur van dat werk erg onzeker, vanwege verkiezingen en vertrouwenskwesties.

Jammer dat Sap vertrekt... Vind het een rare move van Groen Links.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:49

De hele arbeidsmarkt is onzeker. Mensen worden ontslagen met vaste contracten dus ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat mensen geld meekrijgen wanneer zij zelf opstappen. Risico van het vak toch.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:56

Hemeltje je blijft hetzelfde herhalen, ze ging niet zelf weg

Maar goed wat betekent dit voor GL dat vind ik eigenlijk een interessantere discussie

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:41

purny schreef:
De hele arbeidsmarkt is onzeker. Mensen worden ontslagen met vaste contracten dus ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat mensen geld meekrijgen wanneer zij zelf opstappen. Risico van het vak toch.

Het beroep politicus is imo niet te vergelijken met de gewone arbeidsmarkt wat betreft onzekerheid. Ieder moment kan de achterban, het bestuur of de kiezer besluiten het vertrouwen op te zeggen. Dat is niet de bepalen aan de hand van objectieve, vaststaande criteria. En dan rest slechts 1 beslissing: opstappen. Zo werkt dat in de politiek. Het 'risico' van dit vak is toch van heel andere aard dan het risico van een ander vak. Maar dat is mijn mening.

Gezien haar achtergrond en ambitie ga ik er van uit dat de periode dat zij een beroep zal doen op de wachtgeldregeling niet al te lang is. Probleem opgelost, lijkt me. Maar wat ik niet zo goed begrijp Purny: had je liever gezien dat ze WW ontving? Is dat niet lood om oud ijzer?

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:48

gummie schreef:
Ik vind het niet zo vreemd dat er zoiets als wachtgeld is in de politiek. Allereerst geven mensen regelmatig hun goede baan op om plaats te nemen in de politiek en in de Tweede Kamer. En ten tweede is de duur van dat werk erg onzeker, vanwege verkiezingen en vertrouwenskwesties.

Jammer dat Sap vertrekt... Vind het een rare move van Groen Links.

Ja, hier kan ik me helemaal in vinden.
Vind trouwens toch dat er veel teveel wordt geswitcht en vertrouwen wordt opgezegd in de politiek. Bevordert alleen maar de instabiele situatie die er is, ernstig verminkt door media die personen echt schaad.