Chronisch ziek en daar voor moeten betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:27

_San87_ schreef:
Ja, mensen worden steeds ouder. De balans gaat echter wel weer rechter trekken wanneer de babyboomers dood zijn, die blijft niet scheef.

En dan heb je wel vergrijzing, maar ook werkenden die de kosten op kunnen vangen.

Volgens de berekeningen gaat dit dus niet gebeuren wat jij zegt, dat is het hele probleem van de stijgende zorgkosten. De babyboomers gaan inderdaad dood, maar de mensen blijven wel steeds ouder worden en krijgen ook steeds gemiddeld minder kinderen, dus minder werkenden blijven over.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Chronisch ziek en daar voor moeten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:02

Omdat in dit topic toch behoorlijk weerstand over bijvoorbeeld IVF was daar het maximum tarief per poging eens opgezocht. 1552 euro. Inclusief alle medicatie/ziekenhuistraject. Maximaal 3 pogingnen worden vergoed. Uiteraard valt de zwangerschapsbegeleiding bij een geslaagde poging daar niet onder.

Ter vergelijking: een nieuwe heup inclusief revalidatie/operatie enz. hebben we het over 10.000 euro. (ruwe schatting maar niet heel ver mis)

Die kinderen van later moeten wel onze nieuwe heupen gaan betalen als we op onze ouwe dag van het paard lazeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:41

Anne_GTI schreef:
Omdat in dit topic toch behoorlijk weerstand over bijvoorbeeld IVF was daar het maximum tarief per poging eens opgezocht. 1552 euro. Inclusief alle medicatie/ziekenhuistraject. Maximaal 3 pogingnen worden vergoed. Uiteraard valt de zwangerschapsbegeleiding bij een geslaagde poging daar niet onder.

Ter vergelijking: een nieuwe heup inclusief revalidatie/operatie enz. hebben we het over 10.000 euro. (ruwe schatting maar niet heel ver mis)

Die kinderen van later moeten wel onze nieuwe heupen gaan betalen als we op onze ouwe dag van het paard lazeren.

Of gewoon verkeerd van de fiets stappen ;)

Heb jij nog iets gehoord over de bezuinigingen GGZ? Ik hoorde dat het vanavond in een nieuwsprogramma werd besproken. Ik heb het helaas niet gezien.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Chronisch ziek en daar voor moeten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:56

Ik heb er vaag wat over gelezen maar dat is echt niet mijn cup off tea. Daar heb ik hele lieve collega's voor die dat haarfijn uitzoeken en uitleggen. :D Neem ik alle anderstaligen wel voor mijn rekening; zo hebben we dat gewoon eerlijk verdeeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:42

Anne_GTI schreef:
Ik heb er vaag wat over gelezen maar dat is echt niet mijn cup off tea. Daar heb ik hele lieve collega's voor die dat haarfijn uitzoeken en uitleggen. :D Neem ik alle anderstaligen wel voor mijn rekening; zo hebben we dat gewoon eerlijk verdeeld.

Jammer, ik zoek het zelf wel terug. Jij legt altijd alles prima uit hier m.b.t.de zkv :D