Ra_chel schreef:best wonderlijk om te lezen hoe een topic over het eigen risico wat IEDEREEN raakt , kan uitmonden in een heftige discussie en tweestrijd , het geeft mij de indruk dat er mensen zijn die de ander hun succes of financiele status niet gunnen , en andersom alsof er mensen met een financiele status niet bereid zijn om verder te kijken dan hun eigen wereldje.......geweldig als je succes hebt en daar zelf verantwoordelijk voor bent , maar iemand die in de financiele malaise zit heeft daar niet per definitie voor gekozen
Helemaal mee eens!! blijkbaar vecht iedereen alleen voor zijn eigen hachje....
Solidariteit is blijkbaar een vies woord.
Wat is er mis met iets meer bijdragen als je het makkelijk kunt missen?
Het is jammer dat mensen die het wel goed hebben zo weinig compassie kunnen opbrengen voor hen die het niet zo goed hebben. En in plaats van dankbaar te zijn dat ze de hersens hebben om een hoge opleiding aan te kunnen en daardoor een goed betaalde baan hebben kijken ze neer op mensen die dat geluk niet hebben!
Maar toevallig is het wèl de bouwvakker die hun huis bouwt, de loodgieter die hun plee ontstopt, de vuilnisman die hun rotzooi opruimt, de schoonmaker die hun werkplek schoonhoud, de winkelmedewerker die zorgt dat de gewenste producten in de winkel liggen, de monteur die hun dure bolide onderhoud, enz enz....Allemaal mensen die lager zijn opgeleid en daardoor een lager salaris ontvangen, maar ook de mensen die ervoor zorgen dat de hoger opgeleide ook aan het werk blijft want die doet weer werk dat zij zelf niet kunnen. Dus.... hoe je het ook went of keert...we hebben elkaar allemaal nodig!!
Als ik volgend jaar 400 euro eigen risico moet betalen dan zal ik daar geen boterham minder om eten, maar de arbeiders, die ik hier boven heb genoemd zullen het ondanks hun zorgtoeslag wel zeker gaan voelen.
Om maar niet te spreken van de mensen die afhankelijk zijn van een uitkering!!
Als je het zelf goed hebt betekend dat niet dat je blind moet zijn voor hen die het niet goed hebben!!