Jildau schreef:Dan kun je dus sowieso al geen huis kopen of wat dan ook want je zit met een schuld
Een studieschuld wordt niet meegerekend in het wel of niet afgeven van een hypotheek.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Figaro schreef:Jildau schreef:Dan kun je dus sowieso al geen huis kopen of wat dan ook want je zit met een schuld
Een studieschuld wordt niet meegerekend in het wel of niet afgeven van een hypotheek.
Jildau schreef:Kijken ze daar écht helemaal niet naar? Ken namelijk best veel stelletjes die het best goed voor elkaar hebben maar nog steeds geen hypotheek kunnen krijgen.
Jildau schreef:Maaar Dobel dan begin je je leven dus met een schuld. Dan kun je dus sowieso al geen huis kopen of wat dan ook want je zit met een schuld dus je moet een huurhuis. Huurhuizen zijn nu al niet te krijgen want er zijn gewoon veel te weinig gezien de vraag. Daarnaast kun je met een inkomen boven de zoveel niet meer in een sociale huurwoning. Dus je krijgt geen hypotheek, en geen huurhuis, en dan?
Echt een enorm goed idee. Erg goed voor de economie als de meeste mensen met een schuld zitten na hun studie, daar knapt de economie van op!
MyHorseGirl schreef:Volgende verkiezingen mag ik eindelijk stemmen. Besluit staat vast, wordt sowieso VVD. Al hun punten spreken me erg aan. Mensen die een modaal inkomen hebben of net iets meer worden -naar mijn mening- veel te veel misgund. Eigen boontjes doppen is belangrijk.
Colorado schreef:Tsjah, je moet elkaar een beetje willen helpen als je wilt dat het hier positief veranderd, en soms is dat voor de oma's kappen met hun baan en oppassen, of is dat het geval voor de moeders/vaders. Vroeger ging dat toch ook prima, waarom nu niet? Vruchteloos egoïsme vind ik dat, wel vinden dat iedereen kinderen moet kunnen krijgen, want dat willen we nou eenmaal, maar ook vinden dat dan niemand hoeft te helpen of de opvoeding voor zich hoeft te nemen want dat willen we niet. Zo krijg je inderdaad problemen. Lekker iedereen voor zichzelf, wel het leuke, niet het moeilijke/vervelende. Wel een kind, niet opvoeden.