Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosch schreef:Zo bedoelde ik het niet, Thirty.
Begrijp volkomen dat ze met een privévliegtuig zijn gegaan.
De koninklijke familie is naar Sint Gallen gevlogen (op 200 km afstand van het ziekenhuis). Waarom niet naar Innsbruck zelf, als daar toch ook een vliegveld is? Dadelijk is die Marieke de Vries nog eerder ter plekke.
Citaat:Waarom de prinsen juist in Sankt Gallen zijn geland is niet duidelijk. De plaats ligt nog 200 kilometer verwijderd van Innsbruck, in Oostenrijk.
Mogelijk is het een tussenlanding. Het vliegtuig maakte ook in Brussel al een tussenlanding, waarschijnlijk om prins Constantijn en zijn gezin op te halen, die in Brussel wonen.
Citaat:Prins Johan Friso droeg tijdens zijn ongeluk geen veiligheidsballon voor lawines. Dat zegt Markus Amann, het hoofd van de reddingsdienst in Lech.
De vriend van de prins met wie hij buiten de piste skiede, had wel zo'n zogenoemd ABS-systeem bij zich. Hij bleef daardoor ongedeerd. Als het veiligheidssysteem, dat in een rugzak zit, wordt geactiveerd, komt er een grote ballon uit de tas.
De prins had wel een zendertje in zijn jas zitten, dat een signaal uitzendt. Daardoor kon hij vrij snel worden gevonden.
Krips schreef:@Polivy : Dat van de telegraaf? Hoezo? Er is toch contact met de familie, met de artsen enzovoorts. Er hoeft mijn inziens niet meer gedaan te worden om de feiten boven water te halen en dus als nieuws te brengen. Het enige wat we niet hebben zijn sappige verhalen over huilende familieleden, trauma-helicopters e.d. Mijn inziens is dat geen nieuws maar gewoon sensatie zoeken. Het voegt niets toe en het schaadt wel de privacy van de familie.
Michellkuh schreef:Deze meneer ging met alle waarschuwingen (code rood en verboden om off piste te gaan) toch off piste en kwam in een lawine terecht.
Winged schreef:Telegraaf is inderdaad een krant die je moet mijden als je echt informatie wil weten. Heel veel sensatie etc.
Citaat:Bent u in Lech?
Was u ooggetuige van de lawine waar prins Friso slachtoffer van werd? Mail nosnet@nos.nl