Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:26

tsja het enige wat we kunnen doen is afwachten, het lichaam van friso moet nu aan het 'werk' en pas als het 'werkt' kunnen er uitspraken gedaan worden.
en gezien wij mensen zeer ongeduldig zijn en vaak alleen horen wat we willen horen blijft de media ons voeren met allemaal zin en onzin

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:37

Roosch schreef:
Zo bedoelde ik het niet, Thirty. :D
Begrijp volkomen dat ze met een privévliegtuig zijn gegaan.

De koninklijke familie is naar Sint Gallen gevlogen (op 200 km afstand van het ziekenhuis). Waarom niet naar Innsbruck zelf, als daar toch ook een vliegveld is? Dadelijk is die Marieke de Vries nog eerder ter plekke. :+

Oeps :o?

Sorry :D

simodi

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:39

Vanwege het slechte weer vliegen ze via Zwitserland ...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:41

Getverderrie wat heb ik toch een hekel aan de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1154 ... jk___.html

Ik snap dat we allemaal op de hoogte willen blijven maar laten we ook respect hebben voor de familie en meer dan zijn toestand hoef ik niet te weten en ik respecteer ook de privacy van de koninklijke familie.. Getverderrie..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:41

NOS zegt:
Citaat:
Waarom de prinsen juist in Sankt Gallen zijn geland is niet duidelijk. De plaats ligt nog 200 kilometer verwijderd van Innsbruck, in Oostenrijk.
Mogelijk is het een tussenlanding. Het vliegtuig maakte ook in Brussel al een tussenlanding, waarschijnlijk om prins Constantijn en zijn gezin op te halen, die in Brussel wonen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:42

Dat is wel heel triest van de Telegraaf. Kunnen ze nog meer roddels plaatsen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:43

Ach, mensen vinden hier sommige uitlatingen ongepast, ik heb net even op twitter zitten lezen, maar daarbij vergeleken is dit topic héél braaf. Van twitter word je pas echt onpasselijk

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:43

Aan de andere kant, nieuwstechnisch gezien, heel logisch en ook heel normaal...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:45

stef schreef:
Ach, mensen vinden hier sommige uitlatingen ongepast, ik heb net even op twitter zitten lezen, maar daarbij vergeleken is dit topic héél braaf. Van twitter word je pas echt onpasselijk

Daar zitten vast geen groenen te modereren? O:) :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:46

Een paar pagina's geleden hadden we het over het reddingssysteem.
Lees net het volgende op de NOSsite:
Citaat:
Prins Johan Friso droeg tijdens zijn ongeluk geen veiligheidsballon voor lawines. Dat zegt Markus Amann, het hoofd van de reddingsdienst in Lech.

De vriend van de prins met wie hij buiten de piste skiede, had wel zo'n zogenoemd ABS-systeem bij zich. Hij bleef daardoor ongedeerd. Als het veiligheidssysteem, dat in een rugzak zit, wordt geactiveerd, komt er een grote ballon uit de tas.

De prins had wel een zendertje in zijn jas zitten, dat een signaal uitzendt. Daardoor kon hij vrij snel worden gevonden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:46

@Polivy : Dat van de telegraaf? Hoezo? Er is toch contact met de familie, met de artsen enzovoorts. Er hoeft mijn inziens niet meer gedaan te worden om de feiten boven water te halen en dus als nieuws te brengen. Het enige wat we niet hebben zijn sappige verhalen over huilende familieleden, trauma-helicopters e.d. Mijn inziens is dat geen nieuws maar gewoon sensatie zoeken. Het voegt niets toe en het schaadt wel de privacy van de familie.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:47

Ja, dat las ik ook idd. Ik geloof dat de verkoop van die dingen wel omhoog gaat... Iig bij de koninklijke familie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:49

Guido Weijers: "Oke oke... Ik ben voor het afschaffen van het koningshuis, maar dit vind ik wel erg rigoureus" (twitter)

Nieuwstechnisch is het heel normaal. Ook gezien het grote lawinegevaar op 't moment. Maar er zitten daar heel wat Nederlands.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:50

Krips schreef:
@Polivy : Dat van de telegraaf? Hoezo? Er is toch contact met de familie, met de artsen enzovoorts. Er hoeft mijn inziens niet meer gedaan te worden om de feiten boven water te halen en dus als nieuws te brengen. Het enige wat we niet hebben zijn sappige verhalen over huilende familieleden, trauma-helicopters e.d. Mijn inziens is dat geen nieuws maar gewoon sensatie zoeken. Het voegt niets toe en het schaadt wel de privacy van de familie.

Nou ja, wie weet hebben mensen wat gezien of wat dan ook. De NOS doet dat ook veel hoor. Je zou ook eens moeten weten hoeveel nieuwsorganisaties mensen op Twitter e.d. benaderen na een nieuwswaardig iets. Ze willen nieuws halen uit alle bronnen. Dus ik sta er niet zo van te kijken eigenlijk.
Het enige wat de Telegraaf vraagt in deze oproep is dat mensen die meer informatie hebben zich melden. Dat heeft niet eens zozeer met sensatie zoeken te maken in mijn ogen. Maar met achtergronden checken, een gebeurtenis reconstrueren etc etc.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:50

Beetje grof van Weijers, zo op dit moment ...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:56

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:00

Als journalist zijnde: Ja, nieuws haal je werkelijk óveral vandaan. Ik heb destijds via waarbenjij.nu contact gelegd met een meisje die in Syrië zat. Prachtverhaal geworden en zij stond er zeker voor open. Natuurlijk leg je het contact wel een beetje anders aan, bied je als desbetreffende persoon het niet waardeert in het eerste contact wat je zoekt al excuses aan etc.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:14

De Telegraaf was toen toch ook zo bezig met die vliegramp waar dat jongetje de enige overlevende van was?
Nieuwstechnisch snap ik het best, maar soms moet je zo netjes en begripvol zijn dat je even afstand neemt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:16

De Telegraaf is gewoon een heel aparte krant. Tijdens mijn studie journalistiek werd ons ook sterk aangeraden om de Telegraaf enigszins met een korreltje zout te nemen. :')

Ik heb de NOS-site continue aan staan, er is nog geen update over of de koninklijke familie al gearriveerd is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:23

Telegraaf is inderdaad een krant die je moet mijden als je echt informatie wil weten. Heel veel sensatie etc.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:23

Michellkuh schreef:
Deze meneer ging met alle waarschuwingen (code rood en verboden om off piste te gaan) toch off piste en kwam in een lawine terecht.

Nee hoor, was niet verboden, want verbieden doen ze bijna nooit maar het was niet aan te raden.

Maarja, we zitten wel allemaal op een knol, een sport waarmee vele mensen naar het ZH worden afgevoerd, maarja met het vingertje wijzen is altijd fijn he, en Friso is ook maar een mens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:24

Winged schreef:
Telegraaf is inderdaad een krant die je moet mijden als je echt informatie wil weten. Heel veel sensatie etc.

Er was laatst een heel interessante item over op (volgens mij) Zembla.
Daarin legden ze precies uit tot hoever de Telegraaf kan gaan en hoe ze met rechtszaken omgaan.
Heel interessant, maar goed dat is offtopic.

Het blijft jammer dat ze er gelijk als vlooien opspringen om er zoveel mogelijk drama uit te zuigen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-02-12 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:25

NOS doet ook aan ooggetuigen werven:

Citaat:
Bent u in Lech?

Was u ooggetuige van de lawine waar prins Friso slachtoffer van werd? Mail nosnet@nos.nl

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:33

WillemYntJee schreef:
Reanimatie is bevestigd, alle berichten over hersendood, schedelbasisfractuur enz niet..

Inderdaad er was na "Stabiel, niet buiten levensgevaar" niks meer vrijgegeven

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:34

Nou, deze dame gaat tukken. Ik hoop dat de prins en zijn familie een beetje de nacht doorkomen. Morgen weer een nieuwe dag.