Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Alle negatieve zaken die in dit topic genoemd worden in combinatie met wat zaken die specifiek op mijn school spelen. Ik ga de kinderen ontzettend missen maar ik ben zo blij dat ik mijn leven weer terug krijg. In het onderwijs ben ik 24 uur per dag bezig, niet alleen de zaken die hier omschreven wor eden... maar ook de geestelijke stress. Ik denk dat mensen niet snappen dat het zo zwaar is omdat je naast je gewone taken o.a. bedreigingen van ouders meemaakt, kinderen die in bendes zitten en kinderen die aan de coke zitten probeerd te helpen en verder nog kinderen heb die in zichzelf snijden e ondertussen ook nog wat kinderen opvangt die thuis mishandeld worden... En dit is serieus in EEN WEEK...
Fiffill schreef:Wat Lente zegt is precies wat ik bedoel. Iedereen heeft dezelfde boeken en krijgt dezelfde examens, dus datgene moet geleerd worden, dat wordt je opgelegd. En dat vind ik zonde. Ik heb namelijk het meeste geleerd van datgene dat buiten die standaard om ging, en ik weet dat ik het geluk heb gehad dat ik op zo'n school zat en dat er redelijk wat van zulke leraren tussen zitten (die ook echt nog de moeite nemen om verder en dieper op dingen in te gaan buiten dat boekje of die toets) terwijl ik in m'n omgeving van anderen (verschillende scholen) merkte dat dat vaak, helaas, niet het geval was.
Ook echt niet elke leraar bij ons was zo hoor, maar degene die wel zo waren gaven echt interessante lessen en daar léérde je ook echt wat van.
Goof schreef:Waarvoor wordt er 6 maart gestaakt?
AnnemiekvM schreef:Goof schreef:Waarvoor wordt er 6 maart gestaakt?
In het kort:
Voor bezuinigingen op passend onderwijs.
Dit treft het speciale onderwijs het ergst. Maar ook het reguliere onderwijs.
Kinderen die extra zorg moeten hebben, blijven op de reguliere school, zonder extra begeleiding.
Hierdoor gaan kinderen te kort komen. Leerkrachten van het reguliere basisonderwijs krijgen meer kinderen in de klas. Ook kinderen met een 'uitdaging'.
ruitje schreef:Mambobeach: Grappig dat jij het over ontslag nemen heb in je reactie op mijn post, vandaag namelijk mijn laatste werkdag gehad. Ontslag nemen terwijl je een vaste baan hebt in deze tijd zegt genoeg denk ik.... Ook ik ben een jonge docent die het na 6 jaar onderwijs voor gezien houd.
MamboBeach schreef:Arabesk schreef:Maar hoeveel mensen krijgen voor zoveel overwerk NIET betaald?
En een andere baan? Ben tien jaar geleden al boos en gefrustreerd het onderwijs uitgerend, maar als ze in Den Haag zo doorgaan zijn ze weer een docent natuurkunde kwijt en die lagen al zo ontzettend voor 't oprapen.
Ik heb dus ook wel eens dagen gedraaid van 16 uur en kreeg het uberhaupt niet uitbetaald.
6 maart staken dus he!
Arabesk schreef:ja *duh* het ging om een cynische opmerkingnatuurlijk vind ik dat niet, maar dat is wel hoe er af en toe over 'ons' gepraat wordt
MamboBeach schreef:Arabesk schreef:ja *duh* het ging om een cynische opmerkingnatuurlijk vind ik dat niet, maar dat is wel hoe er af en toe over 'ons' gepraat wordt
Weet je wat ik vind van jouw reacties? Je laat je ontzettend in het verdomhoekje zetten en gedraagt je af en toe als een klein kind in de posten die je plaatst.Komt misschien heel rot over en is helemaal niet persoonlijk bedoeld want ik ken je helemaal niet maar soms denk ik dan, geeft dat les? Klinkt wellicht raar in de oren maar het komt mij wat vreemd over.
Electra63 schreef:MamboBeach schreef:
Weet je wat ik vind van jouw reacties? Je laat je ontzettend in het verdomhoekje zetten en gedraagt je af en toe als een klein kind in de posten die je plaatst.Komt misschien heel rot over en is helemaal niet persoonlijk bedoeld want ik ken je helemaal niet maar soms denk ik dan, geeft dat les? Klinkt wellicht raar in de oren maar het komt mij wat vreemd over.
Ik sluit me helemaal aan, bij deze post van MB. Jullie lijken soms wel studenten i.p.v. volwassen docenten.