Ja, die man heeft aan stierengevechten gedaan - an eye for an eye makes the world go blind. Dan moet Bokt inmiddels aardig blind zijn....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
volbloedfan schreef:YEAAAAAAAAAAAAAA![]()
GE-WEL-DIG om te zien hoe zo'n klootzak verwond is!
Ik vind dat deze heel tak van sport afgeschaft moet worden!
Degene die het dan wel doen direct doodstraf inclusief alle mensen die toe kijken in de arena!
Wedden dat het zo gebeurt is!
idefix4 schreef:Jis: Ik kan het duidelijk niet verwoorden. Toch vind ik het zorgelijk, dat actiefilms steeds bloederiger worden.
volbloedfan schreef:YEAAAAAAAAAAAAAA![]()
GE-WEL-DIG om te zien hoe zo'n klootzak verwond is!
Ik vind dat deze heel tak van sport afgeschaft moet worden!
Degene die het dan wel doen direct doodstraf inclusief alle mensen die toe kijken in de arena!
Wedden dat het zo gebeurt is!
retivi schreef:Ik kan ook niet tegen dierenleed en zeker niet als het onnodig en voor menselijk vermaak is!
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek!
Tallie1979 schreef:Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.. Verwond je een bange, boze stier en rijgt hij je aan zijn hoorns, eigen schuld dikke bult.
H_Nalanta schreef:retivi schreef:Ik kan ook niet tegen dierenleed en zeker niet als het onnodig en voor menselijk vermaak is!
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek!
Je spreekt jezelf enorm tegen!
Is het gerechtvaardigd dat een dier zo gemarteld wordt? Ja, hij heeft een goed leven gehad maar rechtvaardigd dat het einde van de stier?
Overigens hebben dieren in Nederland het niet zo slecht hoor, ja kippen misschien maar varkens en koeien hebben het prima, dus daar kun je absoluut geen vergelijking mee trekken. Nogmaals, omdat iets ergens anders erger is, maakt dat het andere dan gerechtvaardigd?
idefix4 schreef:En laten we eerlijk zijn: Afgelopen week is er in NL een man van 76 om het leven gekomen toen hij op de hoorns werd gevat door één van zijn eigen koeien! Nog iemand zin in een potje Boer'n golf??Aan de Waal lopen vaarsen, waarvan bij menig inwoner bekend is dat je er beter niet door de wei kan lopen. Ze helpen je graag het hek over!
Winddancer schreef:Tallie1979 schreef:Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.. Verwond je een bange, boze stier en rijgt hij je aan zijn hoorns, eigen schuld dikke bult.
![]()
En als ik dan lees dat sommigen het ook nog voor de matadors opnemen, want ze worden met zoveel respect behandeld (hebben een beter leven dan de stieren in Nederland) en dan tot bloedens toe lek prikken.......nee dan denk ik de gemiddelde stier het in Nederland toch beter heeft.
retivi schreef:Het is niet 'het opnemen voor de matador' het is meer 'dit kun je iemand niet toewensen, niemand'.
Een matador weet wat het risico is van zijn beroep, daar worden ze ook voor betaald maar daarom is het nog wel erg als je zoiets ziet/zoiets gebeurd.
Ik ben ook tegen oorlog, maar als een militair(kiest ook zelf voor dit beroep) dan omkomt door vijandelijk geschut zeg je toch ook niet 'eigen schuld dikke bult!'
Nogmaals, ik vind veel reacties nogal kort door de bocht!
Joolien schreef:Wat maakt er nou uit wie er hier gelijk heeft? Waarom dat mieregeneuk? Dat stierenvechten niet diervriendelijk is snapt iedereen wel, maar om nou iemand keihard te gaan uitlachen dat ie zo is toegetakeld...? Gaat een beetje ver he.
retivi schreef:Volgens mij geef ik duidelijk aan dat ik ook niet voor stierenvechten ben. Ik probeer alleen uit te lggen hoe de cultuur in Spanje is en hoe zij hier tegenaan kijken. Het is even 'inleven in een andere maatschappij'.
Ik zeg niet dat ik er voor ben en ik vind het ook niet gerechtvaardigd.
Blue_Eyes schreef:Joolien schreef:Wat maakt er nou uit wie er hier gelijk heeft? Waarom dat mieregeneuk? Dat stierenvechten niet diervriendelijk is snapt iedereen wel, maar om nou iemand keihard te gaan uitlachen dat ie zo is toegetakeld...? Gaat een beetje ver he.
Precies
Blue_Eyes schreef:Nee, ook niet. Ook dan zeg ik: ik ben het er niet mee eens, maar ik ken de achtergrond niet. Ook dan zal ik diegene niet doodwensen of mishandeld wensen of wat dan ook.
H_Nalanta schreef:retivi schreef:Volgens mij geef ik duidelijk aan dat ik ook niet voor stierenvechten ben. Ik probeer alleen uit te lggen hoe de cultuur in Spanje is en hoe zij hier tegenaan kijken. Het is even 'inleven in een andere maatschappij'.
Ik zeg niet dat ik er voor ben en ik vind het ook niet gerechtvaardigd.
Dus omdat het cultuur is is het ineens goed?? Waarom hebben we dan geen slaven meer, dat was ook cultuur.![]()
Juist ja, omdat we beschaafd zijn geworden.. Spanje is blijkbaar achtergebleven.. Ik wíl me niet eens inleven in een andere cultuur als men daar zo met de dieren omgaat.
Winddancer schreef:Blue_Eyes schreef:Nee, ook niet. Ook dan zeg ik: ik ben het er niet mee eens, maar ik ken de achtergrond niet. Ook dan zal ik diegene niet doodwensen of mishandeld wensen of wat dan ook.
Oke!
Ik ben daar in tegenstelling heel anders in.........als je moedwillig iemand/iets kwaad doet, vind ik dat je hetzelfde terug mag verwachten......what goes around, comes around