Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:00

Ik kan er echt met mijn pet niet bij, dat er zoveel bokkers zijn die een mens zo'n verwonding gunnen - en er dan ook nog bij zeggen dat het wat hen betreft veel erger had mogen zijn. :n
Ja, die man heeft aan stierengevechten gedaan - an eye for an eye makes the world go blind. Dan moet Bokt inmiddels aardig blind zijn....

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:10

volbloedfan schreef:
YEAAAAAAAAAAAAAA *\o/*
GE-WEL-DIG om te zien hoe zo'n klootzak verwond is!
Ik vind dat deze heel tak van sport afgeschaft moet worden!
Degene die het dan wel doen direct doodstraf inclusief alle mensen die toe kijken in de arena!
Wedden dat het zo gebeurt is!

Deze antwoorden in een topic zijn zo makkelijk mensen die echt tegen stierenvechten zijn doen hier wat aan is makkelijk om te zeggen haha wat goed laat hem maar doodgaan etc maar meestal blijft het hier bij iemand uitschelden in een topic.
In Spanje zelf zijn zoveel antistierenvechters die bij een plaza manifesteren en dit zijn veel mensen.
Doodstraf ? paar weken terug nog een onschuldig iemand in USA doodgespoten |(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:15

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.. Verwond je een bange, boze stier en rijgt hij je aan zijn hoorns, eigen schuld dikke bult.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:17

idefix4 schreef:
Jis: Ik kan het duidelijk niet verwoorden. Toch vind ik het zorgelijk, dat actiefilms steeds bloederiger worden.

Tijdens de Romeinse beschaving werden er mensen gemarteld maar daarna in de middeleeuwen, toen we een stap terug deden, werden we pas echt creatief met het ontwerpen martelwerktuigen.
En jij bent bezorgt dat wij in de nabije toekomst ook een stap terug gaan doen?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:19

jeetje zeg wat een 'kort door de bocht' reacties hier! :r
Wie van jullie heeft zich ooit echt verdiept in het stierenvechten, in de stier (het ras) en hoe deze dieren leven voordat ze de arena binnengaan? Zie zelfs wikipedia! (zoek op toro bravo) http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Fighting_Bull
De Spanjaarden vereren de Toro Bravo, het is niet voor niets het symbool van Spanje. Het publiek gaat ook niet kijken naar dierenleed, maar naar het gevecht tussen stier en matador. In hun ogen geven ze de stier een waardige dood, niet met een pistool op het hoofd, maar met de mogelijkheid om te vechten. Nogmaals, in hun ogen, want ik vind de strijd ook niet eerlijk!
Ik kan ook niet tegen dierenleed en zeker niet als het onnodig en voor menselijk vermaak is!
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek! Weet jij wat voor leven je biefstuk/kippenpootje/rollade had voordat hij op jouw bord kwam? Dat willen we dan met zijn allen niet zien, daar zijn we blind voor. :n
Daarbij komt dat met de dood van één stier duizenden anderen kunnen leven zoals geen enkele koe in Nederland ooit maar een dag in zijn/haar leven zal doorbrengen.

Voor degene die all biologisch/vrije uitloop etc kopen, top! Jullie hebben recht van spreken. Maar voor de rest vind ik de reacties hypocriet en heel erg hard! met zulke opmerkingen ben je zelf niet beter dan de matador! (die overigens meer respect voor de stier heeft dan velen van ons voor onze paarden zullen hebben)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:21

volbloedfan schreef:
YEAAAAAAAAAAAAAA *\o/*
GE-WEL-DIG om te zien hoe zo'n klootzak verwond is!
Ik vind dat deze heel tak van sport afgeschaft moet worden!
Degene die het dan wel doen direct doodstraf inclusief alle mensen die toe kijken in de arena!
Wedden dat het zo gebeurt is!

Kan wel wat minder ja, zeker voor iemand van jouw leeftijd. Is wat persoonlijk maar wel op zijn plaats als je met zo'n reactie komt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:24

retivi schreef:
Ik kan ook niet tegen dierenleed en zeker niet als het onnodig en voor menselijk vermaak is!
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek!

Je spreekt jezelf enorm tegen! ;)
Is het gerechtvaardigd dat een dier zo gemarteld wordt? Ja, hij heeft een goed leven gehad maar rechtvaardigd dat het einde van de stier?
Overigens hebben dieren in Nederland het niet zo slecht hoor, ja kippen misschien maar varkens en koeien hebben het prima, dus daar kun je absoluut geen vergelijking mee trekken. Nogmaals, omdat iets ergens anders erger is, maakt dat het andere dan gerechtvaardigd?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:25

Tallie1979 schreef:
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.. Verwond je een bange, boze stier en rijgt hij je aan zijn hoorns, eigen schuld dikke bult.

:j

En als ik dan lees dat sommigen het ook nog voor de matadors opnemen, want ze worden met zoveel respect behandeld (hebben een beter leven dan de stieren in Nederland) en dan tot bloedens toe lek prikken.......nee dan denk ik de gemiddelde stier het in Nederland toch beter heeft.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:30

sorry hoor,maar hij steekt die stier een aantal speren in z'n lijf,en de stier mag niks terug doen?
de stier heeft gewoon terug gestoken.lekker puh,ik hoop weer een stierenvechter die ermee stopt.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:30

H_Nalanta schreef:
retivi schreef:
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek!

Je spreekt jezelf enorm tegen! ;)
Is het gerechtvaardigd dat een dier zo gemarteld wordt? Ja, hij heeft een goed leven gehad maar rechtvaardigd dat het einde van de stier?
Overigens hebben dieren in Nederland het niet zo slecht hoor, ja kippen misschien maar varkens en koeien hebben het prima, dus daar kun je absoluut geen vergelijking mee trekken. Nogmaals, omdat iets ergens anders erger is, maakt dat het andere dan gerechtvaardigd?

Volgens mij geef ik duidelijk aan dat ik ook niet voor stierenvechten ben. Ik probeer alleen uit te lggen hoe de cultuur in Spanje is en hoe zij hier tegenaan kijken. Het is even 'inleven in een andere maatschappij'.
Ik zeg niet dat ik er voor ben en ik vind het ook niet gerechtvaardigd.

Mijn vriend is overigens chauffeur voor een varkenshandel en rijdt varkens naar de slachterijen, geloof mij die varkens hebben bij lange na niet allemaal het leven wat een dier zou moeten hebben! Er zijn goede boeren en slechte boeren...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:34

idefix4 schreef:
En laten we eerlijk zijn: Afgelopen week is er in NL een man van 76 om het leven gekomen toen hij op de hoorns werd gevat door één van zijn eigen koeien! Nog iemand zin in een potje Boer'n golf?? :') Aan de Waal lopen vaarsen, waarvan bij menig inwoner bekend is dat je er beter niet door de wei kan lopen. Ze helpen je graag het hek over!

Bedoel je die zwarte runderen?
Dat zijn nl Galloways, die staan er om bekend agressief te zijn. :j

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:36

Winddancer schreef:
Tallie1979 schreef:

:j

En als ik dan lees dat sommigen het ook nog voor de matadors opnemen, want ze worden met zoveel respect behandeld (hebben een beter leven dan de stieren in Nederland) en dan tot bloedens toe lek prikken.......nee dan denk ik de gemiddelde stier het in Nederland toch beter heeft.

Het is niet 'het opnemen voor de matador' het is meer 'dit kun je iemand niet toewensen, niemand'.
Een matador weet wat het risico is van zijn beroep, daar worden ze ook voor betaald maar daarom is het nog wel erg als je zoiets ziet/zoiets gebeurd.
Ik ben ook tegen oorlog, maar als een militair(kiest ook zelf voor dit beroep) dan omkomt door vijandelijk geschut zeg je toch ook niet 'eigen schuld dikke bult!'

Nogmaals, ik vind veel reacties nogal kort door de bocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:36

Wat maakt er nou uit wie er hier gelijk heeft? Waarom dat mieregeneuk? Dat stierenvechten niet diervriendelijk is snapt iedereen wel, maar om nou iemand keihard te gaan uitlachen dat ie zo is toegetakeld...? Gaat een beetje ver he.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:38

retivi schreef:
Het is niet 'het opnemen voor de matador' het is meer 'dit kun je iemand niet toewensen, niemand'.
Een matador weet wat het risico is van zijn beroep, daar worden ze ook voor betaald maar daarom is het nog wel erg als je zoiets ziet/zoiets gebeurd.
Ik ben ook tegen oorlog, maar als een militair(kiest ook zelf voor dit beroep) dan omkomt door vijandelijk geschut zeg je toch ook niet 'eigen schuld dikke bult!'

Nogmaals, ik vind veel reacties nogal kort door de bocht!

Ik wens het de stier ook niet toe, die vraagt er niet om. Matador martelt moedwillig de stier, nou dan moet je van mij niet verwachten dat ik dan nog medelijden met je heb :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:39

Joolien schreef:
Wat maakt er nou uit wie er hier gelijk heeft? Waarom dat mieregeneuk? Dat stierenvechten niet diervriendelijk is snapt iedereen wel, maar om nou iemand keihard te gaan uitlachen dat ie zo is toegetakeld...? Gaat een beetje ver he.

Dat vind ik niet. Die meneer mishandelt en martelt moedwillig een dier, tja, wie zijn billen brandt....ik lach daar echt om hoor. Normaal ben ik een zeer vredelievend mens, die een ander niets kwaads toewenst, maar dit is zó oneerlijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:40

retivi schreef:
Volgens mij geef ik duidelijk aan dat ik ook niet voor stierenvechten ben. Ik probeer alleen uit te lggen hoe de cultuur in Spanje is en hoe zij hier tegenaan kijken. Het is even 'inleven in een andere maatschappij'.

Dus omdat het cultuur is is het ineens goed?? Waarom hebben we dan geen slaven meer, dat was ook cultuur. :)*
Juist ja, omdat we beschaafd zijn geworden.. Spanje is blijkbaar achtergebleven.. Ik wíl me niet eens inleven in een andere cultuur als men daar zo met de dieren omgaat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:45

Joolien schreef:

Precies :j

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:48

Blue_Eyes schreef:
Joolien schreef:

Precies :j

Maar wanneer er een topic wordt geopend over een mishandeld/verwaarloosd paard wensen we degene wel allemaal de meest vreselijke dingen toe.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:49

Nee, ook niet. Ook dan zeg ik: ik ben het er niet mee eens, maar ik ken de achtergrond niet. Ook dan zal ik diegene niet doodwensen of mishandeld wensen of wat dan ook.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:51

De weerzin tegen stierengevechten begint in Spanje onder de Spanjaarden zo langzamerhand groter te worden, dus wie weet maken we nog mee dat er op een dag geen stieren meer doodgaan in de arena. Alleen... de toeristen houden het zelf ook in stand. Terwijl er al minstens sinds de jaren '60 door de dierenbescherming aktie is gevoerd in het buitenland (ook Nederland) om toeristen te waarschuwen niet naar stierengevechten te gaan kijken, omdat ze het dan in stand helpen houden.

Wat de ongelukken met stieren betreft: ja, stieren èn koeien kunnen flink uit hun dak gaan. En omdat een stier nog sterker is dan een koe, kan die meer schade aanrichten, maar een koe kan een mens ook makkelijk doden.
Bij koeien gaat het nogal eens mis als de boer bijvoorbeeld een oormerk wil plaatsen bij het kalf van een vleeskoe, dan loopt hij het risico dat de moeder, als die in dezelfde wei staat, hem aanvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:52

Ook dan ga ik niet die persoon afkraken of uitlachen. Dat vind ik niet volwassen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:52

Blue_Eyes schreef:
Nee, ook niet. Ook dan zeg ik: ik ben het er niet mee eens, maar ik ken de achtergrond niet. Ook dan zal ik diegene niet doodwensen of mishandeld wensen of wat dan ook.

Oke!

Ik ben daar in tegenstelling heel anders in.........als je moedwillig iemand/iets kwaad doet, vind ik dat je hetzelfde terug mag verwachten......what goes around, comes around ;)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:53

H_Nalanta schreef:
retivi schreef:

Dus omdat het cultuur is is het ineens goed?? Waarom hebben we dan geen slaven meer, dat was ook cultuur. :)*
Juist ja, omdat we beschaafd zijn geworden.. Spanje is blijkbaar achtergebleven.. Ik wíl me niet eens inleven in een andere cultuur als men daar zo met de dieren omgaat.

Je leest mijn eerste zin niet :n
Nogmaals IK BEN NIET VOOR STIERENVECHTEN! Ik vind het gewoon heel hard om dit iemand toe te wensen en hypocriet omdat ze het zo erg vinden wat deze stier overkomt (vind ik ook!), maar ondertussen wel genieten van een hamburger wat komt van een dier wat het veel minder goed, maar wel een snelle dood, heeft gehad.
Een betere wereld voor dieren begint bij jezelf, voordat je naar anderen gaat wijzen!

Anoniem

Winddancer schreef:
Blue_Eyes schreef:

Oke!

Ik ben daar in tegenstelling heel anders in.........als je moedwillig iemand/iets kwaad doet, vind ik dat je hetzelfde terug mag verwachten......what goes around, comes around ;)

Dat ben ik met je eens, maar dat geeft nog niemand hier het recht om doodsverwensingen toe te spreken op zo'n iemand.

Blue_Eyes

Winddancer schreef:
.what goes around, comes around ;)

Ja, of zoals ik al zei: an eye for an eye makes the whole world go blind....