Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ersina schreef:Ik mis de onderbouwing van ja/nee een burka. Praten over politieke partijen wil ik eigenlijk niet. Laten we eerlijk zijn mensen. Geen van de partijen die nu in het kabinet zitten hebben woord gehouden! Allemaal stonden ze te liegen.
maar de vraag van de TS is wat we ervan vinden dat er boetes uitgedeeld gaan worden bij het dragen van boerka of andere gezichtsbedekkende kleding.(had jouw opmerking nog niet gelezen toen ik al aan het typen was suuzepuus, dus jouw bedoel ik niet!)
suuzepuus schreef:Als ik op vakantie ga naar Jordanie wordt er van mij verwacht dat ik geen blote armen en benen heb, zeker niet tijdens het beozken van de bezienswaardigheden. Ik pas me aan en andere toeristen doen dat ook. Het zijn nou eenmaal hun regels en wij horen daar respect voor te tonen.
In Nederland worden geen burka's gedragen. Mocht je dat wel willen ben je niet welkom dikke vette punt
MamboBeach schreef:Electra63 schreef:Dat zeg ik niet. Maar je mening wordt wel beïnvloedt door de media, hoe kan je je anders een mening vormen over iets of iemand die je niet kent of nog nooit heb gezien.
En we kunnen er natuurlijk omheen draaien, dit wetsvoorstel is er gekomen specifiek voor de burka op verzoek van de PVV.
Nou, ik vind dat niet zo heel vreemd. Ik ben nog nooit langs iemand gelopen met een bivakmuts op, maar zou het niet prettig vinden als dat wel zo was. Dat is toch niet vreemd? Daar kan en mag ik dan toch een mening over hebben?![]()
Omheen draaien? PVV? Sorry, wat wil je nu? Ik vind dit absoluut niet fijn aanvoelen en wil NIET in een hokje worden geplaatst, ik bepaal zelf wat ik vindt en wat mijn mening is en waar deze op is gebaseerd. Wat wil je zeggen? Dat de mensen die PVV aanhangen slecht zijn enz. Krijgen we dat gel*l nu weer. Constant wordt dat door de tegenhangers aangedragen en daar ben ik nu zo klaar mee! Maar natuurlijk, je hebt gelijk! Alles komt door de media als het jullie in het straatje past en de PVV heeft het gedaan!Het lijkt wel of ik hier in een kleuterklas zit! Wat wil je nu? Ik vind dit altijd zo jammer in topics als deze, het wordt altijd in 1 richting geduwd en loopt altijd op hetzelfde uit! Media en Wilders hebben het gedaan... Iemand respecteren dat iemand een andere mening heeft zou ook niet gek zijn. Ik ben er klaar mee! De groeten!
Joanne1987 schreef:dat is in sommige gevallen nou net mijn probleem... en het hoeft mijn inziens niet nog erger te worden...
Heino schreef:Joanne1987 schreef:dat is in sommige gevallen nou net mijn probleem... en het hoeft mijn inziens niet nog erger te worden...
Face it, een maatschappij is niet statisch maar is continu aan verandering onderhevig. Als je geen invloeden van buitenaf wilt kun je het beste je eigen landje stichten ergens in de oceaan
Electra63 schreef:Ik ben er nu pas weer. Maar ik weet niet waarom jij je zo verdedigt of aangesproken voelt?
Ik zie hier toch weer allerlei opmerkingen voorbij komen (niet door jou, maar door anderen) als: aanpassen, normen en waarden, veiligheid, multi-culti.
Mijn vraag is: denk je echt dat het bijdraagt aan de veiligheid in Nederland als het dragen van een burka wordt verboden? Dit wordt vaak namelijk als reden aangegeven. Ik denk het niet namelijk, want (behalve in Wijchen) weet ik niets van misdaden gepleegd door dames in een burka.
En dit soort topics bevestigt voor mij alleen maar dat er een hoop rascisme is in Nederland (ook niet tegen jou gericht, maar lees maar eens goed bovenstaande berichten). Alleen als je dat dan opmerkt, zijn mensen beledigd.
Electra63 schreef:Ach, een paar weken geleden werd bij de AH waar ik mijn boodschappen doe een blank echtpaar betrapt op het stelen van een kilo gehakt in de kinderwagen onder de billen van hun peuter.
Wat heerlijk, dus in al die blanke dorpen op het platteland worden geen misdrijven/diefstallen gepleegd?
Lauren_ schreef:En hoe zit het dan met de sociale voorzieningen en een burka. Vinden de linksen dan ook dat je een uitkering mag trekken als je door je burka nergens wordt aangenomen?
SaBiNa_S schreef:merenque schreef:Van mij mogen ze het wel verbieden. Als ik in een arabisch land ben zorg ik er voor dat ik mijn knieen, schouders en boezem bedekt hebt. Dus ik pas me aan, aan de gebruiken van dat land. Dus als ik een boerka zou moeten dragen dan doe ik dat. Waarom zouden buitenlanders zich dan hier dan niet kunnen aanpassen aan onze gebruiken. Als er zo veel mensen zijn die het bezwaarlijk vinden, dan moet je je maar aanpassen. Kan je dat niet. Ga dan maar ergens anders wonen.
Ik vind dat als je op vakantie gaat je niet aan hun regels hoeft te houden, toch?
Lauren_ schreef:Wellicht kun je antwoord geven. Is het geoorloofd om een uitkering te trekken omdat je door je burka geen baan vind? Zo moeilijk is dat antwoord toch niet Sarabande?
Lauren_ schreef:De linksen hebben er voor gezorgd dat er een enorme druk op het sociale stelssel ligt. Daarbij wil jij dus beweren dat je geen uitkering krijgt als je een burka draagt.