kanniet schreef:Turkse mannen met twee paspoorten moeten óf in dienst in Turkije, óf ze moeten deze dienstplicht afkopen. Als ze in dienst gaan moeten ze trouw zweren aan Turkije. Hoe trouw kunnen ze in dat geval aan Nederland zijn in geval van een militair conflict?
Sommige dubbele paspoorten kunnen, alleen al hierdoor, wel degelijk een loyaliteitsprobleem opleveren. En dan heb ik het niet over de ongelijkheid ten voordele van de van oorsprong niet-nederlander. Hem/haar wordt wel een dubbel paspoort toegestaan, als een nederlander besluit ook turk te worden kan dat opeens niet meer, dán moet het NL paspoort ingeleverd worden. Ik pleit voor gelijkheid van ìedereen. Dus: óf iedereen de mogelijkheid tot een dubbel paspoort, óf niemand die mogelijkheid.
Nog maar niet te spreken over Cyprus of de genocide van de Armeniërs. De Turkse wet verbiedt Turken zich negatief uit te laten over deze kwestie's. Als er dus een parlementslid met Turks paspoort zich hier in Nederland negatief uitlaat over deze zaken, dan is hij/zij strafbaar mocht ze/hij in Turkije komen. Dat feit alleen al toont dat iemand dus niet vrij van druk kan spreken en beslissen over deze gevoelige onderwerpen.
Vandaar dat Albayrak nooit haar mening heeft gegeven hierover. En ze is er regelmatig naar gevraagd, maar ze verschool zich altijd achter het standpunt dat dat haar portefeuille niet was.
Kanniet schreef:Jane, je weet toch nu onderhand wel dat Wilders álles schuld is. Zelfs dat het regeeraccoord dichter bij de CDA standpunten aansluit dan bij die van de VVD is zijn schuld. Ik begrijp wel dat de CDA leden dat aan Wilders toedichten, maar waarom dan die tegenzin? Eigenlijk moeten net deze mensen heel blij zijn met W.
Jane, je weet toch nu onderhand wel dat Wilders álles schuld is. Zelfs dat het regeeraccoord dichter bij de CDA standpunten aansluit dan bij die van de VVD is zijn schuld. Ik begrijp wel dat de CDA leden dat aan Wilders toedichten, maar waarom dan die tegenzin? Eigenlijk moeten net deze mensen heel blij zijn met W.
Zo kijk ik daar ook tegenaan. Het lijkt wel dat de Wilders tegenstanders zo verblind zijn door haat, dat ze de zaken niet meer objectief kunnen zien. Alles wordt op hem betrokken en zelfs zaken waar hij niets mee te maken hebben worden toch op zijn bordje gelegd.
Komt dan ook nog bij dat veruit de meeste verwijten aan zijn adres compleet verzonnen zijn of uit het verband gerukt.
Wat dat betreft zijn de Wilders bashers geen haar beter dan wat ze hem verwijten.