Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Peter R. de Vries heeft toen toch ook zo'n uitzending gemaakt dat ze veel te hard reden precies na het controleren?
Vind je dat wel redelijk?
ThePast03 schreef:Moderatoropmerking:Hierbij het verzoek om de politieke discussie in de politieke topics voort te zetten en hier on topic te blijven.
ThePast03 schreef:Moderatoropmerking:Zojuist toch weer een flink aantal posten moeten verwijderen die over politiek gingen. Politiek kan besproken worden in de politieke topics op NM, hier gaat het over de vrijheid van meningsuiting. Dit soort posten worden dus verwijderd en indien ze na deze moderatorwaarschuwing nogmaals voorkomen dan dreigen er ook sancties.
Prrrr schreef:Prrrr, bovenstaande moderatoropmerking is imo een duidelijk voorbeeld van een onduidelijk beleid. Ook ik zou graag een wat concretere toelichting willen hebben over wat nu precies offtopic is aan de berichten van de laatste paar pagina's en eventuele nieuwe berichten in deze discussie. De gebruikte metafoor is imo niet echt verhelderend.Maroc.nl had ik erbij gehaald om een voorbeeld van een ander forum te geven waar nogal geworsteld wordt met de vrijheid van meningsuiting. Ook daar zul je posts zien staan waarvan je je kunt afvragen of de poster bij het plaatsen van zijn tekst wel heeft nagedacht of hij met zijn tekst niet nodeloos anderen kwetst.
Bokt is trouwens groter dan Maroc.nl, na Fok het grootste forum van Nederland. Gelukkig gaan heeeeeel veel posts gewoon over paarden, dus dat scheelt wel een hoop modwerk.
Overigens heb ik al meer dan eens uitgelegd langs welke lijnen de keuzes in het modereren op Bokt gemaakt worden. Dat dat geen harde, zwart-witte lijn oplevert lijkt me daaruit duidelijk worden. Is nu het beleid niet duidelijk of is de opmerking eigenlijk dat er harder/sneller ingegrepen moet worden?
Zo ja: welke kant op? En hoe waardeer je dan de vrijheid van meningsuiting in het politieke debat?
Waves schreef:Nu begrijpt denk ik het merendeel nog niet wat als offtopic ervaren zal worden door de moderaters.
Ann schreef:Het lijkt me ook niet de bedoeling om nu maar helemaal niets meer te posten uit angst voor een OW voor offtopic gaan?
sallandval schreef:Het valt me in dit topic op dat sommige mensen zeggen dat discrimineren absoluut niet mag en 'fout' is. Mag ik jullie er even op wijzen dat een mens alleen maar kan denken omdát hij/ zij discrimineert? Als een peuter tegen een sint bernard en een chihuahua zeg "waf waf" en tegen een poes "miauw" dán discrimineert het kind al.
Als we alleen zouden kunnen discrimineren en daarbij niet generaliseren zouden we voor elk object en organisme (en alle visuele onderdelen en geluiden van die objecten en organismen) een aparte categorie moeten hebben in ons hoofd; daar is echt geen ruimte voor. Als je zeven paar schoenen hebt die allemaal bruin zijn vallen die allemaal in de categorie 'bruine schoenen' en als die toevallig allemaal knellen in tegenstelling tot je zwarte schoenen dan zou het best kunnen zijn dat je (misschien wel onbewust) een voorkeur krijgt voor zwarte schoenen. Zo werkt je brein nu eenmaal.
Dus loop aub niet te praten over generalisatie en discriminatie alsof het überhaupt mogelijk zou zijn het niet te doen.
Citaat:Het valt me in dit topic op dat sommige mensen zeggen dat discrimineren absoluut niet mag en 'fout' is. Mag ik jullie er even op wijzen dat een mens alleen maar kan denken omdát hij/ zij discrimineert? Als een peuter tegen een sint bernard en een chihuahua zeg "waf waf" en tegen een poes "miauw" dán discrimineert het kind al.
Citaat:Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen".