Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Waves, heel leuk dat een mama gelukkig is en van alles van pedagogiek afweet en noem maar op, maar daar heeft een kind weinig aan als het de moeder nooit ziet. En nee, ik vind een uurtje qualitytime voor bedtijd niet voldoende 'mamatijd' voor een kind.
Blue_Eyes schreef:Dat is m.i. iets wat je onderling regelt - maar een van de ouders (veel!) meer dan een uurtje per dag zien, dat lijkt me toch wel nodig. Of dat nou papa of mama is, of de ene dag die en de andere dag die, dat zal mij verder een zorg zijn. Hier ben ik dat nou eenmaal, omdat ik wat flexibeler ben qua werk.
MiSz_SaNdY schreef:ligt ook per inkomen maar het is inderdaad onzin dat als de vrouw niet werkt er geen geld is voor luxe dingen.
mijn moeder werkte ook niet en reken maar dat wij luxe leefde!
allemaal eigen paard daarnaast had ik nog een zooi kipjes,vogels,katten honden mijn zus hamsters en ratten.
we woonde in een vrijstaande villa met zwembad en paarden en alles aan huis gingen naar de rijvereniging vind ik op zich best luxe!
ik werk ook niet via een contract of derg. omdat ik vind dat mijn/onze kinderen opgevoed moeten worden door mij en niet een bso of weet ik veel wat! ken kindjes die daar de hele week op zitten of zien hun pa en ma nooit samen enz. ik moet er niet aan denken
NatasjavE schreef:Urielle schreef:Waves, heel leuk dat een mama gelukkig is en van alles van pedagogiek afweet en noem maar op, maar daar heeft een kind weinig aan als het de moeder nooit ziet. En nee, ik vind een uurtje qualitytime voor bedtijd niet voldoende 'mamatijd' voor een kind.
O..en papa dan?...moet die ook maar thuisblijven? Kinderen hebben net zo veel recht op hun vader als op hun moeder. Ze hebben ook papa en mama even veel nodig.
Kanzi schreef:Ik heb echt wel een fijne jeugd gehad maar heb me wel voorgenomen om dat zelf anders te doen.
Mede de reden dat we maar 1 kind hebben en ik parttime werk; mijn zoontje zal in ieder geval
niet onderaan de rangorde staan op school vanwege 'foute' kleding, kan de hobby van zijn hart kiezen
en daarin ook goede lessen/instructie krijgen zodat hij zijn talenten kan ontwikkelen.
We hebben het zo geregeld dat hij 1 keer per week naar een gastouder gaat en af en toe moet overblijven op school.
Citaat:Zonder heel veel drukte van andere kinderen (overprikkeld raken) zonder steeds wisselende leidsters en zonder gestress van een vader of moeder die haast hebben omdat ze 's ochtends vroeg op het werk moeten zijn en ze dus een slapend kind uit hun bed vissen, snel moeten ontbijten terwijl je eigen lijk nog geen trek hebt, of anderszins uit het eigen ritme halen.
samantha5 schreef:Gestress van ouders omdat ze haast hebben, nou misschien moeten die ouders dan wat eeder opstaan om alles rond te krijgen. Kinderen herkennen een ritme vanzelf en zullen zich daar echt wel op aanpassen.
Kanzi schreef:MiSz_SaNdY schreef:ligt ook per inkomen maar het is inderdaad onzin dat als de vrouw niet werkt er geen geld is voor luxe dingen.
mijn moeder werkte ook niet en reken maar dat wij luxe leefde!
allemaal eigen paard daarnaast had ik nog een zooi kipjes,vogels,katten honden mijn zus hamsters en ratten.
we woonde in een vrijstaande villa met zwembad en paarden en alles aan huis gingen naar de rijvereniging vind ik op zich best luxe!
ik werk ook niet via een contract of derg. omdat ik vind dat mijn/onze kinderen opgevoed moeten worden door mij en niet een bso of weet ik veel wat! ken kindjes die daar de hele week op zitten of zien hun pa en ma nooit samen enz. ik moet er niet aan denken
Kan ook anders hoor.![]()
Mijn moeder werkte niet en was dus altijd thuis voor ons, heerlijk.
Maar mijn vader bracht nou eenmaal geen wereldsalaris mee naar huis,
en het was financieel echt wel afzien.
Als kind merk je daar wel degelijk de gevolgen van; geen geld voor leuke kleren of hobby's
en ons enige huisdier was een konijn of een cavia.
Ik heb echt wel een fijne jeugd gehad maar heb me wel voorgenomen om dat zelf anders te doen.
Mede de reden dat we maar 1 kind hebben en ik parttime werk; mijn zoontje zal in ieder geval
niet onderaan de rangorde staan op school vanwege 'foute' kleding, kan de hobby van zijn hart kiezen
en daarin ook goede lessen/instructie krijgen zodat hij zijn talenten kan ontwikkelen.
We hebben het zo geregeld dat hij 1 keer per week naar een gastouder gaat en af en toe moet overblijven op school.
Twiggy2008 schreef:Jeetje, valt Zara anders al onder de 'foute' kleding?????![]()
Mijn hemel, als je daarom per se wilt werken..... Wat een apart argument dan, zeg.