Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Amalarab

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:41

Die papa werkt bij ons 72% en 'doet' de vrijdag. Dan werk ik 68%(moet zo weg) en dus hoeven ze maar 2 dagen naar de BSO en verder hebben we de weekenden met zijn 5 'jes.
Je ziet de kids zowiezo al niet veel meer als ze eenmaal op school zitten, vrienden/sport/feestjes hebben. Daarom eten we aan tafel en niet voor de tv.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:56

Ik heb niet alle 24 pagina's gelezen!
Ik vind de TS wel erg hard overkomen. Met name het geld onderwerp. So what als je kiest voor minder centen maar meer tijd met je gezin.
Ik ben ook opgegroeid in een gezin waarvan pappa werkte en mamma thuis was. En nu je ouder bent besef je pas hoe fijn dat was.
Mamma was thuis tussen de middag en smeerde je boterhammetje en aan het eind van de schooldag was het altijd even thee drinken met een koekje. Mijn mams had het druk genoeg met hobbies, helpen op school en het huishouden.

Toen we wat ouder waren ging mijn moeder 3 uurtjes per dag werken maar nog altijd was ze thuis als wij van school kwamen. Dit werk deed ze alleen maar omdat ze het leuk vond. Er was destijds nog geen sprake van carriere maken en een vrouw deugt niet als zij niet werkt. Ook was het leven naar mijn idee een stuk relaxter en speelde de status een minder grote rol als vroeger.
Zo was het vroeger een zeldzaamheid dat je overbleef op school. Mijn moeder is gestopt met werken omdat het fiscaal gezien niet aantrekkelijk meer was omdat mijn vader een goede baan bij een bank had.
Ik kon paardrijden , mijn broer had andere hobbies en we gingen 1x per jaar 2 weken naar Centerparcs (en dat was luxe hoor).

We hadden alleen geen auto. :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:46

Ik heb gestemd op anders.

Ik ben zelf thuis opgevoed met een moeder die altijd thuis was en niet werkte, sinds mijn broertje naar het middelbaare is gegaan werkt ze weer. Mijn vader was de verdiener en betaalde de rekeningen en mijn moeder zorgde voor ons, het huis en alles hierom heen. Zelf had ik ook graag de keuze gehad om thuis te kunnen blijven voor mijn kinderen tot ze op het middelbare onderwijs zitte, echter leven we ondertussen in een economie(dankzij de euro, je inkomen is gehalveerd en de uitgaves zijn alleen maar verdubbeld) waarin beide ouders wel moeten werken om alles te kunnen betalen. Nou kunnen wij in de toekomst de boerderij van mijn schoonvader overnemen en dan blijft mijn man thuis bij de kinderen en ga ik buiten de deur werken. Ik wil gewoon dat er 1 persoon thuis is als de kinderen uit school komen, ik wil ze gewoon niet bij oma, opa of een oppas dumpen omdat wij moeten werken.

Ik ben het helemaal eens met cowgirl

@TS, Ik vind jou opmerkingen wel erg kort door de bocht. Dat er thuis geen geld zou zijn voor die dingen, hoe kom je aan die info? Mijn vader kwam thuis met een bedrag waardoor mijn moeder heel goed heeft geleerd te bezuinigen. Waarom zou je elk weekend met je kinderen weg moeten naar een pretpark?? Of elke keer dat nieuwe speelgoed(Wii b.v.) moeten hebben. Mijn broertje en ik hebben 1 ding daardoor ok geleerd en dat is hoe we om moeten gaan met geld en sorry dat ik het zeg, maar vaak is dat toch iets waar het de hogeropgeleide onder ons vaak in de problemen brengt omdat ze heel veel geld en luxe gewend zijn en als dan dat geld gehalveerd wordt raken ze in de schulden omdat ze geen idee hebben waar ze het geld allemaal aan uit geven. Zoiezo de zin alleen al dat je een hoogopgeleide bent, moet ik van kotsen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:06

Overigens is het natuurlijk niet zo dat een vrouw alleen via werk kan ontwikkelen, want er bestaat ook ontzettend geestdodend werk en dat verdient vaak nog het meeste en daar zie je ook veel vrouwen, denk aan inpakken en ander fabriekswerk. Ik heb dat een tijdje gedaan om mijn eerste pony te kopen en ik heb nog nooit zo sterk het gevoel gehad dat ik mijn hersens liet verpieteren (en toen was ik pas 16, maar kon wel inschatten dat ik dat niet moest blijven doen).
Als je dan zo nodig wilt ontwikkelen zijn er genoeg clubs en studies voor volwassenen om je hersenen te prikkelen.
Wie heeft er nou op zijn werk een diepzinnig gesprek?
Werk is taken uitvoeren die we meestal, zeker op den duur, met een hand op de rug kunnen doen, zoals ze dat hier zo mooi zeggen. Waar ligt dan de ontwikkeling? Als je hoger op zit, wordt bijna alles gedaan door personeel onder je...
Ik zie niet hoe (alleen) carrière nou persee het toppunt van ontwikkeling zou zijn.
Iemand die van culturen dingen oppikt, andere talen leert etc omdat ze bijvoorbeeld vrijwillig immigranten helpt, vind ik breder ontwikkeld...
Het is maar hoe je dingen bekijkt.
Ik ken mensen die universtiteit hebben gedaan en ik zo dom vind als het achtereind van een koe. Die komen echt met dingen dat ik denk, mens wat sta je ver van de realiteit, spreken krom, kunnen alleen schrijven is sms taal en kunnen een simpele som niet eens uit hun hoofd uitrekenen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:13

ligt ook per inkomen maar het is inderdaad onzin dat als de vrouw niet werkt er geen geld is voor luxe dingen.
mijn moeder werkte ook niet en reken maar dat wij luxe leefde!
allemaal eigen paard daarnaast had ik nog een zooi kipjes,vogels,katten honden mijn zus hamsters en ratten.
we woonde in een vrijstaande villa met zwembad en paarden en alles aan huis gingen naar de rijvereniging vind ik op zich best luxe!
ik werk ook niet via een contract of derg. omdat ik vind dat mijn/onze kinderen opgevoed moeten worden door mij en niet een bso of weet ik veel wat! ken kindjes die daar de hele week op zitten of zien hun pa en ma nooit samen enz. ik moet er niet aan denken

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:40

Nou dan heb je het goed getroffen MiSz-Sandy. Mijn moeder werkte altijd twee dagen in de week en mijn oma paste dan op ons. Ze werkte voor de extra's. Elke zomer drie weken naar de zon en ik mijn paardrijlessen en mijn broertjes hun judo en zwemlessen. Ik heb dit als kind nooit storend gevonden. De overige dagen was ze bij ons en ik had als kind geen zin om met mijn moeder een kopje thee te drinken en een koekje te eten. Wij kregen gewoon een glas drinken en wat lekkers en iedereen ging zijn eigen weg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:52

Ja Lusitana, ik had eerder ook al aangegeven dat je je prima verder kunt ontwikkelen op allerlei vlakken. Ik ken zat moeders die parttime in een winkel e.d. werken en met alle respect, hoor, ik heb vroeger als bijbaantje ook in winkels gewerkt en dat was leuk en leerzaam, maar om nou te zeggen dat ik er veel intelligenter van werd. ;)
En met mijn fulltime banen bij platenmaatschappijen en in de TV-wereld, heb ik heel veel geleerd (vooral tussen mijn 20e en 30e), maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel, hoor ;) . En dat geldt toch ook echt voor de hogere functies.

Daarnaast kun je je als mens op zoveel vlakken, naast het werk, blijven ontwikkelen. Ik heb trouwens vorig jaar een tijdje een echt leuke parttime baan proberen te zoeken, maar die was eerlijk gezegd niet te vinden. Iets wat aan zou sluiten bij wat ik kan, dat was wat ik het liefst wilde natuurlijk. Helaas moest ik de lat maar lager leggen, want mijn kind gaat voor, ik ga geen 4 a 5 dagen werken en mijn kind de hele week uitbesteden. Ammehoela!

N.a.v. mijn sollicitatiebrieven, werd ik altijd uitgenodigd voor een gesprek. Keer op keer hele positieve gesprekken gehad en daarna kreeg ik altijd dezelfde afwijzing: 'We hebben een heel fijn gesprek gehad, maar we vinden je te goed voor deze baan. We zijn bang dat je je gaat vervelen'. Zo afgestompt ben ik blijkbaar als thuismoeder. :D

Overigens was mijn moeder vroeger ook thuis. We hadden 1 auto (mijn moeder had haar rijbewijs niet en we konden prima met de fiets of de bus, als dat nodig was), we gingen 2x per jaar op vakantie en qua materiele zaken hadden we het niet slecht. Nee, ik had geen paard, dat mocht niet. Zat wel op paardrijden en jazz ballet en mijn zus had ook haar dingetjes.
Heb ik het sociale van de opvang gemist? Welnee, ik speelde buiten met mijn vriendjes en vriendinnetjes. Doet mijn dochter nu ook. Supergezellig als ze dan even wat komen drinken of uberhaupt om te zien hoe jouw kind met andere kinderen omgaat. Ik geniet daar heel erg van. Ben blij dat ik dat mee mag maken allemaal. Daar kan eerlijk gezegd geen topbaan tegen op. ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:54

klopt samantha heb het erg getroffen! zoals jij omschrijft vind ik ook prima hoor neit dat ik daar niet tegen kan maar mensen die hun kind 5 dagen per week weg gaan brengen gaat mij te ver

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:54

Urielle schreef:
Waves, heel leuk dat een mama gelukkig is en van alles van pedagogiek afweet en noem maar op, maar daar heeft een kind weinig aan als het de moeder nooit ziet. En nee, ik vind een uurtje qualitytime voor bedtijd niet voldoende 'mamatijd' voor een kind.

O..en papa dan?...moet die ook maar thuisblijven? Kinderen hebben net zo veel recht op hun vader als op hun moeder. Ze hebben ook papa en mama even veel nodig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:56

Dat is m.i. iets wat je onderling regelt - maar een van de ouders (veel!) meer dan een uurtje per dag zien, dat lijkt me toch wel nodig. Of dat nou papa of mama is, of de ene dag die en de andere dag die, dat zal mij verder een zorg zijn. Hier ben ik dat nou eenmaal, omdat ik wat flexibeler ben qua werk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:52

Blue_Eyes schreef:
Dat is m.i. iets wat je onderling regelt - maar een van de ouders (veel!) meer dan een uurtje per dag zien, dat lijkt me toch wel nodig. Of dat nou papa of mama is, of de ene dag die en de andere dag die, dat zal mij verder een zorg zijn. Hier ben ik dat nou eenmaal, omdat ik wat flexibeler ben qua werk.

eens.
Hier is het ook wel handig dat het mama is, want mama kan wel nee zeggen dus met papa's opvoeding schieten we niet zo veel op.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:53

MiSz_SaNdY schreef:
ligt ook per inkomen maar het is inderdaad onzin dat als de vrouw niet werkt er geen geld is voor luxe dingen.
allemaal eigen paard daarnaast had ik nog een zooi kipjes,vogels,katten honden mijn zus hamsters en ratten.
we woonde in een vrijstaande villa met zwembad en paarden en alles aan huis gingen naar de rijvereniging vind ik op zich best luxe!
ik werk ook niet via een contract of derg. omdat ik vind dat mijn/onze kinderen opgevoed moeten worden door mij en niet een bso of weet ik veel wat! ken kindjes die daar de hele week op zitten of zien hun pa en ma nooit samen enz. ik moet er niet aan denken

Kan ook anders hoor. :D
Mijn moeder werkte niet en was dus altijd thuis voor ons, heerlijk.
Maar mijn vader bracht nou eenmaal geen wereldsalaris mee naar huis,
en het was financieel echt wel afzien.
Als kind merk je daar wel degelijk de gevolgen van; geen geld voor leuke kleren of hobby's
en ons enige huisdier was een konijn of een cavia.

Ik heb echt wel een fijne jeugd gehad maar heb me wel voorgenomen om dat zelf anders te doen.
Mede de reden dat we maar 1 kind hebben en ik parttime werk; mijn zoontje zal in ieder geval
niet onderaan de rangorde staan op school vanwege 'foute' kleding, kan de hobby van zijn hart kiezen
en daarin ook goede lessen/instructie krijgen zodat hij zijn talenten kan ontwikkelen.
We hebben het zo geregeld dat hij 1 keer per week naar een gastouder gaat en af en toe moet overblijven op school.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:22

NatasjavE schreef:
Urielle schreef:
Waves, heel leuk dat een mama gelukkig is en van alles van pedagogiek afweet en noem maar op, maar daar heeft een kind weinig aan als het de moeder nooit ziet. En nee, ik vind een uurtje qualitytime voor bedtijd niet voldoende 'mamatijd' voor een kind.

O..en papa dan?...moet die ook maar thuisblijven? Kinderen hebben net zo veel recht op hun vader als op hun moeder. Ze hebben ook papa en mama even veel nodig.

Als ik kijk naar mijn thuissituatie vroeger, zorgde juist het feit dat mijn moeder thuis was ervoor dat wij (ook) veel qualitytime met mijn vader hadden. Hij hoefde niets in het huishouden te doen of dingen te regelen, als hij thuis was, dan was hij er 100% voor mijn broer en mij. Ik kijk dan ook met veel plezier terug op mijn jeugd, mijn vader werkte dan wel 70 uur in de week, maar als we hem nodig hadden dan was hij er.
Vind het ook niet egoïstisch als één van de ouders thuis blijft, dat is een keuze die je met zijn tweeën maakt en daar heeft een ander imo helemaal niets over te zeggen of te vinden. (Geld overigens ook andersom, twee werkende ouders is ook een eigen keus)
Bij mij bleef mijn moeder overigens thuis omdat mijn vader veel meer verdiende en meer carrière mogelijkheden had.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:37

Kanzi schreef:
Ik heb echt wel een fijne jeugd gehad maar heb me wel voorgenomen om dat zelf anders te doen.
Mede de reden dat we maar 1 kind hebben en ik parttime werk; mijn zoontje zal in ieder geval
niet onderaan de rangorde staan op school vanwege 'foute' kleding, kan de hobby van zijn hart kiezen
en daarin ook goede lessen/instructie krijgen zodat hij zijn talenten kan ontwikkelen.
We hebben het zo geregeld dat hij 1 keer per week naar een gastouder gaat en af en toe moet overblijven op school.

Ik vind het met schoolgaande en wat oudere kinderen al wat anders dan met die hele kleintjes.
Als de kinderen op school zitten en wat groter worden zijn ze over het algemeen na school en 's avonds ook langer wakker.
Als je beide full-time werkt met een baby/peuter en je brengt je kind tussen 7 en 8 naar de opvang en haalt hem/haar tussen 17 en 18 uur op, dan heb je na je werk nog maar 1, hoogstens 2 uurtjes, waarin je ook nog moet eten, wassen, etc. voor zo'n kind op bed gaat... In de praktijk hebben ouders 's ochtends helemaal weinig tijd voor iets anders dan wassen/aankleden/eten (als daar al tijd voor is, weet dat er op kineropvangen ontbeten wordt met kinderen omdat die thuis nog niets gekregen hebben)/spullen inladen/kind mee en wegbrengen naar opvang

Hoeveel quality-time met je kind houdt je dan over? Dat stelt toch niets voor op een dag! Zo'n kind leeft vooral op de kinderopvang. Vinden jullie het dan gek dat zo'n kind daar uiteindelijk graag naar toe gaat? Als het een beetje een stabiele groep is, met steeds dezelfde leidsters, dan kent het kind de leidsters en andere kinderen beter dan zijn eigen ouders en broertje en zusje! (in uren sociale interactie gerekend)

part-time blijven werken is voor beide partners wel verstandig omdat je dan makkelijker extra uren kunt krijgen of een nieuwe baan kunt vinden wanneer dat door omstandigheden noodzakelijk is/wordt. Ik heb nu geen baan en dan sta je wel financieel kwetsbaarder. Dat voel ik regelmatig. Toch is dit nu onze keuze. Ik wil mijn kind een rustige, stabiele omgeving bieden om op te groeien. Zonder heel veel drukte van andere kinderen (overprikkeld raken) zonder steeds wisselende leidsters en zonder gestress van een vader of moeder die haast hebben omdat ze 's ochtends vroeg op het werk moeten zijn en ze dus een slapend kind uit hun bed vissen, snel moeten ontbijten terwijl je eigen lijk nog geen trek hebt, of anderszins uit het eigen ritme halen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:35

Citaat:
Zonder heel veel drukte van andere kinderen (overprikkeld raken) zonder steeds wisselende leidsters en zonder gestress van een vader of moeder die haast hebben omdat ze 's ochtends vroeg op het werk moeten zijn en ze dus een slapend kind uit hun bed vissen, snel moeten ontbijten terwijl je eigen lijk nog geen trek hebt, of anderszins uit het eigen ritme halen.

Verder geen aanval naar jou toe, maar wat is rustig en wat is stabiel? Overprikkeld raken daar moet een kind gevoelig voor zijn. Mensen die hun kinderen teveel willen beschermen voor prikkels is ook niet goed hoor, dan krijg je de problemen wel op de kleuterschool. Wisselende leidsters hoe vaak komt dat voor? Hier niet vaak hoor. Gestress van ouders omdat ze haast hebben, nou misschien moeten die ouders dan wat eeder opstaan om alles rond te krijgen. Kinderen herkennen een ritme vanzelf en zullen zich daar echt wel op aanpassen. Elke ochtend is mijn dochter om half 8 wakker behalve in het weekend dan krijgt ze haar fles om half 9 en ik ga dan vervolgens weg om de boodschappen etc te doen en mijn vriend ligt dan gewoon nog op bed. Samen worden ze dan pas om 11 uur wakker. Prima toch.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:35

samantha5 schreef:
Gestress van ouders omdat ze haast hebben, nou misschien moeten die ouders dan wat eeder opstaan om alles rond te krijgen. Kinderen herkennen een ritme vanzelf en zullen zich daar echt wel op aanpassen.

Je kind moet natuurlijk ook wel aan voldoende slaap toekomen.
Toen ik werkte moest ik uiterlijk om 7 uur de deur uit, ik zat nl. op een gemiddelde dag 1 uur + 15 min in de auto, en mijn lessen begonnen om half 9. Mijn vriend bracht onze dochter dan weg naar de opvang, rond 8 uur, hij werkte gelukkig relatief dichtbij (30-45 minuten). Dus 7 uur eruit ongeveer, soms kon ik haar nog net even een ochtendzoen geven ;)
Wij haalden haar wisselend op (wie het vroegste thuis was) en dat was dan rond 6 uur a half 7. Soms moest je dan ook nog boodschappen doen, heel fijn met een kind wat al hartstikke moe is trouwens :o
Eigenlijk moest ze om 7 uur in bed, vaak was het half 8 omdat we het niet redden met de tijd.
Dat was allemaal toch best stressen.

Nu haal ik mijn dochter om half 7 uit bed (we wonen nog ver van school, nog een paar weekjes en dan kan ze een uur langer blijven liggen), om half 8 de deur uit dan is ze om half 9 op school. Om 10 over 12 haal ik haar op, dan eten we samen wat thuis en dan gaat ze in bed voor haar middagslaapje. 4 uur/half 5 komt ze eruit en dan spelen we samen iets. Eten maken, tijd met papa samen en rond 7 uur haar bed weer in. Lastige dingen (rijden :P ) doe ik expres als ze op school is of als papa er is. Is ze moe dan blijft ze een dagje thuis om bij te komen. Heerlijk hoor.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:03

urielle: niet om flauw te doen, maar zo gaat het bij ons ook hoor, en ik werk gewoon. Onze dochter mag wakker worden wanneer het haar uitkomt, normaal rond half 8, dan ontbijten we rustig met z'n allen, dan ga ik lekker met haar spelen, aankleden, en rond half 9/kwart voor 9 stappen papa en dochter in de auto, omdat mijn man op weg naar kantoor langs het kdv komt. Eind van de middag, tussen 5 en 6, komen ze samen weer thuis, dan heb ik al een beetje eten voorbereid, dan koken we samen, eten samen, gaan nog even langs de kippen, of met z'n drieen hardlopen (dochter en ik op de fiets mee), om 7 uur ligt ze weer in haar bed. Als ze een lange dag heeft gehad, slaapt ze lekker uit en breng ik haar pas 's middags naar het kdv, maar als ze een paar dagen thuis is geweest, vind ze t ook heerlijk om weer met de andere kindjes te gaan spelen. Voel me er echt niet schuldig over hoor. Ze heeft het daar top, rent het kdv lachend binnen en aan het eind van de dag rent ze ons lachend weer in de armen dat ze weer mee gaat.

Op mijn vrije dag heeft ze vaak meer te verduren dan op het kdv, daar is het toch meer op haar ingericht. Met mij moet ze toch vaak even mee langs de drukker of andere regel-dingen, of als ik om een boodschap in de stad moet, bewaar ik dat voor mamadag. Leuk voor haar, maar of dat nou leuker is dan lekker spelen met andere kinderen?

Maar ik ben wel met je eens dat je soms wel hoort over dat spitsuur in de ochtend en het spitsuur aan het begin van de avond en dat je je kind dan alleen in het weekend echt ziet. Dat lijkt mij dan ook weer niks. Drie dagen kdv vinden wij zat.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:49

Natuurlijk is het wel een organisatie s'ochtends maar eigenlijk isd dat hier helemaal vanzelf gegaan. Ik geef 's ochtends een fles melk, kan ze even lekker wakker worden, vriend kleed haar aan, ik maak de tas en vriend brengt haar weg naar het kdv. Ik haal haar weer op en ga daarna koken. We eten met elkaar om 18:15 uur daarna mag ze nog even spelen en gaat ze naar bed.

Nu hebben wij geluk dat ik maar 5 minuten met de fiets/auto van mijn werk woon en mijn vriend 20 minuten met de auto van zijn werk af zit. Het kdv zit maar 10 minuten van mijn werk af.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:55

hier hebben we de "klassieke" rolverdeling, mijn man werkt, en ik ben thuis en zorg voor het huishouden, de kids en de dieren.
ik ben gestopt met werken toen de 1e is geboren, en ze zijn hier nu 10 en bijna 7 , en ik ben van plan om indien mogelijk thuis te blijven tot ze beide op de middelbare zitten, dan komen ze tussen de middag niet meer thuis en dan wil ik voor mezelf iets gaan zoeken voor onder de schooltijden, gewoon part-time, want boven alles ben ik toch vooral "gewoon" moeder.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:33

zonder al die pagina's te willen lezen:
domme stelling, domme opties, begrijp niet wat hoog-opgeleid hier toe doet. Vind deze stelling geen recht doen aan je status van "hoog-opgeleide".

Oftewel: optie "anders".

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:37

Kanzi schreef:
MiSz_SaNdY schreef:

Kan ook anders hoor. :D
Mijn moeder werkte niet en was dus altijd thuis voor ons, heerlijk.
Maar mijn vader bracht nou eenmaal geen wereldsalaris mee naar huis,
en het was financieel echt wel afzien.
Als kind merk je daar wel degelijk de gevolgen van; geen geld voor leuke kleren of hobby's
en ons enige huisdier was een konijn of een cavia.

Foute kleding? Sorry hoor maar daar kan ik niet bij! Niks mis met Zeeman of c&a . Ik ken pubers die alleen maar merk kleding dragen en daardoor alles daarnaast te min vinden. Denk dat een kind moet leren gelukkig te zijn met wat hij heeft en ze worden echt niet gelukkiger van Luxe.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:43

Mee eens kohtje..

Mijn oudste zoon had een periode dat hij het duurste van het duurste aan kleding wilde.. kocht broeken van 150 euro en meer..
Prima, maar dat moest ie zelf maar bekostigen.. Ging ik niet doen.. heeft ie ook gedaan door vakantiebaantjes.. Nu paar jaar verder, is ie volmaakt tevreden door leuke kleding bij Zara te kopen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:47

Jeetje, valt Zara anders al onder de 'foute' kleding????? :?
Mijn hemel, als je daarom per se wilt werken..... Wat een apart argument dan, zeg. :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:53

Ik kan me best voorstellendat eenkind niet in zeemankleding gezien wil worden, ik had ook een periode dat ik de winkel niet eens indurfde omdat ik bang was er gezien te worden :+
Maar h&m is behoorlijk betaalbaar en erg leuk, ik shop voor dingen als spijkerbroeken en andere basiskleding gerust een paar maten vooruit in de uitverkoop.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:57

Twiggy2008 schreef:
Jeetje, valt Zara anders al onder de 'foute' kleding????? :?
Mijn hemel, als je daarom per se wilt werken..... Wat een apart argument dan, zeg. :D

Nee zara valt absoluut niet onder foute kleding.. begrijp ook niet waarom je dat zo opvat, want ik heb het nergens geschreven..
Wel schreef ik dat hij extreem dure kleding kocht en wilde.. en bij zara zijn die kleding die net zo mooi zijn heel stuk goedkoper..

Dus waarom je dat gelijk zo opvat.. weet ik echt niet hoor...