Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Shadow0 schreef:Misschien dat dit niet voor alle Wildersstemmers geldt, maar voorlopig wel voor iedereen waarvan ik heb gehoord dat ze Wilders stemmen. (En voor een heleboel meer die niet op Wilders stemmen hoor, dat dan ook.)
In dit topic vind ik Goyha heel prettig discussiëren en ik heb ook niet de indruk dat zij zich laat misleiden en opfokken door Wilders. En zo zijn er nog best wat PVV-ers met wie ik prima een discussie kan voeren.
Maar verder ga ik helaas wel met je mee dat ik denk dat veel PVV stemmers te dom/asociaal zijn om te beseffen wat er nu precies aan de hand is en wat Wilders voor normen en waarden heeft en dit klakkeloos volgen. Kijk alleen al naar JaneSmith die het geweldig vindt hoe Wilders weer iemand afgezeken heeft in de kamer ipv constructief te discussiëren.
En ja, dat is hard wat ik nu zeg, maar ik sta er wel volledig achter. En hey, geen achterkamertjespolitiek, waar veel PVV-ers niet van lijken te houden
Heino schreef:Tja sorry Laika, maar ik ben ook geïnteresseerd in het succes van Wilders, en probeer dat te verklaren. En ik denk nog steeds dat een groot deel van zijn succes te danken is aan politieke nitwits en sensatiezoekers.
janesmith schreef:Aangezien de PVDA voor een heel groot deel verantwoordelijk is voor de ellende waar we nu als maatschappij in zitten, getuige hun regeringsdeelname de afgelopen jaren.
NatasjavE schreef:janesmith schreef:Aangezien de PVDA voor een heel groot deel verantwoordelijk is voor de ellende waar we nu als maatschappij in zitten, getuige hun regeringsdeelname de afgelopen jaren.
Dus de ellende waar we nu in zitten is te danken aan de PVDA?
Niet door het CDA die de afgelopen 8 jaar in de regering heeft gezeten?
Niet doordat daarvoor de VVD verantwoordelijk was voor de financien?(zowel onder balkenende als onder Kok)
Niet doordat de banken alle perken te buiten zijn gegaan?
...en dan met name in de VS zeer onverantwoordelijke dingen hebben gedaan???
Waardoor de nationale regeringen wereldwijd de boel kon gaan redden...
Natuurlijk doet ook het PVDA dingen verkeerd maar laten we het niet overdrijven...
janesmith schreef:PVDA en CDA samen, inderdaad. Maar het CDA heeft daar ook straf voor gekregen van haar achterban.
janesmith schreef:Ik ben van verdienen naar ratio. Des te harder je werkt, des te meer je mag verdienen. Werk je niet, dan moet je net genoeg hebben om niet te verhongeren.
gohya schreef:Dit is idd. juist,er zijn groepen PVV stemmers die alleen maar op Wilders stemmen vanwege zijn punten over de islam,koran en andere bullshit over buitenlanders.Alle andere punten intresseren ze niet of kennen ze niet .Máár,effe voor de duidelijkheid: zo zijn dus NIET alle PVV stemmers.
Heino schreef:Dat zeg ik toch niet, dat iedere PVV-stemmer zo is? Ik kom er alleen wel heel veel tegen. Bij andere politieke partijen ook hoor, maar vind het bij PVV-ers opvallend vaak voorkomen.
Heino schreef:Jup, ik denk dat de PVV vooral veel sensatiezoekers en nitwits aantrekt. Waarom? Omdat ik gemerkt heb dat veel PVV-ers bepaalde partijpunten van de PVV niet eens kennen, of de gevolgen er van niet uitgedacht hebben. Dat vind ik dom. Je verdiept je toch in je partij voor je er op stemt? Daarnaast merk ik dat onder PVVstemmers veel sensatiebelustheid is. Bijvoorbeeld jij die het geweldig vindt hoe Wilders iemand voor gek zet in de kamer. Dat vind ik helemaal niet grappig, maar juist heel idioot. Je zit in de kamer om een land te besturen, niet om de cabaretprijs van het jaar te winnen...
En waarom ik denk dat jij niet zo goed begrijpt hoe een land besturen werkt? Omdat je achter voorstellen en acties staat die niet goed voor een land zijn. Bijvoorbeeld een partijleider die andere prominente politici (Erdogan) uitschelden. Laat ik het zo stellen, mocht je die kennis wel hebben, dan gebruik je het in mijn ogen op de verkeerde manier.
Heino schreef:gohya schreef:Dit is idd. juist,er zijn groepen PVV stemmers die alleen maar op Wilders stemmen vanwege zijn punten over de islam,koran en andere bullshit over buitenlanders.Alle andere punten intresseren ze niet of kennen ze niet .Máár,effe voor de duidelijkheid: zo zijn dus NIET alle PVV stemmers.
Dat zeg ik toch niet, dat iedere PVV-stemmer zo is? Ik kom er alleen wel heel veel tegen. Bij andere politieke partijen ook hoor, maar vind het bij PVV-ers opvallend vaak voorkomen.
janesmith schreef:Dat ik het wel leuk vind en jij niet, zegt niets over wie van beiden gelijk heeft, want in onze eigen filosofie hebben we beiden gelijk. Jij in de jouwe, ik in de mijne. Het verschil is dat jij dan gelijk de ander veroordeelt vanwege de afwijkende mening. Dat doe ik dus niet, omdat ik besef dat de ander ook gelijk heeft vanuit diens oogpunt.
Heino schreef:En omdat het allemaal zo subjectief is, hou ik het bij míjn mening. Terwijl jij links continu van alles en nog wat verwijt zonder enige nuance. En zelfs onderzoeken plaatst die je beweringen juist tegenspreken. Sorry maar dat vind ik lachwekkend. En niet getuigen van je werkelijk verdiepen in problematiek.
En ik vind het shockerender dat iemand niet weet dat Wilders de Koran wil verbieden dan dat iemand niet weet wat de PvdA precies met voorschoolse opvang van plan is. Niet zo heel gek, lijkt me?
En misschien, heel misschien, moet je je laatste zin goed in je achterhoofd houden. En dus niet meer schreeuwen dat links alles verpest heeft.. Aangezien zowel de SP als Groenlinks als de PvdD nog nooit in de regering gezeten heeft.
Grappig trouwens dat je wel zo relativeren kan wanneer het om meningen over politiek gaat. Waarom zou dat dan niet ook op kunnen gaan voor culturen? Waarom is onze cultuur beter dan die van anderen? Waarom moeten we zo star vasthouden aan de oorspronkelijke cultuur?
janesmith schreef:Uitdelen en incasseren heet dat spelletje.
janesmith schreef:Zolang ik ongenuanceerde uitspraken blijf lezen over de PVV zal ik ze ook doen over links. Juist om duidelijk te maken wat een nikszeggende opmerkingen het zijn. Je voelt dat pas als het je zelf wordt aangedaan. Niks meer dan eerlijk lijkt mij. Uitdelen en incasseren heet dat spelletje.