wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:36

M_i_R schreef:
Vergeet niet dat Wilders er zelf ook een hand in heeft of de formaties lukken of niet! Als ze zich net zo onmogelijk opstellen als bij de gemeenteraadsverkiezingen in Almere en Denhaag kunnen ze huilend in een hoekje gaan staan jammeren dat ze niet mee mogen spelen, maar een democratie is naast nemen óók geven.

edit: onjuiste quote

Uiteraard, daar kunnen we elkaar de hand geven :j

Ayasha
Blogger

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:38

Ik meen gelezen te hebben op bokt dat Wilders al aangegeven had dat hij, als hij "won" wel rustiger ging doen omdat hij dan niet meer voor zichzelf spreekt maar voor heel Nederland enz. :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:39

Ik denk niet dat ik het erg vind als hij wint.
Ik heb liever dat groen links wint, maargoed, dat zit dr niet in :o
verder denk ik dat als er andere partijen toch coalitie willen sluiten hij
zijn extreme plannen wel zal moeten laten varen, wil hij uberhaubt in de
2e kamer mogen zitten.

fransje23

Adil18 schreef:
Wie zegt dat ik dat goed vind...? Overigens meende ik dat de SP toen niet zo groot was als de PVV nu, mar dat kan ik mis hebben...

SP had in 2006 25 zetels :)

lillytjuh

Ik heb ook niet op de PVV gestemt. Ik ben ook serieus bang dat nederland met geert wilders aan de macht als lachertje gezien gaat worden. Een minister president die landen niet in mag komen, een minister die de mond vol heeft over de Islam.... Zijn andere standpunten verdedigde hij tot nu toe matig in mijn ogen.

Op sociaal en economisch vlak moet er veel gebeuren in nederland, dat zal niet van de een op de andere dag veranderen, daar heb je een sterk kabinet voor nodig. Ik ben benieuwd wie de nieuwe coalitie gaan vormen en wat er nu daadwerkelijk gedaan gaat worden.
Er is veel werk aan de winkel is in ons landje.

Ik heb zelf op de SP gestemt, vooral om hun standpunten ten opzichte van de zorg. Ik had niet verwacht dat ze de grootste zouden worden, maar als ze mee kunnen doen zou het mooi zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:40

Ayasha schreef:
Ik meen gelezen te hebben op bokt dat Wilders al aangegeven had dat hij, als hij "won" wel rustiger ging doen omdat hij dan niet meer voor zichzelf spreekt maar voor heel Nederland enz. :)

Nou ja, heel Nederland.. dan was het niet nodig een coalitie te vormen ;)

Hij spreekt in ieder geval niet voor mij.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:41

Ayasha schreef:

Precies, ik heb zelf ook meer het idee dat hij die ideeen van hem alleen zei om aandacht te trekken.
Vaak geeft hij ook maar de halfe informatie van wat hij nu eigenlijk bedoelt, wat ik gewoon weg dom vind
maargoed. Ik denk ook dat hij wel rustiger MOET gaan doen willen wij niet geboycot (haha, schrijf je dat zo?? :P)
worden.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:41

Adil18 schreef:
Wanneer nu de PVV buitengesloten wordt zou Nederland zich geen democratie meer mogen noemen...Nu PVV uitsluiten betekend geen gehoor geven aan de wil van het Nederlandse volk...Dat kan geen enkelen partij maken dus ik denk ook niet dat het gebeurd.

De PVV valt gewoon niet langer te negeren of te omzeilen... :n

_/-\o_

En wil nog graag toevoegen dat iedereen hier schijnt te vallen over het immigratie beleid. Daar kan ik enigszins inkomen maar zo als elke andere partij staat ook de PVV voor meerdere standpunten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:45

Adil18 schreef:
Wie zegt dat ik dat goed vind...? Overigens meende ik dat de SP toen niet zo groot was als de PVV nu, mar dat kan ik mis hebben...

Ze hebben nu 25 zetels in de tweede kamer... en ik bedoelde het meer om aan te geven dat een groot aantal zetels geen garantie is voor het in de regering komen, niet als verwijt ofzo ;)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:46

@ Adil18
Mijn woorden :) . Ben het zo totaal met je eens!

Heb overigens ook PVV gestemt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:47

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Ze hebben nu 25 zetels in de tweede kamer... en ik bedoelde het meer om aan te geven dat een groot aantal zetels geen garantie is voor het in de regering komen, niet als verwijt ofzo ;)

Nee, dat snap ik...Maar na alle commotie en dan toch zoveel Nederlanders die voor de PVV gaan...Ik zou het heel erg krom vinden als de PVV er niet inkomt...Maar Geert moet ook indammen, dat geef ik eerlijk toe!

Het is niet alleen nemen...!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:47

Sedaru schreef:
En wil nog graag toevoegen dat iedereen hier schijnt te vallen over het immigratie beleid. Daar kan ik enigszins inkomen maar zo als elke andere partij staat ook de PVV voor meerdere standpunten..

Da's dan toch alleen maar positief voor de PVV? Als men enkel/vooral daar over valt?

NicoleWHS

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:48

Dit is een tijd om te kiezen. De PVV kiest bij uitstek voor de mensen die het niet cadeau
krijgen. Wij kiezen voor een veilig en sociaal Nederland. Voor een financieel-economisch
robuust Nederland en voor een goede zorg voor onze ouderen. De PVV kiest voor rechten van
vrouwen en homo’s. De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor de traditionele Joods-christelijke
en humanistische waarden die van Nederland het succes hebben gemaakt dat het nu is. Wij
willen een economisch welvarend Nederland waar ondernemers bijdragen aan innovatie en
werkgelegenheid. Waar burgers zo min mogelijk belasting betalen zodat ze hun eigen geld
kunnen uitgeven op de manier die ze zelf willen. Een kleine overheid, zonder te veel betutteling.
Voor een sprankelende democratie, met volop referenda. Laat ons volk zich maar uitspreken;
samen weten burgers het beter dan de linkse kliek. Geen Europese superstaat, maar wel
economische samenwerking. Geen netwerk van gesubsidieerde linkse actiegroepen. Wij kiezen
voor een goed milieu. Voor een veilig Nederland waar het tuig wordt opgepakt en uitgezet, niet
gesubsidieerd en geknuffeld. Voor veilige straten.

Wat is er mis met dit verkiezingsprogramma??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:51

nicole3939 schreef:
Dit is een tijd om te kiezen. De PVV kiest bij uitstek voor de mensen die het niet cadeau
krijgen. Wij kiezen voor een veilig en sociaal Nederland. Voor een financieel-economisch
robuust Nederland en voor een goede zorg voor onze ouderen. De PVV kiest voor rechten van
vrouwen en homo’s. De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor de traditionele Joods-christelijke
en humanistische waarden die van Nederland het succes hebben gemaakt dat het nu is.
Wij
willen een economisch welvarend Nederland waar ondernemers bijdragen aan innovatie en
werkgelegenheid. Waar burgers zo min mogelijk belasting betalen zodat ze hun eigen geld
kunnen uitgeven op de manier die ze zelf willen. Een kleine overheid, zonder te veel betutteling.
Voor een sprankelende democratie, met volop referenda. Laat ons volk zich maar uitspreken;
samen weten burgers het beter dan de linkse kliek. Geen Europese superstaat, maar wel
economische samenwerking. Geen netwerk van gesubsidieerde linkse actiegroepen. Wij kiezen
voor een goed milieu. Voor een veilig Nederland waar het tuig wordt opgepakt en uitgezet, niet

Van mij hoeft het niet persé traditioneel Joods-Christelijk

En ik vind het raar als je in je verkiezingprogramma andere partijen af gaat zitten zeiken... Richt je op het positieve, niet op het negatieve..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:54

Nee dat niet maar wel humanistische

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:55

Adil18 schreef:
Nee, dat snap ik...Maar na alle commotie en dan toch zoveel Nederlanders die voor de PVV gaan...Ik zou het heel erg krom vinden als de PVV er niet inkomt...Maar Geert moet ook indammen, dat geef ik eerlijk toe!

Niet alleen een partij die gegroeid is, maar ook een partij die de grootste is komt vaak niet in de regering. Het is de PVDA diverse malen overkomen

Maar nu zal je zien dat er verbroedering komt tussen partijen die voorheen niet met elkaar konden, maar nu wel moeten puur omdat ze Wilders niet in de regering willen, en terecht, wat moeten wij naar het buitenland met zo iemand op een ministerspost

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:58

sarabande schreef:
Maar nu zal je zien dat er verbroedering komt tussen partijen die voorheen niet met elkaar konden, maar nu wel moeten puur omdat ze Wilders niet in de regering willen, en terecht, wat moeten wij naar het buitenland met zo iemand op een ministerspost

Wilders als minister van buitenlandse zaken.. :Y)

Dat gaat de handelverhoudingen goed doen voor Nederland..

Wilders in het kabinet zou de export en handel, waar Nederland het economisch toch van moet hebben, geen goed doen (denk ik).

NicoleWHS

sarabande schreef:
Adil18 schreef:

Niet alleen een partij die gegroeid is, maar ook een partij die de grootste is komt vaak niet in de regering. Het is de PVDA diverse malen overkomen

Sarabande de PVV gaat de 3e partij van Nederland worden.
Dat zegt mi genoeg over hoe Nederland op dit moment denkt.
Dus als zij het niet willen dat Wilders in de regering komt, wie discrimineert dan?

RoodZonnetje

nicole3939 schreef:
Nee dat niet maar wel humanistische

Mja, dus weg met alle kerken en synagogen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:59

sarabande schreef:
Adil18 schreef:

dus jij vind het terecht dat eventueel een groot deel van de stemmen van het Nederlandse volk niet gehoord gaat worden? Ik vind dat niet terecht, voor geen enkele partij...

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:59

nicole3939 schreef:
en humanistische waarden die van Nederland het succes hebben gemaakt dat het nu is. Wij

Inderdaad, niks :) Mooi beleid :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:02

nicole3939 schreef:
Sarabande de PVV gaat de 3e partij van Nederland worden.
Dat zegt mi genoeg over hoe Nederland op dit moment denkt.
Dus als zij het niet willen dat Wilders in de regering komt, wie discrimineert dan?

Is gewoon hetzelfde geval als de SP in 2006 en de PVDA veel jaren daarvoor. Voor kabinetsvorming moet water bij de wijn gedaan worden en het is aan de overleggende partijen in hoeverre ze dat willen doen. Heeft niets met discriminatie te maken maar met onderhandelen en proberen overeenstemming te bereiken.
Teveel van de partijstandpunten afwijken is overigens ook kiezersbedrog, dan kan je beter in de kamer de belangen van je achterban verdedigen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:03

Jeaninee_Ier schreef:
Ik ben niet echt anti- Wilders en mag ook nog niet stemmen maar ik denk niet dat Wilders aan de macht komt. Bijna niemand wil met hem een coalitie vormen en mensen zeggen dat ze PVV stemmen, maar doen het uiteindelijk niet. Dus, ik denk dat het mee valt ;)
Het gaat eerder tussen de PvdA en de VVD.

tot nu toe heb je ook gelijk ;) hoop echter dat de pvda meer hoog komt want uhm vvd is echt poedersuiker voor de minder bedeelde onder ons en die is best groot :S

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:05

Op elk partijprogramma is wel iets aan te merken, of dat nu van de VVD, CDA, PvdA, PVV of welke partij dan ook is.
Ik denk niet dat er mensen zijn die het 100% met álle partijpunten eens zijn. Maar je kiest uiteindelijk toch voor de partij die het meeste aansluit bij jouw voorkeuren.
Hier op bokt wordt vooral de PVV en de VVD besproken. Daarom hieronder even een opmerking over juist deze 2 partijen:
De PVV zou volgens veel bokkers een discriminerende partij zijn omdat ze buitenlanders ( overigens uitsluitend die mensen die zich niet aanpassen aan de nederlandse normen en waarden) terug willen sturen naar het land van herkomst. Maar zijn de overige partijen ook niet discriminerend door bij voorbaat al te zeggen dat ze niet met de PVV willen regeren?
De PVV heeft niet alleen een uitgesproken mening over het immigratiebeleid maar staat ook voor meer veiligheid, meer en betere zorg, enz. Als je met het immigratiebeleid niet eens bent maar verder wel achter hun andere programmapunten staat, dan zou je toch voor de PVV kunnen kiezen. Ander voorbeeld:
De VVD wil bv. de burger een eigen bijdrage laten betalen voor bezoek aan de huisarts. Geen populaire maatregel voor iemand die daar vaak naar toe moet. Ook zouden de huren 40% gaan stijgen. Maar als die kiezer zich verder wel kan vinden in de overige partijstandpunten van de VVD, dan zal die persoon toch gewoon op de VVD kunnen stemmen. Want nogmaals, je kunt het gewoon nooit 100% eens zijn met alle standpunten van een bepaalde partij. Elke partij heeft wel één of meerdere punten waar je zelf niet 100% achter staat denk ik. Dat geldt voor de VVD, PVV, PvdA, CDA, en alle andere partijen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:05

Adil18 schreef:
dus jij vind het terecht dat eventueel een groot deel van de stemmen van het Nederlandse volk niet gehoord gaat worden? Ik vind dat niet terecht, voor geen enkele partij...

Ja ik vind het terecht dat een beweging, want het is geen partij, niemand heeft enige inbreng, die zon ideologie uitdraagt ons land niet moet regeren en naar het buitenland zou moeten vertegenwoordigen.
Ook al hebben ze 22 zetels