Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:01

KiWiKo schreef:
en dat begrijp ik ook Mambo............

als werkgever moet je ook je welwillend personeel beschermen........ sommige meiden werken zich dood voor het bedrijf!!....... en ik heb er regelmatig eentje een weekje vakantie gegeven doorbetaald, zonder inleveren van vrije dagen zodat ze een beetje bij konden komen van het inspringen voor hun waardeloze collega's ....... als werkgever moet je dat ook wel willen zien!

Dat is wel heel tof als een werkgever dat ziet hoor! :j
Het werkt van 2 kanten, toch!

KiWiKo

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:03

ja absoluut :) :)

soms heeft het personeel het moeilijk, soms ik....... en zolang je voor elkaar klaar staat en het geen eenrichtingsverkeer is gaat het goed.

Maar als ik als werkgever alleen maar mag geven, en niets mag eisen......... dan houd het op........ net zoals het ophoud als ik als werkgever alleen maar eis en niks geef :)

we hebben beide recht op een goed werknemer, en een goed werkgever :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:11

Maar ik vind het nu net overkomen dat je als werknemer dag en nacht er moet zijn voor je bedrijf. Klinkt misschien banketstaaf, maar dat ben ik al lang kwijt. Mijn prioriteiten liggen bij mijn gezin en mijn beesten, werken vond ik best leuk maar deed ik primair om centen te verdienen. De baas die mij vraagt om mijn baan voor mijn kind te zetten kan het dak af wat mij betreft. Sorry dat ik het zo cru stel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:22

nee hoor dag en nacht niet :)

maar werknemers verwachten wel van de baas dat die dag en nacht klaar staat........

als de baas diens prioriteiten ergens anders liggen, is dat niet acceptabel :):)

weet je hoeveel lol ik heb gehad toen ik met twee gebroken armen thuis zat, en al het trouwe personeel hun salaris over gemaakt had.......... en al het afvallige "ben zogenaamd overspannen" personeel aan de telefoon kreeg, thuis prive!! "mijn salaris is nog niet overgemaakt".......... ehmss nee meis :) Ik ben ziek, ik kan niet werken en dus ook jouw ziekengeld niet overmaken, net zoals jij niet oude, zieke mensen die afhankelijk zijn van jou uit bed kan gaan halen........

zal je vertellen, klinkt heel naar.......... maar daar heb ik echt plezier in beleefd!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:27

Ik vind het gevoelsmatig ook een hele andere kwestie als je je ziek meld terwijl je echt verantwoordelijkheid voor andere mensen draagt dan de ziekmelding van iemand op de administratie of achter de kassa (er vanuit gaande dat er meer cassieres zijn).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:29

kost een werkgever evenveel hoor :D :D

alleen is het ene tegenover de klant inderdaad een stuk vervelender :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:33

Voor de eerste groep moet je vaak een vervanger regelen (die dan weer extra uren draait. Bij de tweede groep moet iedereen gewoon iets harder werken, of is het niet erg als het blijft liggen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:35

PattyOosten schreef:
Als de HRA er in een keer uitgaat ben ik bepaald niet blij, maar als ze dan in één moeite door de huurtoeslag afschaffen, en ons belastingtarief naar beneden bijstellen, en het huurwaardeforfait afschaffen, kan ik er nog wel mee leven.

Dus, weer allerlei voorwaarden wil je het zonder die HRA kunnen redden... Echt, iedereen is (indirect) afhankelijk van elkaar..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:35

en de werkgever geld kost....... zieke doorbetalen en de vervanger betalen....... dubbele lasten!

bij mij is het niet mogelijk dat werk blijft liggen............ dan blijven namelijk de klanten of in bed of komen niet in bed..........

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:45

Rekensommetje: Fulltime baan op een call center, klote baan maar goed je moet een voorbeeld stellen, vrouw 28 jaar bruto salaris €8,90 per uur bruto € 1548 per maand, netto €1272,- (bron loonwijzer.nl) Kindertoeslag per maand € 198 voor 4 kinderen. Kinderbijslag € 1031 per kwartaal is € 343 per maand, huurtoeslag € 125.- en dan nog alimentatie van de papa minimaal € 650,- per maand totaal € 2588, hoezo zielig en haar financiele situatie niet op orde kun je makkelijk van rond komen en je kinderen onderhouden. Prettig Weekend

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:47

Heino schreef:
PattyOosten schreef:
Als de HRA er in een keer uitgaat ben ik bepaald niet blij, maar als ze dan in één moeite door de huurtoeslag afschaffen, en ons belastingtarief naar beneden bijstellen, en het huurwaardeforfait afschaffen, kan ik er nog wel mee leven.

Dus, weer allerlei voorwaarden wil je het zonder die HRA kunnen redden... Echt, iedereen is (indirect) afhankelijk van elkaar..

Ik red het wel, maar vind het niet bepaald eerlijik als ik geen HRA meer heb, en wel huurwaardeforfait zou moeten betalen een eigenaarsdeel voor de OZB. En dat huurders dan wel huurtoeslag krijgen, geen eigenaarsdeel OZB hoeven betalen en geen huurwaardeforfait hebben. Jij wel?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:49

PattyOosten schreef:
Ik red het wel, maar vind het niet bepaald eerlijik als ik geen HRA meer heb, en wel huurwaardeforfait zou moeten betalen een eigenaarsdeel voor de OZB. En dat huurders dan wel huurtoeslag krijgen, geen eigenaarsdeel OZB hoeven betalen en geen huurwaardeforfait hebben. Jij wel?

Nee maar dat was ook geen vraag, tuurlijk is dat oneerlijk :)
Ik kan er maar niet bij dat jij niet in wilt zien dat je nooit zekerheid kan hebben over je (financiële) toekomst :? Dat jij het wel redt, top! Maar er zijn er heel veel die dat niet redden. Moeten zij dan maar niet beginnen aan kinderen? En aan een eigen huis? Of een eigen bedrijf?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:53

hilden1971 schreef:
Rekensommetje: Fulltime baan op een call center, klote baan maar goed je moet een voorbeeld stellen, vrouw 28 jaar bruto salaris €8,90 per uur bruto € 1548 per maand, netto €1272,- (bron loonwijzer.nl) Kindertoeslag per maand € 198 voor 4 kinderen. Kinderbijslag € 1031 per kwartaal is € 343 per maand, huurtoeslag € 125.- en dan nog alimentatie van de papa minimaal € 650,- per maand totaal € 2588, hoezo zielig en haar financiele situatie niet op orde kun je makkelijk van rond komen en je kinderen onderhouden. Prettig Weekend

Krijgt ze dat aan alimentatie? _O- Hoe weet je dat?
Hoe weet jij de huurtoeslag?

Maar daar gaat het om, dan moet ze fulltime werken met 4 kinderen, ik mis veel zaken in je verhaal hoor, opvang voor de kinderen bijvoorbeeld. Is niet gratis.
Kinderbijslag is niet zoveel hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:54

als pa niet betaald zit je aan de 1800 euro per maand......... en met 4 opgroeiende kinderen heb je dat zeker nodig!

te beginnen met de opvang 400 per maand........ clubje hier, kleertjes daar, boeken en schoolgeld........... ziektekostenverzekering, tandartsje........ nee hoor.......... leg je er dik op aan

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:59

hilden1971 schreef:

- vader die geen alimentatie betaald
- kosten kinderopvang (zal zor ond de 550 euro liggen in dit geval)
- kosten autotje om op het werk te komen.

en dat is dan fulltime.... elke dag om 6 uur de kinderen ophalen uit de opvang, snel eten, en dan de jongsten alweer in bed gooien.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:00

hilden1971 schreef:

Ben het hier wel mee eens. Ik ben alleenstaand en heb 3 kinderen. Nou heb ik een 25 uren contract, maar in de zomer draai ik zo 60/70 uur per week terwijl in de winter ik misschien 10/15 uur werk. Deze uren worden tegen elkaar weg gestreept en zo heb ik een vast maand salaris.
Mijn ex is een ..... en nu hij onder curatele staat ( is zijn eigen schuld, heb ik niks voor hoeven doen) krijg ik sinds een jaar wel netjes alimentatie betaald. Daarvoor sloeg hij vaak een half jaar over. Dat zijn dan mindere tijden omdat je echt moeite moet doen om brood op de plank te hebben. Ik heb het niet breed, maar red me goed. Mijn kinderen lopen niet in merk kleding en we gaan geen 3 x per jaar op vakantie. Maar wat we wel doen en hebben waarderen we ook extra. Ik had ook liever gezien dat hun vader er voor ze was, maar helaas niet. We zijn zo met zijn 4tjes gelukkig en komen zeker niks tekort.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:08

Heino schreef:
Nee maar dat was ook geen vraag, tuurlijk is dat oneerlijk :)
Ik kan er maar niet bij dat jij niet in wilt zien dat je nooit zekerheid kan hebben over je (financiële) toekomst :? Dat jij het wel redt, top! Maar er zijn er heel veel die dat niet redden. Moeten zij dan maar niet beginnen aan kinderen? En aan een eigen huis? Of een eigen bedrijf?

Maar je kunt ook niet altijd van de mensen die meer dan modaal verdienen (en daar had voor werken) verwachten dat zij in dat gat springen. Ik vind het prima om 52% inkomstenbelasting af te moeten dragen, maar liever niet voor mensen die wel kunnen werken, maar er voor kiezen dat niet te doen. Ik heb liever dat de moeder uit de openingpost gaat werken, ook al is het maar vier ochtendjes per week. Liever dat ze zelf 500 per maand verdient, die dan door de bijstand wordt aangevuld, dan dat ze alleen bijstand heeft. Scheelt toch belastinggeld, of niet dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:12

Mja, vind ik dus wel, dat is nou typerend voor Nederland (en vele andere ontwikkelde landen), zwaarste schouders dragen de zwaarste lasten.
Ik zou ook graag zien dat ze gaat werken, maar niet ten koste van haar kinderen. Kinderen moeten wat mij betreft altijd op de eerste plaats komen, die hebben er niet om gevraagd om geboren te worden. Daar heb je een verantwoordelijkheid naar.
Plus, ik denk dat kinderen de toekomst vormen. En als je kinderen een slechte basis meegeeft is de kans groot dat je dat later alsnog kan gaan corrigeren (als in gevangenisstraffen, uren psychotherapie etc.) Want ik blijf vinden dat het geen gezonde situatie voor een kind is wanneer het vader en moeder een uurtje per dag effectief zien.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:13

Voor kinderopvang krijg je trouwens ook kinderopvangtoeslag. En zeker als je inkomen aan de lage kant is, is dat een flink bedrag. Dat mogen jullie ook wel even meenemen hoor!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:15

PattyOosten schreef:
Maar je kunt ook niet altijd van de mensen die meer dan modaal verdienen (en daar had voor werken) verwachten dat zij in dat gat springen. Ik vind het prima om 52% inkomstenbelasting af te moeten dragen, maar liever niet voor mensen die wel kunnen werken, maar er voor kiezen dat niet te doen. Ik heb liever dat de moeder uit de openingpost gaat werken, ook al is het maar vier ochtendjes per week. Liever dat ze zelf 500 per maand verdient, die dan door de bijstand wordt aangevuld, dan dat ze alleen bijstand heeft. Scheelt toch belastinggeld, of niet dan?

Dat absoluut, volgens mij heb ik ook geen enkele reactie gelezen waarin staat dat ze maar helemaal thuis moet zitten. Alleen verplicht fulltime aan de slag vinden velen een probleem.

Overigens vind ik wel dat als iemand dan wat verdiend er ook wel wat aan overgehouden mag worden (dus niet bij 300 euro inkomen ook 300 euro mindering op de bijstand, maar bv 150). Er moet wel enige stimulans zijn om te gaan werken (anders gaan veel mensen er zelf wel 2 ochtenden zwart bij schoonmaken)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:16

helemaal mee eens odetteke!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:18

KiWiKo schreef:
nee hoor dag en nacht niet :)
maar werknemers verwachten wel van de baas dat die dag en nacht klaar staat........
als de baas diens prioriteiten ergens anders liggen, is dat niet acceptabel :):)

Tja, mijn enige 'eis' aan de baas is dat ik mijn salaris op tijd krijg. Want mijn beestjes zijn niet blij als ik ze uitleg dat ze twee weken geen voer krijgen omdat de voerleverancier contant betaald wil worden en dat soort dingen ;) Ik vind het wel belangrijk dat je daar ook op kunt rekenen, zeker wanneer het gaat om alleenverdieners.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:21

PattyOosten schreef:
Voor kinderopvang krijg je trouwens ook kinderopvangtoeslag. En zeker als je inkomen aan de lage kant is, is dat een flink bedrag. Dat mogen jullie ook wel even meenemen hoor!

Ja, maar je krijgt max. 63% vergoed (kan er 1 of 2 procent naast zitten)

Bij 4 kinderen die 5 dagen per week 3 uur per dag naar de naschoolse opvang gaan kom je al gauw aan een eigen bijdrage van 550 euro per maand en betaald de overheid ruim 1000 euro.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:22

Urielle.......... moet je de rest van mijn post ook meenemen graag :)

dan zie je dat ik sommige mensen niet heb uitbetaald, en ook waarom niet :) en dan ook nog dat ik het echt niet erg vond dat hun even in een lastig pakket zaten

de mensen die altijd goed voor het bedrijf zijn geweest hadden even voorrang.........

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:24

odetteke schreef:
Overigens vind ik wel dat als iemand dan wat verdiend er ook wel wat aan overgehouden mag worden (dus niet bij 300 euro inkomen ook 300 euro mindering op de bijstand, maar bv 150). Er moet wel enige stimulans zijn om te gaan werken (anders gaan veel mensen er zelf wel 2 ochtenden zwart bij schoonmaken)

En welke stimulans om te gaan werken krijg ik dan precies?
Ik ben het hier echt niet mee eens. Er is een enorm begrotingstekort, en dan "krijgt" deze mevrouw 150 euro omdat ze aan de slag gaat?? En wie betaald dat? Juist, die idioten die (zonder welke stimulans dan ook) fors belasting mogen betalen. Ik zeg 1 op 1 korten.