Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:35

Heino schreef:
Mindim schreef:
Het is idd dat kerstbomen op bepaalde plekken er aan moesten geloven omdat een aantal moslims het er niet mee eens waren dat er een kerstboom stond.

Maar dat was niet in Nederland toch? Kan er althans niets meer over terug vinden :?
Vind het iig belachelijk dat dit gebeurd is (als het al gebeurd is). Maar wat ik nog belachelijker vind is dat het gebracht wordt alsof het de schuld van de Moslims is.

Je weet er niets vanaf maar je vindt het in ieder geval belachelijk dat de moslims dan de schuld krijgen. Mag ik vragen waarom? :)

Brainless

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:50

@Kiwiko
Het waren niet de moslims die de boom niet wilde, dat waren(zijn) een groep, gewoon ordinaire Nederlandse mensen.
Dat verbaasde mij juist.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:50

is dat zo?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:55

Zolang vaders (Moslims) 64 keer met een mes op hun dochters insteken omdat deze een "te Westerse leefstijl" er op na houden, mag Wilders van mij zeggen wat 'ie wil... :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-05-10 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:56

@Kiwiko
Ja, helaas wel..... dat zijn van die mensen die van elk (klein) probleem een principe kwestie maken. Ze nemen elkaar er in mee, heel jammer (wel is het groepje ondertussen kleiner geworden).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:57

Adil18 schreef:
Zolang vaders 64 keer met een mes op hun dochters insteken omdat deze een "te Westerse leefstijl" er op na houden, mag Wilders van mij zeggen wat 'ie wil... :j

En westerse vaders die hun dochters wat aan doen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 15:57

MamboBeach schreef:
Je weet er niets vanaf maar je vindt het in ieder geval belachelijk dat de moslims dan de schuld krijgen. Mag ik vragen waarom? :)

Ik kan er niets over terug vinden in de media, maar in dit topic wordt er door sommigen gedaan alsof Moslims er zelf om gevraagd hebben terwijl dat wat betreft Nederland helemaal niet duidelijk is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:58

Brainless schreef:
Adil18 schreef:
Zolang vaders 64 keer met een mes op hun dochters insteken omdat deze een "te Westerse leefstijl" er op na houden, mag Wilders van mij zeggen wat 'ie wil... :j

En westerse vaders die hun dochters wat aan doen?

Ah, pardon, niet duidelijk genoeg: Met een Moslimse achtergrond ;)

Heb het even veranderd ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:00

Ja. Want als een Nederlandse man zijn dochter vermoord omdat ze iets verkeerd doet vind ik dat we vanaf dat moment alle Nederlandse vaders crimineel en gewelddadig mogen noemen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:03

Krips schreef:
Ja. Want als een Nederlandse man zijn dochter vermoord omdat ze iets verkeerd doet vind ik dat we vanaf dat moment alle Nederlandse vaders crimineel en gewelddadig mogen noemen.

Dat is net zo fout....Maar zoek eens op hoeveel katholieken hun dochter hebben vermoord vanuit een bepaalde geloofsovertuiging/leefstijl en doe hetzelfde eens bij Moslims.... ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:05

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Ik kan er niets over terug vinden in de media, maar in dit topic wordt er door sommigen gedaan alsof Moslims er zelf om gevraagd hebben terwijl dat wat betreft Nederland helemaal niet duidelijk is.

Oke, op die manier.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:08

Adil18 schreef:
Krips schreef:

Dat is net zo fout....Maar zoek eens op hoeveel katholieken hun dochter hebben vermoord vanuit een bepaalde geloofsovertuiging/leefstijl en doe hetzelfde eens bij Moslims.... ;)

Wat is dat nou voor onzin. In Nederland? Ik heb echt geen zin om op die manier religies te gaan vergelijken. Extremisme zegt niets over een geloof. Bovendien is er genoeg berichtgeving van familiedrama's en kindermisbruik. Maar gaan we aan dat soort gevallen het beeld van een bevolkingsgroep ophangen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:09

Adil18 schreef:

Vaders die hun kinderen vermoorden alleen om de moeder met wie zij niet meer samen leven de rest van haar leven kapot te maken, dat komt veel te veel voor.
Uit welke achtergrond de daders komen, het is afschuwelijk om op deze gronden een politicus uit te zoeken.

Zegt wel wat over de politicus trouwens

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:11

Krips schreef:
Wat is dat nou voor onzin. In Nederland? Ik heb echt geen zin om op die manier religies te gaan vergelijken. Extremisme zegt niets over een geloof. Bovendien is er genoeg berichtgeving van familiedrama's en kindermisbruik. Maar gaan we aan dat soort gevallen het beeld van een bevolkingsgroep ophangen?

Zoals ik al zei...Dat is net zo erg! En toch geeft de media (bewust on onbewust) een ander beeld weer. Ook de cijfers qua criminaliteit liegen er niet om....

Ik vind gewoon dat je je te gedragen hebt wanneer je in een ander land wilt gaan wonen en dat je te leven hebt naar de (ongeschreven) regels, normen en waarden etc. die voor dat land gelden. Doe je dat niet, dan moet je oprotten...

Dat is mijn mening...Hard maar waar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:11

sarabande schreef:
Adil18 schreef:

Vaders die hun kinderen vermoorden alleen om de moeder met wie zij niet meer samen leven de rest van haar leven kapot te maken, dat komt veel te veel voor.
Uit welke achtergrond de daders komen, het is afschuwelijk om op deze gronden een politicus uit te zoeken.

Zegt wel wat over de politicus trouwens

Wat dan?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:27

Adil18 schreef:
Krips schreef:

Zoals ik al zei...Dat is net zo erg! En toch geeft de media (bewust on onbewust) een ander beeld weer. Ook de cijfers qua criminaliteit liegen er niet om....

Ik vind gewoon dat je je te gedragen hebt wanneer je in een ander land wilt gaan wonen en dat je te leven hebt naar de (ongeschreven) regels, normen en waarden etc. die voor dat land gelden. Doe je dat niet, dan moet je oprotten...

Hard ja. Maar niet waar :P Denk ik. De jongens die problemen veroorzaken zijn hier niet komen wonen. Die zijn hier geboren. Die zijn net zo goed Nederlander als jij. Het is dus eigenlijk hetzelfde als je allochtonen jongeren naar Turkije of Marokko 'deporteert' als wanneer je dat doet met autochtonen hooligans.
Ik denk niet dat dit een duurzame benadering van een probleem is, die jij schetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:55

Heino schreef:
Mindim schreef:
Het is idd dat kerstbomen op bepaalde plekken er aan moesten geloven omdat een aantal moslims het er niet mee eens waren dat er een kerstboom stond.

Maar dat was niet in Nederland toch? Kan er althans niets meer over terug vinden :?
Vind het iig belachelijk dat dit gebeurd is (als het al gebeurd is). Maar wat ik nog belachelijker vind is dat het gebracht wordt alsof het de schuld van de Moslims is.

Ja hoor, dat was op de Haagse Hogeschool afgelopen december. 30% van de studenten heeft namelijk geen westerse achtergrond, die andere 70% wel, maar goed.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:56

Bron? Ik kan het namelijk nergens terugvinden en heb mn vrienden op die school er ook niet over gehoord. Kon wel veel vinden over België.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:00

Nou google er maar eens op, dan heb je genoeg nieuwsbronnen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:00

Dat zeg ik dus, ik kan ze niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:02

Nou dan kan je niet googlen zoek maar eens op haagse school en kerstboom.

Ik hoor meningen, maar sommigen schijnen weinig actualiteitenprogramma's of docu's te volgen. Waar baseer je je mening dan zoal op, als je de berichtgeving niet weet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:05

Mindim schreef:
Nou dan kan je niet googlen zoek maar eens op haagse school en kerstboom.

Ik hoor meningen, maar sommigen schijnen weinig actualiteitenprogramma's of docu's te volgen. Waar baseer je je mening dan zoal op, als je de berichtgeving niet weet?

Ik kan prima Googlen. Maar ik kan nergens vinden dat die kerstboom er niet kwam omdat Moslims hem niet wilden... Wat jij wel beweert. Ik lees wel dat de boom er niet kwam omdat het bestúúr van de school hem niet multicultureel genoeg vindt.

En ik ken de berichtgeving prima. Maar ik lees wel het gehele verhaal en vertel dit ook. En niet enkel selectieve berichten die ik zodanig verdraai dat ze mij uitkomen, wat jij nu wel doet vind ik. Of heb jij een bron waarin staat dat de Moslims het verwijderen van die boom geëist hebben?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:07

Krips schreef:
Adil18 schreef:

Hard ja. Maar niet waar :P Denk ik. De jongens die problemen veroorzaken zijn hier niet komen wonen. Die zijn hier geboren. Die zijn net zo goed Nederlander als jij. Het is dus eigenlijk hetzelfde als je allochtonen jongeren naar Turkije of Marokko 'deporteert' als wanneer je dat doet met autochtonen hooligans.
Ik denk niet dat dit een duurzame benadering van een probleem is, die jij schetst.

Hoe niet waar? Natuurlijk is dat mijn mening....! Dat is mijn mening, die mening is hard, maar het is waar dat het mijn mening is...Zo, duidelijk? ;) :P

De allochtone jongeren die hier problemen veroorzaken, veroorzaken deze imo omdat de waarden en normen, ja het hele gedachtegoed wat zij thuis voorgeschoteld krijgen niet overeenkomt met dat wat in Nederland van de burger verwacht wordt. In die zin kunnen die jongens en meiden er dus niks aan doen, maar daarom vind ik het wel goed dat er nu eindelijk eens iemand is die op integratie hamert...!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:11

Maar die jongens en meiden die volgens jou er dus ook niks aan kunnen doen. Die wil hij wel nog een voor hun onbekend land sturen. Dat kan toch niet?
Bovendien is het niet zo dat andere politici het probleem niet zien. Maar zij komen daadwerkelijk met uitvoerbare oplossingen en beleid. Wilders schreeuwt alleen dat er een probleem is. Maar de oplossingen zijn vaak onuitvoerbaar of discriminerend/ethisch problematisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:22

Hier in het dorp hebben we één iraans gezin en dus één vrouw met hoofddoek. Kindje is op zich heel aardig maar wordt door de ouders buiten de groep geplaatst omdat het nergens mag spelen. Er komen dus ook geen kindjes meer daar spelen. Dan ben je lekker aan het integreren joh, goed voor je kind ook.

Er wordt altijd wel groepen dat de nederlanders niet accepteren, maar bepaalde groepen doen het ook gewoon zelf. En dan ook nog klagen bij de juf dat er gediscrimineerd wordt. Ongelooflijk!