Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:46

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:47

Die is al een aantal keer voorbij gekomen :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:48

ik vond het een mooi boek om te lezen, maar nu ik dit lees knap je er toch wel op af (Als het daadwerkelijk zo is..).
ik vind het behoorlijk grof om geld te verdienen aan erge leugens..

Missy123

Maar hoe kun je als moeder niet zien dat je kind naar de afgrond gaat zoals Maria.

Maria schrijft in haar boek dat ze continue stoned was, dat ze groepsverkrachtingen heeft meegmaakt, geslagen en misbruikt is !

En altijd op tijd thuis ?? En dat als ze thuis kwam (zogenaamd uit school) was hier niks meer van te zien ??

Beetje apart ...

RandyOrton25

Cayenne schreef:
De moeder heeft zelfs al een aantal keer eerder verteld dat haar dochter graag liegt en een rijke fantasie heeft. Dan zou ze nu toch ook haar conclusies moeten trekken lijkt mij..

als je dat al van je kind weet waarom laat je het boek dan uitgeven
sorry hoor maar dan spoor je zelf ook niet
ik denk dat zowel maria als der moeder hulp nodig hebben.

wat mensen allemaal niet doen voor geld. :o

als ik moet gaan schrijven als therapie wat heel vaak aangeraden word zou ik het zoiezo niet uit willen geven.
wat heeft het voor toegevoegde waarde en dan niet 1 boek maar 2 en 1 van der moeder.

denice

en geld doet gekke dingen met mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:49

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:49

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:51

Moeder en dochter 2 verschrikkelijk media g**le wijven!!
Ik kots van dit soort!! :n

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:57

ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, als het daadwerkelijk zo is kwam die manou wel eerder..

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:59

Maar waarom is zei nou uiteindelijk toch naar India gestuurd.
Blijkbaar niet om uit die scene van 4 jaar in de ban van een loverboy te ontsnappen als het verhaal grotendeels gelogen blijkt te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:02

Hmm, ik lees net even over haar boek 'Bindi' en daar staan dingen in die een hoop verklaren.

Citaat:
Daar zegt de leiding dat ze last heeft van een PTSS (post traumatisch stress syndroom) Daarvoor met ze behandeld worden bij een psychiater. Maria mist India en haar eigen therapeute Bindi.

En daarna...
Citaat:
III Opnieuw naar India
In april 2007 is het dan weer zover. Ze vliegt opnieuw naar India. Ze wordt herenigd met Liz en Bindi, maar ze zit nu wel in een veel minder mooi huis en de stad is ook niet zo leuk als Trichy. Ze moet weer lessen geven aan gehandicapte kinderen. Toch verveelt ze zich dood en ze gaat dan haar belevenissen met Manou opschrijven in het boek Echte mannen eten geen kaas.” Ze kan nog niet vermoeden dat dit een bestseller zou worden. Ze schrijft 106 A4-tjes en heeft het hele verhaal nooit meer helemaal teruggelezen. (beweert ze)

Ik heb de uitspraak PTSS hier nooit gedaan, omdat ik niet zomaar wil diagnostiseren. Maar ik kan blijkbaar nog steeds op mezelf (en mijn ervaring) vertrouwen.
En ja, nu is het voor mij allemaal wel logisch.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:03

Missy123 schreef:
Blijkbaar niet om uit die scene van 4 jaar in de ban van een loverboy te ontsnappen als het verhaal grotendeels gelogen blijkt te zijn...

Ja ik snap ook niet zo goed waarom dat niet hier in nederland kon
het lijkt mij sterk dat manou bij elke therapeut een mannetje had rond lopen
of dat elke therapeut een mannetje van hem is. :o?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:04

Wat staat er nou precies in echte mannen eten wel kaas dan? Een conclusie waaruit blijkt dat ze liegt? Hoe kan je daar nou een heel boek over schrijven? :=

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:07

Missy123 schreef:

Het P.E.L. (Project Ervarend Leren) geeft een jongere de mogelijkheid om zaken op een rijtje te zetten en plannen voor je toekomst te maken. Ver van huis, weg uit de voor jou bekende omgeving en negatieve invloeden lukt dat meestal wat makkelijker.

Persoonlijk vind ik dit niet de juiste vorm van hulpverlening in het geval van Maria, maar wie ben ik....

Even ter illustratie een ander topic wat laat zien dat ernstig uit de hand gelopen leugens bestaan:
[NM] Meisje verzint ontvoering en verkrachting
Laatst bijgewerkt door Trennie op 10-05-10 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:08

Ik heb zelf ptss maar herken het liegen e.d toch niet hoor. Bindi is overigens ook erg tegenstrijdig met haar andere boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:09

RandyOrton25 schreef:
Missy123 schreef:

Ja ik snap ook niet zo goed waarom dat niet hier in nederland kon
het lijkt mij sterk dat manou bij elke therapeut een mannetje had rond lopen
of dat elke therapeut een mannetje van hem is. :o?

Het India project was een project speciaal voor loverboy slachtoffers, om ze letterlijk los te laten komen van de daders.
Iets wat in Nederland niet zo makkelijk is, ook al zitten de meisjes binnen, de daders zoeken contact en de meisjes zoeken ook, evengoed weer contact met hun loverboys.
Ze staan bij de poorten, of 2 straten verderop...als de meisjes verlof hebben, zijn ze in de stad. (de meisjes geven het zelf nog door vaak)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:10

Het india project was ook niet legaal. Er konden geen vergunningen komen, waardoor alles wat daar mis ging niet bij politie oid gemeld kon worden.

Daarnaast schijnt Marias begeleider haar gesteund te hebben in het hebben van sex met personen daar.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:11

Cayenne schreef:
Ik heb zelf ptss maar herken het liegen e.d toch niet hoor. Bindi is overigens ook erg tegenstrijdig met haar andere boek.

Dat is mij destijds ook opgevallen. Bindi vond ik een heeeeel raar boek.... Ik vond 'm ook qua schrijfstijl heeeeel anders dan het eerste boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:13

@ Cayenne, jij bent volwassen. Dat maakt wel degelijk een verschil.
Ik heb meerdere jongeren/kinderen met PTSS op de groepen gehad en bij kinderen uit het zich voor deel anders dan bij volwassenen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:14

Roxxiejj schreef:
Belachelijk :n..... Echt.. Onbeschrijvelijk..
Heb van MM beide boeken gelezen en dit kan naar mijn idee gewoon niet verzonnen zijn. Ze beschrijft het gewoon echt alsof ze er zelf bij was. En dan zou het verzonnen zijn? Ook de emoties wat er bij hoorden maar bij haar waren 'uitgeschakelt'? Nee... Denk dat die journalist in geldnood zat en een tip heeft verzonnen.... :n

Hoeveel boeken bestaan wel niet uit fantasieverhalen? Schrijvers kunnen nou eenmaal goed verzinnen..
Net als met veel films, die zijn allemaal niet waar gebeurd, maar het had zo gebeurd kunnen zijn.

Er zijn genoeg meisjes die vanalles verzinnen om maar aandacht te krijgen. Terwijl er wel genoeg meisjes zijn die écht erge dingen meemaken.

Ik vind het maar raar, heb helaas Peter R de Vries gemist gister, maar heb een tijdje terug wel een stukje gelezen in de krant van die journalist. Dat er ook veel dingen in dat boek zitten die zo uit bepaalde films komen.

Beetje raar he! :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:15

Unwritten schreef:
Het india project was ook niet legaal. Er konden geen vergunningen komen, waardoor alles wat daar mis ging niet bij politie oid gemeld kon worden.

Daarnaast schijnt Marias begeleider haar gesteund te hebben in het hebben van sex met personen daar.

van welke bron heb je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:16

Echte mannen eten wel kaas.

Daarin gesprekken met Maria, gesprekken met de organisatie en gesprekken met begeleiders :)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:18

Unwritten schreef:
Echte mannen eten wel kaas.

Daarin gesprekken met Maria, gesprekken met de organisatie en gesprekken met begeleiders :)

oke ook dat is weer zo'n vaag iets

ja het is een speciaal project voor zulke meisjes en dan vervolgens is dat weer niet legaal
wat deed ze daar dan???

of is het normaal dat er meisjes naar india verplaatst worden terwijl dat illegaal is??

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:19

Unwritten schreef:

Een vals paspoort was vast zo geregeld.