Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:28

jameyskatje schreef:
kinderachtig bezig springert. heb weer getemd. want dit is spelen op de man, dit is offtopic gaan en onnodig dubbelposten

en daarbij vraag je andere bokkers naar afkeuring jegens mij. niet erg netjes vind je niet?

Nee hoor...ik vraag haar professionele mening over uitspraken....niet over jou als persoon.
Dat maak jij er van.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:30

nee , en rara waarom is israel nooit veroordeeld? zucht. maargoed, dit gaat volledig off-topic! ik ben niet te spreken over israel, heb ik zo'n mijn redenen voor.

wil je de filmpjes zien? door de soldaten zelf gefilmd ook nog. niet verzonnen hoor.

grote schande? een grote schande dat men niet van de geschiedenis leert!! dat de joden nog steeds in een slachtofferrol verkeren maar er inmiddels net zoveel moslims zijn vermoord. palestina, bosnie, irak.. moet ik doorgaan?

weetje, het is 1 grote doofpotaffaire, dus wij, normale burgers kunnen er niet eens over discusieren, maar israel komt wel het beste uit de cridietcrisis, dat is een feit. allemaal toeval zeker?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:31

Blue_Eyes schreef:
Springert schreef:

Heel hypocriet, en een zeer slecht voorbeeld ook nog. Zo voed jij, als lerares, het gevoel dat er onderscheid gemaakt wordt.
De meeste jongens dragen hun petjes met de klep naar achteren, bedekt niets van het gezicht. Mag dat bij jou in de klas wel?
Als je antwoord nee is, dan maak jij je dus zelf schuldig aan discriminatie!!! Besef je dat uberhaupt wel?

:roll: Lees even. Ik vind alles goed, als ik het gezicht maar kan zien :)*

Ok, ben ik blij om. Maar je schreef duidelijk dat leerlingen geen pet op mogen bij jou in de klas. Maar je bedoelt dat ze wel een pet op mogen als ze deze maar omgedraaid dragen. Intrepeteer ik het zo wel juist?

Blue_Eyes schreef:
Ik werk als docent op een school :)*
Leerlingen bij mij in de klas mogen geen pet op, want dan kan ik hun gezicht niet meer zien. Ze mogen wel een hoofddoek op, of een muts die hun gezicht niet bedekt. Dat interesseert me echt geen fluit.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:33

ik vind het dus niet kunnen.
reden?

simpel.
in turkijen lopen ze nooit met een hoofd doek.
aleen echt in de binnen stad.
en hier heiig aan hun geloof doen met hun kleren. maar kerst kennen ze ineens wel :S
klopt in mij ogen niet.
of het 1 of het ander.

dat ze niet goed nederlands praat maar wel voor de klas staat vind ik al helemaal niet kunnen

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:34

jameyskatje schreef:
nee , en rara waarom is israel nooit veroordeeld? zucht. maargoed, dit gaat volledig off-topic! ik ben niet te spreken over israel, heb ik zo'n mijn redenen voor.

wil je de filmpjes zien? door de soldaten zelf gefilmd ook nog. niet verzonnen hoor.

grote schande? een grote schande dat men niet van de geschiedenis leert!! dat de joden nog steeds in een slachtofferrol verkeren maar er inmiddels net zoveel moslims zijn vermoord. palestina, bosnie, irak.. moet ik doorgaan?

weetje, het is 1 grote doofpotaffaire, dus wij, normale burgers kunnen er niet eens over discusieren, maar israel komt wel het beste uit de cridietcrisis, dat is een feit. allemaal toeval zeker?

Echt, jij insinueert een grote complottheorie zonder ook maar een greintje bewijs.
Dit zijn hele zware beschuldigingen, en ook ik zal deze opmerkingen temmen, want ze raken mij als jood zijnde heel diep.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:35

Springert schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ok, ben ik blij om. Maar je schreef duidelijk dat leerlingen geen pet op mogen bij jou in de klas. Maar je bedoelt dat ze wel een pet op mogen als ze deze maar omgedraaid dragen. Intrepeteer ik het zo wel juist?

Blue_Eyes schreef:
Leerlingen bij mij in de klas mogen geen pet op, want dan kan ik hun gezicht niet meer zien. Ze mogen wel een hoofddoek op, of een muts die hun gezicht niet bedekt. Dat interesseert me echt geen fluit.

Dan moet je even verder lezen, want dan zie je wat ik daar later nog aan toevoeg ;)
Ik ben nog nooit een leerling tegengekomen die zijn pet achterstevoren opzette, dat is not done onder pubers op moment geloof ik.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:36

Springert schreef:
jameyskatje schreef:
kinderachtig bezig springert. heb weer getemd. want dit is spelen op de man, dit is offtopic gaan en onnodig dubbelposten

en daarbij vraag je andere bokkers naar afkeuring jegens mij. niet erg netjes vind je niet?

Nee hoor...ik vraag haar professionele mening over uitspraken....niet over jou als persoon.
Dat maak jij er van.

je gebruikt mijn uitspraken er toch voor? verdraai toch niet alles

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:38

Blue_Eyes schreef:
Springert schreef:

Blue_Eyes schreef:

Dan moet je even verder lezen, want dan zie je wat ik daar later nog aan toevoeg ;)
Ik ben nog nooit een leerling tegengekomen die zijn pet achterstevoren opzette, dat is not done onder pubers op moment geloof ik.

Ik kom ze in grote getale tegen in Amsterdam, dus dat is niet waar.
Maar de vraag is simpel...stel er is er een die zn pet achterstevoren opzet...mag dat dan van jou??

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:39

Springert schreef:
jameyskatje schreef:

Echt, jij insinueert een grote complottheorie zonder ook maar een greintje bewijs.
Dit zijn hele zware beschuldigingen, en ook ik zal deze opmerkingen temmen, want ze raken mij als jood zijnde heel diep.

nogmaals. ik heb niets tegen joden, wel tegen de israelische regering. (een land en een religie. 2 die ik los zie) ja hoor, heb genoeg bewijs, maar voel me niet geroepen om deze op bokt te plaatsen.

tem ze.

het spijt me voor je dat je diep geraakt bent..

en leer van deze les 'behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden'. je begrijpt nu hopelijk hoe je niet behandeld wilt worden? behandel mij dan ook niet zo?

niet mijn bedoeling om je te kwetsen hoor, zulke slechte intenties heb ik niet. misschien heb je gewoon lange tenen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:42

Springert schreef:
Blue_Eyes schreef:

Maar de vraag is simpel...stel er is er een die zn pet achterstevoren opzet...mag dat dan van jou??

Dat zal dan wel. Hier in Brabant zie ik ze nooit. Ik heb je vraag geloof ik al 3x beantwoord, lees jij wel?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:44

hanny_jelke schreef:
reden?

simpel.
en hier heiig aan hun geloof doen met hun kleren. maar kerst kennen ze ineens wel :S
klopt in mij ogen niet.
of het 1 of het ander.

dat ze niet goed nederlands praat maar wel voor de klas staat vind ik al helemaal niet kunnen

dus omdat ze ergens ver weg in een ander land het ook niet mogen, mag het hier ook niet?

niet te hopen dat jij met iedere kwestie die benadering maakt.. anders loopt het niet goed af met nederland

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:46

jameyskatje schreef:
Springert schreef:

Dat maak jij er van.

je gebruikt mijn uitspraken er toch voor? verdraai toch niet alles

Ik verdraai niets. kan ik er wat aan doen dat die uitspraken van jou zijn?
Als ze van een ander waren was ik er ook over gevallen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:48

Ik vind dat het wel moet kunnen. Maar naar mijn mening mogen leerlingen het dus ook. Ook ik ben van mening dat het dragen van een hoofddeksel goed is zolang het geen zicht voor andere leerllingen weg neemt (geen belachelijk grote hoeden) en het gezicht van de leerling gewoon goed te zien is.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:50

Blue_Eyes schreef:
Springert schreef:

Dat zal dan wel. Hier in Brabant zie ik ze nooit. Ik heb je vraag geloof ik al 3x beantwoord, lees jij wel?

Ik lees heel goed, en ik heb nogmaals alles een keer nagelezen, maar nergens zie ik dat een leerling wel met een omgedraaid petje bij jou in de klas zou mogen. Dus zolang dat niet gezegd is, is het een duidelijke zaak van ongelijke behandeling.
Dan kun je er wel omheen draaien, maar dat is gewoon een feit.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:50

Helemaal met je eens Malenka!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:52

Springert schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik lees heel goed, en ik heb nogmaals alles een keer nagelezen, maar nergens zie ik dat een leerling wel met een omgedraaid petje bij jou in de klas zou mogen. Dus zolang dat niet gezegd is, is het een duidelijke zaak van ongelijke behandeling.
Dan kun je er wel omheen draaien, maar dat is gewoon een feit.

Zal ik het dan NOG een keer zeggen? Goed lezen he:

ZO LANG IK JE GEZICHT KAN ZIEN, VIND IK HET BEST

Zie je het? Dat geldt dan DUS ook voor petjes achterstevoren. Als ze maar niet zo staan dat ik je gezicht niet kan zien. Ik ben hier alleen nog nooit een pet achterstevoren tegengekomen.

Goed, en nou ga ik op vakantie. :wave:

CtjeLief

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:53

Fijne vakantie!! *jaloers* :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:55

Ik heb niet alle 24 pagina's gelezen, maar waarom zou het niet kunnen?
Onderstaande hoofddoek was enkele tientallen jaren geleden voor de klas doodnormaal!
Afbeelding

Inderdaad, zolang je het gezicht maar kunt zien, vind ik het geen probleem.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:56

He,he, eindelijk duidelijkheid.
Daar hebben de leerlingen tenminste wat aan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:58

Bij mijn man op school mag het dus niet. Geen petten binnen de klas. Geldt trouwens ook voor meisjes, want een pet wordt als een 'buiten-hoofddeksel' beschouwd. Je mag je jas ook niet aanhouden in de klas.

En ongelijke behandeling? Inderdaad, maar jongens zijn anders dan meisjes. Een jongen die in rok op school komt, zal ook naar huis worden gestuurd.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 29-04-10 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:59

jameyskatje schreef:
hanny_jelke schreef:
reden?

simpel.
klopt in mij ogen niet.
of het 1 of het ander.

dus omdat ze ergens ver weg in een ander land het ook niet mogen, mag het hier ook niet?

niet te hopen dat jij met iedere kwestie die benadering maakt.. anders loopt het niet goed af met nederland

zou anders een heel stukbetter zijn voor nederland.
wordt hier overbevolking in nederland ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:00

Blue_Eyes schreef:
Dat is echt waar het mij om gaat, dat ik die kinderen/pubers/volwassenen aan kan kijken.
En dan nog - in veel gevallen is het zo dat die hoed afgezet moet worden uit respect, maar in de meeste geloven is het zo dat je uit respect je hoofd bedekt. Ja, ook in het christendom en het jodendom. Juist om de verbinding met 'boven' wat af te schermen.

Blue_Eyes schreef:

Niet minder of meer duidelijk dan deze twee. :D

Goodbye! :wave:

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:02

beantsje schreef:
Bij mijn man op school mag het dus niet. Geen petten binnen de klas. Geldt trouwens ook voor meisjes, want een pet wordt als een 'buiten-hoofddeksel' beschouwd. Je mag je jas ook niet aanhouden in de klas.

En ongelijke behandeling? Inderdaad, maar jongens zijn anders dan meisjes. Een jongen die in rok op school komt, zal ook naar huis worden gestuurd.

Absoluut niet!!!
Dat is wettelijk verboden.
Ieder mag dragen wat hij/zij wil.
Stel dat het een Schot is, of een Arabier?
Die hebben ook rokken en jurken.
Laatst bijgewerkt door Springert op 29-04-10 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:02

beantsje schreef:

Waarom zou die jongen dan naar huis gestuurt worden? Bij mij in de klas niet hoor. Die jongen gaat zijn gang maar.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:03

Blue_Eyes schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dat is echt waar het mij om gaat, dat ik die kinderen/pubers/volwassenen aan kan kijken.
En dan nog - in veel gevallen is het zo dat die hoed afgezet moet worden uit respect, maar in de meeste geloven is het zo dat je uit respect je hoofd bedekt. Ja, ook in het christendom en het jodendom. Juist om de verbinding met 'boven' wat af te schermen.

Blue_Eyes schreef:

Niet minder of meer duidelijk dan deze twee. :D

Goodbye! :wave:

Ik wilde de bevestiging in drievoud, en die heb ik nu dus.
Bedankt. :(:)