Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:27

het levert wel mooie plaatjes op bij zonsondergang, zie onderschrift :list:

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:25

Morrie schreef:
er komt nog veel meer as deze kant op, collega zit ook al vast in Oman, dus ik moet ook komende week nog in de vervanging :(

Goh, ik zou best graag in Oman vastzitten, ik ben jaloers op je collega! :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:31

gabyfedde schreef:
Wij hebben het vliegtuig ook zien vliegen. Heel laag.

Onze vakantie is definitief geannuleerd. :(

Kan het beeld niet uit mijn hoofd krijgen....
Zag ons wel liggen op het strand, cocktail erbij en paar van die knappe mannen....

Maar zoals we al zeiden, beter dat we thuis vast zitten dan op een eiland waar je niet meer vanaf komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:03

Misser schreef:
Ik ben afgelopen woensdag nog van Basel naar Schiphol gevlogen, maar geen paard gezien :D.

haha, je ziet het alleen als je aan de juiste kant zit en weet waar je kijken moet. Het is wel grappig hoor, mijn paard wil altijd even naar de lampjes kijken vanaf de 'bovenkant/uitzichtspunt' van het erf en staat dan heel uitgebreid heen en weer te kijken. Ze kan ze ook gewoon vanuit de wei zien, maar blijkbaar is samen en vanaf hogerop kijken leuker.
Op deze foto was het haar eerste dag hier en was ze vooral heel verbaast dat een weiland ook naar beneden weg kan vallen (komt uit drenthe). Op de bovenrand van de foto zie je nog net de vliegtuigen (een geel vliegtuig in het midden).

Afbeelding

Die bliksem foto is trouwens wel echt prachtig zeg!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:11

Ik ben benieuwd of er dinsdag weer gevlogen word. Mijn baas moet dan terug komen uit China en een collega van me mag dinsdag voor het eerst naar China. Ik hoop voor haar dat er dan weer gevlogen word want ze had er zo'n zin in.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:40

Nou, mijn vlucht is iig gecancelled. Morgen maar even verder kijken en een nieuwe ticket boeken. Moet wel zeggen dat het mij nog niet eens zo heel slecht uitkomt aangezien mijn paard kreupel staat en ik heel hard denk dat het een peesblessure is. Nu kan ik iig maandag nog een scan laten maken ;) Het is echt wel balen als je hierdoor je vakantie moet annuleren! Ik ga dan nog voor 2 maanden, dus die paar dagen korter maakt niet zo heel veel uit...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 06:47

gemske schreef:
Hij heeft een heel rondje NL gedaan.
Janouk, heb je de landing ook gezien?

Nee, ik neem aan dat als ze over de Kaagbaan opstijgen richting Zuidwest, dat ze via de Polderbaan komen landen. En ik woon bij de Kaagbaan. Maar ik lees dat de vlucht goed verlopen is. Het is hier overigens nog steeds erg rustig.
Vandaag marathon van Amsterdam rijden met de Haflinger :D in het Amsterdamse Bos en dat is dan ook wel heel lekker zonder die brullende machines boven je hoofd. Lekker genieten van de kwetterende vogels en recreërende Amsterdammers ; Kijk Mamma, een paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard met een koets.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 07:13

7.10 u er stijgt nu weer een KLM Boeing op over de Kaagbaan. NIeuwe testvlucht??

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:12

Morrie schreef:
er komt nog veel meer as deze kant op, collega zit ook al vast in Oman, dus ik moet ook komende week nog in de vervanging :(

Toevallig bokker Noah2006?
Die zit ook vast in Oman :D

Balen voor degenen wiens vakantie geannuleerd is joh!!

Replay: hoe is het nu met je opa? Hou je het nog een beetje uit daar?

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:46

Mijn ouders,zusje,zwager en neefje zitten vast in Fort Lauderdale,hun vlucht zou eigenlijk vandaag vanuit Houston aankomen om 8.20!
Helaas is deze geannuleerd onduidelijk is nu wanneer ze terug kunnen komen,voor donderdag is geen mogelijkheid!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:49

Ik zou dinsdag om 23:55 met Qantas via Singapore naar Melbourne vliegen, maar mijn vlucht naar Singapore is nu al geannuleerd :(

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:50

djoontje schreef:
Ik zou dinsdag om 23:55 met Qantas via Singapore naar Melbourne vliegen, maar mijn vlucht naar Singapore is nu al geannuleerd :(

Tja, hoe balen het ook is. Het zal echt wel weer even duren voor alle vliegtuigen op de juiste bestemmingen zijn om het voort te zetten. Wie weet staat het vliegtuig waar je mee zou gaan wel in Azie????

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:52

Nu al ja? Ik blijf nog steeds hopen dat we woensdag wel kunnen vliegen.. :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:52

nou wat een gedoe allemaal. ik ga donderdag de 29e op vakantie,ik hoop dat die aswolk dan wel weg is!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:53

Van de website van IVW (Inspectie Verkeer en Waterstaat):

De testvlucht boven Nederland van de KLM onder gecontroleerde omstandigheden is veilig verlopen. Ook in het buitenland zijn enkele testvluchten veilig verlopen. Op basis van deze resultaten vinden er op zondag opnieuw testvluchten plaats. Doel van deze testvluchten is om metingen te doen in het Nederlandse luchtruim op de mogelijke gevolgen van de as op onderdelen van het vliegtuig. IVW heeft belangrijke voorwaarden gesteld voor de veiligheid van deze testvluchten.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:03

Ik vind dat maar niks, door zo'n aswolk vliegen. Stel he, dat we vanaf maandag met z'n allen door die aswolk gaan vliegen, mag je dan nog kosteloos annuleren omdat je het geen strak plan vindt?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:30

Lijkt mij niet. Je reisverzekering vergoed het iig niet.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:33

Als je niet mee wilt, zul je anulering moeten vergoeden en een nieuwe vlucht..
Er word inderdaad gewoon meteen gevlogen als dat kan, maar zeker Schiphol is enorm precies wat asdeeltjes in de lucht betreft.
Vind dat ook wel beter, aangezien de helft dan nog eens een week op Shiphol blijft hangen en ze juist alles weer gewoon op gang brengen.
Nogmaals, Schiphol is een van de meest strenge vliegvelden van Europa wat de aswolk betreft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:46

Er vliegt net weer iets richting schiphol..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:57

Onze vlucht was gisteren 24 uur vertraagd, maar vliegt vandaag weer niet. Martinair wil nog geen nieuwe vluchten volboeken tot er weer gevlogen wordt...... Het is dus hopen voor iedereen dat er snel weer veilig gevlogen kan worden...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:58

Klopt Laura, maar sommige zeggen dat het nog wel een kleine week aan zal houden, en als je de radarbeelden bekijkt..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:00

Mijn neefje zit vast in Griekenland. Daar is hij met schoolkamp. Zou gisteren weer terug komen, maar voorlopig moeten ze daar blijven. En dat vind hij niet erg :P
Maar mijn buurvrouw zou vandaag naar Haïti vliegen en ook dat gaat niet door.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:01

Mijn vriend zit vast in Las vegas, die was daar voor zn werk. Vrijdag hebben ze pas een vlucht terug.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:01

Ach we zien het wel loiz.
Voor mij was het vakantie, en als wij voor de 26ste niet wegkunnen kunnen we niet meer deze maand dan is het gewoon verplaatsen naar later in het jaar...
Er zijn ergere dingen in het leven. (al zou ik nu natuurlijk liever op het strand liggen :D ).

Heb mijn werk al gebeld dat ik er morgen weer ben...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:23

Begin het toch aardig met mijn vader eens te worden, dat dit nog wel eens week/weken kan duren.....