Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

RoodZonnetje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:55

Ik begrijp opzich wel dat wanneer je meerdere nare ervaringen hebt dat je dan ook een slechter beeld krijgt van bepaalde groepen. Maar dan is het nog altijd belangrijk naar feiten te kijken ben ik van mening, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Kijk liever naar de oorzaken van die problemen, als je de oorzaken weet zullen oplossingen ook veel effectiever zijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:56

Krips schreef:
Daar gaat het niet om. Dat heb ik ook al eerder tegen iemand gezegd. Het gaat hier om een landelijk beleid. Een beleid dat in heel Nederland moet werken. Dat jij nare ervaringen hebt zegt niets over de hele samenleving.

Voor wie is dit antwoord?

Elco, het zou je sieren om niet zo op de man te spelen, Heino heeft haar mening en blijft ten aller tijden netjes, wil jij dat ook blijven??

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:01

Ik heb ook nare ervaringen met bepaalde groepen Nederlanders waar geen kleurtje aan zit...... Maakt mij niet uit of je pimpelpaars ziet met een streepje erdoor, we hebben ons allemaal fatsoenlijk te gedragen.
Gek genoeg heb ik als blonde, vrouwelijke docent eigenlijk nooit autoriteitsproblemen, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn.
Misschien omdat ik iedereen gelijk benader?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:36

Borg schreef:
Ik heb ook nare ervaringen met bepaalde groepen Nederlanders waar geen kleurtje aan zit...... Maakt mij niet uit of je pimpelpaars ziet met een streepje erdoor, we hebben ons allemaal fatsoenlijk te gedragen.
Gek genoeg heb ik als blonde, vrouwelijke docent eigenlijk nooit autoriteitsproblemen, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn.
Misschien omdat ik iedereen gelijk benader?

Ow dan ligt het dáár aan,aan blonde haren.
Ik heb ook geen last van buitenlanders,ze groeten me altijd enzo.[woon wel in een dorp].
Vond het al zo raar,zo gevaarlijk zie ik er toch niet uit.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:43

Onassa schreef:
Krips schreef:
Daar gaat het niet om. Dat heb ik ook al eerder tegen iemand gezegd. Het gaat hier om een landelijk beleid. Een beleid dat in heel Nederland moet werken. Dat jij nare ervaringen hebt zegt niets over de hele samenleving.

Voor wie is dit antwoord?

Elco, het zou je sieren om niet zo op de man te spelen, Heino heeft haar mening en blijft ten aller tijden netjes, wil jij dat ook blijven??

Als reactie op Elco.

Citaat:
Nee omdat je alleen maar naar cijfertjes uit je boekje kan kijken..Maar levens ervaring ho maar..

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:56

Ow dan ligt het dáár aan,aan blonde haren.
Ik heb ook geen last van buitenlanders,ze groeten me altijd enzo.[woon wel in een dorp].
Vond het al zo raar,zo gevaarlijk zie ik er toch niet uit.[/quote]

Ik zie er juist echt ´blond´ uit, alsof ze zo over me heen kunnen walsen.
Nu kan ik wel flink tekeergaan, als het moet :o
Ik geef trouwens les in Leiden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:13

"Borg" het zal de uitstraling wel zijn.
Want ik ben ook super blond,figuurlijk en soms ook letterlijk.
Als ik als enige vrouw met een grote groep Turken mag mee voetballen?denk dat het aan de uitstraling ligt en hoe je ermee omgaat.Want ik kan ook tekeer gaan hoor als ze raar gaan doen tegen me.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:18

Dat denk ik ook en mijn uitstraling is aan de ene kant wel zelfverzekerd, maar zeker niet wantrouwig.
Mensen gaan tegenwoordig het gesprek niet eens meer aan, maar vellen meteen een oordeel. Wat dat betreft vind ik die laatste reclame van sire of zo over omgaan met aardige mensen grappig en herkenbaar.
Politici als Wilders, maar ook Verdonk vind ik zo´n wantrouwige uitstraling hebben. Alsof ze tekortgedaan worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:21

Borg schreef:
Dat denk ik ook en mijn uitstraling is aan de ene kant wel zelfverzekerd, maar zeker niet wantrouwig.
Mensen gaan tegenwoordig het gesprek niet eens meer aan, maar vellen meteen een oordeel. Wat dat betreft vind ik die laatste reclame van sire of zo over omgaan met aardige mensen grappig en herkenbaar.
Politici als Wilders, maar ook Verdonk vind ik zo´n wantrouwige uitstraling hebben. Alsof ze tekortgedaan worden.

Precies en iemand die stelt dat hij/zij bang is dat heel Nederland over genomen zal worden, zou eens goed naar die sire reclame moeten kijken en zien hoe ridicuul het is om bang te zijn van dingen en mensen die je niet kent of waar je door "horen van" voor wegloopt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:22

Je eigen houding en uitstraling speelt absoluut een rol! Hier nog een blonde vrouw, maar ook vrijwel nooit problemen (met niemand, blank of gekleurd). En dat terwijl ik toch wel mijn mond open trek, op fora maar ook irl.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:27

Ik kende een vrij klein blond vrouwtje die in Amsterdam Oost woonde en langs zon groepje ettertjes liep die toen ze voorbij kwam riepen
hoerrrrrrrr
Ze keek op en riep
Homo's
Ze waren te verbaast om te reageren

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:29

Ik ben zelf geboren en getogen Amsterdamse en zoiets had ik ook kunnen roepen. Tijdens mijn werk op Schiphol kreeg ik wel eens ´fiets you´ naar mijn hoofd en dan was mijn standaard antwoord ´not while I´m on duty´ :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:32

Op 13 mei 2006 bleek echter uit de jaarlijkse Misdaadmeter van het Algemeen Dagblad dat Amsterdam het niet slecht deed op het gebied van veiligheid en criminaliteitsbestrijding, onder andere door een gerichte aanpak om veelplegers van straat te halen. Cohen zei hierover: "Ik heb altijd gezegd dat het een aanpak van hard én zacht is, maar op de één of andere manier blijft alleen het sociale deel hangen. Dat moet dan maar. Het is natuurlijk wel zo dat je beter kan voorkomen dat mensen afglijden en in die probleemgroep komen, dan dat je ze eruit moet halen."

*D

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:45

Ik heb in de jaren 80 in de buurt van het Mercatorplein gewoond. Geloof me, daar was van alles aan de hand in die tijd.
Het was ook wel sneu voor de oudere bewoners.
Cohen heeft veel goed werk verricht in Amsterdam hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:19

[/quote]

Daar heb je gelijk in.[/quote]

Nee omdat je alleen maar naar cijfertjes uit je boekje kan kijken..Maar levens ervaring ho maar..

Maar je hoeft me niet te temmem hoor dat doe ik zelf wel..[/quote]

Wat is jouw levenservaring, leeftijd en studie/baan dan wel niet? Daar ben ik dan weer benieuwd naar :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:23

Sorry, bovenstaand bericht is bestemd voor Elco.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:36

Electra63 schreef:
Sorry, bovenstaand bericht is bestemd voor Elco.

:)*

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:18

Heino schreef:
Ik begrijp opzich wel dat wanneer je meerdere nare ervaringen hebt dat je dan ook een slechter beeld krijgt van bepaalde groepen. Maar dan is het nog altijd belangrijk naar feiten te kijken ben ik van mening, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Kijk liever naar de oorzaken van die problemen, als je de oorzaken weet zullen oplossingen ook veel effectiever zijn.

ben ik het mee eens! ervaringen van buitenaf vormen een mening, maar dan nog..

ik heb ook nare ervaringen met mijn eigen volk, nederlanders!! hele nare ervaringen. maar hoe dan ook, ik kan niet iedereen over 1 kam scheren en mijn mening enkel op mijn ervaring basseren. simpelweg omdat de feiten anders zijn. daarom wordt ik ook zo moe van die 'ik heb dit meegemaakt, ik zag eens een'-discussies. die discussies zijn eindeloos.

als een ongelovigenederlander iets flikt hoor je mij ook niet van: 'ow, die stomme athiesten ook altijd, allemaal de schuld van hun ongeloof', maar als een moslim iets flikt dan ligt het aan zijn origine, cultuur of aan zijn geloof, zo typisch.

het is dus levenservaring (emotie, interpretatie, individuele gebeurtenissen) + feiten (objectief, algemeen, onderzocht)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:33

Moderatoropmerking:
Er zijn genoeg inhoudelijke verschillen tussen Cohen en Wilders, ik stel dus voor om over die inhoudelijke verschillen te discussiëren en niet persoonlijk over andere bokkers.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:07

Pfff eindelijk!

Jameyskatje, ik snap ook heel goed wat jij bedoelt.
Ook ik heb nare dingen mee gemaakt met Nederlands.
Mijn eeerst ex stapte uit het jehova geloof, en deed toen echt alles wat God verboden heeft, inclusief mij dus mishandelen in diverse opzichten.
Ook hij....nederlander dus...bedreigde me een kogel door mijn kop te jagen toen ik eindelijk het lef na 6 jaar gevonden had om bij hem weg te gaan.
Wat ik me wel afvroeg later en ook in die periode.....
Hoe komt het dat je zo geworden bent.
Heeft dat altijd al in je gezeten, of komt het toch omdat je in een zeer streng geloof zat en dat het je zo beperkt heeft dat daarna alle stoppen door zijn geslagen???

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:52

Heino schreef:
Heino schreef:
Dat zeg ik ook niet ;) Maar denk je dat je een deel van de problemen rondom criminaliteit en Marrokanen oplost met uitzetten, immigratiestop en moskeeën bouwverbod???

En denk je dat er de voorstellen als immigratiestop, en uitzetten er überhaupt door komen in de kamer?

En denk je niet dat het een goede reden heeft dat andere partijen weinig tot niets waarmaken? Misschien omdat je dit soort problemen nou eenmaal niet 1-2-3 oplost?

MamboBeach?

Moskeeen mogen van mij de laan uit en hoeven er echt geen bij.
Immigratiestop zal misschien ook nog wat uit kunnen maken.
Het is natuulijk niet zo dat het allemaal binnen 1 dag is opgelost, dat moge duidelijk zijn.

Voor mij is het in ieder geval een signaal dat heel veel mensen het zat zijn en dat daar gehoor aan wordt gegeven...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:55

Maar wat schiet je er dan precies mee op?
En denk je dat die voorstellen echt ooit praktijk kunnen worden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:00

Toch proberen het 1 en ander te matigen, zeker niet te laten groeien.

Ik hoop het Heino, ik hoop het...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:24

Maar hoe matig je criminele Marrokaanse jongeren door moskeeën bouw te verbieden? En door een immigratiestop in te voeren? Die jongeren zijn hier immers al..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:30

MamboBeach schreef:
Toch proberen het 1 en ander te matigen, zeker niet te laten groeien.

Maar geloof je nu echt zelf dat een groep gematigder wordt als ze voor van alles worden uitgescholden, als hetgeen wat voor hen belangrijk is door het slijk gehaald wordt en belachelijk gemaakt.

Ja de gematigden onder hen zullen hun schouders ophalen, de zoveelste belediging......

De boze jongeren zonder baan, onzeker over hun toekomst, zullen het aangrijpen om zich tegen te verzetten en zo blijft het een vicieuze cirkel, alleen te doorbreken met ingrijpen op de juiste plaats en vertrouwen in de rest.

De manier waarop Wilder het over de twee allochtone PVDA staatssecretarissen had toen die aantraden, was tekenend voor zijn denkwijze. Hij wantrouwde hun loyaliteit, in plaats van hun inzet te aanvaarden.
Met die houding wordt de samenleving in Nederland alleen maar tegen elkaar opgezet. Degene die met succes gematigd heeft en een opstand in Amsterdam heeft voorkomen na de moord op Theo Van Goch wordt uitgemaakt voor laffe thee drinker.

Het is maar waar je voor kiest.