Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Kies je en andere universiteit. Je kan wel graag naar Leiden willen, of per se naar Groningen, maar dan zul je er bij moeten werken! Lijkt me een erg eerlijk systeem. En het bespaart ook nig eens een hoop geld. Leggen de ouders dan maar bij, die wilden koters!
Vjestagirl schreef:faye schreef:Kies je en andere universiteit. Je kan wel graag naar Leiden willen, of per se naar Groningen, maar dan zul je er bij moeten werken! Lijkt me een erg eerlijk systeem. En het bespaart ook nig eens een hoop geld. Leggen de ouders dan maar bij, die wilden koters!
En als die niet de goede studie aanbied?
faye schreef:Vjestagirl schreef:
En als die niet de goede studie aanbied?
Je ouders wilden toch kinderen???????
faye schreef:Opleidingen zijn niet gratis. Als je de stelling in neemt dat als je kinderen neemt je ze zelf moet bekostigen, dan geldt dat ook zeker voor studeren van diezelfde kinderen. Je weet van tevoren wat het kost, dus als je niet genoeg verdient moet je geen kinderen nemen. As simple as it is!
shilady schreef:Je kan het ook zo zien als je zelf je studie betaalt hoef je later ook niet tegen je studieschuld aan te hikken..
shilady schreef:Nou ik heb niks bijgeleent ben door omstandigheden met de studie gestopt en nu moet ik 1200 terug betalen dus ik vind het allemaal msleidend en totaal niet handig die studifinancering
KiWiKo schreef:Zesiram schreef:@Kiwiko: Ik zal het even voorrekenen, zijn hele boeken over geschreven hoor(maar die zijn heel erg saai ).
Een brood kost 1 euro, waarvan 25 cent belasting
Jantje verdient 10 euro per dag.
Hij koopt 1 brood, betaalt dus 25 cent belasting: de belasting krijgt 2,5% van zijn inkomen
Pietje verdient 100 euro per dag
Hij koopt ook 1 brood, betaalt dus 25 cent belasting: de belasting krijgt 0,25% van zijn inkomen
Snappie? Ze betalen evenveel belasting, maar in verhouding betaalt de rijke Pietje veel minder. Ik vind dat onrechtvaardig, maar misschien dat jij daar anders over denkt
Edit:Haha, spellen kan ik nog steeds niet
Pietje zal ook eerder geneigd zijn een leuke auto te rijden..... ktsingggg.......... of een leuker huis te kopen........ ktsingggg, of misschien wel dat heule mooie vloerkleed, ktsingggg.......
Vjestagirl schreef:Lante schreef:Ja, dat vind ik ook, alleen het klinkt wat te makkelijk.
En tsjah, sommige mensen raken wel per ongeluk zwanger... Die kiezen er dus niet bewust voor.
(Sorry, off topic).
Hoe kun je nou perongeluk zwanger worden? Hoogstends ongepland. Maar als je seks hebt weet je dat je zwanger kunt raken. Dat is niet per ongeluk.
Lante schreef:Vjestagirl schreef:Hoe kun je nou perongeluk zwanger worden? Hoogstends ongepland. Maar als je seks hebt weet je dat je zwanger kunt raken. Dat is niet per ongeluk.
En als je pil niet blijkt te werken, omdat je een schildklier probleem hebt, je een keer in de diaree bent geweest of over hebt gegeven en er niet bij stil hebt gestaan, er blijkbaar een lek in het condoom zat en je mag de pil niet gebruiken om medische redenen...
Vjestagirl schreef:shilady schreef:Nou ik heb niks bijgeleent ben door omstandigheden met de studie gestopt en nu moet ik 1200 terug betalen dus ik vind het allemaal msleidend en totaal niet handig die studifinancering
Logisch dat als je stopt je terug moet betalen. Het is in principe gewoon een lening, die je kwijtgescholden wordt. Je had het kunnen weigeren, dan had je ook niet terug hoeven betalen...
samantha5 schreef:Pff laatste pagina's gelezen maar sorry Vjestagirl ik haak af. Wat een gezeik allemaal zeg. Ik heb liever dat ze het geld in eigen land houden dan dat het allemaal maar wordt weggegeven. Jij krijgt toch ook studiefinanciering? Nou dat krijg ik ook niet dus dan moeten wij dat maar afschaffen? Jij kiest toch ook zelf voor een studie daar hoeven wij Nederlands dan toch ook niet aan mee te betalen?
Ik krijg kinderbijslag en vind het allemaal prima. Het gaat op haar spaarrekening en later doen we daar wel wat van waarvoor zij het nodig heeft. Ik zit in die luxe positie dat ik dat kan zeggen maar er zijn genoeg ouders die dat niet kunnen. Je situatie kan ik de loop van de jaren ook veranderen.