Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:37

Nee, het was een reactie op Bulck.

Pitbull heeft zo'n mengelmoesnaam pas gekregen toen de rad-regeling in werking trad. En dat je een keer een een am.pit (zal ik hem dan maar noemen) met een am.staff verwisseld. Allah, dat kan gebeuren, omdat ze een tweesplitsing van eenzelfde ras zijn. Maar een heleboel honden lijken er niet eens op en worden toch pitbulls genoemd, waarna mensen weer denken dat het een am.pit is.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:45

ondanks dat ik derest wat je hebt gepost (nog) niet gelezen heb ben ik het helemaal met je eens Mizora !!

hier thuis hebben we een ouderwest gebouwde rednose (am pitbull) en kenissen van ons hebben een gekruisde am bulldog met nog wat (geen stafford of wat dan ook ) en als wij same de honden uit gaan laten, dan zeggen ze ook vaak dat het 2 pitbulls zijn terwijl die ene er nog maar geen haar van weg heeft :P naja oortjes wel een beetje..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:47

Mizora schreef:

Pitbull heeft zo'n mengelmoesnaam pas gekregen toen de rad-regeling in werking trad. En dat je een keer een een am.pit (zal ik hem dan maar noemen) met een am.staff verwisseld. Allah, dat kan gebeuren, omdat ze een tweesplitsing van eenzelfde ras zijn. Maar een heleboel honden lijken er niet eens op en worden toch pitbulls genoemd, waarna mensen weer denken dat het een am.pit is.

ik begrijp wat je wil zeggen, maar ze vallen wel onder die noemen. Idd een pitbull is gewoon een type van honden door bepaalde rassen te kruisen naar een bepaald soort types.
Maar pas op, ik vind dat iedereen recht heeft op het houden van een hond wat hij wil. En het is zeker zo dat wanneer die honden goed opgevoed en een consequente baas hebben ze idd evengoed een goede compagnon kunnen zijn als andere honden. Maar als die opvoeding en inprenting verkeerd gebeurd zit je met een moordwapen, eerder nog dan met menig ander ras, juist door hun sterke karakters en kracht. En dat kan je niet mis- of onderkennen.

Maar geef toe voor voor een leek vallen ze amper te onderscheiden. Buiten dat de ene iets ranker en atletischer lijkt dan de andere
Dit is een american staffordshire
Afbeelding

Dit een american bull terrier
Afbeelding

en dan de duidelijker te onderscheiden versies

Gewone bull terrier
Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:07

Afbeelding
En dit is een Amerikaanse Bulldog. :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:11

hahaha hij kijkt niet zo blij :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:12

Ach ze vind het wel best hoor, zo kijkt ze nml altijd. :+ Je kan alles met haar doen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:14

ohh hahaha
Ik kan met die van mij ook vanalles doen echt een knuffel is ze voor mij en me moeder
alleen kinderen vind ze niks dan wil ze nog wellis grommen enz...
Hoe oud is die van jou?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:15

xxMACYYY schreef:
Afbeelding
En dit is een Amerikaanse Bulldog. :D

Die is wel cool :D

Ik hou het bij een andere variant de engels bulldog

Afbeelding

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:18

Engelse bulldoggen zijn ook heel leuk ja
alleen heel duur als je ze met stamboom wilt kopen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:19

shilady schreef:
ohh hahaha
Ik kan met die van mij ook vanalles doen echt een knuffel is ze voor mij en me moeder
alleen kinderen vind ze niks dan wil ze nog wellis grommen enz...
Hoe oud is die van jou?

Ze is 9 januari 3 geworden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:19

Engelse bull hebben wij ook nog gehad, die is gewoon niet te beschrijven, zoveel karakter en zooooo lief! <3

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:45

nog even over de bijtincidenten: er word geroepen dat het onderzoek bullshit is omdat er meer labradors zijn dan bullen(omdat de labradors met meer bijtincidenten geregistreerd staan)maar het is een procentueel onderzoek geweest,dus aantallen in NL hebben daar niets mee te maken.

en de kaakklem bestaat niet.
bullen hebben wel heel krachtige kaken,maar geen kaakklem.
dat is echt een broodje aap verhaal

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:34

bulck schreef:
Mizora schreef:

ik begrijp wat je wil zeggen, maar ze vallen wel onder die noemen. Idd een pitbull is gewoon een type van honden door bepaalde rassen te kruisen naar een bepaald soort types.
Maar pas op, ik vind dat iedereen recht heeft op het houden van een hond wat hij wil. En het is zeker zo dat wanneer die honden goed opgevoed en een consequente baas hebben ze idd evengoed een goede compagnon kunnen zijn als andere honden. Maar als die opvoeding en inprenting verkeerd gebeurd zit je met een moordwapen, eerder nog dan met menig ander ras, juist door hun sterke karakters en kracht. En dat kan je niet mis- of onderkennen.

Maar geef toe voor voor een leek vallen ze amper te onderscheiden. Buiten dat de ene iets ranker en atletischer lijkt dan de andere
Dit is een american staffordshire
Afbeelding

Dit een american bull terrier
Afbeelding

en dan de duidelijker te onderscheiden versies

Gewone bull terrier
Afbeelding

Het leuke is, de american bull terrier is gewoon een am.pitbull. Niks bull terrier. Dat was exact wat ik bedoelde met de amstaff en de ampit zijn slecht uit elkaar te houden, wat dus ook logisch is i.v.m. dezelfde bloedlijnen in het verleden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:17

Snoevie schreef:
nog even over de bijtincidenten: er word geroepen dat het onderzoek bullshit is omdat er meer labradors zijn dan bullen(omdat de labradors met meer bijtincidenten geregistreerd staan)maar het is een procentueel onderzoek geweest,dus aantallen in NL hebben daar niets mee te maken.

Howhow ik heb nergens gezegd dat dat een bullshit onderzoek is, maar zo wat percentages zeggen niets. Dus als jij me een concreet onderzoek kan laten zien, met welke data er toegepast zijn geweest etc, dan kan ik zien wat er achter de cijfers zit en hoe je ze dus moet interpreteren.

Dat van die kaakklem dat heb ik al gezegd dat dat een wat verkeerde benaming is. Maar zo staat het wel bekend onder de mensen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:22

Citaat:
Kaakklem
Er wordt vaak beweerd dat honden zoals de Pitbull Terriër, tijdens het bijten hun bek niet meer kunnen openen omdat de kaak op slot zou slaan maar de kaak van een Pittbull is niet anders dan die van een Golden Retriever, dus een anatomische reden is er niet. De reden dat bij dit ras de kaak 'op slot' slaat is echter omdat dit ras gefokt is met maar 1 doel voor ogen en dat is vasthouden! Het is dus beslist niet waar dat een Pitbull Terriër niet los kan laten maar eerder dat hij niet los wil laten. Bij rassen met een ernstige vorm van prognatisme is het echter wel zo dat zij, na langere tijd aanspannen van de kauwspieren, een spierverzuring kunnen krijgen waardoor de onderkaak dus inderdaad verkrampt en niet meer te openen is totdat de spierverzuring weg is.

Prognatisme: Een naar voren geschoven onderkaak ten opzichte van de bovenkaak bij Pekingezen, Boxers en Engelse Bulldoggen

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:49

Snoevie schreef:

kan wel zo zijn, maar lab & golden worden vaak in gezinnen gezet, waarbij je veel kinderen hebt die (onbewust) de hond pijn doen o.i.d. waardoor een hond kan bijten? redenen waarom honden beten staat er nl niet bij ;)
ik denk dat als je de bulls en de lab&golden allemaal onder ong. dezelfde baasjes zet je toch hele andere cijfers krijgt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:52

slimmerik schreef:
Citaat:
Kaakklem
Er wordt vaak beweerd dat honden zoals de Pitbull Terriër, tijdens het bijten hun bek niet meer kunnen openen omdat de kaak op slot zou slaan maar de kaak van een Pittbull is niet anders dan die van een Golden Retriever, dus een anatomische reden is er niet. De reden dat bij dit ras de kaak 'op slot' slaat is echter omdat dit ras gefokt is met maar 1 doel voor ogen en dat is vasthouden! Het is dus beslist niet waar dat een Pitbull Terriër niet los kan laten maar eerder dat hij niet los wil laten. Bij rassen met een ernstige vorm van prognatisme is het echter wel zo dat zij, na langere tijd aanspannen van de kauwspieren, een spierverzuring kunnen krijgen waardoor de onderkaak dus inderdaad verkrampt en niet meer te openen is totdat de spierverzuring weg is.

Prognatisme: Een naar voren geschoven onderkaak ten opzichte van de bovenkaak bij Pekingezen, Boxers en Engelse Bulldoggen

Buiten dat er stukken eigenlijk al vermeld zijn spreekt dat artikel zich tegen. Want als bvb engelse bulldog wel die verzuring kunnen hebben, dan kunnen pitbulls (afhankelijk van hun bloedlijn waarmee ze gekruist zijn) dat ook hebben, gezien men vaak bulldoggen gecombineerd heeft met terriers.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:58

de american bullterrier bestaat niet hoor :')

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:05

LimaMambo schreef:
de american bullterrier bestaat niet hoor :')

http://www.woefkesranch.be/new/rassen/a ... errier.htm

De Amerikaanse Staffordshire Terriër, heeft over het algemeen een grotere beenstructuur, een groter gewicht dan z'n neeft: de American Pit Bull Terrier.
American Staffordshire Terriër staat ook bekend om zijn behendigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:21

Bluck je haalt nu echt werkelijk alles door elkaar :7

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:23

bulck schreef:
Buiten dat er stukken eigenlijk al vermeld zijn spreekt dat artikel zich tegen. Want als bvb engelse bulldog wel die verzuring kunnen hebben, dan kunnen pitbulls (afhankelijk van hun bloedlijn waarmee ze gekruist zijn) dat ook hebben, gezien men vaak bulldoggen gecombineerd heeft met terriers.

Jep, maar alleen als ze dus de onderkaak naar voren geschoven dragen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:25

Chiqa schreef:
Bluck je haalt nu echt werkelijk alles door elkaar :7

haha waarom omdat ik het pit gedeelt vergeten te vernoemen was. Het staat er duidelijk dat er een onderscheid is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:47

bulck schreef:
haha waarom omdat ik het pit gedeelt vergeten te vernoemen was.

......nou dat was je niet vergeten hoor, je plaatst toch een link van een pitbull?
Daarvoor had je het weer over een bullterrier...Echt je haalt alles door elkaar.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:52

Chiqa schreef:
bulck schreef:
haha waarom omdat ik het pit gedeelt vergeten te vernoemen was.

......nou dat was je niet vergeten hoor, je plaatst toch een link van een pitbull?
Daarvoor had je het weer over een bullterrier...Echt je haalt alles door elkaar.

ik plaatste een link van een american staffordshire als reactie op het feit dat een american (pit)bull terrier niet zou bestaan. wat in die link dus ook duidelijk aangehaald wordt, dat er structureel wel degelijk een verschil is tussen beide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:21

En Lima had het over de American Bullterrier...