PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:19

Tja.....het was daar heel normaal dat de buren een andere religie hadden, of de meneer die in dezelfde winkel boodschapjes doet als de jouwe.
En dat mis ik een beetje in het Nederlandse beleid. In Singapore ben je Singaporean, ongeacht waar je geboren. Je dient je aan de wet te houden en wat je op je hoofd zet of aantrekt maakt niemand iets uit.
Dat mis ik wel in nederland. Die eenheid.

Ik denk dat meneer Wilders er ook niet op uit is om een eenheid te creeren maar juist op het zaaien van verdeeldheid.
En het lukt hem ook nog!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:20

HBVisser schreef:
russel schreef:
Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...

Hmmm ik heb er gewoond...en ik vond het echt niet traditioneel overkomen.
Juist heel vrij en open. Behalve geweld en vervuiling zijn de Singaporean people heel tolerant.
En die luxe??????? Ja je vind het wel, zeker op het vliegveld. Maar ik heb in een gewone wijk gewoond, tussen gewone mensen.
Een wijk waar moslims, christenen en boedhisten heel vreedzaam samen leefden zonder dat men zich druk maakte welke religie de buren beoefenden.

Dat laatste zinnetje, dat zou eens hier mogen gelden, maar er zijn hier ook wijken waar dat zo kan hoor...gelukkig wel.[/quote]

werd daar ook een lesbisch stel weggepest uit de buurt?
Of homo's bedreigd?
Of vrouwen voor prutsmutsen uitgescholden?

Die paar rottige straatjongetjes oppakken en dan is het voor nederland ook heel goed mogelijk hoor!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:20

Equidea schreef:
De meeste meisjes beginnen rond het punt dat ze naar de middelbare school gaan = 12 jaar, en dat is echt niet altijd omdat ze dat zo graag willen.

Van de andere kant - vrijwel alle 12-jarigen krijgen regels opgelegd waar ze zich niet per se aan willen houden - waaronder regels over kleding.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:22

Nederland zit in een crisis, en het enige waar meneer Wilders zich druk om kan maken zijn doekjes. :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:29

HBVisser schreef:
Tja.....het was daar heel normaal dat de buren een andere religie hadden, of de meneer die in dezelfde winkel boodschapjes doet als de jouwe.
En dat mis ik een beetje in het Nederlandse beleid. In Singapore ben je Singaporean, ongeacht waar je geboren. Je dient je aan de wet te houden en wat je op je hoofd zet of aantrekt maakt niemand iets uit.
Dat mis ik wel in nederland. Die eenheid.

Ik denk dat meneer Wilders er ook niet op uit is om een eenheid te creeren maar juist op het zaaien van verdeeldheid.
En het lukt hem ook nog!

Als hier de term "je dient je aan de wet te houden" wat beter werd doorgevoerd, kan het hier ook hoor......... :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:30

KiWiKo schreef:
Als hier de term "je dient je aan de wet te houden" wat beter werd doorgevoerd, kan het hier ook hoor......... :)

Waarom maak je je dan druk om hoofddoekjes? Die zijn niet bij wet verboden (en ik hoop dat we dat zo houden.)

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:31

waar lees jij dat ik me druk maak om hoofddoekjes dan? :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:32

KiWiKo schreef:
Van mij mag de hoofddoek blijven hoor.......... ding zit mij niet in de weg :D :D

maar het gaat om het totale plaatje ........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:33

KiWiKo schreef:
sarabande schreef:

Kim het is geen totaal plaatje, het zijn verschillende groepen mensen die onderling verschillend zijn.
Een hoge ambtenaar met een hoofddoekje heeft weinig te doen met kleine poedersuiker jongetjes die de buurt terroriseren. Waarom haar daarop aankijken, dat begrijp ik niet.
Dan zouden wij aansprakelijk zijn voor iedere voetbal hooligan

Het totale plaatje is meer omvattend dan een hoofddoek.......... een hoofddoek is zo een nikszeggend iets in de totale problematiek rond Nederlandse Moslims...... er speelt veel en veel meer.

Google eens op U en zo ......... Een moslim thuiszorgorganisatie die voor miljoenen heeft gefraudeerd onder leiding van een Immam, zijn geen goede berichten....... kijk eens op de site van het CBR die toch echt wel de cijfertjes op orde heeft........ geen goede berichten.......

Het gaat toch helemaal niet om de hoofddoek..............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:34

KiWiKo schreef:
Zaina schreef:
je kan prima naar de kerk hoor in het midden oosten. waar ga je heen kiwiko?

en wat betreft dat opdringen vind ik al die naaktheid (in reclames, op tv, o-ver-al)die je hier in nederland wordt opgedrongen véél storender dan iemand die haar haar bedekt.

oooooooooo ben ik helemaal met je eens :D Ik persoonlijk vind dat nog meer storend dan mensen met burka's aan :) Hoofddoeken vind ik persoonlijk niet storend :)

Maar ik probeer nu even breder te denken dan mijn eigen belevingswereld, want ik wil weten wat er in de Wildersstemmer omgaat, en hoe de rest van Nederland daarmee omgaat......... welke muren er zijn, en hoe die muren afgebroken kunnen worden ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:34

Ik maak me er ook niet druk om. ik ben niet pro hoofddoekjes en ook niet anti.
Ik ben wel heel pro art 1 van de grondwet. En ik vind ook dat ieder een vrijheid heeft om zich te uiten.
In kledingkeuze, de keuze van religie etc. Zolang je een ander maar niet kwetst of kwaad doet.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:46

KiWiKo schreef:
Zaina schreef:
ja de vrouwen met niqaab (zo heet die 'burka' eigenlijk, een echte burqa is blauw en dragen ze alleen in afganistan) die ik ken, zijn allemaal heel lief en rustig en vriendelijk. niet echt iets om bang voor te zijn.

het probleem met de burka is dat je niet ziet wie eronder zit. Man of vrouw??? oud of jong???

ga er maar vanuit dat het volwassen vrouwen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:49

Kennen jullie het boek "Duizend schitterende zonnen"????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:53

russel schreef:
Kennen jullie het boek "Duizend schitterende zonnen"????

nee....(ik ben met 1 zon al tevreden op het moment :D )
Vertel...wat is dat voor boek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:54

Een geweldig machtig boek. Gaat over 2 vrouwen in Afganistan als de "baarden" komen, dus het regime wat vrouwen weer een burka laat dragen...Echt een aanrader.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:54

hihihi geerke :D :D geweldige opmerking :D

Ik ken het boek overigens ook niet, althans ik weet van het bestaan, maar ik ken het boek niet :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:56

In Afganistan wil je inderdaad even geen vrouw zijn nee............

wat ik me dan wel afvraag is hoe de gynaecologische onderzoeken daar werken, aangezien alleen mannen mogen studeren????????

en Moslim vrouwen geen mannen mogen consulteren ????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:57

ik denk dat een burka dragen ook voordelen heeft...je kunt je gewoon de rambam vreten zonder dat de vetrollen te zien zijn...
Zo heeft ieder nadeel z'n voordeel...

gewoon geen onderzoek misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:00

Zo een vrouw heeft altijd een oudere vrouw bij zich, zij wordt altijd begeleid, een jongere vrouw alleen op pad is voer voor verraders, dan komt de Sharia in werking, dus een vrouw moet een man bij zich hebben. Een mannelijke arts is in bijzijn van die oudere vrouw/begeleidster en haar man....zonder die 2 kan ze niet naar de dokter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:01

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:08

Waves schreef:
Maar als je het ergens niet mee eens bent kan je toch gewoon zeggen waarom niet?

Het enige dat mensen roepen is "schandalige vergelijking!"

Ik kan ook wel alleen maar "schandalig!" roepen als mensen hier generaliserende onzin over moslims rondstrooien.

Lekker zinvolle discussie wordt het dan.

Waves, ik heb het meermaals onderbouwd vanuit mijn visie! Wil je alstjeblieft ophouden mij dingen toe te schrijven die ik niet gedaan of gezegd heb? Dan wordt het pas een poedersuiker-discussie....

Oh ja, en over dat Hitler pas later extremer werd..Bull...Zoals gezegd: Zijn ideologie stond al heel erg lang vast...Dat het pas in der loop der jaren steeds meer tot uitvoering kwam heeft enkel en alleen daarmee te doen dat hij eerst geliefd moest worden en eerst het alleenzeggenschap zou moeten krijgen, dus eerst macht en populariteit....

Waarom een verbod op andere partijen? Waarom de marteling en doding van andere politici? Hij wilde absolute macht, hij was een dictator...! Dit gebeurde al in 1933, toen hij net Reichskanzler geworden was. Andere partijen werden verboden of gedwongen om te stoppen, politici werden in de KZ's weggestopt...!

In 1924 toen hij 'Mein Kampf' schreef, bleek al zijn oprechte haat Joden tegenover. Daarin schenkte hij al veel aandacht aan het uitrotten van Joden en het Marxismus. Hij pleitte daarin letterlijk voor de 'Rassenkampf' i.p.v. 'Klassenkampf'. Daarin pleitte hij al voor 'Lebensraum im Osten' (Hitler wilde niet van begin af aan wereldheerser worden....hoe kom je erbij.... :+ )

Het wel beste bewijs daarvoor dat Hitler al voordat hij aan de macht kwam zeer extreme gedachten had, is het in zijn 'Mein kampf' (1924!!!!!) omschreven stuk om alle Joden uit te rotten, ook wel 'Endlösung der Judenfrage' genoemd...

In 1933 toen hij aan de macht kwam, begon het al met het buitensluiten van het Joodse ras, in het dagelijkse leven en in het beroepsleven. In 1935 nam hij d.m.v. de Nürnberger Rassegesetze de Joden hun grondrechten weg. In 1941 werden Joden "officieel" gedood in de KZ's....Maar dat is officieel, voor de tijd werden de Joden al buitengesloten, verdreven, opgepakt, mishandeld en gedood....

En dan hebben we het alleen over de Joden. In het jaar 1933, hitler was net Reichskanzler, begon het doden al: Communisten, Sociaaldemocraten, de conservatieve oppositie, de Pacifisten en ook Jehovagetuigen.

Niet te vergeten het Euthenasieprogramma van 1939: Geestelijk en en lichamelijk gehandicapte kinderen (ook volwassenen uiteraard) moesten "ingeslapen" worden omdat ze geen bijdrage konden leveren aan het sterke ras wat Hitler voor ogen had...

Oh ja, en ook dat wilde Hitler van begin af aan, een sterk ras! Citaat uit 1929: „Würde Deutschland jährlich eine Million Kinder bekommen und 700.000 bis 800.000 der Schwächsten beseitigt, dann würde am Ende das Ergebnis vielleicht sogar eine Kräftesteigerung sein.“

Zo, en nu dat er uit is: Ja, de vergelijking met Hitler is belachelijk...En waarom ik dan nog meer geneigd ben mijn stem de PVV te geven? Omdat de mensen die hier de PVV en Wilders de grond in willen trappen en vergelijkingen maken met Hitler blijbaar geen flauw benul hebben. Noem het kinderachtig, maar ik ben een PVV-aanhanger en zulke idiote vergelijkingen maken me alleen nog maar kwader en nog meer vastbesloten mijn stem aan de PVV te geven...

daar heb je voor de 10e keer mijn argumentatie, alstjeblieft....!
Laatst bijgewerkt door Adil op 28-02-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:10

De enige reden dat Hitler aan de macht kwam was omdat Duitsland in een enorme crisis zat, en de duitse bewindvoerders het niet meer zagen zitten dit op te lossen........

Hun hebben toen de bal doorgespeeld naar Hitler, en ZO is hij aan de macht gekomen....... Hij is aan de macht gekomen omdat de gevestigde orde hun puinzooi niet meer op konden ruimen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:12

KiWiKo schreef:
De enige reden dat Hitler aan de macht kwam was omdat Duitsland in een enorme crisis zat, en de duitse bewindvoerders het niet meer zagen zitten dit op te lossen........

Hun hebben toen de bal doorgespeeld naar Hitler, en ZO is hij aan de macht gekomen....... Hij is aan de macht gekomen omdat de gevestigde orde hun puinzooi niet meer op konden ruimen!

Hehe, eindelijk iemand die het ziet! Hitler had een slimme manier van campagne voeren en dat op het juiste tijdstip! Hitler was al veel langer politiek actief maar kwam toen pas aan de macht, omdat hij slim inspeelde op de crisis....Nou ja, veel meer zijn partijgenoten...!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:14

ik ze de vergelijking hitler/ wilders ook niet hoor....
(ik zie wel een overeenkomst tussen hondenfokkers en hitler...ze gingen en gaan voor een zuiver ras....)

hitler was boos op de joden omdat het harde werkers waren met vaak succesvolle ondernemingen....zodat de niet joden geen kans kregen zich te ontplooien tijdens de crisis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:17

Lijkt ook wel dat het mensen zijn die niet verder Willen denken als ze motiveren waarom ze op Wilders stemmen en als je ze vraagt wat hun zo ergert, dan zijn het gewoon alle daagse straatbeelden die in elke grote stad in Europa zijn....waarom het dan Wilders moet zijn, kunnen ze niet goed argumenteren, dat zie ik dan steeds weer in al die vraagsessies op tv....

Heb ook altijd zo een raar tenenkrommend gevoel als ik dan zie wat voor accent en taalgebruik die mensen hebben, dan heb ik altijd weer zo iets, tuurlijkkkk.....en dat zou niet moeten. Ook de kiezers vind ik stereotypen, vraag mij altijd weer af hoeveel er van de vrachtwagen is gevallen als ik in hun priveleven mag spieken....

Ben ik nu generaliserend? Maar ik ken niemand met een beetje meer kijk, verdiept gepeins, scholing, arbeidskring dan de bevraagde Wildersstemmers op tv in mijn omgeving die ook zo praat.....

Ze roepen allemaal dat Wilders zaken roept die ze zeker goed vinden, maar wat hij uitkraamt in zijn campagnes weer zo een onzin is....

Vraag mij ook terdege af hoe hij een land kan besturen als hij dag en nacht met hoofddoekjes bezig is...