Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HBVisser schreef:russel schreef:Singapore is traditioneel ja. maar ook heel erg luxe. Dat komt ook omdat Singapore jarenlang een tussenstop is geweest voor KLM die de intercontinentale vluchten uitvoerde, en jarenlang de enige is geweest met die ICA vluchten. De luxe tref je dan door het toeristengedeelte, het zaken gedeelte dat de continten met elkaar verbond. Velen hier in het rijke Europa danken hun miljarden aan steden zoals Singapore, Hong Kong. De multinationals die hier 20 jaar zo floreerde dankzij die open gebieden...
Hmmm ik heb er gewoond...en ik vond het echt niet traditioneel overkomen.
Juist heel vrij en open. Behalve geweld en vervuiling zijn de Singaporean people heel tolerant.
En die luxe??????? Ja je vind het wel, zeker op het vliegveld. Maar ik heb in een gewone wijk gewoond, tussen gewone mensen.
Een wijk waar moslims, christenen en boedhisten heel vreedzaam samen leefden zonder dat men zich druk maakte welke religie de buren beoefenden.
Equidea schreef:De meeste meisjes beginnen rond het punt dat ze naar de middelbare school gaan = 12 jaar, en dat is echt niet altijd omdat ze dat zo graag willen.
HBVisser schreef:Tja.....het was daar heel normaal dat de buren een andere religie hadden, of de meneer die in dezelfde winkel boodschapjes doet als de jouwe.
En dat mis ik een beetje in het Nederlandse beleid. In Singapore ben je Singaporean, ongeacht waar je geboren. Je dient je aan de wet te houden en wat je op je hoofd zet of aantrekt maakt niemand iets uit.
Dat mis ik wel in nederland. Die eenheid.
Ik denk dat meneer Wilders er ook niet op uit is om een eenheid te creeren maar juist op het zaaien van verdeeldheid.
En het lukt hem ook nog!
KiWiKo schreef:sarabande schreef:
Kim het is geen totaal plaatje, het zijn verschillende groepen mensen die onderling verschillend zijn.
Een hoge ambtenaar met een hoofddoekje heeft weinig te doen met kleine poedersuiker jongetjes die de buurt terroriseren. Waarom haar daarop aankijken, dat begrijp ik niet.
Dan zouden wij aansprakelijk zijn voor iedere voetbal hooligan
Het totale plaatje is meer omvattend dan een hoofddoek.......... een hoofddoek is zo een nikszeggend iets in de totale problematiek rond Nederlandse Moslims...... er speelt veel en veel meer.
Google eens op U en zo ......... Een moslim thuiszorgorganisatie die voor miljoenen heeft gefraudeerd onder leiding van een Immam, zijn geen goede berichten....... kijk eens op de site van het CBR die toch echt wel de cijfertjes op orde heeft........ geen goede berichten.......
Het gaat toch helemaal niet om de hoofddoek..............
KiWiKo schreef:Zaina schreef:je kan prima naar de kerk hoor in het midden oosten. waar ga je heen kiwiko?
en wat betreft dat opdringen vind ik al die naaktheid (in reclames, op tv, o-ver-al)die je hier in nederland wordt opgedrongen véél storender dan iemand die haar haar bedekt.
oooooooooo ben ik helemaal met je eensIk persoonlijk vind dat nog meer storend dan mensen met burka's aan
Hoofddoeken vind ik persoonlijk niet storend
![]()
Maar ik probeer nu even breder te denken dan mijn eigen belevingswereld, want ik wil weten wat er in de Wildersstemmer omgaat, en hoe de rest van Nederland daarmee omgaat......... welke muren er zijn, en hoe die muren afgebroken kunnen worden
KiWiKo schreef:Zaina schreef:ja de vrouwen met niqaab (zo heet die 'burka' eigenlijk, een echte burqa is blauw en dragen ze alleen in afganistan) die ik ken, zijn allemaal heel lief en rustig en vriendelijk. niet echt iets om bang voor te zijn.
het probleem met de burka is dat je niet ziet wie eronder zit. Man of vrouw??? oud of jong???
Waves schreef:Maar als je het ergens niet mee eens bent kan je toch gewoon zeggen waarom niet?
Het enige dat mensen roepen is "schandalige vergelijking!"
Ik kan ook wel alleen maar "schandalig!" roepen als mensen hier generaliserende onzin over moslims rondstrooien.
Lekker zinvolle discussie wordt het dan.
KiWiKo schreef:De enige reden dat Hitler aan de macht kwam was omdat Duitsland in een enorme crisis zat, en de duitse bewindvoerders het niet meer zagen zitten dit op te lossen........
Hun hebben toen de bal doorgespeeld naar Hitler, en ZO is hij aan de macht gekomen....... Hij is aan de macht gekomen omdat de gevestigde orde hun puinzooi niet meer op konden ruimen!