Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:29

Karin schreef:
miep1979 schreef:
Ik zie nu echt voor de 10000000000 keer de miswissel langs komen hier op de tv klaar nu mensen :(

Als je die niet voor de 10000000001ste keer wilt zien, dan zit er maar één ding op: tv uit. ;)

Gaat niet :D hangt hier in de hal op mijn werk, is een onderdeel van het weerstation :(
xMarianne schreef:
miep1979 schreef:
Ik zie nu echt voor de 10000000000 keer de miswissel langs komen hier op de tv klaar nu mensen :(

ik kijk er al niet eens meer na.

Ik zie het gewoon in mijn ooghoeken elke keer gebeuren ;(

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:29

Karin schreef:
_zwikkie_ schreef:
Voorbeeld: Paardrijden is net zo. Je loopt risico`s en dat doe je dus als bobsleeër ook of als rodelaar..

Onder redelijke omstandigheden is dat zeer terecht geredeneeerd. De kans dat je een ongeluk krijgt en dat al dan niet overleeft is er altijd. Alleen is in sommige situaties de kans groter dan in andere situaties, en je kunt er zelf voor kiezen om die kans te verkleinen.

Daar heb je weer gelijk in.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:30

Miranda40 schreef:
En dan nog vraag ik me af wat je dan op de OS doet. Maar goed misschien zie ik het wel anders.

Ik heb begrepen dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.

Dat vraag ik me ook af. Waarom gaat de rest wel gewoon naar beneden dan? Ik vind het getuigen van onkunde.

Karin

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:30

Omdat het de rest misschien minder kan schelen of ze 't overleven of niet?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:31

FF over de bobbers.. Jullie blijven wel zeggen ALS als als.. Maar er zijn wel doden gevallen!
Ik vind dat zij er alleen maar verstandig aan doen om deze beslissing te nemen. Zij laten zich
niet opnaaien door mensen door het toch te doen. Ik denk dat zij zelf heel goed kunnen inschatten
wat zij wel kunnen en wat niet. Dus jullie willen hier zeggen dat als zij denken dat ze het niet
kunnen en ze er misschien wel een dodelijk ongeval op na houden, mwah dan moeten ze
het toch maar doen anders is het laf? Je moet nooit zulke dingen doen als je het niet
zeker weet..

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:33

Karin schreef:
_zwikkie_ schreef:
Voorbeeld: Paardrijden is net zo. Je loopt risico`s en dat doe je dus als bobsleeër ook of als rodelaar..

Onder redelijke omstandigheden is dat zeer terecht geredeneeerd. De kans dat je een ongeluk krijgt en dat al dan niet overleeft is er altijd. Alleen is in sommige situaties de kans groter dan in andere situaties, en je kunt er zelf voor kiezen om die kans te verkleinen.

als je een cap op doet tijdens het rijden is de kans op hersenletsel toch al een stuk minder!

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:34

Karin schreef:
Omdat het de rest misschien minder kan schelen of ze 't overleven of niet?

Ik denk gewoon puur omdat het hun leven is, dat het gewoon niet anders is., Ze hebben zich er voor gegeven en blijven er mee door gaan.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:34

Zeg niet dat het laf is maar nu dat er een dode is gevallen durft men niet meer naar beneden want het is wel een gevaarlijke baan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:35

En als ze 't niet overleven, dan zijn ze iig overleden terwijl ze bezig waren met datgene wat ze het allerliefste deden.

Tja, sterven in het harnas... daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk. ;)

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:35

xMarianne schreef:
Karin schreef:

als je een cap op doet tijdens het rijden is de kans op hersenletsel toch al een stuk minder!

Dat is voor het paardrijden ja, maar zulke bobsleeërs kunnen moeilijk een cap opzetten :P, maar goed de techniek zou moeten bewijzen wat het veiliger voor hun kan maken.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:36

Miranda40 schreef:
Zeg niet dat het laf is maar nu dat er een dode is gevallen durft men niet meer naar beneden want het is wel een gevaarlijke baan?

Mischien je weet het niet, tkan een beslissing zijn van hun kant ,

Karin

Miranda40 schreef:

Twaalf crashes waarvan één met dodelijke afloop. Dat is IMO wat anders dan een incident.

http://www.sporza.be/cm/sporza/ander_ni ... _aangepast

Zij zullen wel weten wat een 'normaal' aantal crashes is tijdens een training.
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-02-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarianne

maar de bobbers hebben weer een helm hé?! een cap is ook een soort helm ;)

Axel_Valerie

Ja een dode zet je wel iets meer aan het denken, het maakt je iets bewuster van waar je eigenlijk mee bezig bent. En als je dan gaat twijfelen kun je het beter niet doen..

Hahahaha en karin heeft een punt!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:37

Ik vind het echt stom dat de bobbers stoppen. Schijterds. Je weet dat die baan lijp is. Dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik vind dit echt een aanfluiting.

Je kunt aan zoveel dingen doodgaan. en bobben is gevaarlijk ja. dat weet je van tevoren.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:38

En ja die 12 crashes.. Nederland is al niet het beste bobbersland..
En als je dan topteams wel voor je uit ziet vliegen, wetende dat je hun eigenlijk nooit verslaat.. Zou ik ook even het besluit nemen een beurt over te slaan..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:38

Ik vind dat de NL bob er goed aangedaan heeft, in de 2 mans hadf hij al geen controle erover waarom dan risico's nemen :?

Maarre laten we het ontopic houden ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:39

Axel_Valerie schreef:
En als je dan topteams wel voor je uit ziet vliegen, wetende dat je hun eigenlijk nooit verslaat.. Zou ik ook even het besluit nemen een beurt over te slaan..

Waar is dan je ambitie vraag ik me af.

xMarianne

oke, laten we het weer over Sven hebben ;)

toot

arme sven,
heeft die jongen jaaare getraind en win je met de tijd,
wissel je verkeerd , echt heel sneu

_zwikkie_

xMarianne schreef:

Ja en dat helpt ook al wel, alleen voor die rodelaars tja ik vind zelf persoonlijk het geen sport maar goed voor sommigen is dat weer anders, ik zou heel goed nadenken over de techniek van de baan of je daar aanpassingen in kunt doen zodat er niet meer van zulke dodelijke ongevallen gebeuren, maar goed je blijft toch bij de punt het is en blijft topsport wat altijd gevaarlijk kan zijn..

_zwikkie_

xMarianne schreef:
oke, laten we het weer over Sven hebben ;)

Sven die staat er weer over 2 dagen te knallen.. :))

Axel_Valerie

hahaha ja back to sven en zijn nieuwe sponsor!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:42

Karin schreef:
Miranda40 schreef:

Twaalf crashes waarvan één met dodelijke afloop. Dat is IMO wat anders dan een incident.

http://www.sporza.be/cm/sporza/ander_ni ... _aangepast

Zij zullen wel weten wat een 'normaal' aantal crashes is tijdens een training.

Maar moet dan een organisatie niet eens achter zijn oren gaan krabben? Nu nemen de Nederlanders zelf het besluit, en worden daar nu ook aangesproken maar de organisatie denkt daar schijnbaar heel anders over.

Axel_Valerie schreef:

Snap sowieso al niet waarom wij daaraan mee doen. We doen toch ook niet mee aan de reuzeslalom of schansspringen (oke de snowboardster is dan een uitzondering)? Schaatsen kun je overal dus laten we het lekker daarbij houden. SVEN zet hem op!!!!
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 24-02-10 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:42

_zwikkie_ schreef:
xMarianne schreef:

Ja en dat helpt ook al wel, alleen voor die rodelaars tja ik vind zelf persoonlijk het geen sport maar goed voor sommigen is dat weer anders, ik zou heel goed nadenken over de techniek van de baan of je daar aanpassingen in kunt doen zodat er niet meer van zulke dodelijke ongevallen gebeuren, maar goed je blijft toch bij de punt het is en blijft topsport wat altijd gevaarlijk kan zijn..

ik noem rodelen gewoon: sleetje roetsjen :P