[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Sammie

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:10

Dat zou fijn zijn, vooral die laatste die je noemt klinkt interessant :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:13

Bij deze stemwijzer zou ik PVDA of D66 willen stemmen. Ik ben volgens deze test niet duidelijk links of rechts. Toch weet ik zeker dat het die 2 nu juist niet worden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:14

Geen, ze doen toch niks met die stemmen en achteraf krijg je toch weer herrie! :(

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:25

Heino schreef:
Teddy321 schreef:
De andere partijen sluiten daar de ogen voor en vinden alles maar discriminatie.

Waarop baseer je dit?

Zodra er in de kamer hard op gezegt wordt dat er wel veel criminaliteit voorkomt onder bepaalde bevolkingsgroepen, roept het kabinet direct dat dat discriminatie is! Vanuit de regering lijkt het wel of de sympathie voor de allochtonen is. Kij naar wat er in Gouda is gebeurd, een stel Marrokaanse relschoppers kregen geld toe voor een feestje.....werkelijk te gek voor woorden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:25

_sparta_ schreef:
Bij deze stemwijzer zou ik PVDA of D66 willen stemmen. Ik ben volgens deze test niet duidelijk links of rechts. Toch weet ik zeker dat het die 2 nu juist niet worden.

Maar je vult toch zelf die stemwijzer in? Dan vind ik het raar dat je partijen krijgt waar je absoluut niets mee hebt. Bij mij komen er naast mijn "zelfgekozen" partij ook wel andere partijen uit waar ik me ook wel in kan vinden. Maar mijn "eigen partij" legt de nadruk op punten die ik belangrijk vind :)

Horseydude: maar je klaagt wel? Beetje vreemd, wel klagen niets aan de situatie proberen te veranderen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:26

Teddy321 schreef:
Zodra er in de kamer hard op gezegt wordt dat er wel veel criminaliteit voorkomt onder bepaalde bevolkingsgroepen, roept het kabinet direct dat dat discriminatie is! Vanuit de regering lijkt het wel of de sympathie voor de allochtonen is. Kij naar wat er in Gouda is gebeurd, een stel Marrokaanse relschoppers kregen geld toe voor een feestje.....werkelijk te gek voor woorden.

"het kabinet" zijn toch niet alle partijen die in de kamer zitten???

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:27

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:28

Heino schreef:
Teddy321 schreef:

"het kabinet" zijn toch niet alle partijen die in de kamer zitten???

Dat zeg ik toch ook niet? Wat ik probeer over te brengen, is dat de stemming onder de bevolking een extra duwtje krijgt van de politiek. Ik ben bang dat ze daar bij de verkiezingen voor zullen bloeden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:31

Teddy321 schreef:
Dat zeg ik toch ook niet? Wat ik probeer over te brengen, is dat de stemming onder de bevolking een extra duwtje krijgt van de politiek. Ik ben bang dat ze daar bij de verkiezingen voor zullen bloeden.

Maar je kan toch niet alle partijen in de kamer maar veroordelen omdat het kabinet bepaalde uitspraken doet???

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:33

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:35

Ja dat zie ik ook.... veel vreemd.

Trouwens bij bijna alle sites waar op kom.... heeeel vreemd

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:37

Weet je wat Heino, laat maar. Dit valt onder muggenzifterij

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:37

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:38

Teddy321 schreef:

Nee, niks geen muzzenzifterij. Jij zit af te geven op alle partijen behalve Wilders. Als ik dan door ga vragen ben ik een muggenzifter. Ja vast :z

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:39

GroenLinks
PvdD
SP

komt uit mijn test
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-02-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:39

Heino, toen ik 3 jaar terug invulde kwam er nooit links uit. Nu zijn er nog weinig andere stemwijzers actief.
Maar laat ik wel zo achterdochtig zijn dat die dingen ook gemanipuleerd kunnen zijn. Zeker nu er gevreesd wordt voor Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:45

_sparta_ schreef:
Maar laat ik wel zo achterdochtig zijn dat die dingen ook gemanipuleerd kunnen zijn. Zeker nu er gevreesd wordt voor Wilders.

Oh dat ben ik ook absoluut! Vandaar dat ik ook opmerkte dat de PVV er "zomaar" niet tussenstaat ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:47

Heino schreef:
_Desiree schreef:

GroenLinks
PvdA
SP

Maar ik zie dat de PVV niet in deze test opgenomen is?

Jawel hoor, staat alleen voluit geschreven en in niet afgekorte letters.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:49

Heino schreef:
Teddy321 schreef:

Nee, niks geen muzzenzifterij. Jij zit af te geven op alle partijen behalve Wilders. Als ik dan door ga vragen ben ik een muggenzifter. Ja vast :z

Klaarblijkelijk lees jij niet goed, ik ben absoluut geen voorstander van Wilders!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:49

Maar dat moet dan wel een eerlijk advies geven voor een zwevende kiezer? Lekker corrupt.
Maar ik ben ook wel een zwartdenker dat ik denk dat we gemanipuleerd worden door de staat en door Amerika. Dat er een boel dingen helemaal niet zijn zoals ze zijn. En dan bedoel ik op gebied van geneeskunde, milieu en dat soort dingen. Veel in de doofpot wat de burger niet mag weten.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:50

[quote="MuSLi"][quote="Alves"]
Amerika 2? Daar werkt het ook allemaal niet, dus waarom zouden we daaraan beginnen?
Dan staan er straks in Nederland meer gevangenissen dan huizen... Ze moeten toch ergens geplaatst worden!
Of gaan we weer terug naar vroeger, deporteren naar één of ander verlaten oord?

Hoe het beleid nu gaat werkt ook niet.
En als ik moet kiezen tussen het een en het ander kies ik voor hogere straffen.
Een moordenaar, pedofiel of psychopaat hoort niet op vrije voet te lopen na enkele maanden (of door een verlof, lage straf, ontsnapping?).
En dat meer gevangenissen dan huizen verhaal vind ik een absurde rede! Bekijk het van de andere kant, geen gevangenissen=leegstaande huizen (kort door de bocht genomen). Die huizen staan dan leeg door het aantal vermoorde mensen, gevluchtte mensen, de leeg gestolen huizen (door criminelen en inbrekers)

Bovendien zitten de gevangenissen op het moment voor het grootste deel vol met mensen van allochtone afkomst.
Begrijp me goed ik ben geen racist.
Maar wanneer deze mensen teruggestuurd worden naar eigen land, omdat zij zich niet kunnen gedragen en wij geen tijd, geld en plek ervoor hebben, vind ik "dat" een niet dan meer normaal besluit

Deze voorstellen zijn gewoon niet realistisch en haalt de waarde van de burger zwaar naar beneden.. :x
Je wordt verdacht van terrorisme terwijl je er niks mee te maken hebt, maar bent ineens niemand meer!
Je hebt geen rechten, weet niet waar je aan toe bent, kortom onmenselijke manier van omgang..
Iedereen heeft in ons strafsysteem bepaalde rechten en zo hoort het ook te zijn, zelfs bij verdenking van terrorisme!

Op het moment verdoet de overheid in mijn ogen de burgers hun tijd, geld en plek.
Er wordt getracht criminelen weer op het rechte pad te krijgen dmv TBS, programma's die ze kunnen volgen, opleidingen, hun de zin van het leven te laten zien en een toekomst aanreiken? Schei toch uit!
Een mens paars, groen, zwart, wit die het in zijn hersens haalt om een ander van het leven te beroven (zowel dmv moord, verkrachting, zieke daden, ernstige berovingen) heeft in mijn ogen weinig rechten meer.
Het in staat zijn tot zulke daden zegt voor mij genoeg, wanneer een persoon zichzelf tot zulke vergrijpen instaat acht, bestempel ik juist diegene als onmenselijk. De waarde van burgers wordt hiermee niet naar beneden gehaald, de burgers worden juist beschermd en met zo een beleid wordt er tenminste wel gekeken naar wat een mens waard is! Ik wil geen kans lopen dat ik, iemand die ik lief heb of zelfs een volslagen vreemde wordt vermoord, omdat de overheid wilde trachtte een psychopaat weer in de maatschappij te krijgen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:50

Het kan hier soms net zo verwarrend worden als in Den Haag zelf :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:51

_sparta_ schreef:

Wat nog eens bevestigt dat het niet alleen gaat om de ideeën die een partij heeft. Het gaat er ook om met welke thema's een partij zich profileert, of het een partij is zij wel/niet bereid is compromissen te sluiten, of de lijsttrekker je aanstaat, enz. enz. Ook 'past performance', dus de ervaring van de afgelopen jaren is vaak belangrijk. Daarom hebben oppositiepartijen het vaak even wat makkelijker, die hebben geen verantwoordelijkheid gedragen de afgelopen jaren en hebben dus ook geen last van dingen die ze verkeerd hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:53

Dat maakt dit topic een goede plaats van discussie, het is goed dat we niet allemaal gelijk denken :j

Links, rechts, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En samen vormt dat het bestuur van Nederland. Standpunten kunnen zo uiteen liggen, uiteindelijk eten ze gezellig samen een kroketje en drinken ze een biertje.. toch?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:54

Alves, precies zoals ik daar ook over denk!