Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:17

Ik denk dat straks de belangrijke debatten op tv (vlak voor de verkiezingen) heel veel doen. Jan Marijnissen kwam daar in 2006 telkens heel sterk uit. Ik ben bang dat Kant dit niet gaat lukken. Ze ziet er verder wel goed uit. :D ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:30

Toekie schreef:
Ik denk dat straks de belangrijke debatten op tv (vlak voor de verkiezingen) heel veel doen. Jan Marijnissen kwam daar in 2006 telkens heel sterk uit. Ik ben bang dat Kant dit niet gaat lukken. Ze ziet er verder wel goed uit. :D ;)

Daar kijken jij en ik wel naar, maar de mensen die op Wilders stemmen over het algemeen niet, dus dat haalt weinig uit.
De enige manier voor de andere partijen om substantieel mensen die voor een persoon kiezen binnen te halen is een charismatische en overtuigende leider(ster) te vinden

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:07

sarabande schreef:
Toekie schreef:

Daar kijken jij en ik wel naar, maar de mensen die op Wilders stemmen over het algemeen niet, dus dat haalt weinig uit.

Waar haal je dat nu weer vandaan. Wat kan jij neerbuigend doen zeg. Je verzint ze waar je bij staat .

KiWiKo

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:11

Nou ik kijk het altijd wel hoor :D en toch ben ik van mening dat Wilders zo hier en daar behoorlijk de spijker op de kop tikt :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:15

Als Wilders MP wordt, dan ga ik serieus overwegen om te emigreren...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:22

KiWiKo schreef:
Nou ik kijk het altijd wel hoor :D en toch ben ik van mening dat Wilders zo hier en daar behoorlijk de spijker op de kop tikt :)

Dan heb je toch niet naar een lijsttrekkers discussie gekeken met hem, of in de kamer als hij vragen krijgt over zijn beleid, want verder dan islamisering en massa emigratie en hogere straffen etc komt hij meestal niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:25

dat hoeft ook niet.......... maar hij kaart wel spelende issues aan...... dingen waar de gevestigde orde graag de kop voor in het zand wil steken :)

dus hij slaat nog steeds de spijker op de kop :) Hij kan dat nooit oplossen, dat snapt iedere jan boerenlul wel mag ik hopen....... maar hij maakt het wel bespreekbaar :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:25

Lante schreef:

dat doe ik nu al :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 19:45

sarabande schreef:

Nou ja, dat slaat echt weer nergens op :n

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:46

KiWiKo schreef:
Lante schreef:

dat doe ik nu al :)

Helpt niet, heb ik al een paar keer gedaan. Emigreren lost niks op :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 19:47

joostvangestel schreef:
Helpt niet, heb ik al een paar keer gedaan. Emigreren lost niks op :D

Was ik ook al bang voor, fijn dat je dat nog even bevestigd :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:55

nee.......... je neemt nog altijd jezelf mee :D :D

maar ik ben wel naarstig op zoek naar een land waar ik mezelf kan zijn, en dat kan ik gewoon moeilijk in Nederland :)

Ligt niet aan Nederland, ligt aan mezelf.......... ben nou eenmaal een vrijheidsbeest :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:06

Vrijheid is iets heel persoonlijks en kan je inderdaad alleen maar van jezelf uit maken. Daar zijn heel goede boeken over geschreven.

Ik vind het overigens wel grappig dat een paar seconden sport ineens veel belangrijker kunnen zijn dan wie de leiding over ons land heeft. Dan merk je dat mensen met heel andere emoties bezig zijn....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:08

Een paar seconden sport lijkt me een understatement, ze hebben er jaren keihard samen voor gewerkt en in tegenstelling tot het kabinet gaan ze ook samen weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:09

KiWiKo schreef:
dat hoeft ook niet.......... maar hij kaart wel spelende issues aan...... dingen waar de gevestigde orde graag de kop voor in het zand wil steken :)

dus hij slaat nog steeds de spijker op de kop :) Hij kan dat nooit oplossen, dat snapt iedere jan boerenlul wel mag ik hopen....... maar hij maakt het wel bespreekbaar :)

Als je denkt dat dat de enige spelende issues zijn, dan ben je best wel hard in die mediatrap gevallen :). Een echte politicus denkt namelijk verder waar de rest geen opties meer ziet en komt zo tot een (mogelijke) oplossing. Wat Wilders laat zien is het gedrag van een slechte manager en kan daarmee binnen de politiek en zelfs binnen zijn eigen partij geen rol van betekenis spelen. Met een 'alles is poedersuiker' -houding komt niemand verder.

Het debat tussen Bos en Rutte bij Nova was wel vermakelijk en ik moet wel toegeven dat Bos daar een beetje sterker uitkwam dan Rutte. Bij P&W liet Cohen doorschemeren wel beschikbaar te zijn voor de rol van MP, slechte zaak :(.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:35

Lovely schreef:
Het debat tussen Bos en Rutte bij Nova was wel vermakelijk en ik moet wel toegeven dat Bos daar een beetje sterker uitkwam dan Rutte.

Ik vond Bos niet een beetje, maar heel stuk beter! Rutte sprak zichzelf ook een keer heel flink tegen toen hij aangaf dat de regelgeving minder moest, overheid moet minder betuttelend, maar meer privatisering kan prima als je maar een hele goede, strenge marktmeester (de overheid) hebt.....

Bij P&W vond ik Joldersma flink tegen vallen, je moet toch echt met betere argumenten komen om iemand te overtuigen :j

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:52

sarabande schreef:
ze hebben er jaren keihard samen voor gewerkt

Ik weet dit niet. Is het nou echt zo dat Sven alleen maar voor die glorie van het OS traint? Dus die trainingen waren allemaal niet voor allerhande WK's? Dat doet de sport toch wel heel erg tekort. Hij heeft toch ook 33% van de doelstellingen bereikt? Ik geloof dat mevrouw Vonn dat niet eens kan zeggen, om maar niet de spreken van de wereldramp die Janne Ahonen heet.

Goed, ik geloof dat Balkenende ook Olympische Zaken in zijn portefeuille heeft, gaat hij nou aftreden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:56

10 KM is zijn specialiteit, OS goed het hoogste dat een sporter kan bereiken. De anderen die je noemt hebben het zelf verprutst.

Balkie dacht dat hij weer gewoon door kon gaan met regeren, daarom ook zon late verkiezingsdag gekozen onder het mom van nieuwe partijen, alsof er nog niet genoeg zijn,
Hij wilde meteen de AOW wet er even doorheen jassen, vergat dat hij demissionair is. Ik heb prompt meer respect voor Bea gekregen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:13

sarabande schreef:
De anderen die je noemt hebben het zelf verprutst.

Ben ik het niet mee eens. Ook Sven heeft het uiteindelijk mede zelf verprutst. Ten eerste is het een mythe dat een topsporter alleen staat. Het is altijd de prestatie van een team, hoe individueel de sport ook is. Ten tweede had Sven de keuze (alhoewel niet logisch) om tegen het advies van Kemkers in te gaan. In dat geval had Sven dus fluitend goud gehaald en had niemand ook maar gemerkt dat Sven door het oog van de naald was gekropen.

Als je Sven geen blaam treft in deze situatie, kan je net zo goed Balkenende geen blaam geven voor de Irak situatie. Balkenende werd fout ingefluisterd en maakte de foute beslissingen. Sven is eindverantwoordelijk voor de gouden medaille (Sven krijgt uiteindelijk ook die plak, Kemkers niet). Zo is ook JPB eindverantwoordelijk voor de besluiten van zijn regering.

De grootsheid van een sportman merk je overigens pas bij verlies, en daar zat het goed mee. In de politiek wordt wat dat betreft stukken minder goed met fouten en verlies omgegaan. Bovenstaande situatie is daar denk ik ook een voorbeeld van.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:51

Ach what the heck, laat de PVV maar winnen met de verkiezingen.
Dan weten we zeker dat we binnen een half jaar weer verkiezingen hebben, maar dan worden de andere partijen misschien eens wakker geschudt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:59

Vanmiddag op de radio een interview met een tevreden mens. Fijne wijk waar hij woont, mooi groen erin, fijn huis, leuke buren.
Niets te klagen, leuke activiteiten in de buurt
Waar gaat u op stemmen
PVV, de anderen moeten eens geprikt worden :?
Realiseert u zich dat die activiteiten, de bibliotheek etc etc dan veel minder gaat worden
Nee dat had hij nog nooit van gehoord :P

Het is gewoon een hype met als excuus de rest moet wakker gemaakt, maar de reden is ver te zoeken. Maar de kiezer heeft altijd gelijk zei de interviewster.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:58

sarabande schreef:
Vanmiddag op de radio een interview met een tevreden mens. Fijne wijk waar hij woont, mooi groen erin, fijn huis, leuke buren.
Niets te klagen, leuke activiteiten in de buurt
Waar gaat u op stemmen
PVV, de anderen moeten eens geprikt worden :?
Realiseert u zich dat die activiteiten, de bibliotheek etc etc dan veel minder gaat worden
Nee dat had hij nog nooit van gehoord :P

Het is gewoon een hype met als excuus de rest moet wakker gemaakt, maar de reden is ver te zoeken. Maar de kiezer heeft altijd gelijk zei de interviewster.

Ik zal zelf ook nooit PVV stemmen. Maar de PVVstemming geeft wel aan dat de meesten kiezers het zat zijn!
De PVV heeft meer punten in het verkiezingsprogramma als alleen anti-allochtoon gevoelens. Zoals kleine klassen en beter onderwijs. Alleen de meeste kiezers weten dat helemaal niet, omdat ze zich er niet in verdiepen.
Als ik alle punten lees in hun programma, vraag ik me wel af wie dat gaat betalen??!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:00

Er zijn gewoon best een aantal punten van de PVV die ik helemaal niet slecht vind, alleen die anti-allochtoon gevoelens vind ik heel kwalijk, en daarom zal ik toch niet op hem stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:06

Teddy321 schreef:
Als ik alle punten lees in hun programma, vraag ik me wel af wie dat gaat betalen??!!

Dat zouden meer mensen zich af moeten vragen. ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:21

sarabande schreef:
Teddy321 schreef:

Dat zouden meer mensen zich af moeten vragen. ;)

Juist! Dat is het probleem (afgezien van het discrimineren). Hij zegt wat Nederland wil horen, zodat mensen die niet verder nadenken op hem stemmen. Maar bedenken hoe hij dat gaat financieren? Nee hoor, daar vragen de mensen toch niet om.