KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:53

Heino schreef:
Maar dan zijn er nog altijd mensen die door hun lengte geen vakantie naar bvb Amerika kunnen maken (of ze moeten met de boot maar da's niet een heel redelijk alternatief vind ik)

Ja, nou en? Dan ga je toch niet naar Amerika? Ik ken zoveel mensen die niet op vakantie kunnen naar Amerika. Vakantie naar Amerika lijkt mij toch echt typisch een geval van luxe - zolang we de basisvoorwaarden nog niet voor iedereen op orde hebben (de zorg bijvoorbeeld in ons land, en eh, dingen als eten en enige vorm van medische behandeling voor 90% van de wereld) geloof ik niet dat 'eerlijke' vakanties naar Amerika voor mensen met meer gewicht hoog op mijn prioriteitenlijstje staan. Sorry, maar jammer dan, dat is een beperking waar je mee zult moeten leven. (En niet omdat het 'eigen schuld' is, maar omdat je het nou eenmaal gewoon met jezelf moet doen. Ik ken heel wat mensen met allerlei vormen van beperkingen, tsja, dan kun je dus een aantal dingen niet. Da's heel vervelend, maar... Richt je energie op wat je wel kunt, of kunt bereiken, en verder: deal with it.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:19

Kim_89 schreef:
Vjestagirl schreef:
Het is waar dat ieder pondje door het mondje gaat. Ik heb ook aanleg om dik te worden. Echter loop ik tegenwoordig een uur tot 2 uur per dag, en ik eet gezond en zie hier: 70 kilo. En ik ben ook zo dat je ieder koekje ziet. Die eet ik dus ook maar zeer beperkt. Het is maar net waar je zelf voor kiest.

En waarom reageer je maar op 1 facet van mijn post? :) Ik zeg ook; hoe wil je dan verklaren dat mensen - zoals mijn vriend en broertje - alles opvreten wat los en vast zit en nergens op letten en echt slank blijven terwijl hun lichaamsbeweging ook niet als zodanig is dat je alles weer verbrandt?

Dat zijn mensen zonder aanleg om dik te worden. Die hebben geluk, snellere verbranding. Ik heb ook een vriendje gehad van 1.90 die maar 54 kilo woog en vrat als een bootwerker.

Kim_89 schreef:
Feit blijft dat het bij de een harder aankomt dan bij de ander. Erg lelijk van je dat je vindt dat elk pondje door het mondje gaat. Het ligt nogmaals wel wat genuanceerder..

Waar komen die pondjes dan vandaan? Als je niets zou eten zou je niets aankomen. Mee eens? Als je een normaal voedings en bewegings patroon aanhoudt (zoals ik) dan ben je wel een beetje steviger (1.72m en 70 kilo) maar niet dik. Maar als jij ondanks je aanleg en ondanks je medicijnen meer dan 2000 caloriën per dag eet, dan kom je aan ja. En ja, voor sommigen zal dat betekenen dat ze maar 1800 caloriën per dag mogen eten. Of dat ze chocolade moeten laten staan, of de koekjes. Maar dan kom je niet aan. Laat je het niet staan.... Ieder pondje gaat door het mondje...

Kim_89 schreef:
Oh; en hoe wil je dan verklaren dat sommige baby's bij geboorte al te zwaar zijn? En als peuter en kleuter ook terwijl er altijd thuis op gelet wordt en je niet teveel, niet te vet en gezond eten krijgt? Nooit lionade, geen suiker in de thee en geen Yoghidrink en dat soort vette troep?

Aanleg om dik te worden? Baby's & peuters hebben niet echt een ruig bewegings patroon. Daarom komt ook bij dat (en dat heb ik bij veel kinders in mijn familie gezien) je eerst een tijdje in de breedte groeit, en dan ineens in de lengte. En dan weer n tijdje in de breedte, en dan weer in de lengte. En ja, een flink gedeelte van mijn familie is wat steviger. Maar iedereen, ook de dikkere baby's en peuters en kleuters, zijn prima uitgekomen en zeker niet te dik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:28

Vjestagirl schreef:
Kim_89 schreef:
Feit blijft dat het bij de een harder aankomt dan bij de ander. Erg lelijk van je dat je vindt dat elk pondje door het mondje gaat. Het ligt nogmaals wel wat genuanceerder..

Waar komen die pondjes dan vandaan? Als je niets zou eten zou je niets aankomen. Mee eens? Als je een normaal voedings en bewegings patroon aanhoudt (zoals ik) dan ben je wel een beetje steviger (1.72m en 70 kilo) maar niet dik. Maar als jij ondanks je aanleg en ondanks je medicijnen meer dan 2000 caloriën per dag eet, dan kom je aan ja. En ja, voor sommigen zal dat betekenen dat ze maar 1800 caloriën per dag mogen eten. Of dat ze chocolade moeten laten staan, of de koekjes. Maar dan kom je niet aan. Laat je het niet staan.... Ieder pondje gaat door het mondje...

Helemaal mee eens...En de 2000 kc is een gemiddelde he...Ik durf hardop te zeggen dat voor een vrouw die eigenlijk niks extra aan lichaamsbeweging doet 2000 eigenlijk al te veel is....

Vrouwen die een lichamelijk zwaar beroep hebben, die de hele dag heen en weer vliegen, stallen uitmesten, paarden rijden....Vrouwen die op de bouw werken (ik ken er twee :D ) etc. kunnen echt wel hun 2000 Kc gebruiken...Maar voor de rest...Iemand met een normale job waarbij je veel zit en voor de rest geen extra beweging...Nee, dan is 2000 echt te veel...!

Heel veel mensen gaan gemakshalve van de 2000 uit maar lezen niet dat dit een gemiddelde de is die onder invloed van factoren als leeftijd, lichaamsbeweging etc. staat.

ik ben ook echt niet de slankste...En als ik niet sport moet ik enorm oppassen met wat ik eet...Ik kom nu eenmaal snel aan...Sja, ik ben gaan joggen (paar keer in de week ong 6 km, soms meer) en sindsdien gaat het heel erg goed. En mijn voordeel is natuurlijk mijn lengte. 74 kilo op 1.84 m. staat niet slecht al zeg ik het zelf...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:30

Ik vind het wel een grappige discussie :D . De één wordt nu eenmaal sneller dik dan de ander....dan kun je zeggen dat dat pech is, maar je kunt óók zeggen dat je minder moet eten als je sneller dik wordt (of de consequenties accepteren) - we zijn toch allemaal verschillend? Sommige mensen verbranden sneller - die kunnen ook minder lang in de zon; da's toch precies hetzelfde?
Over dat vliegen, of het vakantie is of niet maakt toch niet zoveel uit? Ik vind nog steeds het grootste probleem dat de buren van de dikkerds er echt giga last van hebben. Zit ik daar weer, armen stijf tegen me aan geklemd, laptopje scheef op schoot, het past allemaal net. Bovendien (maar misschien heb ik een paar keer gewoon pech gehad) vind ik de meeste dikkerds niet echt sociaal. Breeduit (kan ook niet anders :D ) lezen ze de krant, benen eind uit elkaar, soms ademen ze zo zwaar....ik vind het echt onprettig! Tenslotte betaal ik wel net zoveel voor mijn ticket en krijg ik maar de helft van de ruimte.

Die 1 april zou ik wel een goeie vinden trouwens :+ maar hoop toch dat de KLM er echt iets aan gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:35

Toekie schreef:
Sommige achtbanen eisen een minimum en maximum lengte. Om aan te geven dat lichaamsmaten vaker consequenties hebben...
Is natuurlijk hartstikke vervelend, maar ook begrijpelijk! :j

ja maar noodzakelijk vervoer en een acchtbaanritje vind ik niet helemaal te vergelijken...

Een extra stoel bijboeken kan om 1000' en euries gaan, een achtbaanritje waar je niet in kan is gewoon pech..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:40

Menino schreef:
Ik ben ook geen volume eter, 'ieder pondje gaat door het mondje' vind ik echt bull dus, mijn probleem lag echt bij wát ik at, maar ik kon gemakkelijk 1/2 dagen niet eten. Nog steeds trouwens.

Dan bevestig je dus wel degelijk dat elk pondje door het mondje gaat ;) Wij begrijpen ook wel dat je van sla en wortelen nooit zo dik zal worden als van vet eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:41

Shadow0 schreef:
Heino schreef:
Maar dan zijn er nog altijd mensen die door hun lengte geen vakantie naar bvb Amerika kunnen maken (of ze moeten met de boot maar da's niet een heel redelijk alternatief vind ik)

Ja, nou en? Dan ga je toch niet naar Amerika? Ik ken zoveel mensen die niet op vakantie kunnen naar Amerika. Vakantie naar Amerika lijkt mij toch echt typisch een geval van luxe - zolang we de basisvoorwaarden nog niet voor iedereen op orde hebben (de zorg bijvoorbeeld in ons land, en eh, dingen als eten en enige vorm van medische behandeling voor 90% van de wereld) geloof ik niet dat 'eerlijke' vakanties naar Amerika voor mensen met meer gewicht hoog op mijn prioriteitenlijstje staan. Sorry, maar jammer dan, dat is een beperking waar je mee zult moeten leven. (En niet omdat het 'eigen schuld' is, maar omdat je het nou eenmaal gewoon met jezelf moet doen. Ik ken heel wat mensen met allerlei vormen van beperkingen, tsja, dan kun je dus een aantal dingen niet. Da's heel vervelend, maar... Richt je energie op wat je wel kunt, of kunt bereiken, en verder: deal with it.)

ja, en wat nu als je familie in Amerika hebt wonen,
of een kennis van je in amerika zit wordt onverwacht ziek..
of...

Ik vind dat vervoer iig voor iedereen toegankelijk moet zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:41

Chiqa schreef:
Menino schreef:
Ik ben ook geen volume eter, 'ieder pondje gaat door het mondje' vind ik echt bull dus, mijn probleem lag echt bij wát ik at, maar ik kon gemakkelijk 1/2 dagen niet eten. Nog steeds trouwens.

Dan bevestig je dus wel degelijk dat elk pondje door het mondje gaat ;) Wij begrijpen ook wel dat je van sla en wortelen nooit zo dik zal worden als van vet eten.

zoveel pondjes at ik anders niet :+ :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:42

Menino schreef:
Toekie schreef:
Sommige achtbanen eisen een minimum en maximum lengte. Om aan te geven dat lichaamsmaten vaker consequenties hebben...
Is natuurlijk hartstikke vervelend, maar ook begrijpelijk! :j

ja maar noodzakelijk vervoer en een acchtbaanritje vind ik niet helemaal te vergelijken...

Een extra stoel bijboeken kan om 1000' en euries gaan, een achtbaanritje waar je niet in kan is gewoon pech..

Vind jij....Hoe denk je hoe het is voor lange mensen? Een attractie is echt niet het enige nadeel wat zij door hun lengte ondervinden...En daarbij kunnen zij hier echt niks aan doen...!

Kleding kopen bijv. vreselijk! Inmiddels gaat het wel hoor, maar ik heb een hele tijd mannenbroeken moet kopen voor de lengte...Mijn broertje moest verdomd veel geld uitgeven voor kleding omdat alles bijzonder was of een aanpassing nodig had...En het openbaar vervoer is in veel gevallen echt nog niet gemaakt voor mijn enorme landingsgestel....Vooral in bussen kan ik niet zeggen dat ik comfortabel kan reizen. Ik hoop altijd maar dat er niemand naast me komt zitten zodat ik mijn benen schuin kan houden, anders moet ik staan omdat ik te veel last krijg van mijn benen...

Auto's....Moet je mijn broertje eens in mijn Corsa zien zitten, dat gaat gewoon echt niet! Hij zal dus meteen een grotere en duurdere auto moeten kopen wanneer hij zijn rijbewijs heeft, want een klein autootje gaat echt niet!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:46

Lengte kun je niks aan doen - dik zijn wel. Zo simpel is het (echt waar :+ ).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:49

Menino schreef:
Chiqa schreef:

zoveel pondjes at ik anders niet :+ :+

Dan nog. Als jij alleen maar volvette pondjes eet kom je ook aan... Hoef je er helemaal niet zoveel te eten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:52

hyppolyte schreef:
Dat evacuatieverhaal is natuurlijk dikke vette BS, die dikke persoon zit er namelijk evengoed wel, of je 'm nou voor 2 stoelen laat betalen of niet :+ 8)7................ Zit er trouwens inderdaad ook dik in dat ze je extra laten betalen voor een stoel, maar dat je die extra stoel niet eens krijgt.

Denk dat niemand blij is met overgewicht, maar het is niet aan anderen om je daarvoor af te straffen.

Typisch weer een opmerking waar niet over nagedacht is. Waarom denk je dat dikke mensen niet bij nooduitgangen mogen zitten? Zodra mensen twee stoelen boeken, hoeven er geen mensen meer langs. Omdat ze dan zowieso aan de raamkant zitten, of in het middenpad.
En het gaat niet om alle mensen met overgewicht, maar juist om mensen die niet in stoelen passen. Is voor die mensen ook totaal niet comfortabel.
Maar als jij dat wel vindt, en je jezelf na een crash van het plafond wilt schrapen, of tussen je stoel vastzit en er niet meer uitkomt: be my guest!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:56

Noah2006 schreef:
hyppolyte schreef:
Dat evacuatieverhaal is natuurlijk dikke vette BS, die dikke persoon zit er namelijk evengoed wel, of je 'm nou voor 2 stoelen laat betalen of niet :+ 8)7................ Zit er trouwens inderdaad ook dik in dat ze je extra laten betalen voor een stoel, maar dat je die extra stoel niet eens krijgt.

Denk dat niemand blij is met overgewicht, maar het is niet aan anderen om je daarvoor af te straffen.

Typisch weer een opmerking waar niet over nagedacht is. Waarom denk je dat dikke mensen niet bij nooduitgangen mogen zitten? Zodra mensen twee stoelen boeken, hoeven er geen mensen meer langs. Omdat ze dan zowieso aan de raamkant zitten, of in het middenpad.
En het gaat niet om alle mensen met overgewicht, maar juist om mensen die niet in stoelen passen. Is voor die mensen ook totaal niet comfortabel.
Maar als jij dat wel vindt, en je jezelf na een crash van het plafond wilt schrapen, of tussen je stoel vastzit en er niet meer uitkomt: be my guest!

Komt nog bij dat het helemaal geen afstraffen is, maar je laten betalen voor wat je gebruikt.

Nogmaals, ik krijg bij de Mac toch ook geen 2de big Mac gratis omdat ik zo'n honger heb en daar niets aan kan doen?

Over honger gesproken: tijd om mijn ontbijt te gaan maken! 2 stukjes toast en een glas vruchtensap.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 23-01-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:57

Mijn vriend heeft ook wel eens de hele reis vanuit Amerike met 1/3e minder stoel moeten doen omdat er iemand anders met zijn vet ruim over de leuning hing. Als je dan als zwaarlijvig persoon je daar niet schuldig over voelt en gewoon zo blijft zitten vind ik dat ronduit asociaal en mag je zo iemand van mij prima verplichten om extra ruimte bij te kopen of de beknelde persoon een gedeelte van zijn ticket te vergoeden.
Ik zou vanzelf al extra ruimte bijboeken omdat ik niet iemand anders 10 uur tot last wil zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:03

Vjestagirl schreef:
Noah2006 schreef:

Komt nog bij dat het helemaal geen afstraffen is, maar je laten betalen voor wat je gebruikt.

Nogmaals, ik krijg bij de Mac toch ook geen 2de big Mac gratis omdat ik zo'n honger heb en daar niets aan kan doen?

Over honger gesproken: tijd om mijn ontbijt te gaan maken! 2 stukjes toast en een glas vruchtensap.

of jij nog een extra big mac neemt is een keuze, dat jij een extra stoel nodig hebt niet...
kijk, dat je extra moet betalen vind ik niet meer dan logisch etc.
Maar het punt is dat als je mensen dubbel laat betalen, je ook mensen uitsluit omdat het vaak niet om een 10'tje gaat.
Ik zou het ook belachelijk vinden als lange mensen, die niet mee zouden kunnen vanwege hun lengte, het dubbele zouden moeten betalen omdat ze anders niet meekunnen. Maar dat ze extra geld moeten betalen voor wat meer comfort.. Tsja.

Toekie

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:05

Ten eerste hoeven ze niet het dubbele te betalen
Ten tweede als de vlucht niet volgeboekt is, krijgen ze het geld van de tweede stoel terug

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:07

Ten derde gaat het niet alleen om hun eigen comfort, maar ook dat van hun medereizigers
Ten vierde komt het ook de veiligheid ten goede als ze niet klem zitten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:09

En ten vijfde vind ik het nodig hebben van een tweede stoel, in zeker zin ook een keuze

:P ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:24

Menino schreef:
ja, en wat nu als je familie in Amerika hebt wonen,
of een kennis van je in amerika zit wordt onverwacht ziek..

Dan is dat heel vervelend. En dan baal je. Ik ken wel meer mensen die niet naar hun zieke familie kunnen. Het is hartstikke vervelend maar het is NIET de taak van de rest van de wereld om dergelijke ongelijkheden weg te poetsen. En al helemaal niet als er nog een werelddeel aan het verhongeren is...

Citaat:
Ik vind dat vervoer iig voor iedereen toegankelijk moet zijn....

Ik niet. Ik vind dat iedereen in Nederland recht heeft op essentieel vervoer (namelijk naar school, werk en zorg). En ik vind het mooi als we daarnaast nog wat extraatjes kunnen bieden voor de mensen die echt geen alternatief hebben. Maar naar Amerika? Sorry, regel dat maar zelf. Ik zie niet in waarom dat op welke wijze dan ook prioriteit heeft en waarom die kosten verdeeld moeten worden over mensen die daar simpelweg niets mee te maken hebben.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:02

Citaat:
als een goede diëtiste de oplossing zou zijn.....
Waarom zouden er dan nog mensen hopeloos aan het jojo'en zijn. Echt niet omdat ze niet van het bestaan van diëtisten weten.. Als jij zo makkelijk om kan schakelen naar een hypergezond eetpatroon (hoewel ik niet weet wat je met 1x per dag 'iets zoets' bedoelt, maar doet er verder ook niet toe..) dan is dat superknap, maar mensen met serieuze obesitas hebben vaak een serieus eetprobleem, die dan vaak weer het gevolg zijn van een complex geestelijk probleem.

Ik val zelf vrij makkelijk af, maar dat komt omdat ik meteen in vrij problematisch uithongergedrag verval als ik ga dieten. Anyway, ik ben wel van (morbide) obesitas naar 'overgwicht' gegaan, maar het voelt soms heel cru dat de maatschappij mij nu 'beter' accepteert, terwijl ik m'n eetgedrag op dit moment problematischer vind. Goed, dan was het in mijn geval nog een beetje een 'keuze' om obesitas te hebben (ik ben niet onwijs lang zo zwaar, geweest.... Was in een korte tijd veel aangekomen, en ben dat ook weer in een korte tijd kwijt geraakt)

Ik heb in een kliniek gezeten voor een obesitas behandeling, en toch vervallen mensen weer in hun oude patroon zodra ze daar weg gaan (en ik moet daar nog 1x in de 2 weken 2 dagen heen, dus de 'nazorg' is prima) en dan hebben we het toch over de meest intensieve begeleiding die je kunt bedenken ; interne opname. En mensen laten zich niet 2 maanden / half jaar totaal isoleren van de buitenwereld omdat ze het zo fijn vinden dat ze overgewicht hebben..

Dit bedoel ik dus ook, de oorzaak van overgewicht ligt over het algemeen niet bij eten, het eten is namelijk een SYMPTOOM, geen oorzaak. Afvallen is dan ook symptoombestrijding en daarom werkt het vaak niet. Eten komt 8 van de 10 keer voort uit een verstoord zelfbeeld of een andere psychische oorzaak. Mensen die te dik zijn doen dat absoluut niet voor hun eigen lol. Gelukkig is het bij mij nog niet zover gekomen dat ik opgenomen moet worden in een kliniek, tot nu toe weet ik het nog enigszins in de hand te houden. Maar als ik me aan een dieet houd van gezond eten, 3 maaltijden per dag, nagenoeg geen tussendoortjes en soms wat maaltijden overslaan en daarnaast zo'n 5 keer per week ga paardrijden/bewegen, dan val ik wel af, maar tot een gewicht van 90 kilo, verder zak ik niet met een dergelijk dieet. Dus alleen als ik over zou stappen naar een hoeveelheid caloriëen die vergelijkbaar is met een crashdieet en dat dus jarenlang zou volhouden, dan zou ik onder die grens komen van 90 kilo. Dan zou ik mezelf m'n leven lang moeten uithongeren en daarnaast dus minimaal 5 keer per week moeten bewegen om alleen maar op een gewicht te blijven wat eigenlijk nog steeds iets te hoog is. En dan kun je wel blijven zeggen dat het een keuze is, maar dat is geen leven :n. Ik stouw mezelf ook niet vol met elke dag patat, burger king etc. ik eet vrij normaal en over het algemeen vrij gezond, maar ik kom evengoed wel aan hoor.

Citaat:

Allereerst, zoals ik al zei, pas ik wel degelijk in een vliegtuigstoel. dus die laatste opmerking is wel weer erg lomp.
Als ze aan het gangpad zitten, dan blokkeren ze nog steeds het pad voor degene die aan de raamkant zit. En ik ben benieuwd of ze ook de riemen aan gaan passen voor het geval dat er een dik persoon moet zitten. Het is evengoed niet comortabel voor de dikkere persoon, want ga zelf maar eens halverwege 2 voorgevormde stoelen zitten :+. Anders kunnen ze zichzelf evengoed nog van het plafond afschrapen.... :+ Ik betwijfel het, dus komt het maar weer op een ding terug en dat is geld... Zoals ik ook al eerder zei, betwijfel ik ook of je er daadwerkelijk een extra stoel bij krijgt.

Het is zo jammer dat er nooit ergens begrip voor opgebracht kan worden, zodra je ook maar iets anders bent dan wat mensen van je verwachten, dan kun je het meteen vergeten. Terwijl er waarschijnlijk een groter deel van de mensen wel iets mankeert dan het deel wat 'normaal' is. Mensen denken tegenwoordig alleen maar aan zichzelf, als iedereen zelf maar goed zit en daar moet de rest zich altijd en eeuwig maar aan aanpassen. Volwassenen en kinderen met dyslectie, AHDH of een andere psychische aandoening, worden allemaal in het verdomhoekje getrapt en krijgen allemaal het verwijt dat ze er zelf maar wat aan moeten doen. Maar ook de mensen die in hun leven traumatische ervaringen hebben meegemaakt en daardoor wat hebben opgelopen. De maatschappij zegt simpelweg stik er maar in....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:12

Ik snap niet dat jij geen begrip op kunt brengen voor iemand die 12 uur lang maar 1/2 stoel kan gebruiken omdat de andere helft bezet wordt door zijn/haar buur man/vrouw.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:25

Ik zeg nergens dat ik daar geen begrip voor opbreng, maar het wordt wel schromelijk overdreven, iemand moet wel heel erg dik zijn om een halve stoel extra in te nemen. Bovendien heb ik ook regelmatig krap gezeten naast een ander, maar ik ga me daar niet druk om maken. Bovendien ben ik het ondertussen gewend, want zowel in de trein/bus/tram als vliegtuig zit ik toch opgepropt, ik kan mijn benen alleen schuin in het gangpad kwijt als ik mazzel heb en als er in de trein iemand tegenover me komt zitten dan heb ik kramp in mijn benen tegen de tijd dat ik uitstap en ik ben nog niet eens heel erg lang, maar ik heb alleen maar lange benen. Zoals al eerder werd genoemd zijn broeken en shirt ook knap lastig om te vinden. Jullie brengen ook geen enkel begrip op whatsoever, dus de pot verwijt de welbekende ketel... :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:28

Ik kan best begrip hebben voor iemand, zonder 12 uur lang een pens op schoot te hebben...

Wat je gebruikt betaal je, en als jij zo dik bent dat je 2 stoelen nodig hebt, moet je er 2 betalen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:31

Ja, maar iemand die niet tussen de leuninkjes past, neemt niet meteen ook 2 stoelen in, maar die zit wel prettiger met die dingen omhoog. Die moet dus ook extra gaan betalen, terwijl er verder niemand gehinderd wordt.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:35

ik ben het er wel mee eens,

als iemand niet goed in een stoel past en dus de arm leuning omhoog moet doen, kan de eventueel(vreemde) naast zitter daar last van hebben omdat die dikkere persoon waarschijnlijk ook een deel van die stoel nodig heeft enja kan me voorstellen dat dat voor beide partijen niet confortabel is.