geerke schreef:inderdaad....ik denk trouwens dat er voor de slachtoffers een leven vol ontspanning ook niet meer in zit...
Met ontspannen denk ik overigens meer aan die scene waar een personeelslid, Rudy en een andere man het hadden over hun situatie. De blanke man (ben zijn naam kwijt) had er vrede mee. Kon het accepteren. Rudy duidelijk niet.
Ik vind wel dat e.e.a. enigzins los staat van de slachtoffers. Uiteraard leef ik zeer met hen mee en het is meer dan goed dat er straf staat op zulke zware delicten. De discussie gaat nu over die straf. Een ieder gaat anders om met zijn/haar situatie. Uiteraard verdient geen enkel slachtoffer het om slachtoffer te zijn van zo'n delict, maar waar voor de een het leven ophoudt, kan de ander e.e.a. een redelijke plaats geven (ik ken iemand die er al jaren compleet in vast blijft zitten en iemand die na de nodige therapie etc. e.e.a. een bepaalde plaats heeft gegeven en echt wat maakt van het leven). Overigens net als de bewoners uit de docu. Het blijven wel mensen.