Blue_Eyes schreef:Marjoow, heb je eigenlijk al eens een paar bladzijden teruggelezen...?
Wat zou ik moeten lezen dan?
Mijn beeld van gereformeerde mensen, is niet goed. Waarom niet, omdat ik té veel heb meegemaakt met dit geloof, wat in mijn ogen gewoon echt niet door de bocht kan.
Op de begrafenis van mijn oma stond daar een priester te vertellen hoe vreselijk het leven wel niet is, en dat de mens naar het eeuwig huis gaat en dat soort sh*t. Dat wil ik helemaal niet horen op zo'n moment. Op zo'n moment wil je horen hoe leuk je oma was.
Iedereen is gelijk, of deze nou homo is of niet, sex voor het huwelijk heeft of niet. Als god de mensheid heeft geschapen, dan heeft hij ook al deze mensen geschapen, met deze verlangens.
En helaas, het is geen keuze om homo sexueel te zijn of niet. Waarom zou je, vanwege het geloof, met een vrouw trouwen, terwijl je niet verliefd bent? Waarom zou je dat doen, terwijl je verliefd bent op een man? En omgekeerd natuurlijk net zo.
Dát vind ik hypocriet. En in dat opzicht, vind ik het geloof behoorlijk discriminerend.