Hannah_Menno schreef:*Heeft een hele flauwe opmerking*
Hoe hij gaat eindigen? Dood net zoals iedereen eindigd!![]()
dat antwoord heb ik een paar pagina;s terug al opgemerkt haha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Maaike, door de denigrerende manier waarop jij over Moslims praat reageer ik niet eens op je. Je vervuilt de discussie.
Alet74 schreef:Mijn kwartje valt wat laat, maar nu begrijp ik je. Het ging over de 'algehele slechte stemming' in Nederland. En omdat ik dat hier niet zo ervaar, reageerde ik met 'in het rustige noord-oost Groningen enzovoorts. Pffffff... dat duurde lang he?!
Heino schreef:Dan vind ik het nogal een gewaagde woordkeuze, jammer
Heino schreef:Maaike, wanneer iemand het over "Noordafrikaanse vrienden" heeft vind ik dat vervuilen van een discussie. Dat is gewoon denigrerend en compleet niet nodig.
Ik ben helemaal niet ingegaan op je teksten (en dat ga ik ook niet doen) dus hoe kan je dan beweren dat ik je op feiten aanval en dat ik mijn kop in het zand steek? Beetje raar.
Heino schreef:Er valt eigenlijk niet veel te reageren. Behalve dat ik fundamenteel andere normen en waarden heb. Ik vind Nederland groot genoeg, dus zie geen noodzaak om migranten na vijf jaar terug te sturen of wat dan ook. En tuurlijk moeten raddraaiers aangepakt worden, maar niet door ze het land uit te sturen, dat is problemen verplaatsen.
Citaat:Veel moslima's dragen in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) omdat zij menen dat dit een islamitisch voorschrift is. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren.[2] Naast de hijab, zijn er ook nog andere types hoofddoeken:
de khimar lijkt goed op de hijab, maar het is een capevormige doek die een stuk langer is waardoor ook nek en schouders worden bedekt. Het gezicht blijft wel volledig vrij.
de chador is een mantel die lichaam en hoofd omhult, maar het gezicht volledig vrijlaat.
de nikaab is net zoals een chador, maar bedekt ook nog eens neus, mond en wangen.
de boerka bedekt de moslima compleet en laat alleen een gaas over om door te kijken.[3]
Over gelovige vrouwen in het algemeen zegt de Koran dat zij "hun schoonheid niet mogen tonen, behalve hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" en dat zij in de aanwezigheid van vreemde mannen "hun khumur over hun boezem moeten trekken" (Soera Het Licht 31). De hier gebruikte term is dus niet hidjaab. Hidjaab is afgeleid van het in aya 53 van Soera De Partijscharen voorkomende woord 'afscheiding', dat in verband met de vrouwen van Mohammed wordt gebruikt ("En als u haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter een afscheiding"). Khumur (meervoud van khimar) is afgeleid van khamara, wat "bedekken" betekent. De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken.
Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen. De boodschap van de betrokken passage is vooral dat zowel mannen als vrouwen deemoedig en kuis moeten zijn. De verplichting om een boerka of gelaatssluier te dragen vindt volgens velen geen ondersteuning in de Koran
maaike5581 schreef:*EDIT* te snel getypt in het vorige bericht, Marokkaan vind ik eerder denigrerend en verwijzend klinken, zoals eerder al genoemd, tegenwoordig mag je in een signalement ook niet meer noemen dat hij van marokaanse afkomst is, dus wat zou het dan moeten worden?
jameyskatje schreef:kom op waar maken jullie je druk om. jullie gaan het toch niet eens worden en dat hoeft ook niet. ieder zo zn mening. gaat het nog over wilders eigenlijk?? die man heeft al 24 pagina's aandacht. alsof hij het waard is.
Heino schreef:Ik vind dat je een oorzaak gevolg redenatie maakt die niet hoeft te kloppen. Ik vind het nogal cru om te stellen dat omdát die mensen hier gebleven zijn hun kínderen nu problemen maken.
En wat al eerder gezegd is: die mensen zorgen voor de meeste problemen in een bepaalde categorie problemen, rasechte Hollanders kunnen er ook wat van (belastingfraude en dergelijke).
Waar doe ik raar over jouw mening over hoofddoeken? WTF, daar heb ik niet eens op gereageerd