Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:42

Hannah_Menno schreef:
*Heeft een hele flauwe opmerking*

Hoe hij gaat eindigen? Dood net zoals iedereen eindigd! :=
:')

dat antwoord heb ik een paar pagina;s terug al opgemerkt haha :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:45

Alet, dan weet ik eigenlijk niet precies wat je met die opmerking bedoelde, je zei het eigenlijk ook tegen sarabande, maar ik was benieuwd... :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:48

Heino schreef:
Maaike, door de denigrerende manier waarop jij over Moslims praat reageer ik niet eens op je. Je vervuilt de discussie.

Heino, vind ik erg flauw, want ze praat niet denigrerend, dit is dus de discussie. Ze houdt het heel netjes maar heeft erg sterke punten en ik denk dat jij dat ook wel weet maar niet zo in jouw straatje past...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:49

Mijn kwartje valt wat laat, maar nu begrijp ik je. Het ging over de 'algehele slechte stemming' in Nederland. En omdat ik dat hier niet zo ervaar, reageerde ik met 'in het rustige noord-oost Groningen enzovoorts. Pffffff... dat duurde lang he?! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:50

jameyskatje schreef:
Hannah_Menno schreef:
*Heeft een hele flauwe opmerking*

Hoe hij gaat eindigen? Dood net zoals iedereen eindigd! :=
:')

dat antwoord heb ik een paar pagina;s terug al opgemerkt haha :+

Ohh! :') Ach, om alles te volgen is ook zoveel [***]! :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:50

Sorry, maar met mensen die praten over "Noordafrikaanse vrienden" wil ik geen discussie voeren. In een discussie hoor je respect te hebben voor elkaar en voor je discussie onderwerp. Mist dat dan ga ik me er niet in mengen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:52

Het lastige met deze discussie is dat we het nooit eens worden denk ik. Veel reacties komen voort uit een gevoel, daarom zijn ze soms ook zo sterk. Maar ik vind het wel interessant om te lezen hoe iedereen 'het' ervaart. Al zullen ze niets aan mijn standpunt t.o.v. Wilders veranderen. Het enige wat ik er goed aan vind, is dat het in sommige opzichten noodzakelijke discussies op gang brengt.

@Heino: misschien is dat helemaal niet zo bedoelt als jij het nu opvat :o

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:53

Dan vind ik het nogal een gewaagde woordkeuze, jammer :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:57

Alet74 schreef:
Mijn kwartje valt wat laat, maar nu begrijp ik je. Het ging over de 'algehele slechte stemming' in Nederland. En omdat ik dat hier niet zo ervaar, reageerde ik met 'in het rustige noord-oost Groningen enzovoorts. Pffffff... dat duurde lang he?! :)

:D Het duurde even, het is nu een euro maar het geeft niet...
Nee, hier ervaar ik het ook niet zo hoor en we wonen hier rustig!
Maar in het westen is het wel even anders...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:01

Heino schreef:
Dan vind ik het nogal een gewaagde woordkeuze, jammer :)

Ja, maar juist dan zou ik het ook wel fair vinden om te blijven discuzeuren... :)
Het is niet zo dat ze aan het schelden is of iets dergelijks, alleen omdat er 1 woord jou niet zint wil je er geen reactie op geven, dat vind ik nu jammer.

Ik bedoel, we draaien er allemaal omheen...
Bijvoorbeeld Opsporing Verzocht, noord-afrikaans uiterlijk, nouja, zeg dan direct marokkaan of iets, maar ja, dat mag tegenwoordig niet meer he...
En waarom niet? Omdat ze zich anders zo gediscrimineerd voelen!
Ach, houd toch op... Nederlandse vrouwen prutsmutsen noemen mag allemaal wel...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:03

Ik vind "vrienden met Noordafrikaans uiterlijk" gewoon denigrerend overkomen. Niets met er om heen draaien te maken.

Maargoed, ik zal even teruglezen en reageren ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:05

Er valt eigenlijk niet veel te reageren. Behalve dat ik fundamenteel andere normen en waarden heb. Ik vind Nederland groot genoeg, dus zie geen noodzaak om migranten na vijf jaar terug te sturen of wat dan ook. En tuurlijk moeten raddraaiers aangepakt worden, maar niet door ze het land uit te sturen, dat is problemen verplaatsen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:11

MB je geeft oneigelijke voorbeelden. Als een groepje onbeschofte jongens jou prutsmuts noemt, en je vind dat een probleem, doe er iets aan.
Als de politie iemand oppakt of zoekt, noemen ze nooit een mogelijk land van afkomst (of van de afkomst van de grootvader) noors-afrikaans uiterlijk is al heel ver gaan, dat mocht voorheen zeker niet. Tegenwoordig mag alles maar gezegd worden
En vooral door Wilders die het niet gericht over groepjes heeft, maar hele bevolkingen om hun godsdienst veroordeeld. Zelfs al kom je uit Marokko en ben je geen moslim, voor Geert ben je moslim en derhalve verwerpelijk en mag er op je gescholden worden, wordt je vervuiler genoemd omdat je een andere manier van kleden of baardgroei hebt en wordt het heilige boek van het geloof vergeleken met Mein Kampf dat opriep tot genocide.

Kijk en daar maken mensen zich nu kwaad over, en generen zich daarvoor.

Ik hoop echt dat de rechter hem daarvoor veroordeeld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:11

Nou, ik vind NL echt niet groot genoeg, dus dat deel ik niet met je... :)
Ik vind dat er sterke punten worden aangedragen...

Maar wat zou een passende straf zijn dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:13

MB: wat voor sterke punten dan? Ik lees enkel voorbeelden, maar die kan je niet generaliseren vind ik.

Een passende straf is dezelfde straf die alle andere niet-Moslims ook krijgen. En wat die is? Geen idee, andere discussie ook denk ik :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:16

Heino schreef:
Maaike, wanneer iemand het over "Noordafrikaanse vrienden" heeft vind ik dat vervuilen van een discussie. Dat is gewoon denigrerend en compleet niet nodig.

Ik ben helemaal niet ingegaan op je teksten (en dat ga ik ook niet doen) dus hoe kan je dan beweren dat ik je op feiten aanval en dat ik mijn kop in het zand steek? Beetje raar.

Hmm dus jij vind noordafrikaanse vrienden denigrerend? dat vind ik van het woord marokaan maar goed.
Voor jou plezier zal ik ze van noorafrikaanse afkomst noemen ;)
Daarbij wil ik wel even benoemen dat ik het over de types heb die ik eerder benoemde als zijnde niet werkende en voor overlast zorgende mensen voornamelijk van noord afrikaanse mannelijke personen.

Ook wil ik vermelden dat ik absoluut geen racist ben zoals jij wellicht gaat proberen te beweren, ik werk op een zeer prettige en respectvolle wijze met mensen van diverse culturen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:18

Marrokaan is niets anders dan land van herkomst :)
Ik vind je nogal op zaken vooruit lopen, jammer. Ik vind je geen racist, dus beetje stom dat je dat nu gaan aannemen. Beetje paranoïde, ook.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:22

Maar waar het Wilders om gaat, is Moslims. Dus daar moet je dan wel een onderscheid in maken zoals Sarabande al opmerkte. Ik denk dat het handig is om ons voor de discussie hier ook toe te beperken. Anders wordt het wel heel veel.

Het is toch eigenlijk maar raar dat je het woord Marokkaan denigrerend vind. Dat vind je toch ook niet als ik jou Nederlander noem? Mensen zijn over het algemeen toch trots op hun afkomst, hoe erg het in dat land misschien ook is of was, dat verloochen je toch niet?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:29

Heino schreef:
Er valt eigenlijk niet veel te reageren. Behalve dat ik fundamenteel andere normen en waarden heb. Ik vind Nederland groot genoeg, dus zie geen noodzaak om migranten na vijf jaar terug te sturen of wat dan ook. En tuurlijk moeten raddraaiers aangepakt worden, maar niet door ze het land uit te sturen, dat is problemen verplaatsen.

Dit had ik nog niet gelezen,
Heino het gaat er niet om wat ik of iemand anders ervan vind, het is een feit dat in de jaren 1960 deze heren uit oa de noord afrikaanse cultuur naar Nederland zijn gekomen om te werken.
Het was destijds de bedoeling dat ze hier voor 5 jaar zouden blijven, het gaat om 1960 en niet om 2009, dit is gewoon een feit en dit feit is niet uit gevoerd en daar ervaren wij nu deze problemen door. En dat is dus echt een feit.

Nogmaals te gen fatsoenlijke mensen uit die cultuur heb ik geen enkel probleem, waar ik echter wel problemen mee heb is dat men steeds meer uit hun vaderland mensen halen om hier te komen wonen, echter is dit niet wenselijk vanwege onze banenmarkt en onze woningsector.
Daarbij heb ik het zal het nogmaals maar benoemen aangezien je er steeds overheen lijkt te lezen degene die hier niets uitvreten, op een uitkering zitten,zich bezig houden met criminaliteit, geweld en overlast bezorgen.
Als je kijkt naar de cijfers zijn het toch echt de mensen van noord Afrikaanse afkomst die voor de meeste problemen zorgen, die moegen van mij terug om die dingen lekker in Marokko te gaan doen.

En dan kan je raar doen over wat ik zeg over de hoofddoek, ook dat is gebaseerd op feiten.
Citaat:
Veel moslima's dragen in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) omdat zij menen dat dit een islamitisch voorschrift is. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren.[2] Naast de hijab, zijn er ook nog andere types hoofddoeken:
de khimar lijkt goed op de hijab, maar het is een capevormige doek die een stuk langer is waardoor ook nek en schouders worden bedekt. Het gezicht blijft wel volledig vrij.
de chador is een mantel die lichaam en hoofd omhult, maar het gezicht volledig vrijlaat.
de nikaab is net zoals een chador, maar bedekt ook nog eens neus, mond en wangen.
de boerka bedekt de moslima compleet en laat alleen een gaas over om door te kijken.[3]
Over gelovige vrouwen in het algemeen zegt de Koran dat zij "hun schoonheid niet mogen tonen, behalve hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" en dat zij in de aanwezigheid van vreemde mannen "hun khumur over hun boezem moeten trekken" (Soera Het Licht 31). De hier gebruikte term is dus niet hidjaab. Hidjaab is afgeleid van het in aya 53 van Soera De Partijscharen voorkomende woord 'afscheiding', dat in verband met de vrouwen van Mohammed wordt gebruikt ("En als u haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter een afscheiding"). Khumur (meervoud van khimar) is afgeleid van khamara, wat "bedekken" betekent. De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken.
Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen. De boodschap van de betrokken passage is vooral dat zowel mannen als vrouwen deemoedig en kuis moeten zijn. De verplichting om een boerka of gelaatssluier te dragen vindt volgens velen geen ondersteuning in de Koran

*EDIT* te snel getypt in het vorige bericht, Marokkaan vind ik eerder denigrerend en verwijzend klinken, zoals eerder al genoemd, tegenwoordig mag je in een signalement ook niet meer noemen dat hij van marokaanse afkomst is, dus wat zou het dan moeten worden?
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 21-09-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:31

Ik vind dat je een oorzaak gevolg redenatie maakt die niet hoeft te kloppen. Ik vind het nogal cru om te stellen dat omdát die mensen hier gebleven zijn hun kínderen nu problemen maken.

En wat al eerder gezegd is: die mensen zorgen voor de meeste problemen in een bepaalde categorie problemen, rasechte Hollanders kunnen er ook wat van (belastingfraude en dergelijke).

Waar doe ik raar over jouw mening over hoofddoeken? WTF, daar heb ik niet eens op gereageerd :?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:34

kom op waar maken jullie je druk om. jullie gaan het toch niet eens worden en dat hoeft ook niet. ieder zo zn mening. gaat het nog over wilders eigenlijk?? die man heeft al 24 pagina's aandacht. alsof hij het waard is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:34

maaike5581 schreef:
*EDIT* te snel getypt in het vorige bericht, Marokkaan vind ik eerder denigrerend en verwijzend klinken, zoals eerder al genoemd, tegenwoordig mag je in een signalement ook niet meer noemen dat hij van marokaanse afkomst is, dus wat zou het dan moeten worden?

Dat "Marrokaans" niet meer genoemd mag worden heeft niets te maken met die term, maar met het feit dat het niets aan waarde toevoegt :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:36

jameyskatje schreef:
kom op waar maken jullie je druk om. jullie gaan het toch niet eens worden en dat hoeft ook niet. ieder zo zn mening. gaat het nog over wilders eigenlijk?? die man heeft al 24 pagina's aandacht. alsof hij het waard is.

Ik maak me druk om vooroordelen. Vandaag bij de tram ook weer. Tram komt aan rijden, stopt, ziet drie allochtoonse jongens van een jaar of 11 voor de deur staan, vergrendelt die deur. Jochies rennen naar een andere deur, die hij ook dicht doet. Vervolgens rijdt hij weg. Zo'n korte tramstop heb ik nog nooit gezien. Zoiets gebeurt bij een oud oma'tje echt niet hoor. Dat doet me gewoon pijn, dat mensen van bepaalde afkomst zo benadeeld worden door angst en vooroordelen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:41

Heino schreef:
Ik vind dat je een oorzaak gevolg redenatie maakt die niet hoeft te kloppen. Ik vind het nogal cru om te stellen dat omdát die mensen hier gebleven zijn hun kínderen nu problemen maken.

En wat al eerder gezegd is: die mensen zorgen voor de meeste problemen in een bepaalde categorie problemen, rasechte Hollanders kunnen er ook wat van (belastingfraude en dergelijke).

Waar doe ik raar over jouw mening over hoofddoeken? WTF, daar heb ik niet eens op gereageerd :?

Ik denk dat jij meer naar nu kijkt en niet naar de toekomst..
Laat ze hun mannen maar uit hun vaderland halen, en hun kinderen etc etc, ik ben benieuwd hoe jij denkt dat Nederland er over 20 jaar uitziet?

Voor meer feiten zou ik je toch willen verwijzen naar het volgende rapport, daar zul je inzien dat hoe hard het ook klinkt toch schrikbarend is hoe de toename van mensen vanuit Marokko de laatste jaren zijn toegenomen.

http://www.nidi.knaw.nl/en/output/repor ... ort-67.pdf

@Heino, een uiterlijk of ras heeft niet met signalement te maken??
Hmm vraag dat maar eens aan een agent oid...
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 21-09-09 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:42

Is ‘afzetten’ tegen de maatschappij ook niet iets wat van alle tijden is? Zo had je bijv. ook de hippies (en noem nog een wat periodes op), dus wat dat betreft is het niet nieuw dat mensen zich afzetten. Dat de algehele stemming minder positief is, komt naar mijn inziens, omdat er weinig positief nieuws naar buiten wordt gebracht.

@sarabande, ik moest ook direct aan dit topic denken toen ik het in de krant las over ‘de normen en waarden’ van pas afgestudeerden. Al denk ik niet dat het geheel ‘eerlijk’ is om alle pas afgestudeerden over een kam te scheren, denk dat het om een kleine groep gaat, bovendien volgen zij het voorbeeld van de huidige generatie, zo’n beeld ombuigen gaat niet vanzelf en moet mensen bijgebracht worden.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar als je iemand bestempeld met een naam gebaseerd op het land van afkomst (bijv. Marokkanen, Turken, Duitser, Nederlanders), het is toch een manier van aanduiden van de nationaliteit van die persoon, niet? Ik kan genoeg andere namen bedenken, die heel wat kwetsender over kunnen komen.

Er zitten twee kanten aan het verhaal van immigratie, de mensen die hier komen om te werken, wonen en leven en die dat ook gewoon doen ‘zoals het hoort’ en zich aanpassen, prima. Zodra dit niet gebeurt zoals ‘het hoort’, heb je twee opties: ze terugsturen naar het land van herkomst, wat dus eigenlijk neerkomt op het probleem verplaatsen en bovendien vind ik dat ook weer niet kunnen, je neemt mensen wel op hun positieve dingen, maar als ze iets verkeerd doen wil je daar niet voor opdraaien/oplossing zoeken. Of twee je zoekt een oplossing, een gepaste ‘straf’, en in principe is deze straf gelijk aan de straf die een andere inwoner van Nederland ook zou krijgen.