Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:50

Welshcobfan schreef:
O jawel hoor :D

Wat ik hier vaak zie is dat hoe 'vromer' ze zijn, des te hypocrieter. Heb uw naasten lief is hier in de kerk vlakbij: heb alleen uw eigen gelovigen lief. Want ik sta al in de rij voor de hel :j Wat mij best gezellig lijkt, zit liever in de hel met leuke mensen dan in de hemel met een stel hypocrieten :P
Om over de kinderen maar te zwijgen... Drugs is een groot probleem bv in zeer streng gelovige plaatsen/dorpen. Ook daar heb je veel tienerzwangerschappen. Want het is altijd veel spannender om dingen te doen die verboden zijn ;)

Omdat ze met dat soort dingen nooit kennis hebben kunnen maken. Maar dat lijkt me in deze discussie niet zo van toepassing...? Of ik mis wat, kan natuurlijk ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:52

Dat is ook het gevaarlijke... want eigenlijk gaat iedereen erop achteruit en is dus toch wat angstig. Daar maakt Geert mooi gebruik van! Zou iedereen er juist op vooruit zijn gegaan, is de angst toch wat minder en zou hij ook minder aanhangers hebben gehad.
Want wij zijn toch opportunisten: dus als het heel goed gaat met jezelf, maar je je ook minder druk om de rest :)

vuurneon

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:53

San: je zegt dat je bij een vrome christen niet snel een dieper decollete ziet. Maar dat valt enorm tegen ;) Daar ging ik even op in. Was even een zijpad :)

jameyskatje

sorry heine, ik heb het afgelopen week al een paar keer geschreven op bokt. eerlijkgezegd heb ik nu niet zoveel zin meer haha. ik geloof niet dat hij veel aanhangers krijg. zolang angst niet gaat overheersen en zolang mensen met elkaar blijven spreken gebeurd dat niet.

ben trouwens bezig met mijn profiel. deed daar voorheen nooit wat aan. heb er wat dingetjes over de islam in staan.

misschien is ons paardenwereldje gewoon best heel erg lichtelijk conservatief.. ik werk in utrecht en merk daar juist zoveel positieve dingen!! ik doe voornamelijk kinderwerk maar krijg ook te maken met jongeren en ouders. werk in zuidwest (kanaleneiland, rivierenwijk etc). werk binnen het cluster recreatie en participatie. ik werk op speeltuinen. ik ontken geen problemen! maar ik zie heel veel positieve dingen gebeuren. echt ontzettend veel! vind het zo jammer dat dat nooit eens aan het licht komt. men hangt nog steeds vast in donkere tijden. zo erg is het niet! ik begrijp dat mensen in dorpen het niet van dichtbij meemaken en niets anders hebben dan een tv en radio. maar toch. denk eens wat breder, verwijder die oogkleppen. doe eens gek. we zijn allemaal mensen en moeten er toch echt samen iets van maken op de wereld.

ik ken typisch hollandse vrouwen die op de thee gaan bij hun islamitische buren. heerlijk toch.

zo mag ik nu gekroond worden tot 1 of andere miss

Tallie1979

Lante schreef:
En in tijden als deze met de vergrijzing en de rescessie is zo'n man echt enorm gevaarlijk. Kijk maar eens wat zijn aanhangers in dat andere topic er al uitkramen...

Mag ik wel opmerken hier dat jij aan de keerzijde van de medaille zit en in mijn ogen ook vrij radicaal te werk gaat/ Alsof deze man de anti-christ himself is zeg :')

Als hij echt alleen maar onzin uit zou kramen, zou er geen hond achter hem gaan staan, maar nee, een groot gedeelte van het volk vind dat hij gelijk heeft.. Hun ogen zijn al open! :)

In plaats van je zo druk te maken over dit uiterst merkwaardige stokpaardje wat hij er toch nooit door krijgt, zou je ook kunnen bedenken hoe het wel moet :) En hoe je die 550 euro per seconde die op dit moment de staatskas uitvliegt zelf op zou lossen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:54

jameyskatje schreef:
sorry heine, ik heb het afgelopen week al een paar keer geschreven op bokt. eerlijkgezegd heb ik nu niet zoveel zin meer haha. ik geloof niet dat hij veel aanhangers krijg. zolang angst niet gaat overheersen en zolang mensen met elkaar blijven spreken gebeurd dat niet.

Heb je een link? Ik ben wel benieuwd hoe jij dan denkt dat de hoofddoek (en andere bedekkingen) voor Moslima's werkt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:55

Dat had het regeer al veel eerder moeten doen (als je goed gelezen hebt; dit is een herhaling), ze wisten al jaren dat de vergrijzing en de rescessie er aan zat te komen. ;)

Wat is er radicaal aan mij, graag quoten.
Laatst bijgewerkt door Lante op 18-09-09 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:55

Welshcobfan schreef:
San: je zegt dat je bij een vrome christen niet snel een dieper decollete ziet. Maar dat valt enorm tegen ;) Daar ging ik even op in. Was even een zijpad :)

Nee, dat snap ik. Dat zal dan wel aan mij liggen, want ik heb ze nog nooit gezien :+ Maar Moslima's des te meer. Ieder z'n keuze overigens :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:56

Tallie_Ho schreef:
Als hij echt alleen maar onzin uit zou kramen, zou er geen hond achter hem gaan staan, maar nee, een groot gedeelte van het volk vind dat hij gelijk heeft.. Hun ogen zijn al open! :)

Ik zou zeggen: verdiep je in de Islam. Wilders drukt nu álle Islamieten een stempel op, wat geheel onterecht is. De allochtonen die Wilders noemt, zíjn geen Moslims, dat zijn extremisten die onder de mantel van hun geloof onrust stoken. Heeft helemaal níets met de Islam te maken. En tóch kijken vrijwel alle mensen met "hun ogen open" nu wel zo naar álle Moslims.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:57

Hier is ook een project opgezet: wereldvrouwen. Mét overheidssteun. Dát is wel enorm zinvol want zo gaan ze 1 keer in de maand met z'n allen op bezoek bij een vrouw van de groep met een hele andere cultuur. Zo krijg je meer inzicht en neemt ook meer angst weg :) Is echt een hele gezellige cultuurmix! En die geven dat ook weer door aan hun kinderen. Dus het effect is groter dan alleen bij die vrouwen.
Kijk, dat is een project dat bijdraagt aan een saamhorigheidsgevoel ipv een kloof te creeeren. Want daar is Geert nu hard mee bezig door zo op de angst van mensen in te spelen.
Hij heeft zelfs al mijn ouders weten te overtuigen :(:)
(dus ja ik heb 2 keer op PVV gestemd bij de europese verkiezingen, voor mijn ouders. Geheel tegen mijn principes in, maar ik geloof toch in vrijheid van meningsuiting...)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:59

Heino schreef:
Tallie_Ho schreef:

Ik zou zeggen: verdiep je in de Islam. Wilders drukt nu álle Islamieten een stempel op, wat geheel onterecht is. De allochtonen die Wilders noemt, zíjn geen Moslims, dat zijn extremisten die onder de mantel van hun geloof onrust stoken. Heeft helemaal níets met de Islam te maken. En tóch kijken vrijwel alle mensen met "hun ogen open" nu wel zo naar álle Moslims.

Hier sla je de spijker op zijn kop. Blijkbaar zijn het wel moslims, maar interpreteren zij de Koran anders. Maar zijn het vooralsnog moslims.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:00

Tallie_Ho schreef:

Ik zou eerder zeggen: zij knijpen hun ogen stijf dicht en lopen achter degene aan die het hardst moord en brand schreeuwt... Slim is hij wel. Hij heeft ook een paar heel handige communicatiemannetjes achter zich staan die hem precies vertellen wanneer hij wat moet roepen. Maar dat hij nou echt iets te melden heeft? Nee. Van de punten in zijn program zie ik er niet een die niet populistisch is op zijn minst. Zeker driekwart is totaal onhaalbaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:01

Heino schreef:
Tallie_Ho schreef:

Dat is niet waar, athans, als ik voor mezelf spreek :) Ik ben ook voor een multi culturele samenleving, maar wel eentje waar iedereen er evenveel instopt. :) Ik ga naar de turkse bakker, ik ga naar de turkse slager, ik sta zelfs gewoon recepten uit te wisselen met die lui, ik toon interesse! Die gasten werken voor hun centen en ik ga ze daardoor ook graag de mijne brengen in ruil voor goed voedsel en een gezellig praatje. :)

Ik kan alleen heel slecht tegen de hard schreeuwende moslim ( waarvan er veel zitten in Rotterdam ) die vrouwen lastigvalt, uitscheld en vervolgens nog harder gaat schreeuwen als je vraagt of hij zijn rotkop wil houden.. Want hij mag mij wel kaaskop noemen en lastigvallen, maar ik mag niet zeggen dat hij een kütmarokkaan is?

Zo lust ik er nog wel een paar! :D Wat je zaait is wat je oogst! :)

@Lante, in mijn ogen kom je echt heel radicaal ( of misschien is rigoreus een veel beter woord ) over, kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar die smaak krijg ik in mijn mond. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:03

Een hele kleine groep mensen die zich Moslim noemen ja. Het gros van de Moslims die hier wonen is niet extremistisch, maar juist uit hun land gevlucht vanwege het extremisme daar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:05

Blue_Eyes schreef:
Tallie_Ho schreef:

Ik zou eerder zeggen: zij knijpen hun ogen stijf dicht en lopen achter degene aan die het hardst moord en brand schreeuwt... Slim is hij wel. Hij heeft ook een paar heel handige communicatiemannetjes achter zich staan die hem precies vertellen wanneer hij wat moet roepen. Maar dat hij nou echt iets te melden heeft? Nee. Van de punten in zijn program zie ik er niet een die niet populistisch is op zijn minst. Zeker driekwart is totaal onhaalbaar.

Ik heb toch echt mijn kop niet gestoten net hoor ;) Ogen zijn echt wel open ;)

Ik koos jaren terug ook al voor Fortuijn, daarvoor en daarna was het VVD ;) En nu zit ik er meer en meer over te denken om Wilders te stemmen ja.. Waarom? ik weet wel 300 nog wat miljard redenen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:05

De hardschreeuwende en asociale Moslim ís geen Moslim. Ja, ze noemen zichzelf zo, maar iedere Moslim die werkelijk volgens de Islam leeft keert zijn kont naar die mensen toe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:05

Lante schreef:
Een hele kleine groep mensen die zich Moslim noemen ja. Het gros van de Moslims die hier wonen is niet extremistisch, maar juist uit hun land gevlucht vanwege het extremisme daar.

En is 'daar' niet het land waar de Islam is ontstaan? Waar de meeste Moslims wonen? Vind je het dan gek dat mensen hier het niet zo op hebben met het grootste deel van de Moslims...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:06

Tallie_Ho schreef:
Heino schreef:

Dat is niet waar, athans, als ik voor mezelf spreek :) Ik ben ook voor een multi culturele samenleving, maar wel eentje waar iedereen er evenveel instopt. :) Ik ga naar de turkse bakker, ik ga naar de turkse slager, ik sta zelfs gewoon recepten uit te wisselen met die lui, ik toon interesse! Die gasten werken voor hun centen en ik ga ze daardoor ook graag de mijne brengen in ruil voor goed voedsel en een gezellig praatje. :)

Ik kan alleen heel slecht tegen de hard schreeuwende moslim ( waarvan er veel zitten in Rotterdam ) die vrouwen lastigvalt, uitscheld en vervolgens nog harder gaat schreeuwen als je vraagt of hij zijn rotkop wil houden.. Want hij mag mij wel kaaskop noemen en lastigvallen, maar ik mag niet zeggen dat hij een kütmarokkaan is?

@Lante, in mijn ogen kom je echt heel radicaal ( of misschien is rigoreus een veel beter woord ) over, kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar die smaak krijg ik in mijn mond. :)

Graag een quote, want hier kan ik niks mee. ;)

Moeten alle goed functionerende en goed geïntergreerde moslims hier dan maar onder leiden (dikgedrukt)??
Want Wilders heeft het niet alleen over deze schreeuwende pubers die in een identiteitscrisis verkeren hoor. :)

(radicale opmerking weer van mij!! :D)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:07

Lante schreef:
Tallie_Ho schreef:

Graag een quote, want hier kan ik niks mee. ;)

Moeten alle goed functionerende en goed geïntergreerde moslims hier dan maar onder leiden (dikgedrukt)??
Want Wilders heeft het niet alleen over deze schreeuwende pubers die in een identiteitscrisis verkeren hoor. :)

(radicale opmerking weer van mij!! :D)

Die schreeuwende pubers in identiteitscrisis hebben toch ook ouders?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:08

Tja Tallie, zo komen we niet verder... ik heb geloof ik net al heel wat redenen genoemd die ik heb om NIET op Wilders te stemmen.

Maar ik ging wat nuttigs doen :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:09

Die ouders zitten vaak ook in tweestrijd. Aan de ene kant hechten zij heel veel waarde aan hun traditionele manier van leven en geloven, maar dat botst met de verleidingen waar de jongere van tegenwoordig aan blootgesteld wordt. Ouders weten ook niet altijd goed wat ze nu moeten doen, wat ik heel goed begrijp.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:09

_San87_ schreef:
Lante schreef:

En is 'daar' niet het land waar de Islam is ontstaan? Waar de meeste Moslims wonen? Vind je het dan gek dat mensen hier het niet zo op hebben met het grootste deel van de Moslims...

Heb je dan ook niks met Duitsers; daar is vroeger ook heel wat ontstaan.
Ik vind het inderdaad gek dat mensen het niet op Moslims hebben.
Extremisme is daar ook ontstaan door types zoals Wilders die mensen op weten te ruien in tijden dat het ecenomisch slechter gaat.
En met 'daar' bedoel ik in Duitsland, Pakistan, Afganistan, Irak etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:12

San: ik vind ook dat je ouders van die schreeuwende pubers moet aanpakken, maar dan álle ouders van die raddraaiers. Niet selecteren op grond van geloof bv...

Dus help dan die ouders ook met bv een opvoedkundige steun in de rug zodat ze hun kinderen weer kunnen helpen. Want dat is echt een groot probleem. Niet alleen onder de allochtone jeugd, maar ook onder de autochtone jeugd.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:12

Jolliegirl schreef:
Ik snap niets van die man..
of iemand nou n hoofddoekje draagt of niet.. moeten ze toch zelf weten???

daar ben ik het gedeeltelijk met je mee eens. Wat iedereen draagt moet diegene zelf weten. Maar als ik ergens aankom waar er iemand met een hoofdoekje achter de bali staat, of in een winkel werkt. Dat vind ik toch niet kunnen. Ik ga ook niet met een muts op me werk doen ( wat overgins ook niet is toegestaan, waaarom mogen hun dan wel een hoofddoek dragen.. )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:14

Maar een zonnebril in de winkel ophouden vind ik ook vreselijk, ik wil iemand wel in de ogen kunnen kijken. Want dat vind ik zelf een zeer belangrijk onderdeel van non verbale communicatie.

Mogen moslima's wel een hoofddoek dragen in openbare functies zoals bij de politie bv? op bij de gemeente?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-09-09 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt