Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Het verhaal van Laura was je niet geheel duidelijk KiWiKo, en nu heb ik ook al geen verstand van iets op een normale manier van kijken, de vorige keer ook al niet met de ruiterfouten...
Nee, jij zal het altijd bij het goede eind hebben KiWiKo!
Shadow0 schreef:LimaMambo schreef:dat is natuurlijk onzin.. iedereen moet zijn dagelijkse dingen kunnen doen.. maar een wereldreis van 2 jaar met alle gevaarlijke gevlogfen van dien, vallen nou niet bepaald onder de dagelijkse bezigheden
Nemen we het dichter bij huis: paardrijdenHoeft geen normale dagelijkse bezigheid te zijn. Draagt risico's, en er zijn genoeg ouders die daarom besluiten dat ze hun kinderen niet op paardrijden willen. Terecht? Niet terecht? Waren mijn ouders fout dat ze het mij wel lieten doen?
Volgens mij moet je de risico's opzoeken die het waard zijn. En wat het waard is, verschilt van persoon tot persoon. Dat is iets dat (imo) in eerste instantie een beslissing van kinderen en ouders is. Wat voor de een waardevol is, is dat voor een ander niet.
LimaMambo schreef:dat heb ik hier eerder in het topic al gedaan
LimaMambo schreef:MamboBeach schreef:Dat heet appels met peren vergelijken...
Als je kind eraf valt ben je er nog altijd direct bij, het is geen maanden weg, het gaat naar school... enz.
dat dus
KiWiKo schreef:MamboBeach schreef:Het verhaal van Laura was je niet geheel duidelijk KiWiKo, en nu heb ik ook al geen verstand van iets op een normale manier van kijken, de vorige keer ook al niet met de ruiterfouten...
Nee, jij zal het altijd bij het goede eind hebben KiWiKo!
oe oude koeien![]()
gelukkig ken ik die knop niet, dus je moet even mijn geheugen verfrissen
![]()
het verhaal van laura is mij geheel duidelijk, ten meer omdat ik het zeezeilers wereldje behoorlijk goed ken
Shadow0 schreef:LimaMambo schreef:dat heb ik hier eerder in het topic al gedaan
Ik heb je reacties teruggelezen, maar ik kan het eerlijk gezegd niet vinden. Wat maakt dat paardrijden wel aanvaardbaar is? Is dat een zinnig risico? Of is het alleen het verschil in cijfers? Weet je wel zeker dat de risico's van zo'n zeilreis groter zijn dan van paardrijden? En waar zou volgens jou de grens ongeveer liggen?
Shadow0 schreef:MamboBeach schreef:Dat heet appels met peren vergelijken...
Als je kind eraf valt ben je er nog altijd direct bij, het is geen maanden weg, het gaat naar school... enz.
Dat hoop je maar. Als het kind in coma raakt...
KiWiKo schreef:LimaMambo schreef:
dat dus
ik moet anders nog altijd een dikke 3 kwartier rijden vanuit de zaak naar huis........... dus ik ben er ook absoluut niet direct bij als er wat met mijn kind gebeurd en ik aan het werk ben
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:oe oude koeien![]()
gelukkig ken ik die knop niet, dus je moet even mijn geheugen verfrissen
![]()
het verhaal van laura is mij geheel duidelijk, ten meer omdat ik het zeezeilers wereldje behoorlijk goed ken
Net anders niet!
LimaMambo schreef:ook fijn als je kind in coma word geslagen door een mast, en je bent er pas 20 uur later
Shadow0 schreef:LimaMambo schreef:ook fijn als je kind in coma word geslagen door een mast, en je bent er pas 20 uur later
Wat wil je daar precies mee zeggen? Is het in coma raken door een paard wel aanvaardbaar? Of is het minder erg als je er meteen bent? Is het niet in alle gevallen een kwestie van pech? En zou je dan als ouder nooit verder dan 20 uur reistijd van je kind mogen? (Mijn ouders zijn wel op vakantie gegaan hoor. Zonder mij. Dan waren ze ook niet in 20 uur naast mijn bed vermoedelijk.)
Kun je uitleggen waarom jij dat principieel verschillend vindt?
MamboBeach schreef:Citaat:Dat hoop je maar. Als het kind in coma raakt...
Waar slaat dat nu weer op?
LimaMambo schreef:Shadow0 schreef:
Dat hoop je maar. Als het kind in coma raakt...
ook fijn als je kind in coma word geslagen door een mast, en je bent er pas 20 uur later
Shadow0 schreef:LimaMambo schreef:maar in de ene situatie kan je binnen 10 minuten in het ziekehuis zijn..
En is dat het criterium van aanvaardbare risico's? Dat het wel mag als je er in 10 minuten bent, maar niet als het een dag duurt? En als je op 2 uur reistijd zit, mag het dan?