13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:38

tja...wat een onzin eigelijk....dat kind is dertien....laat het gewoon nog even kind zijn...ze heeft nog haar hele verdere leven om zich volwassen te gedragen.
ik snap die ouders ook niet hoor....hoewel...lekker rustig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:39

KiWiKo schreef:
Ik zal straks frans bellen........... heeul klein wereldje dat zeezeilers wereldje......... en dan weet ik alle ins and outs :)

Hou ons op de hoogte, want ik vind het een super onderneming.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:40

Ik heb niets gelezen, maar ik zit dit gebeuren echt vol verbazing te volgen op het nieuws.
Wát bizar zeg.

Die ouders nemen ook gewoon lachend een advocaat in de arm om door te drukken dat dat meisje rond de wereld kan gaan zeilen. Te belachelijk voor woorden als je het mij vraagt.
Je gaat je kind toch geen 2 jaar op zee laten waren, ongeacht op welke haven ze aan kan leggen en 23893040245 mobieltjes mee krijgt?
13 jaar hebben we het over!!!
Belachelijk dat er uberhaupt serieus over nagedacht wordt door rechters om haar misschien toch te laten gaan, dat kind hoor gewoon op school, klaar!

Ik denk dat papa en mama gewoon graag willen dat ze dit doet om een record te breken en hier hun dochter mee geindoctrineerd hebben.
Echt belachelijk, ik vind echt dat die ouders een gaatje in hun hoofd hebben.

KiWiKo

MamboBeach schreef:
Het verhaal van Laura was je niet geheel duidelijk KiWiKo, en nu heb ik ook al geen verstand van iets op een normale manier van kijken, de vorige keer ook al niet met de ruiterfouten...
Nee, jij zal het altijd bij het goede eind hebben KiWiKo! :D

oe oude koeien :D :D gelukkig ken ik die knop niet, dus je moet even mijn geheugen verfrissen :D

het verhaal van laura is mij geheel duidelijk, ten meer omdat ik het zeezeilers wereldje behoorlijk goed ken :D

MamboBeach

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:
dat is natuurlijk onzin.. iedereen moet zijn dagelijkse dingen kunnen doen.. maar een wereldreis van 2 jaar met alle gevaarlijke gevlogfen van dien, vallen nou niet bepaald onder de dagelijkse bezigheden

Nemen we het dichter bij huis: paardrijden :) Hoeft geen normale dagelijkse bezigheid te zijn. Draagt risico's, en er zijn genoeg ouders die daarom besluiten dat ze hun kinderen niet op paardrijden willen. Terecht? Niet terecht? Waren mijn ouders fout dat ze het mij wel lieten doen?

Volgens mij moet je de risico's opzoeken die het waard zijn. En wat het waard is, verschilt van persoon tot persoon. Dat is iets dat (imo) in eerste instantie een beslissing van kinderen en ouders is. Wat voor de een waardevol is, is dat voor een ander niet.

Dat heet appels met peren vergelijken...
Als je kind eraf valt ben je er nog altijd direct bij, het is geen maanden weg, het gaat naar school... enz.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:41

MamboBeach schreef:
Als je kind eraf valt ben je er nog altijd direct bij, het is geen maanden weg, het gaat naar school... enz.

dat dus :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:41

russel schreef:
KiWiKo schreef:
Ik zal straks frans bellen........... heeul klein wereldje dat zeezeilers wereldje......... en dan weet ik alle ins and outs :)

Hou ons op de hoogte, want ik vind het een super onderneming.

hij zit nu te eten....... maar belt straks terug :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:42

LimaMambo schreef:
dat heb ik hier eerder in het topic al gedaan

Ik heb je reacties teruggelezen, maar ik kan het eerlijk gezegd niet vinden. Wat maakt dat paardrijden wel aanvaardbaar is? Is dat een zinnig risico? Of is het alleen het verschil in cijfers? Weet je wel zeker dat de risico's van zo'n zeilreis groter zijn dan van paardrijden? En waar zou volgens jou de grens ongeveer liggen?

Anoniem

Het wordt niet te moeilijk hoor ;)

Maar ieder opgroeiend en ontdekkend kind zoekt risico's op. Alleen de meeste risico's passen binnen wat in onze maatschappij de maatstaf is. En daarom wordt het geaccepteerd en als normaal gezien.
Nu is er een keer een meisje die de grenzen wat verlegd en ineens kan het niet meer.

En nu weet ik nog niet wie voorschrijft dat niet 'moet' en waarom het niet 'moet'.

KiWiKo

LimaMambo schreef:
MamboBeach schreef:

ik moet anders nog altijd een dikke 3 kwartier rijden vanuit de zaak naar huis........... dus ik ben er ook absoluut niet direct bij als er wat met mijn kind gebeurd en ik aan het werk ben

MamboBeach

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
Het verhaal van Laura was je niet geheel duidelijk KiWiKo, en nu heb ik ook al geen verstand van iets op een normale manier van kijken, de vorige keer ook al niet met de ruiterfouten...
Nee, jij zal het altijd bij het goede eind hebben KiWiKo! :D

oe oude koeien :D :D gelukkig ken ik die knop niet, dus je moet even mijn geheugen verfrissen :D

het verhaal van laura is mij geheel duidelijk, ten meer omdat ik het zeezeilers wereldje behoorlijk goed ken :D

Net anders niet! :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:43

MamboBeach schreef:

Dat hoop je maar. Als het kind in coma raakt...

Limanade

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:
dat heb ik hier eerder in het topic al gedaan

Ik heb je reacties teruggelezen, maar ik kan het eerlijk gezegd niet vinden. Wat maakt dat paardrijden wel aanvaardbaar is? Is dat een zinnig risico? Of is het alleen het verschil in cijfers? Weet je wel zeker dat de risico's van zo'n zeilreis groter zijn dan van paardrijden? En waar zou volgens jou de grens ongeveer liggen?

zie hierboven bij post van mambobeach
dat was ongeveer mijn antwoord

Limanade

Shadow0 schreef:
MamboBeach schreef:

ook fijn als je kind in coma word geslagen door een mast, en je bent er pas 20 uur later

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:44

gaan,vindt ik,als zij haar leven ervoor wil riskeren,

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:45

KiWiKo schreef:
LimaMambo schreef:

ik moet anders nog altijd een dikke 3 kwartier rijden vanuit de zaak naar huis........... dus ik ben er ook absoluut niet direct bij als er wat met mijn kind gebeurd en ik aan het werk ben

Ja jij, ik niet, ik ben eerder en dan nog de andere argumenten he, daarom appels en peren...

KiWiKo

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:

wat net anders niet??? even quoten graag......... want ik geloof dat je een knoopje te hard gaat voor me

Shadow0

LimaMambo schreef:
ook fijn als je kind in coma word geslagen door een mast, en je bent er pas 20 uur later

Wat wil je daar precies mee zeggen? Is het in coma raken door een paard wel aanvaardbaar? Of is het minder erg als je er meteen bent? Is het niet in alle gevallen een kwestie van pech? En zou je dan als ouder nooit verder dan 20 uur reistijd van je kind mogen? (Mijn ouders zijn wel op vakantie gegaan hoor. Zonder mij. Dan waren ze ook niet in 20 uur naast mijn bed vermoedelijk.)
Kun je uitleggen waarom jij dat principieel verschillend vindt?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:46

Shadow0 schreef:
MamboBeach schreef:

Waar slaat dat nu weer op? :7

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:47

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:

Wat wil je daar precies mee zeggen? Is het in coma raken door een paard wel aanvaardbaar? Of is het minder erg als je er meteen bent? Is het niet in alle gevallen een kwestie van pech? En zou je dan als ouder nooit verder dan 20 uur reistijd van je kind mogen? (Mijn ouders zijn wel op vakantie gegaan hoor. Zonder mij. Dan waren ze ook niet in 20 uur naast mijn bed vermoedelijk.)
Kun je uitleggen waarom jij dat principieel verschillend vindt?

tuurlijk is het een kwestie van pech.. altijd een kwestie van pech
maar in de ene situatie kan je binnen 10 minuten in het ziekehuis zijn.. in de situatie van laura kan dat nog zeker 24 uur langer duren

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:48

MamboBeach schreef:
Citaat:

Waar slaat dat nu weer op? :7

Dat slaat erop dat je ook als je hier in Nederland een standaard leven leidt, best in aanraking kunt komen met ernstige ongevallen, waar je als ouder op dat moment machteloos bij bent. En dat er ouders zijn die hun kinderen niet op paardrijden laten omdat ze het risico veel te groot vinden. Vind jij dat de overheid alle ouders die hun kinderen op paardrijden laten uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden? Omdat ze hun kind teveel risico laten lopen? En als je dat niet vindt, waarom mogen de ouders hier dan niet beslissen wat zij een aanvaardbaar risico vinden?

MamboBeach

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:

wat net anders niet??? even quoten graag......... want ik geloof dat je een knoopje te hard gaat voor me

Ik quote me de krampen zeg! :)

Net anders niet! Het vehaal van Laura, dat dat je niet duidelijk was!

Een knoopje te hard, leuke woordspeling! :D *D

KiWiKo

LimaMambo schreef:
Shadow0 schreef:

dat kan gebeuren, ookal is het bijna onmogelijk bij een ervaren zeezeiler, zeker als deze solo vaart........... maargoed......

ongelukken kunnen altijd gebeuren.......... en ik ben niet van mening dat zeilen risico vergrotend is ten opzichte van het dagelijks deelnemen in het Nederlandse verkeer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:49

LimaMambo schreef:
maar in de ene situatie kan je binnen 10 minuten in het ziekehuis zijn..

En is dat het criterium van aanvaardbare risico's? Dat het wel mag als je er in 10 minuten bent, maar niet als het een dag duurt? En als je op 2 uur reistijd zit, mag het dan?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:51

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:
maar in de ene situatie kan je binnen 10 minuten in het ziekehuis zijn..

En is dat het criterium van aanvaardbare risico's? Dat het wel mag als je er in 10 minuten bent, maar niet als het een dag duurt? En als je op 2 uur reistijd zit, mag het dan?

uhmm het ging om die vergelijking van paardrijden met wereldzeilen.. en ja ik vind de afstand van eventuele hulp van belang ja
er zit een levensgroot verschil in 10 minuten of 24 uur..