Drie tattoos gevraagd, 56 'gekregen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:40

pharagirlke schreef:
:oo beweerd die kerel nu serieus dat een verkrachting "minder erg is" dan een gezichtstattoo? :oo Slaag moest hij krijgen voor die uitspraak :o

Dat zegt hij IMO niet. Hij zegt niet dat het een 'minder erg' is dan het ander. Hij maakt de vergelijking omdat je het beide je leven lang meedraagt en zegt daarbij dat een verkrachting niet aan de buitenkant te zien is, maar een gezichtstattoo wel.

fojoe

Re: Drie tattoos gevraagd, 56 'gekregen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:41

ik ben het eens met de interpretatie van Karin.
een verkrachting kan je verbergen, een gezichtstattoo niet.
of je zou een boerka moeten dragen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:42

Ze heeft om een gezichtstattoo gevraagd én ingestemd met de tekening van meer sterren.
En al waren het er maar drie, het zou altijd al prominent aanwezig zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:43

pharagirlke schreef:
Juist, ze hebben haar met vijf man vast genomen en haar op die tafel gelegd, en ze heeft dusdanig hard tegengesparteld dat er 56 perfecte sterren op haar gezicht staan :\ Ik ben er zeker van dat ze helemaal geen inbreng had......... :) Zo perfect tatoeëren (kwa rechtheid van de lijnen bedoel ik dus) kan écht niet tenzij je "slachtoffer" meewerkt. Mannen die zo'n meiske een paar uur muisstil kunnen doen liggen kan ik wel gebruiken als de smid komt voor mijn pony. Hijs wel wat zwaarder maar als ze hem goed stil houden is het met twintig minuutjes voorbij.

Katleen
Citaat:
Alleen: die verkrachting kan je nog verbergen voor de buitenwereld. Een tatoeage in je gezicht ziet iedereen. Altijd en overal.'

Kortom: die tattoo is eigenlijk erger want dat ziet men, die verkrachting, ach dat ben toch alleen jij die daar mee zit? ;) Het vergelijken met een verkrachting kán niet, dat is zonder dat het slachtoffer het wil, die slachtoffers worden wel wat anders aangepakt dan dit meisje. Volgens de wet zijn het slagen en verwondingen maar ik vind het niet te vergelijken. Ze lag daar, ze heeft het laten doen, de lijnen zijn dusdanig recht dat het betekent dat ze volledig stil heeft gelegen. Dus ze zal niet zo hard terug gevochten hebben als het gemiddelde slachtoffer dat verkracht word. (als ze niet eerst KO geslagen worden tenminste)

Phara, IMO maak je de woorden van die tattooman nou wel heel veel zwaarder dan ze in werkelijkheid bedoeld zijn.

Er wordt een vergelijking gemaakt: 'je draagt het je hele leven met je mee' - het een zie je aan de buitenkant, het ander niet. Niet meer dan dat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:45

Ze was niet gedrogeerd want dan mogen ze niets zetten en ze zouden stom zijn als ze het wel deden want dan bloed je veel sneller/feller. Ik heb het over verkrachting, niet over misbruik, en tenzij een slachtoffer van verkrachting buiten bewustzijn is, sparteld het tegen. Als iemand je op straat vast pakt en je de bossen in sleurt dan is je instinct om te vechten, te krabben, te bijten, te slaan. In tegenstelling tot paarden verstijven mensen niet als het een eenmalige gebeurtenis is. Wanneer het op lange termijn bezig is kan het idd zijn dat het slachtoffer het "opgeeft" om te vechten omdat het geen zin heeft, maar bij een plotse verkrachting vecht je sowieso terug, bang of niet. ;) Dus nee, het is echt niet te vergelijken.

Ze wilde toch een gezichtstattoo? Nou die heeft ze dus bij deze. Ik ken weinig meisjes die naar een vreemde kerel toe gaan en zeggen "nu wil ik dat je mij bij mijn borsten grijpt maar verder mag je niet gaan he, alleen mijn borsten" en die dan, als ze verkracht worden, maar aanklacht gaan doen want ja, ze wilde alleen maar dat ze aan haar borsten zat en toen viel ze in slaap... En ineens was er 4 maanden later een dikke buik :oo

Daarmee is het te vergelijken :j Dat klopt.

Bovendien zit het me sowieso tegen dat alle artiesten de eigenaar van de zaak alle schuld lijken te geven. Dat is niet fair en alleen maar goed voor hun eigen zaak. Even daar gelaten op wat voor manier ze dat doen. Er zijn meer artiesten die gezichtstattoo's zetten bij 18 jarige meisjes. Wat dachtje van permanente make up, tattoo edith in Bilzen doet dat ook met tatoeëren en niet met van die dingen die maar 3 tot 5 jaar zichtbaar zijn. Gek dat zij nog niet is aangevallen op gezichtstattoo's bij 18jarige want geloof me maar dat een hoop meisjes dat voor hun verjaardag krijgen op hun 18.

Ik vind het getuigen van weinig professionaliteit en de tattoo-artiesten die er hier zo bovenop springen zou ik al nooit meer heen gaan. Ik vind het veel zeggen over hun eigen visie of eerder: het gebrek er aan.

Karin: misschien interpreteer ik het dan helemaal fout, maar op mij komt het echt over alsof hij zo iets heeft van "verkrachting kan je tenminste verbergen".

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:46

Ik ook, ik zie nog steeds niet dat hij beweert dat het erger dan een verkrachting is. Daarnaast bedoelt hij het ook helemaal niet zo als dat ze zou zijn vastgehouden en het niet wou, maar dat ze het niet durfde zeggen dat ze het niet wilde.. Misschien dat hij het ongelukkig uitdruk, maar ik geloof echt niet dat hij werkelijk bedoelt dat je beter verkracht kunt worden, alleen dat het even erg is om ongewild een tattoo te krijgen als ongewild seks te hebben.

Stel je voor je bent alleen met een imponerende man, die man dringt je aan om meer te zetten, jij twijfelt, maar de man blijft aandrinen, en uiteindelijk durf je geen nee meer te zeggen en laat je tattoo maar zetten, omdat je niet durft opkomen voor je eigen mening. Dat is wat bedoelt wordt met niet kunnen verzetten.

Maar als ze dat zou vertellen, zou ze op een stuk meer sympathie kunnen rekenen. "Ik wist het wel, maar die man bleef maar aandringen en ik voelde me zo in de war dat ik geen nee mee durfde zeggen, pas later drong het tot me door wat ik me had laten aanpraten.." Maar ze zegt in tegendeel "ik ben in slaap geval" "ik heb het bewustzijn verloren..", en dat geloof ik al helemaal niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:50

Misschien ben ik wel een heel apart mens maar tenzij die imponerende man me op tafel zou duwen en daar ook zou kunnen houden op een of andere manier omdat ik kwa kracht dus nooit tegen een kerel op zou kunnen, zou ik er toch echt buiten geraken. Als je mentaal niet sterk genoeg bent om voor je mening uit te komen, dan moet je IMO al geen tattoo-zaak binnen lopen. Daar heb je zelf niets aan, daar heeft je artiest niets aan. Ik geloof ook niet dat deze meneer haar bedreigd heeft, als dat zo was had hij niet die laser behandelingen betaald. Bovendien, als hij écht te irritant word ruk je een van zijn piercings door zijn lip... Dan heb je wel een tiental minuten om buiten te raken :=

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

Ik zeg ook niet dat ze gedrogeerd is, ik zeg alleen dat niet alle verkrachtingsslachtoffers tegenstribbelen. Wat jij zegt is gewoonweg onzin en nergens op gebaseerd. Ook mensen die voor het eerst verkracht worden stribbelen niet altijd tegen.

En er zijn veel meer dingen die worden aangemerkt als verkrachting dan de bosjes ingesleurd te worden.

Nogmaals, ik denk zelf dat dit meisje er inderdaad zelf om gevraagd heeft. Als ik echter puur in ga op haar verhaal kan het te vergelijken zijn met verkrachting. Ik stel niet ter discussie of ze er wel of niet om gevraagd heeft om volgetatoeëerd te worden!

Maar als het tegen haar wil was, dán is het vergelijkbaar met verkrachting. Dat is alles wat ik zeg!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

pharagirlke schreef:
Als je mentaal niet sterk genoeg bent om voor je mening uit te komen, dan moet je IMO al geen tattoo-zaak binnen lopen.

Ik denk dat het inderdaad zo bedoelt wordt ;) . Ja, sommige mensen zijn heel onzeker en durven niet voor hun mening opkomen. En als er iemand is die zegt: "maar ik vind dit veel mooier. Ach kom toe, probeer het gewoon is. Maar ik laat het je gewoon zien en dan mag je nog kiezen. Waarom niet?..." dan zijn er mensen die durven zeggen "als je nog een keer probeert meer te zetten dan ik gevraagd heb, dan ruk ik die piercing door je lip", maar er zijn genoeg mensen die zich niet durven verzetten en uiteindelijk een beetje dwaas 'ach, ja..ik weet niet..misschien...ok..' zeggen en die dus iets krijgen wat ze eigenlijk niet wilde. Maargoed, het meisje zegt nergens dat het komt omdat ze bang of onzeker was, maar blijft volharden dat ze gewoon niet bij bewustzijn was...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:57

Maar daar gaat het mij dus niet om. Want zo is het niet dus IMO heeft Bertje de vergelijking dan ook niet te maken... Dat is zoals zeggen dat áls een appel nu lang, gebogen en geel was, die dan met een banaan te vergelijken zou zijn... En dat is dus wat me tegen steekt aan die opmerking, hij past gewoon totaal niet in dit verhaal hoewel dat wel zou moeten. Als je je mening dan wil geven, zorg dan dat ie ook van toepassing is... :=

Katleen: Hm... Dan nog vind ik minstens 50% van de schuld bij vaders liggen. De artiest zét de tattoo wel maar de vader zei dat ze het mocht, als je weet dat je dochter niet zo sterk in haar schoenen staat blijf je er voor die tien minuten wel bij. Zo lang duurt het stel puntjes, dat eigenlijk de bedoeling was, echt niet. Dat staat zo. Het begon al met van puntjes naar sterretjes te gaan enz. Als het inderdaad al zo zou zijn dat hij zei van "en nou ga je zitten en mij die 56 sterren op je gezicht laten tatoeëren of....." :D

Hij heeft iig wel bewezen dat hij verdomt mooie sterren kan maken.....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:59

Ben ik het met je eens hoor, maar ik was in de eerste plaats al nooit een shop binnengeweest waar ze een taal spraken die ik niet goed verstond :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:01

Maar PG, Bertje gelooft gewoon het meisje, en niet de alomvattende mening van de gemiddelde persoon die dit verhaal hoort. En daar vind je het verschil in perspectief.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:05

Rock schreef:
Ik ga er puur even vanuit dat haar verhaal klopt, en dat ze zelf dus geen weet had van wat er gebeurde. Ondertussen werden er dingen met haar lichaam gedaan die ze zelf niet wilde...

Niet alle slachtoffers van verkrachting of misbruik liggen te spartelen. Sommigen zijn gedrogeerd, sommigen te bang om tegenstand te bieden, en sommigen hebben op het moment zelf niet door wat er aan de gang is.

Een verkrachting blijft je altijd bij, maar met begeleiding kan je leren omgaan met de gevoelens die je daarover hebt en het een plekje geven waardoor het steeds minder prominent aanwezig is in je leven.

Deze tattoo is voor altijd prominent aanwezig in haar leven.

Dus als je verkracht bent, en het een plekje léé®t geven wat sommige tientallen jaren kost,
is het minder erg dan een tattoo?
nee want daar wen je ook aan, en de mensen in je omgeving ook..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:06

Niinatjuh, zo wordt het helemaal niet bedoelt...het wordt gewoon bedoelt als dat het alletwee verschikkelijk is om mee te maken, en dat je een tattoo kunt zien is gewoon een feit, niets meer niets minder. Maar ik zie echt nergens staan dat een tattoo erger is, dat maak je er alleen van door zelf aanvullingen te geven op wat hij zegt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:08

Nogmaals: er wordt niet gezegd dat het een minder erg is dan het ander.

Het een zie je aan de buitenkant, het ander niet. Niet meer en niet minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:09

Maar als je verkracht bent en het na jaren een plekje hebt gegeven, dan heb je zelf de keuze aan wie je het vertelt omdat je lichaam iets heel persoonlijks is.

Als je gezicht getatoeëerd is kan iedereen dat zien! Niet alleen je ouders en je vrienden, maar ook de mensen waar je gaat solliciteren voor je droombaan, ook mensen die minder goed over je te spreken hebben.

Als je verkracht bent en op een gegeven moment zelf weer normaal functioneert dan zal niemand je anders behandelen dan de persoon die naast je staat, maar met een tattoo in je gezicht heb je meteen een compleet andere indruk gewekt.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:10

Niinatjuh schreef:
Rock schreef:
Ik ga er puur even vanuit dat haar verhaal klopt, en dat ze zelf dus geen weet had van wat er gebeurde. Ondertussen werden er dingen met haar lichaam gedaan die ze zelf niet wilde...

Niet alle slachtoffers van verkrachting of misbruik liggen te spartelen. Sommigen zijn gedrogeerd, sommigen te bang om tegenstand te bieden, en sommigen hebben op het moment zelf niet door wat er aan de gang is.

Een verkrachting blijft je altijd bij, maar met begeleiding kan je leren omgaan met de gevoelens die je daarover hebt en het een plekje geven waardoor het steeds minder prominent aanwezig is in je leven.

Deze tattoo is voor altijd prominent aanwezig in haar leven.

Dus als je verkracht bent, en het een plekje léé®t geven wat sommige tientallen jaren kost,
is het minder erg dan een tattoo?
nee want daar wen je ook aan, en de mensen in je omgeving ook..

Nee, ik ga verder op wat ik hier lees..
En de uitkomst is, dat mnr. Bert nog wat, gewoon een onwijs kwetsende opmerking geeft!

En mensen wennen heus wel aan je tattoo, jezus, had ze moeten nadenken voor ze naar binnen ging waar ze de taal niet sprak..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:11

Laten we nou niet overgaan op het onderwerp verkrachting. Het was een uitspraak van iemand die gezichtstattoos bij voorkeur afkeurt. Laten we dat niet uit het oog verliezen. Hij wilde alleen zijn uitspraak van hoe erg het wel niet is, kracht bij zetten, maar hij vergeet dat ze in de eerste plaats zelf een gezichtstattoo wilde. Dit is een belangrijk feit als het gaat om "hoe zichtbaar het wel niet is". Dat wist ze nl dondersgoed.

typos achteraf verwijderd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:20

Rock schreef:
Maar PG, Bertje gelooft gewoon het meisje, en niet de alomvattende mening van de gemiddelde persoon die dit verhaal hoort. En daar vind je het verschil in perspectief.

Nee hoor, Bertje weet heel goed dat je niet in slaap kan vallen bij een gezichttattoo, dat je ook niet van jezelf zal gaan en dat 2cm diep tatoeëren simpelweg geen optie is tenzij je van plan bent om de hersenen van een kleurtje te voorzien. Bertje én tattoo Mike die ook in kortrijk zit vinden dit gewoon een hele mooie kans om een concurent met de grond gelijk te maken. Wat moet je anders als een nieuweling ineens zoveel reclame krijgt? ;)
Bertje ken ik nu niet, maar van tattoo Mike wéét ik dat hij niet zo'n heilig boontje is dat géén gezichtstattoo zou zetten :D

Verder volg ik nina, het is gewoon een kwetsende uitspraak voor mensen die er mee te maken gehad hebben. Zo simpel is het. Of hij het zo bedoelt heeft of niet.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:28

nogmaals, het is imo ONMOGELIJK wat het meisje beweert, in slaap vallen; nee hoor
van je stokje gaan? hoe lang denk je dat 56 sterren duren, langer dan een uur hoor! van je stokje ga je een paar seconden
2cm diep is ONMOGELIJK, we tattooeren ongeveer 1,5 MILIMETER diep, ga je dieper, dan lopen de lijnen al uit, bovendien denk ik niet dat je huid zo dik is :?

dom dom dom meisje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:30

De huid zou tussen de 0.4 en ongeveer 5 mm dik zijn. 0.4 op de oogleden (ongeveer he) en 5 op de voetzolen.

Dus 2cm diep... Eender waar hij tatoeëert, met 2 cm zit ie of op bot, of op spieren, of op pezen... En geen van de drie is dusdanig pijnloos dat je er bij kan maffen... :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-06-09 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:32

kijk, iemand die daar weer iets vanaf weet.. ik weet alleen maar over de permanente huidlaag, waarin wij tattooeren

zou het daarom op de voetzolen niet blijven zitten??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:35

Ik vermoed dat je op de voetzolen dieper zal moeten tatoeëren om het te laten zitten omdat de huid dikker is maar daar weet ik dan dus weer niets van :) Dat + het feit dat het niet mogelijk is om je voeten te ontzien en de tattoo dus sowieso vervaagd. Die korstjes mag je er toch niet aftrekken? Dat lijkt me vrij moeilijk bij de voetzool om dat te voorkomen... Er zal dus wel inkt in blijven zitten. Maar of de tattoo ook daadwerkelijk herkenbaar blijft is een tweede...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:36

ik las net in de spits dat het allemaal een reclame stunt is.
quote uit spits: het blijkt uiteindelijk allemaal een hoax: Vlaeminck maakt reclame voor een radiozender, dat een ster in zijn logo heeft.