Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:48

Heino schreef:
Flosje: http://www.ad.nl/groenehart/gouda/32615 ... euter.html (lees net dat het niet om een gestolen auto ging maar om mogelijke pistoolschoten)

Ik snap dat men de huidige toestand zat is. Maar ik denk dat de oplossing niet ligt in het keihard afstraffen van mensen, maar in dialoog. Ik stem dan wel extreem links, maar vind wel dat er íets gedaan moet worden aan het huidige gerommel rondom Islam en criminaliteit :)

(overigens wil ik even kwijt dat het fijn discussiëren met je is, Mireille)

Dank je :o

De islam is niets mis mee. De in NL door extremisten geroemde koran heeft echter niets te maken met de islam.
Geen islam die verbied een hand te schudden of op te staan voor een rechter.
Geen islam die verplicht een hoofddoek (of erger) te dragen.

Het gaat mij erom dat er misbruik gemaakt wordt... van de goedheid en openheid van NL.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:48

Mireille1970 schreef:
Ik heb 2 maanden geleden aangifte gedaan en ik moest eerst een brief sturen. Denk je dat de politie zelf iets doet???

Da's wat anders, daar kan de politie niet zo veel mee beginnen en hoor je vaker, bij zowel allochtonen als autochtonen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:49

Mireille1970 schreef:
De islam is niets mis mee. De in NL door extremisten geroemde koran heeft echter niets te maken met de islam.

Het gaat mij erom dat er misbruik gemaakt wordt... van de goedheid en openheid van NL.

Dát vind ik dus ook een heel vervelend iets aan Wilders: angst zaaien voor de Islamisering. Maar volgens mij heeft hij nog nooit een Koran opengeslagen, want daar ligt het niet aan.
En of er echt zo veel uitkeringstrekkers zijn als de geruchten gaan, tja ik weet niet, er bestaan daar ook geen statistieken van of iets dergelijks :) Dus daar ga ik ook niet over oordelen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:52

Ja dat is zo, maar er zullen altijd gekken zijn (van alle kleurtjes) die zich niet aanpassen. Er zullen altijd mensen zijn die allerlei vormen van religie aanpassen aan de eigen rare ideeën en ermee aan de haal gaan. Er zijn oorlogen om gevoerd.
Laten we in onze eigen geschiedenis terugkijken. De inquisitie en de heksenverbrandingen waren ook geen hoogtepunt van mooie uitingen van religie.
En het is nog niet zolang geleden dat vrouwen hun haar bedekten als ze naar de kerk gingen (met sjaal of hoedje). En in sommige kerken gebeurt dat nog. Het is zo makkelijk met de vinger naar groepen te wijzen. Wijs naar individuen als ze iets doen wat niet oke is.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:53

sarabande schreef:
Tis zo gemakkelijk om te roepen dat het allemaal fout gaat, en er gaat ook wel eens wat fout dus je hebt altijd gelijk.

Wat moet de zittende regering daartegen doen
Zeggen dat ze het niet fout doen??

Ik blijf erbij laat Wilders maar regeren, dan zijn we hem zo kwijt.

Natuurlijk is er zat te doen. Dat weten ze ook wel, maar dat roept wel eerst weerstand op.

2 nationaliteiten? Nergens voor nodig. Keuzes maken in het leven.
Verkrachting? Moord? lange straffen.
Alleen in een cel met tv en uitgebreide kaart? Nee, straf is anders.
Inburgeringscursus -> verplicht.
Uithuwelijken? dan daar blijven, niet hier.
Besnijden van jongens en meisjes? uit het ziekenfonds, verbieden!
5x naar de moskee -> is geen tijd voor, we moeten hier zelf ons geld verdienen, op het werk (bidden kan ook in een kamer)

Belastinggelden in NL spenderen:
- zorg
- onderwijs
- veiligheid
- personeel om toch die gevangenissen open te houden

etc

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:54

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik heb 2 maanden geleden aangifte gedaan en ik moest eerst een brief sturen. Denk je dat de politie zelf iets doet???

Da's wat anders, daar kan de politie niet zo veel mee beginnen en hoor je vaker, bij zowel allochtonen als autochtonen :)

Maar bij deze meneer de antiliaan was het strafblad langer dan mijn toiletrol en toch pakken ze hem niet op.
Hoezo kunnen niets doen?
Alles is voorhanden, je hoeft er alleen maar heen te rijden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:55

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:

Dát vind ik dus ook een heel vervelend iets aan Wilders: angst zaaien voor de Islamisering. Maar volgens mij heeft hij nog nooit een Koran opengeslagen, want daar ligt het niet aan.
En of er echt zo veel uitkeringstrekkers zijn als de geruchten gaan, tja ik weet niet, er bestaan daar ook geen statistieken van of iets dergelijks :) Dus daar ga ik ook niet over oordelen.

Die zijn er.
Ik werk ermee en wij proberen daar iets aan te doen door de kaartenbakken te legen en ze als begeleider op bussen te zetten bijvoorbeeld, voor de veiligheid achterin...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:56

Weet je: twee nationaliteiten is niet iets waarvoor pakweg Marokkanen kunnen kiezen. Ze kunnen niet van de Marokkaanse nationaliteit af, al zouden ze willen. Ze kunnen hooguit dan besluiten geen Nederlander te zijn. Maar ja.. ik kan me voorstellen dat je dat als geboren Nederlander dus niet wilt opgeven omdat je ouders toevallig uit Marokko komen en daar de rare wet is dat je niet van die nationaliteit af kunt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:57

Anya schreef:
Ja dat is zo, maar er zullen altijd gekken zijn (van alle kleurtjes) die zich niet aanpassen. Er zullen altijd mensen zijn die allerlei vormen van religie aanpassen aan de eigen rare ideeën en ermee aan de haal gaan. Er zijn oorlogen om gevoerd.
Laten we in onze eigen geschiedenis terugkijken. De inquisitie en de heksenverbrandingen waren ook geen hoogtepunt van mooie uitingen van religie.
En het is nog niet zolang geleden dat vrouwen hun haar bedekten als ze naar de kerk gingen (met sjaal of hoedje). En in sommige kerken gebeurt dat nog. Het is zo makkelijk met de vinger naar groepen te wijzen. Wijs naar individuen als ze iets doen wat niet oke is.

Dat is nu juist het grote probleem. Als je dat in NL doet word je terug gefloten vanwege discriminatie. Ik discrimineer toch niet als ik zeg dat ik ben bedreigd door een turkse loverboy. Het zegt namelijk alleen iets over zijn nationaliteit. Het is een feit.
Maar meteen ben ik dader en niet meer slachtoffer.
Snap je wat ik bedoel.

Maar dat laatste wat je zegt ben ik het ook helemaal mee eens hoor! ;-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:58

Ze kunnen niets of in elk geval weinig doen omdat het om Internet gaat en het strafsysteem daaromheen nog in de kinderschoenen staat :)

Maar zij staan open voor werk.. of er echt zo veel mensen zijn die enkel opgesloten zitten in een donker kamertje en alleen maar hun hand ophouden weet ik niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:00

Mireille1970 schreef:
Ik discrimineer toch niet als ik zeg dat ik ben bedreigd door een turkse loverboy. Het zegt namelijk alleen iets over zijn nationaliteit. Het is een feit.

Maar wat voegt het toe om dat te zeggen? Daar struikelen veel mensen over denk ik.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:00

Fijne avond nog trouwens... ik moet aan de boekhouding...
Jullie waren leuke gesprekspartners.

Ik probeer me altijd te verdiepen in hetgeen om ons heen gebeurt.

Dit is weer zo'n statement...
Vorige keer gaf men als excuus dat Pim door zijn charisma de mensen om had gekregen, nu zou ik dat niet willen zeggen, Wilders is absoluut niet charismatisch, dus het zal toch de inhoud zijn die de mensen aanspreekt...

En de schreeuw om verandering.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:01

Heino schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik discrimineer toch niet als ik zeg dat ik ben bedreigd door een turkse loverboy. Het zegt namelijk alleen iets over zijn nationaliteit. Het is een feit.

Maar wat voegt het toe om dat te zeggen? Daar struikelen veel mensen over denk ik.

We zeggen het ook over een NL of Blonde of Rossige of italiaanse of franse of belgische of whatever.
Het is geen scheldwoord maar een nationaliteit.

Mizora

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:02

We zeggen nooit een Nederlandse of autochtone loverboy, dan is het gewoon: Loverboy. Maar bij turken etc. wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:02

Dat vind ik ook niet nodig om te zeggen, omdat het de kans op generaliseren zo vergroot :)
Fijne avond nog en insgelijks ;)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:04

Heino schreef:
Ze kunnen niets of in elk geval weinig doen omdat het om Internet gaat en het strafsysteem daaromheen nog in de kinderschoenen staat :)

Maar zij staan open voor werk.. of er echt zo veel mensen zijn die enkel opgesloten zitten in een donker kamertje en alleen maar hun hand ophouden weet ik niet.

Marktplaats en de politie hebben al 3 jaar een speciaal opsporingsprogramma en een vaste afspraak.
Het "Marktplaats-convenant".

Ze zitten niet opgesloten op een kamer. Ze gaan 's morgens naar hun werk net als jij en ik, maar telen geen komkommers maar wiet of verkopen geen tweedehands auto's maar gestolen auto's, of breken tijdens werktijd in omdat jij dan niet thuis bent. En einde van de maand wordt er weer gestort.
Het gebeurt meer dan je denkt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:04

Iemand schreef vandaag of gister hier iets waar ik het heel erg in kon vinden.
Namelijk dat politiek voornamelijk iets is voor toch wat hoger opgeleiden, doordat politiek nu eenmaal moeilijk is én de politiek zich lijkt te richten op de geïnteresseerden (dus vaak hoger opgeleiden) waardoor je het cirkeltje rond houdt dat niet iedereen stemt. Nu is Geert Wilders iemand die vrij direct en helder zegt waar het op staat, en mensen aanspreekt op een zwak punt van de mens (namelijk de behoefte aan veiligheid en erkenning) en nu gaan mensen ineens wél stemmen. Hoeft dus niet eens zozeer heel veel met zijn inhoudelijke punten te maken te hebben :)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:06

Mizora schreef:
We zeggen nooit een Nederlandse of autochtone loverboy, dan is het gewoon: Loverboy. Maar bij turken etc. wel.

Hoeveel ken jij er?
;-) (echt een grapje)

Ik kende er toen heeeeel veel uit Amsterdam, Groningen en Antwerpen. (het heeft 2 jaar ruim geduurd) En de cijfers logen er weer niet om:
Bijna 80% is allochtoon aldaar ;-) (cijfers van interpol)

Karl66

Cijfers zijn op zich nooit fout, maar het is altijd de vraag hoe je cijfers intepreteert en daar kan je hele grote fouten mee maken of rare conclusies uit trekken.

Dat er verhoudingsgewijs (veel) meer allochtonen in de criminaliteitscijfers voorkomen, maar komt dat omdat het allochtonen zijn of komt het omdat er in verhouding veel meer allochtonen in achterstandswijken wonen omdat ze aan de onderkant van onze samenleving zitten? Ik denk dat de cijfers namelijk helemaal niet zoveel zullen verschillen als je ze met autochtonen, surinamers, antillianen etc gaat vergelijken die ook in achterstandswijken zitten.

We hebben de marrokaanse gastarbeiders ooit binnengehaald om de rotkarweitjes op te knappen die we zelf niet meer wilden en door onze welvaart niet meer hoefden te doen. Daardoor hebben we een groep mensen binnengehaald die sociaal gezien aan de onderkant van de maatschappij staan en dat is nou eenmaal de groep waarin de meeste (niet witteboorden) criminaliteit gepleegd wordt. Het kost nou eenmaal een aantal generaties voordat zo'n groep zich geëmancipeerd heeft en wat je over één of twee generaties zal zien is dat hun criminaliteitscijfers te vergelijken zijn met die van de surinamers en antillianen en dat er een nieuwe groep de sociale onderkant van de maatschappij vormt en in verhouding veel meer criminelen kent dan andere bevolkingsgroepen.

Wil je dus iets aan de criminaliteitscijfers van marrokanen doen, dan moet je ze dus niet verder het getto inschoppen maar emanciperen.

Wat die witteboorden criminaliteit betreft, daar zie je dat de autochtone nederlanders oververtegenwoordig zijn. Die zitten namelijk in de sociale klasse waarin belastingontduiking, fraude etc. veel lonender is.

Mireille1970

Heino schreef:
Namelijk dat politiek voornamelijk iets is voor toch wat hoger opgeleiden, doordat politiek nu eenmaal moeilijk is én de politiek zich lijkt te richten op de geïnteresseerden (dus vaak hoger opgeleiden) waardoor je het cirkeltje rond houdt dat niet iedereen stemt. Nu is Geert Wilders iemand die vrij direct en helder zegt waar het op staat, en mensen aanspreekt op een zwak punt van de mens (namelijk de behoefte aan veiligheid en erkenning) en nu gaan mensen ineens wél stemmen. Hoeft dus niet eens zozeer heel veel met zijn inhoudelijke punten te maken te hebben :)

Toch is de opkomst lager gebleken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:08

Dat is waar, maar waar dat aan ligt weet ik niet. Maar ik vond die theorie zeker aannemelijk wat betreft de overwinning van de PVV :)
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 05-06-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:09

Karl66 schreef:
Cijfers zijn op zich nooit fout, maar het is altijd de vraag hoe je cijfers intepreteert en daar kan je hele grote fouten mee maken of rare conclusies uit trekken.

Dat er verhoudingsgewijs (veel) meer allochtonen in de criminaliteitscijfers voorkomen, maar komt dat omdat het allochtonen zijn of komt het omdat er in verhouding veel meer allochtonen in achterstandswijken wonen omdat ze aan de onderkant van onze samenleving zitten? Ik denk dat de cijfers namelijk helemaal niet zoveel zullen verschillen als je ze met autochtonen, surinamers, antillianen etc gaat vergelijken die ook in achterstandswijken zitten.

We hebben de marrokaanse gastarbeiders ooit binnengehaald om de rotkarweitjes op te knappen die we zelf niet meer wilden en door onze welvaart niet meer hoefden te doen. Daardoor hebben we een groep mensen binnengehaald die sociaal gezien aan de onderkant van de maatschappij staan en dat is nou eenmaal de groep waarin de meeste (niet witteboorden) criminaliteit gepleegd wordt. Het kost nou eenmaal een aantal generaties voordat zo'n groep zich geëmancipeerd heeft en wat je over één of twee generaties zal zien is dat hun criminaliteitscijfers te vergelijken zijn met die van de surinamers en antillianen en dat er een nieuwe groep de sociale onderkant van de maatschappij vormt en in verhouding veel meer criminelen kent dan andere bevolkingsgroepen.

Wil je dus iets aan de criminaliteitscijfers van marrokanen doen, dan moet je ze dus niet verder het getto inschoppen maar emanciperen.

Wat die witteboorden criminaliteit betreft, daar zie je dat de autochtone nederlanders oververtegenwoordig zijn. Die zitten namelijk in de sociale klasse waarin belastingontduiking, fraude etc. veel lonender is.

Dat is dus niet helemaal waar...
Immers: de eerste generatie die binnen kwam om die rotklusjes te doen die was blind te vertrouwen.
Dat is overigens nog steeds zo.

Mijn ex-schoonvader heeft een winkel bij Mercatorplein. Als er een op leeftijd zijnde allochtoon in zijn winkel staat laat hij die rustig even alleen in de zaak om geld te gaan wisselen.

Met de nieuwe generatie moet je dat gewoon niet doen...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:10

En we hebben ze nooit gevraagd in een achterstandswijk te gaan wonen?

En als je de taal spreekt kun je gaan werken/studeren en HBO + worden.

En... De Bijlmer is ooit als welstandswijk gebouwt. Een plaatje. Echt heel mooi met veel groen.
...
De rest weten we.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:11

Heino schreef:

Dit is trouwens ook over een kam scheren.
Dus omdat mensen iets stemmen wat een ander niet past zijn het domme mensen?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:12

Nu ga ik echt... have fun ;-)