Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

BigOne schreef:
Hebben jullie de hetze van een aantal partijen meegekregen over het iets eerder ingaan van een pauze tijdens een debat? Zodat iemand die moslim is aan de iftar kan deelnemen? Echt schandalig!
Hier een reactie van een zionist
https://x.com/dknergin/status/203146905 ... EopP3zUX6Q

Ja, ik zag van alles voorbij komen zoals gewoonlijk van dezelfde partijen als PVV, JA21, Markuszoher.

En dat nepnieuws en de invloed van bots, baart mij ook zorgen.
Vorige week nog een gesprek met mijn kapper: Trump die ons redt van de elites, aliens, Clinton maar ook Beatrix die baby's eten, maar de waarheid komt nu snel en dan gaan we terug naar de gulden, enz. enz.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

De wereld staat in brand er zijn tal van grote problemen maar deze mensen doen hun plasje over een verzoek om een kwartier eerder pauze te hebben.

Een verzoek!

Volgens mij bestaat er zoiets als godsdienstvrijheid?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

fransje23 schreef:
De wereld staat in brand er zijn tal van grote problemen maar deze mensen doen hun plasje over een verzoek om een kwartier eerder pauze te hebben.

Een verzoek!

En een heel redelijk verzoek? Een schorsing die al bestaat gewoon 15 minuten eerder houden.

DE HORROR. /s

Swah

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Echt ongelooflijk. :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Ze bespreken het iig. Ze kunnen ook gewoon weggaan of niet komen zoals ook best een groot deel van de mensen doet die hier een probleem van maken :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:26

verootjoo schreef:
Ze bespreken het iig. Ze kunnen ook gewoon weggaan of niet komen zoals ook best een groot deel van de mensen doet die hier een probleem van maken :')

Dit is weer zo'n onderwerp dat dan weer wordt uitgemolken.
Annabel Nanninga heb ik overal al voorbij zien komen, Eerdmans en Weird Duk noemt het de islamisering van Nederland.

Ga aan de slag met de echte problemen in dit land i.p.v. een kwartiertje eerder schorsen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

IMANDRA schreef:
fransje23 schreef:

Een verzoek!

En een heel redelijk verzoek? Een schorsing die al bestaat gewoon 15 minuten eerder houden.

DE HORROR. /s

En ondertussen in Iran, de olieprijzen en de wereldwijde inmenging ban kwaadwillenden op social media… blij dat de partijen hun prioriteiten op orde hebben :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

verootjoo schreef:

Kunnn we het inderdaad hebben over kamerleden die wel betaald worden maar het vertikken om op te komen dagen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

nps schreef:
Maar het nieuws van de trollenlegers is toch het echte nieuws, en wat van de nos komt fake? .

Dat is volgens mij niet helemaal hoe het in het bericht staat.
Het gaat voornamelijk over hoe vaak iets gerepost wordt, zodat het in een algoritme kom.

Daarnaast kunnen die trollen/bots ook berichten genereren (dat lees ik niet in het stuk trouwens) zodat het lijkt alsof een heel groot deel van de mensen voor of tegen is.

Je ziet dat hier soms ook wel, mensen die aangeven dat 'veel mensen voor of tegen iets zijn" terwijl het dan ook vaak om een handjevol gaat, alleen lijkt het heel veel. En daardoor worden worden mensen boos, of verdrietig of teleurgesteld, en heeft de onruststoker zn zin.
Met alles is het denk ik van belang om eerst te kijken waar het echt over gaat, en dan zelf een beetje te bedenken of de reacties erop echt zo veel zijn..

En, negatieve aandacht is ook aandacht. Hier op het forum wordt eigenlijk ook alleen maar de negativiteit het meest besproken, het is wat mensen bezighoud en wat daardoor groter wordt. Heel soms komt er een goed bericht voorbij, zoals bijv het bericht over DigiD.

Eigenlijk ook als met de verkiezingen toentertijd dat er mensen in shock waren om dat "Nederland" voor de PVV had gestemd.. maar zo zat het niet perse in elkaar.

Althans, dat is mijn idee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Ik ben blij met de Kamervragen vanuit PvdA/GL over de staalslakken van Tata.
Waarom mag een gemeente het bebruik niet verbieden?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

De wereld staat in brand, maar de popie Jopie partijen willen discussiëren over een kwartiertje eerder pauze. Goh, goed gevoel voor urgentie hoor :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

En de vvd doet daar ook flink aan mee , ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die nog steeds in verkiezingsstand staan .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

prompter schreef:
De wereld staat in brand, maar de popie Jopie partijen willen discussiëren over een kwartiertje eerder pauze. Goh, goed gevoel voor urgentie hoor :roll:

En veel mensen hebben het erover ..

Een marketing bureau is er niks bij :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Cer schreef:
nps schreef:
Maar het nieuws van de trollenlegers is toch het echte nieuws, en wat van de nos komt fake? .

Dat is volgens mij niet helemaal hoe het in het bericht staat.
Het gaat voornamelijk over hoe vaak iets gerepost wordt, zodat het in een algoritme kom.

Daarnaast kunnen die trollen/bots ook berichten genereren (dat lees ik niet in het stuk trouwens) zodat het lijkt alsof een heel groot deel van de mensen voor of tegen is.

Nee hoor, de mensen die het meest bein

Cer schreef:
Je ziet dat hier soms ook wel, mensen die aangeven dat 'veel mensen voor of tegen iets zijn" terwijl het dan ook vaak om een handjevol gaat, alleen lijkt het heel veel. En daardoor worden worden mensen boos, of verdrietig of teleurgesteld, en heeft de onruststoker zn zin.

Social media in een notendop. Onrust stoken loont.

Cer schreef:
Met alles is het denk ik van belang om eerst te kijken waar het echt over gaat, en dan zelf een beetje te bedenken of de reacties erop echt zo veel zijn..

Je hoeft helemaal niet zelf te bedenken. Je moet van een bericht inderdaad weten wie de bron is, en wat de intenties van de bron zijn om goed te kunnen duiden in welk frame het bericht past. Dat gaat niet over veel voor of tegen, maar meer in het goed kunnen plaatsen vna de bron en de intentie.

Cer schreef:
En, negatieve aandacht is ook aandacht.

Het media-beleid van populistische partijen in een notendop. Leid het volk af van belangrijke problemen. Het heeft zelfs een naam, "Flood the Zone". https://en.wikipedia.org/wiki/Flood_the_zone . WOrdt het te inhoudelijk? Snel weer even controverse veroorzaken en het volk blijven bestoken met onzin.

Hier op het forum wordt eigenlijk ook alleen maar de negativiteit het meest besproken, het is wat mensen bezighoud en wat daardoor groter wordt. Heel soms komt er een goed bericht voorbij, zoals bijv het bericht over DigiD.

Cer schreef:
Eigenlijk ook als met de verkiezingen toentertijd dat er mensen in shock waren om dat "Nederland" voor de PVV had gestemd.. maar zo zat het niet perse in elkaar.

Althans, dat is mijn idee.

Ok :)

Het gaat niet om de hoveelheid voors en tegens, maar om het feit dat kwaadwillende machthebbers bewezen mensen beinvloeden via social media met nepnieuws. Dit is bewezen al eerder gebeurd, vooral vanuit de radicaal- en extreemrechtse hoek. Het bericht van nos benoemd dat dit ook gebeurd naar de gemeenteraadsverkiezingen. Extra reden om niet alles te geloven wat je op social media leest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Bij Eva was vanavond weer Beatrice de Graaf met ditmaal over (het gebrek aan) de relatie van Europa met Iran.
Echt weer de moeite waard om terug te kijken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Electra63 schreef:
Bij Eva was vanavond weer Beatrice de Graaf met ditmaal over (het gebrek aan) de relatie van Europa met Iran.
Echt weer de moeite waard om terug te kijken.

Helemaal eens!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Ik zag net Gouke Moes, ex-minister van de BBB, die is nu vice-voorzitter van Stichting Democratische Vernieuwing. Die banketstaaf zich helemaal klem in een discussie over inheemse Nederlanders. En dat is dan minister geweest 8)7.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Ik las over zijn ideeën in de Volkskrant vandaag..
Zonde van de tijd van de rechters.

Wanneer ben je inheems? Is als je er vandaag woont het ijkpunt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:26

fransje23 schreef:
Ik las over zijn ideeën in de Volkskrant vandaag..
Zonde van de tijd van de rechters.

Wanneer ben je inheems? Is als je er vandaag woont het ijkpunt?

Dat probeerde Sylvana Simons ook te achterhalen, maar daar kwam hij niet echt uit.
Simons is wel een Nederlander volgens hem, maar wat nu bepaalt of je inheems bent, dat kon hij niet zeggen of durfde hij niet te zeggen.
Simons, maar ook Carola Schouten legden hem het vuur aan de schenen.
Nu is die stichting opgericht met name om massa-immigratie aan te pakken, ze hebben ookneen rechtszaak aangespannen, dus waarschijnlijk moet je een geboren, witte Nederlander zijn en ook geen moslim, om inheemse Nederlander genoemd te mogen worden. Maar dat is een aanname van mij n.a.v. een beetje googlen.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ex ... ~b7bb30c9/