steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:28

Cer schreef:
En waar liggen die dan?

Op de A2 zijn ze gedumpt. Levensgevaarlijk inderdaad de hele bende zo blokkeren.

juval

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:33

die balen kunnen heel snel weggehaald worden bij noodgevallen. Echt niet zo moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:34

juval schreef:
die balen kunnen heel snel weggehaald worden bij noodgevallen. Echt niet zo moeilijk.

Je creëert geen draagvlak met dit soort acties.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:36

Nee idd, ik vind zoiets doen ook gewoon niet slim.
Hoe ze het wel moeten doen weet ik ook niet, want helaas snappen veel mensen niet dat die stikstofregels hen uiteindelijk ook gaan raken, na de boeren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:37

Ik denk ook dat je geen draagvlak creert doordat er gezegd wordt dat er geen draagvlak gecreerd wordt.

Als die dingen wegkunnen binnen no time (buiten dat je gewoon volgens mij geen snelweg mág blokkeren) wordt de stemming grotendeels gemaakt met hoe dit nieuws gebracht wordt.

En dat is al jaren zo, en dat is bij verschillende onderwerpen zo.. en mensen achter hun computer, radio of tv winden zich op... althans, dat is hoe de communicatie en de media nu lijkt te werken..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:39

De rest van Nederland lastigvallen met je acties, asociaal. Mensen moeten naar hun werk, naar t ziekenhuis,een begrafenis weet ik veel. Demonstreren prima maar niet op de snelweg.

Als ze dit niet harder gaan aanpakken is het hek van de dam en hou je dit met alle risico's van dien

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:41

juval schreef:

Ronduit asociaal is het. Ambulance kan er ook niet langs, brandweer niet. En dan kan die minuut die het duurt om de baal weg te halen voor een ander fataal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:42

Cer schreef:
Ik denk ook dat je geen draagvlak creert doordat er gezegd wordt dat er geen draagvlak gecreerd wordt.

Als die dingen wegkunnen binnen no time (buiten dat je gewoon volgens mij geen snelweg mág blokkeren) wordt de stemming grotendeels gemaakt met hoe dit nieuws gebracht wordt.

En dat is al jaren zo, en dat is bij verschillende onderwerpen zo.. en mensen achter hun computer, radio of tv winden zich op... althans, dat is hoe de communicatie en de media nu lijkt te werken..

In no time weg? Ze worden in brand gestoken! Voor het gemeentehuis althans.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:45

Het weghalen gaat idd heel makkelijk

Best
Wel zijn hooibalen weggeduwd met een politiebusje.

Liessel
Die heeft de politie weggeduwd met een bus,

dus dat val wel mee

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:50

Spenk schreef:
In no time weg? Ze worden in brand gestoken! Voor het gemeentehuis althans.

Niet mn bericht uit zn verband trekken..

"ALS die dingen heel makkelijk... " dat is wat er staat...

Is er een link van het bericht over die hooibalen in brand voor het gemeente huis?
Ik word zelf een beetje moe om steeds alles te moeten googlen... :)

Van wat ik op de foto's zag, kon er wel om de balen heen gereden worden trouwens.
Wat niet zegt dat het mag of goed is, maar er kan omheen gereden worden, wat ik zag op de fotos die ik gezien heb..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:53

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:55

Ah, niet chique..

(maar misschien ben ik, als stadse die regelmatig in de buurt van rellers en slopers zit, wat afgestompt.. het ziet er, op de brand na, verder nl redelijk netjes uit :) waarmee ik het niet goedpraat, maar ik had echt stapels verwacht ofzo... :+ )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:56

Het moet en zal anders! Het referendum is het volk afgenomen. Massaal zij aan zij met de boeren gaan staan om NU in te grijpen in jaren wanbeleid. De zorg is belazerd, Groningen is belazerd, toeslagouders zijn belazerd, de politie is belazerd enz enz.

Het is klaar, de bezem moet erdoor. Die beloofde nieuwe politiek van D66 was ook een rad voor ogen draaien en mensen zijn erin getrapt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:57

Cer schreef:
Ah, niet chique..

(maar misschien ben ik, als stadse die regelmatig in de buurt van rellers en slopers zit, wat afgestompt.. het ziet er, op de brand na, verder nl redelijk netjes uit :) waarmee ik het niet goedpraat, maar ik had echt stapels verwacht ofzo... :+ )

dit dacht ik ook.
Dat is een fikkie van niks en zo te zien niet onveilig of dat hulpdiensten er niet door kunnen.

Ik had echt ook de gedachte dat het een paasvuur uit Scheveningen was....
Hier over vallen is zeiken om te zeiken...mag ook, maar ook dat creëert geen draagvlak :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:59

Anne_GTI schreef:
Het moet en zal anders! Het referendum is het volk afgenomen. Massaal zij aan zij met de boeren gaan staan om NU in te grijpen in jaren wanbeleid. De zorg is belazerd, Groningen is belazerd, toeslagouders zijn belazerd, de politie is belazerd enz enz.

Het is klaar, de bezem moet erdoor. Die beloofde nieuwe politiek van D66 was ook een rad voor ogen draaien en mensen zijn erin getrapt.

_/-\o_ +:)+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:21

Dit soort protesten zien we normaal alleen in Frankrijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:30

DuoPenotti schreef:
Anne_GTI schreef:

_/-\o_ +:)+

Eens!
Jan met de pet ligt krom en nóg kan hij niet rondkomen terwijl ze in Den Haag geen seconde wakker liggen van de stijgende kosten die alleen maar hoger worden.
Dat waar ons land bekend om staat willen ze nu ook weg hebben.
Er is geen huis meer te krijgen maar ze halen wel tienduizenden mensen binnen, buiten de Oekraïners, die ook zorg krijgen, iedere maand geld en als ze mogen blijven ook een huis en dat bovenop de Nederlanders die al jaren oo de wachtlijsten staan.
Het is toch een keer genoeg?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:31

Anne_GTI schreef:

Doe een voorstel !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:32

Loretta schreef:

Volgens mij zijn er ergens in de afgelopen 2 jaar een paar keer wat winkels geplunderd en politieautos in de brand gestoken, hier in NL?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:34

Cer schreef:
Loretta schreef:

Volgens mij zijn er ergens in de afgelopen 2 jaar een paar keer wat winkels geplunderd en politieautos in de brand gestoken, hier in NL?

Daar heb je gelijk aan ja. Nederland is de afgelopen jaren wel een heel stuk grimmiger geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:34

Je kan het zeiken om het zeiken vinden. Maar daar denken velen anders over. En als dat binnen de sector al is, kan je wel bedenken wat men daarbuiten (burgers dus) van zulke acties vinden.

Gewoon echt niet handig. Een natuurgebied bestempelen tot Duits grondgebied is dan weer wel ludiek te noemen (geen idee of ze daar verder wat onhandigs gedaan hebben of niet).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:38

Hebben degenen die zo hard roepen nu echt de overtuiging dat BBB, FVD, JA21 etc alle problemen oplossen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:39

Dat hoor je mij niet zeggen maar wil jij zeggen dat het nu wel goed gaat dan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:49

Nee, maar D666 gaat zeker niet helpen.
En Pinokkio die er achteraan hobbelt en alleen aan zijn persoonlijke toekomst denkt ook niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:55

D666 :')