Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:45

Ik kan sowieso niet echt geloven dat Poetin het vervelend vindt wat er allemaal gebeurd is.. Hij zal het ongetwijfeld niet fijn vinden maar hij heeft zo'n machtspositie dat hij ook wel weet dat hij tot op zekere hoogte onschendbaar is. Niemand wilt een oorlog beginnen met een land wat de grootste en enige distributeur is van zowel graan als gas in Europa.. Een druk op de knop en hij laat heel Europa deze winter lekker in de kou zitten.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:47

Emmaa_ schreef:
Ik kan sowieso niet echt geloven dat Poetin het vervelend vindt wat er allemaal gebeurd is.. Hij zal het ongetwijfeld niet fijn vinden maar hij heeft zo'n machtspositie dat hij ook wel weet dat hij tot op zekere hoogte onschendbaar is. Niemand wilt een oorlog beginnen met een land wat de grootste en enige distributeur is van zowel graan als gas in Europa.. Een druk op de knop en hij laat heel Europa deze winter lekker in de kou zitten.

Tja, en de Russen zijn ook de bok, als wij de geldkraan dichtdraaien....Want de miljonairs in Rusland, knijpen hem nu al....Dus het is eigenlijk 50/50

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:49

Mwah, vanmorgen of gister bleek dan nl voor het grootste deel zelfvoorzienend is mbt gas. 85% komt uit Groningen! slechts 15% uit Rusland.

SAKKIA

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:49

Maar wij Nederlanders niet ;) Wij hebben namelijk de mogelijkheid om gebruik te maken van ons eigen gas. Daar zullen we als burgers wel voor moeten betalen.
Duitsland en Engeland hebben echter wel een probleem als Rusland de gaskraan dichtdraait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:50

kimberley12 schreef:
Emmaa_ schreef:

Tja, en de Russen zijn ook de bok, als wij de geldkraan dichtdraaien....Want de miljonairs in Rusland, knijpen hem nu al....Dus het is eigenlijk 50/50

Het zal niet prettig voor ze worden, maar als je naar de import/export verhoudingen van Rusland kijkt schrik je je kapot. Rusland is zo groot dat het ook grotendeels zelfvoorzienend is, en anders zoeken ze wel een manier om erg snel een systeem op te zetten waarin ze zelfvoorzienend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:51

LadyMadonna schreef:
Mwah, vanmorgen of gister bleek dan nl voor het grootste deel zelfvoorzienend is mbt gas. 85% komt uit Groningen! slechts 15% uit Rusland.

Natuurlijk, maar dat is nou ook niet echt een zekerheid op lange termijn. Als we die bron gaan uitputten dan zullen er nog veel meer aardbevingen e.d komen. Zal Nederland ook weer over vallen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:51

[
Emmaa_ schreef:

Tja, en de Russen zijn ook de bok, als wij de geldkraan dichtdraaien....Want de miljonairs in Rusland, knijpen hem nu al....Dus het is eigenlijk 50/50[/quote]
Het zal niet prettig voor ze worden, maar als je naar de import/export verhoudingen van Rusland kijkt schrik je je kapot. Rusland is zo groot dat het ook grotendeels zelfvoorzienend is, en anders zoeken ze wel een manier om erg snel een systeem op te zetten waarin ze zelfvoorzienend zijn.[/quote]

Voor het rijke gedeelte gaat dit dan wel werken, voor het arme gebied in Rusland denk ik niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:54

Natuurlijk niet, je gaat dan varen op een systeem wat lijkt op het communistische systeem. Ze kunnen het, en in principe is het genoeg om de bevolking op te laten overleven, maar goed is het niet. Ik denk niet dat Poetin en alle andere hoge pieten daar een boodschap aan hebben eigenlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:08

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:11

Wij vliegen morgen vanaf schiphol, wij moeten naar dezelfde vertrekhal als waar alle bloemen etc liggen. Zal vast een trieste sfeer hangen. -O-

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:16

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:21

kimberley12 schreef:
Die moesten zich kapot schamen.....geen respect voor de situatie, in mijn ogen ben je dan een lafaard...

Poetin heeft gewoon een stadion geopend. Dat was al tijden van te voren gepland. De vierdaagse ging hier ook gewoon door. De Tilburgse kermis ging door enz enz.

Wij vierden toch ook koningsdag toen de Gazastrook weer eens onder vuur werd genomen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:22

LovingTweety schreef:
stefje schreef:
Nee, ze woont -volgens de media- al een tijd in Voorburg:
'... dochter Maria, woonachtig in een penthouse in Voorschoten, bezoeken. Maria (27) heeft een relatie met de Nederlander Jorrit Faassen (33).'
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... oten.dhtml

Haha niet voorburg, voorschoten. In de krimwijk...... Hier aardig om de hoek.

In de Krimwijk?

Hoe toepasselijk of beter gezegd ironisch gezien de huidige situatie :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:29

Veulen84 schreef:
Nos.nl:
VS:raketsysteem bij grens Rusland

Rusland staat op het punt om enkele zware luchtafweersystemen af te leveren aan de separatisten in Oost-Oekraïne. Dat zegt het Amerikaanse ministerie van Defensie. Mogelijk gaan ze vandaag nog de grens over.

De luchtafweersystemen komen volgens het Pentagon steeds dichter bij de grens met Oekraïne. Het is volgens de Amerikanen niet duidelijk om welk type afweergeschut het gaat. Vlucht MH17 is vermoedelijk neergeschoten met een Buk-luchtdoelraketsysteem.

Rusland bestookt intussen stellingen van het Oekraïense leger met artillerie, zegt het Pentagon.

LadyMadonna schreef:
Dit vind ik ook weer zoiets... Sorry, ik vertrouw Amerika niet... Die riepen ook als eerste dat ze bewijs hadden dat Rusland erachter zat. Wat niet waar was.
Dit zou ze erg goed uitkomen... Áls het waar is

De reden dat vorige week - voordat de ramp plaats vond -- o.a. Amerika al niet meer over Oost-Oekraine vloog was omdat ze dit soort bewegingen of soortgelijke zaken al hadden waargenomen in het gebied en het dus niet meer veilig vonden om over dit gebied te vliegen. Ze hebben dat toen niet gedeeld, wat heel fout fout is geweest.

Ik geloof dus best dat dit zo is.. nu zijn ze wel zo verstandig om openheid van zaken te geven nu ze dit constateren. Ze hebben geleerd van de ramp en delen nu hun informatie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:33

Wilde net zeggen, dat er wapens naar de grens gaan is natuurlijk niks nieuws, dat gebeurd al zolang de oorlog daar aan de gang is.
Dat Amerika niet de moeite heeft genomen om anderen ook de informatie te geven en daarmee misschien de veiligheid van andere luchtbewegingen in gevaar gebracht heeft vind ik idd ook niet goed.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:34

SAKKIA schreef:
Wilde net zeggen, dat er wapens naar de grens gaan is natuurlijk niks nieuws, dat gebeurd al zolang de oorlog daar aan de gang is.
Dat Amerika niet de moeite heeft genomen om anderen ook de informatie te geven en daarmee misschien de veiligheid van andere luchtbewegingen in gevaar gebracht heeft vind ik idd ook niet goed.

Wat dat betreft is dit wel een erg interessant stuk. Of het waar is weet ik natuurlijk niet: http://chanellodik.wordpress.com/2014/0 ... -gastblog/

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:35

fransje23 schreef:
In de Krimwijk?

Hoe toepasselijk of beter gezegd ironisch gezien de huidige situatie :')

Ja, daarom had ik het erbij gezet :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:34

LadyMadonna schreef:
De rouw auto's mochten ook alleen maar mercedessen en cadilacs zijn. D'r chauffeurs hebben een spoed trainging gehad hoe ze moeten staan enzo

Ik las op internet dat Monuta dit geheel verzorgde en dat die personeel heeft wat speciaal opgeleid is voor dit soort ceremoniele optredens, ze werken ook vaak mee aan uitvaarten van het koninklijk huis.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:39

stefje schreef:
Nee, ze woont -volgens de media- al een tijd in Voorburg:
'... dochter Maria, woonachtig in een penthouse in Voorschoten, bezoeken. Maria (27) heeft een relatie met de Nederlander Jorrit Faassen (33).'
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... oten.dhtml

Ts, geen wonder dat zij de benen neemt als precies vermeld wordt waar ze woont, nog net niet met straat en huisnummer maar elke idioot is er in notime achter waar dit is.
Groot gelijk heeft ze.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:40

Dacht ik ook gelezen hebben in dat artikel in volgens mij het AD. Maar ik kan het zo snel ook even niet terugvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 06:28

anneliesdj schreef:
LadyMadonna schreef:
De rouw auto's mochten ook alleen maar mercedessen en cadilacs zijn. D'r chauffeurs hebben een spoed trainging gehad hoe ze moeten staan enzo

Ik las op internet dat Monuta dit geheel verzorgde en dat die personeel heeft wat speciaal opgeleid is voor dit soort ceremoniele optredens, ze werken ook vaak mee aan uitvaarten van het koninklijk huis.

Monuta heeft idd de auto's geregeld en de kisten ook.
Ze hebben ook auto's geleend omdat ze niet genoeg zwarte auto's van die 2 types hadden.
Volgens mij zijn niet alle chauffeurs van te voren al opgeleid.
Dat is wat ik hoorde van diegene die bij monuta werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:20

R12312 schreef:
SAKKIA schreef:

Wat dat betreft is dit wel een erg interessant stuk. Of het waar is weet ik natuurlijk niet: http://chanellodik.wordpress.com/2014/0 ... -gastblog/

Snap wat je bedoelt ik heb dat bij zaken als Varkenspest, MKZ, BSE, Vogelpest en dat geitenverhaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:36

anneliesdj schreef:
LadyMadonna schreef:

Klopt, maar niet zoveel, daarom hebben een heel stel een "spoedcursus" gehad, want alles moet natuurlijk tegelijk. En ook over hoe ze moeten staan bij de auto, etc

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:48

PrizTwir schreef:
purny schreef:

Nouja zeg!! Achterlijk

Ik snap het wel. Als je goed leest gaat het helemaal niet om dat ze vanwege mh17 ze het Binnenhof willen vrijhouden voor activiteiten, daar kregen ze juist bericht van dat het toch door kon gaan. Het gaat erom dat erom dat er geklungeld wordt met het vergeven van de vergunning. En dat er daarom alsnog niet gefilmd kan worden.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:11

Ik kan het artikel zo snel even niet meer terugvinden, maar dat ging ook over een begrafenisondernemer die twee auto's uitgeleend had voor de eerste rouwstoet (zijn zoon van 22 en een medewerker van 70 reden toen mee). Daarin stond meer informatie over hoe dat precies gegaan is. Monuta heeft 15 medewerkers die speciaal getraind zijn voor speciale gebeurtenissen, verspreid over het hele land. De auto's komen uit heel Nederland, en zo ook de chauffeurs. 's Ochtends moesten ze al om half 8 aanwezig zijn en toen is er een uitgebreide briefing geweest over hoe ze moesten rijden, hoe ze moesten staan, dat alles tegelijkertijd uitgevoerd moest worden, etc. etc.