Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

Het COA is aan het jongleren met de asielzoekers.
Gaten met gaten aan het vullen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Als een locatie met 700 asielzoekers moet sluiten en er is al een probleem met opvang en doorstroom overal in Nederland, dan is het toch gewoon een gevolg dat deze opvang in Hardenberg niet nu kan sluiten?
Waar breng je die 700 mensen ineens onder? Gemeenten staan al niet te springen, al of niet aangewakkerd door bepaalde politici.
Dus we benoemen het probleem, maar er is geen oplossing.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

De noodlocatie in Biddinghuizen met 1250 moet ook dicht omdat het terrein voor andere doeleinden gebruikt gaat worden.
Ter Apel zit ook te vol..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:44

Er komen minder asielzoekers naar Nederland maar de doorlooptijd bij het IND wordt langer en langer.
Ruim twee jaar duurt de beoordeling.

Daardoor stagneert de keten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

fransje23 schreef:
Er komen minder asielzoekers naar Nederland maar de doorlooptijd bij het IND wordt langer en langer.
Ruim twee jaar duurt de beoordeling.

Daardoor stagneert de keten.

En dat is het hele probleem. Die geldboetes snap ik ook niet zo, het is geen onwil of bewust saboteren van een oplossing, het is simpelweg niet reeel om asielzoekers te herplaatsen. Dan ga je in een organisatie in nood, die eigenlijk al geen riemen heeft om mee te roeien, ook hun bootje wegslaan? Dat is op geen enkele manier een oplossing....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:27

Zelfs de grenzen dicht ( wat een illusie is) verhelpt het huidige probleem niet.

De situatie is de afgelopen jaren verergerd waardoor het uiteindelijk steeds meer geld kost.

Daar kunnen we zeker het kabinet Schoof ook voor bedanken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:32

fransje23 schreef:
Zelfs de grenzen dicht ( wat een illusie is) verhelpt het huidige probleem niet.

De situatie is de afgelopen jaren verergerd waardoor het uiteindelijk steeds meer geld kost.

Daar kunnen we zeker het kabinet Schoof ook voor bedanken..

Nou? Zullen dan nog even wat verder terug gaan in de tijd? Onder de vvd zijn veel azcs gesloten waardoor er nu dure opvang wordt geregeld. Wat je schoof aan kunt rekenen, of beter Wilders is dat de spreidingswet werd teruggedraaid.
Terwijl het coa toen al zei dat het hielp en al veel gemeenten toch maar mee gingen werken .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:49

Ik doelde meer op de enorme toename van de doorlooptijd van de aanvragen.

Het wetsvoorstel van Faber maakt,als het door de eerste Kamer komt, alles nog bureaucratischer waardoor die doorlooptijd nog langer zal worden.

In de tussentijd moeten die mensen ergens verblijven.

Het is voor iedereen een nare situatie.
Voor de asielzoekers die lang in onzekerheid blijven en voor ons land omdat het geld kost.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

Wilders is nu met zijn AZC-tour voor de gemeenteraadsverkiezingen ook lekker olie op het vuur aan het gooien.
Het vuur moet natuurlijk blijven branden..

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:23

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:34

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

De protesten tegen AZC zijn een dikke middelvinger naar gemeenten zoals Ter Apel.

Die asielzoekers verdwijnen namelijk niet en je kunt ze ook niet gewoon over de grens zetten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:38

fransje23 schreef:
De protesten tegen AZC zijn een dikke middelvinger naar gemeenten zoals Ter Apel.

Die asielzoekers verdwijnen namelijk niet en je kunt ze ook niet gewoon over de grens zetten.

Ben ik het echt niet mee eens. Mensen protesteren omdat ze niet ook een Ter Apel willen worden. Wie wel?

Als die naarlingen die de boel verzieken, er snel uit gezet kunnen worden, staan mensen er denk ik al heel anders tegenover. Hopelijk gaan die hubs dat mogelijk maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:48

Maar waarom zou je dan voor de deur van de asielzoekers protesteren? Die maken het beleid niet. Dat gebeurt in Den Haag.

AZC’s daar wonen ook kwetsbare mensen die uit hele nare situaties komen. Je hebt echt geen hart als je voor hun deur gaat protesteren. Zeker op de manier waarop dat vaak gebeurt. Namelijk absoluut niet respectvol en vreedzaam.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:19

Gnome schreef:
Ben ik het echt niet mee eens. Mensen protesteren omdat ze niet ook een Ter Apel willen worden. Wie wel?

Als die naarlingen die de boel verzieken, er snel uit gezet kunnen worden, staan mensen er denk ik al heel anders tegenover. Hopelijk gaan die hubs dat mogelijk maken.

Nee, mensen protesteren omdat ze worden opgehitst door politici die hun bestaansrecht ontlenen aan het schuiven van alle problemen op een zwakkere groep mensen

Er zijn mensen die vanuit het hele land reizen om bij gemeenten te prostesteren en raadsleden te bedreigen.
Die mensen krijgen die azc niet om de hoek.

Er zijn heel veel locaties waar het gewoon goed gaat zoals bij mij om de hoek :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:43

Ik ben heel erg bang dat die hubs interneringskampen worden..

De voorbeelden van Denemarken en Italië zijn niet echt rooskleurig.

Ik vraag mij af of je dat als beschaafd land moet willen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:58

fransje23 schreef:
Gnome schreef:

Nee, mensen protesteren omdat ze worden opgehitst door politici die hun bestaansrecht ontlenen aan het schuiven van alle problemen op een zwakkere groep mensen

Er zijn mensen die vanuit het hele land reizen om bij gemeenten te prostesteren en raadsleden te bedreigen.
Die mensen krijgen die azc niet om de hoek.

Er zijn heel veel locaties waar het gewoon goed gaat zoals bij mij om de hoek :)

Dat is hartstikke fijn maar hier in de regio is het dus bar en boos en dat is ook wat het nieuws haalt. Ik snap die mensen volledig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:10

Ik begrijp de mensen in Ter Apel ook maar ik begrijp mensen die gaan protesteren tegen een azc 150 kilometer van hun eigen woonplaats niet.

Edit: soms ook nog met fakkels, vuurwerk en Nederlands vlaggen..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

Dat kan natuurlijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:34

fransje23 schreef:
Ik begrijp de mensen in Ter Apel ook maar ik begrijp mensen die gaan protesteren tegen een azc 150 kilometer van hun eigen woonplaats niet.

Edit: soms ook nog met fakkels, vuurwerk en Nederlands vlaggen..

Dat zijn gewoon relschoppers/hooligans, opgehitst door politici, duiders en fakenews.

Gewoon een verdienmodel.
Een oplossing hebben ze niet.