Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Er komen minder asielzoekers naar Nederland maar de doorlooptijd bij het IND wordt langer en langer.
Ruim twee jaar duurt de beoordeling.
Daardoor stagneert de keten.
fransje23 schreef:Zelfs de grenzen dicht ( wat een illusie is) verhelpt het huidige probleem niet.
De situatie is de afgelopen jaren verergerd waardoor het uiteindelijk steeds meer geld kost.
Daar kunnen we zeker het kabinet Schoof ook voor bedanken..
fransje23 schreef:De protesten tegen AZC zijn een dikke middelvinger naar gemeenten zoals Ter Apel.
Die asielzoekers verdwijnen namelijk niet en je kunt ze ook niet gewoon over de grens zetten.
Gnome schreef:Ben ik het echt niet mee eens. Mensen protesteren omdat ze niet ook een Ter Apel willen worden. Wie wel?
Als die naarlingen die de boel verzieken, er snel uit gezet kunnen worden, staan mensen er denk ik al heel anders tegenover. Hopelijk gaan die hubs dat mogelijk maken.
fransje23 schreef:Gnome schreef:Ben ik het echt niet mee eens. Mensen protesteren omdat ze niet ook een Ter Apel willen worden. Wie wel?
Als die naarlingen die de boel verzieken, er snel uit gezet kunnen worden, staan mensen er denk ik al heel anders tegenover. Hopelijk gaan die hubs dat mogelijk maken.
Nee, mensen protesteren omdat ze worden opgehitst door politici die hun bestaansrecht ontlenen aan het schuiven van alle problemen op een zwakkere groep mensen
Er zijn mensen die vanuit het hele land reizen om bij gemeenten te prostesteren en raadsleden te bedreigen.
Die mensen krijgen die azc niet om de hoek.
Er zijn heel veel locaties waar het gewoon goed gaat zoals bij mij om de hoek
fransje23 schreef:Ik begrijp de mensen in Ter Apel ook maar ik begrijp mensen die gaan protesteren tegen een azc 150 kilometer van hun eigen woonplaats niet.
Edit: soms ook nog met fakkels, vuurwerk en Nederlands vlaggen..