Winged schreef:Vind het wel grappig, politie mag bij stakingen wél langzaamrijdenacties doen, maar boeren niet? Wat is het verschil? Omdat het álweer een staking is? Bedenk even dat in de 20 jaar ervoor er geen één keer een grote protestactie is geweest vanuit de sector en dat heel veel is geslikt.
Het mag wel degelijk, maar op 1 dure voorwaarde: toestemming.
Op 22 juni was er geen toestemming gevraagd om over de snelweg te rijden,
winter '20 als ik mij goed herinner was die toestemming er wel, er reed de politie met een braaf zwaailicht voor de tractoren uit, samen richting Malieveld.
Citaat:
Zoals al meerdere keren op verschillende manieren is gezegd: Het gaat hier niet alleen om een baan. Het gaat hier om een geheel huishouden/leefomgeving dat op het spel staat. Als je als boer stopt is er alsnog kans dat de bestemming van het door jou bewoonde pand (de boerderij) niet wijzigt en je er alsnog ongewild uit moet omdat je het beroep niet meer uitvoert. Letterlijk je hele zekerheid hangt momenteel aan een draadje te bungelen. Een 5 jarenplan? Een 1 jaarplan is momenteel al bijna een utopie. Hoe kun je dan nu keuzes maken en investeren in een bedrijf als de boel zo op springen staat.
Stoppen is niet het plan, wel het roer omgooien.
Ik snap dat dat niet leuk of makkelijk is, maar er ligt wel een enorm geldschip klaar.
Het bungelen is vreselijk en het is een schande dat de overheid zo zigzagt en een serie dossiers (waaronder stikstof) maar heeft weggeschoven met sussende geluiden en leugens (de PAS kon al niet in 2012 en de ambtenaren wisten dat).