journee schreef:Electra63 schreef:Dit vind ik echt een top post Journee!
Ik ben wel vaak een beetje kort door de bocht, omdat ik een hekel heb aan hele lange berichten te typen op mijn telefoon.
En ik bok altijd ff snel tussendoor allerlei dingen.
Ik zit nu ff te wachten op iemand bijvoorbeeld en dan bok ik even.
En soms ben je dan te snel.
Ik vind het mooi dat je dit nu even toe voegt. Soms kun je inderdaad best even scherp overkomen terwijl je dit waarschijnlijk niet altijd zo bedoeld.
Als ik op een post reageer is het ook niet mijn intentie om mensen persoonlijk aan te vallen maar soms komen mijn intenties ook niet altijd goed over. Het blijft, zeker op een topic, soms ook lastig om je bedoeling duidelijk te maken zonder dat je daarbij iemand voor het hoofd stoot.
Persoonlijk ga ik er bij voorkeur vanuit dat iedereen de beste bedoelingen heeft. En anders vraag ik graag uitleg om de zaak te verhelderen. Dan ga je misschien wat langer op een onderwerp door, maar soms vind ik dat beter dan onbegrip door te laten sudderen.
Dat iedereen anders is en ook anders reageert vind ik juist positief, anders zou het ook maar een saaie boel worden.![]()
Jij bent heel trouw aan je principes waardoor je ook in een discussie heel vasthoudend bent. Wat soms best een uitdaging kan zijn als je het niet met elkaar eens bent.![]()
Maar als je het wel met iemand eens bent, sta je daar ook volledig achter. En dat is heel mooi.
Als iemand jou er voor een groene tas op uitstuurt, dan hoeft men niet bang te zijn dat je met een rode tas thuis komt. Dat zie ik bij jou gewoon niet gebeuren en voor zoveel standvastigheid kan ik wel respect hebben.
Klopt dat ik heel principieel ben op sommige onderwerpen.
Je neemt allemaal je eigen ervaring mee. Met een allochtone schoonfamilie zijn mijn ervaringen anders dan als je in een kleine gemeenschap opgroeit en alleen via de televisie of social media met andere culturen in aanmerking komt, zeker als dat voornamelijk negatieve berichten zijn.
Er is veel racisme in Nederland en dat wordt vaak niet onderkend.
Maar vooral alles op 1 hoop gooien, vind ik vervelend.
Die vervelende poedersuiker-ventjes in Scheveningen zijn gewoon 3e of 4e generatie. Dat zijn hele andere mensen dan de statushouders bij mij in het dorp of de uitgeprocedeerde asielzoekers in Ter Apel.
Wilders spreekt vooral over asielzoekers, terwijl de grootste instroom de aebeidsmigranten zijn, die we zo hard nodig hebben.
VVD en BBB hoor je daar dan niet over, omdat hun achterban gebruik maakt van deze arbeidsmigranten.
Maar goed, daar kan ik zoveel voorbeelden over geven, dan val ik in herhaling.