steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:58

Spenk schreef:
Echter zijn er nu geen verkiezingen en strand het kabinet hier ook niet zomaar om. De plannen zullen al dan niet in aangepaste vorm gewoon tot uiting worden gebracht. Bovendien is veel zetels hebben geen garantie op een plek in het kabinet. Dat zie je al jaren aan de PVV.

Op geen enkele manier vind ik de PVV vergelijkbaar met BBB, maar we gaan het zien. Het zou mooi zijn als het CDA weer gaat staan waarvoor het ooit stond en de stekker uit dit falende kabinet trekt. Dan was BBB wellicht overbodig geweest.

Spenk schreef:
Wij zijn afhankelijk van EU en Europa en we zullen gewoon aan onze reductie moeten voldoen.

Heb je een idee hoe we de KDW's gaan halen? Volgens mij zijn ze onhaalbaar, maar wellicht beschik jij over andere informatie?

Loretta schreef:
Ik snap niet waar de D66 aanhang zo kwaad over is. Dit is toch precies wat ze wilden. De boeren eruit werken.

Ik ook niet. Misschien werkt de onzichtbaarheid van Kaag niet echt lekker mee? Verder geen idee, maar het bevalt me prima :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 19:04

Ga jij het de EU vertellen?

En dat bedoel ik niet banketstaaf ofzo he. Maar zo is het wel hoe het gaat. De EU legt gewoon op hier moeten jullie aan voldoen punt en je ziet maar hoe succes. Dus gaat alles uit de kast... Want de enige echte lange termijnoplossing is vrees ik.. Minder mensen. Maarja :+ dat durft al helemaal nietmand uit te spreken. Halvering van de mensenstapel zal de aarde erg veel goeds doen :=

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 19:14

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:07

Spenk schreef:

En dat bedoel ik niet banketstaaf ofzo he. Maar zo is het wel hoe het gaat. De EU legt gewoon op hier moeten jullie aan voldoen punt en je ziet maar hoe succes. Dus gaat alles uit de kast... Want de enige echte lange termijnoplossing is vrees ik.. Minder mensen. Maarja :+ dat durft al helemaal nietmand uit te spreken. Halvering van de mensenstapel zal de aarde erg veel goeds doen :=

Spenk schreef:

Regel jij de taxi naar Brussel? :D

Spenk schreef:
En dat bedoel ik niet banketstaaf ofzo he. Maar zo is het wel hoe het gaat. De EU legt gewoon op hier moeten jullie aan voldoen punt en je ziet maar hoe succes. Dus gaat alles uit de kast...

Preciés. Van de EU moeten we 'slechts' voldoen aan de Habitatrichtlijn uit 1992. Deze is erop gericht om de biologische diversiteit in de EU te waarborgen door natuurlijke habitats in gunstige staat van instandhouding te behouden of te herstellen. De Nederlandse overheid heeft dit omgezet in de Wet natuurbescherming en pas daar komen de KDW's de hoek om kijken. Sinds de Wet stikstofreductie en natuurverbetering (1 juli 2021) zijn die KDW's heilig verklaard. Ze moeten en zullen behaald moeten worden. Gekkenwerk. Het PBL doet namelijk een aantal krasse uitspraken, als je het mij vraagt, waaronder:

Citaat:
De belangrijkste conclusie van deze policybrief gaat over het kiezen van deze doelformulering. Wanneer de overheid een wenkend perspectief wil bieden voor zowel vergunningverlening als natuur doet zij er goed aan de doelformulering breder te kiezen dan louter het
reduceren van stikstofdepositie. Het ligt voor de hand de doelformulering te verbreden tot
‘het verbeteren van natuur’. Deze doelformulering biedt meer perspectief voor zowel het verbeteren van de natuurkwaliteit, het daarmee halen van de doelen die gesteld zijn in de Habitatrichtlijn, als het onder voorwaarden vergunnen van economische activiteiten die stikstof
uitstoten. Wanneer de overheid zich fixeert op een reductie in stikstofdepositie en de zogeheten Kritische Depositie Waarden daarbij een centrale rol gaan spelen als gebiedsspecifieke
stikstofnormen, dan riskeert zij op termijn een weinig perspectiefvolle beleidsroute. Mogelijk
kan dit op termijn effect hebben op het draagvlak voor natuurbeleid. Bovendien zal een fixatie op stikstof de politisering van modelinstrumentarium als AERIUS naar verwachting niet
oplossen.

Citaat:
Zoals hiervoor aangegeven ligt die relatie in specifieke Natura 2000-gebieden genuanceerder en biedt deze -in theorie- ruimte voor het verbeteren van natuur zonder het beleid alleen te fixeren op stikstof. Om deze genuanceerde
benadering ook in de praktijk juridisch houdbaar te maken, vergt dit een wetenschappelijk
onderbouwd omvattend ecologisch oordeel. Of het nu gaat over een juridisch houdbaar beleidsprogramma, een drempelwaarde, vergunningverlening, of het voorkomen van verdere
politisering van modelinstrumentarium zoals AERIUS, de introductie van een goed geïnstitutionaliseerde plek waar een wetenschappelijk onderbouwd omvattend ecologisch oordeel geveld kan worden zal aanzienlijk helpen bij het nuanceren van het Natura 2000
gebiedsspecifieke oorzakelijk belang van stikstof voor natuur. Afhankelijk van de gekozen
beleidsstrategie kan het oordeel gebruikt worden bij de onderbouwing van een programmatische aanpak, drempelwaarde, dan wel kan het oordeel door het bevoegd gezag gehanteerd
worden bij vergunningverlening, of door de verschillende partijen in een rechtszaak. Overigens betekent deze gebiedsspecifieke nuance dat voor veel specifieke Natura 2000-gebieden
stikstofmaatregelen noodzakelijk blijven voor het verbeteren van de natuur, maar dat het
halen van kritische depositiewaarden niet altijd nodig hoeft te zijn.

Citaat:
Daarnaast zien we het
aantal gebieden dat een overschrijding van de voorkomende kritische depositiewaarden laat
zien wanneer Nederland zelf geen stikstofdepositie meer zou veroorzaken. Dat er dan nog 44
Natura 2000-gebieden zijn waarbinnen kritische depositiewaarden overschreden worden laat
zien dat stikstofdepositie een grensoverschrijdende component kent.

https://www.pbl.nl/sites/default/files/ ... 4020_1.pdf

Het stikstofprobleem in Nederland is niet de schuld van de EU, maar van een stel amateuristen in Den Haag. Zíj hebben Nederland in de nesten gewerkt dus mogen ze het ook zelf oplossen. Niet door ons (en tientallen/honderden/duizenden (?) boeren) te onteigenen.

Spenk schreef:
Want de enige echte lange termijnoplossing is vrees ik.. Minder mensen. Maarja :+ dat durft al helemaal nietmand uit te spreken. Halvering van de mensenstapel zal de aarde erg veel goeds doen :=

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!

Loretta

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:54

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:16

Loretta schreef:
FDF roept zijn achterban op om morgen de beuk erin te gooien.

https://youtu.be/rkIM1LTWJTY

De beuk erin!!
Naar Den Haag zou ik zeggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:52

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:16

Arabesk schreef:
Loretta schreef:

Terroristen...

om deze reactie moet ik even smakelijk lachen :D :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 01:07

Ik zorg voor voldoende eten en drinken en sluit gewoon aan in de rij. We gaan het zien morgen. Ik wens ze succes.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 06:40

Arabesk schreef:
Loretta schreef:

Terroristen...

Doe normaal joh, als er echt een terroristische aanslag hier in NL zou zijn dan piepte je wel anders. Overdrijven is ook een vak :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:04

Het ligt er maar net aan hoe je naar de boeren kijkt. Als je anti boer bent dan gebruik je nogal snel grote woorden als terroristen. Als je meer sympathie voor de boeren hebt dan heb je sneller begrip voor de overlast.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:06

Arabesk schreef:
Loretta schreef:

Terroristen...

OK, voor jou geen voedsel meer~!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:29

Ik denk wel dat men moet oppassen dat je het draagvlak onder de bevolking niet verliest. Nu is er (gelukkig) veel sympathie voor de boeren, maar als die regelmatig het verkeer plat leggen waardoor mensen niet meer bij hun bestemming kunnen komen, dan is het snel gedaan met de solidariteit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:55

Of we zouden eens massaal aan moeten sluiten.... want veel mensen zijn het niet eens met wat Den Haag allemaal verzint, niet alleen over stikstof, maar ook over huizen, zorg, klimaatdoelen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:59

DuoPenotti schreef:
Of we zouden eens massaal aan moeten sluiten.... want veel mensen zijn het niet eens met wat Den Haag allemaal verzint, niet alleen over stikstof, maar ook over huizen, zorg, klimaatdoelen

Eens!

Ik ga in elk geval als stille steunbetuiging een boerenzakdoek in m'n auto hangen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:07

Moeten we vandaag rekening houden met wegblokkades?
Ik heb nogal een lange rit te gaan in het noorden.. zal het wel zien, kom hopelijk niet stil te staan. Veel mensen die overdag op de snelwegen rijden zijn ook maar gewoon hun werk aan het doen he..
Aan zakdoekje leggen begin ik niet, nog even en je bent met zakdoek voor de boeren en zonder zakdoek tegen? Ik weet niet, vind het geen fijne ontwikkeling.
Zoals hier vaker gezegd, voor verandering van beleid moet je bij de EU zijn en niet in Den Haag.
Al zijn ze het in Den Haag wel die invulling (proberen te) geven aan de door EU opgelegde doelen.
Wat mij betreft zetten de boeren de weides langs de wegen vol met spandoeken maar please ga geen snelwegen blokkeren… }:0

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:20

die spandoeken halen niets/te weinig uit. Het gaat wel om onze toekomst, onze huizen, gezinnen, bedrijven. Ja, klinkt dramatisch, maar het is zo met elkaar verweven. Ik vind het dus heel goed om voor onszelf op te komen. En ja, Den Haag is de grootste boosdoener en kan de oplossing bieden. Het is ook onwil dat Den Haag niet een harder punt maakt in Brussel.

Ik hoop dat de acties publieksvriendelijk blijven. Maar ik sluit overlast niet uit. sterkte!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:24

Misschien zou een actie ook juist in Brussel gevoerd moeten worden. Brussel plat leggen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:27

Wat ik begreep gaat het vooral om langzaam rijden.
Niet om blokkades, en de meeste boeren zijn ook gewoon aan het werk.

Het noorden is denk ik relatief rustig,valt altijd reuze mee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:44

Ook niet iedere boer is het met de manier van actievoeren van FDF eens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:10

Loretta schreef:

En geef ze eens ongelijk, FDF heeft boeren die zich uit willen laten kopen Judassen genoemd en zelfs bedreigd. En de voorman geeft nu doodleuk zelf aan dat hij voor het juiste bedrag ook wel uitgekocht kan worden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:13

Volgens mij is er nog veel onbekend over de acties van vandaag. Morgen natuurlijk erop of eronder qua stemming. Ben heel benieuwd!

En over de D66 stemmers; ik denk dat er ook een hoop strategisch gestemd hebben om VVD bij te blijven. Dus meer dat ze niet wilden dat VVD aan de "macht" bleef maar dat een andere partij daar tegengeluid in kon geven. Denk niet dat het merendeel van de stemmers dit zo wilden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:40

Eilinora schreef:

De laatste keer viel het helemaal niet mee. Na 2,5 uur omgekeerd op een stukje van normaal 15 minuten. Bloedirritant. Moest vandaag ook naar kantoor maar dat heb ik nu maar laten schieten omdat ik einde dag ook gewoon weer thuis moet zijn voor de honden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:48

bigone schreef:
Loretta schreef:

En geef ze eens ongelijk, FDF heeft boeren die zich uit willen laten kopen Judassen genoemd en zelfs bedreigd. En de voorman geeft nu doodleuk zelf aan dat hij voor het juiste bedrag ook wel uitgekocht kan worden.

Hij krabbelde inderdaad flink terug.
Wat ook opviel: hij vond het prima dat een groepje boeren vd Wal thuis had opgezocht. Maar hij vond het niet kunnen dat een groepje actievoerders destijds bij hem (of was het een andere boer, dat ben ik ff kwijt) voor de deur een 'wake' voor de dieren had gehouden. Toen de verslaggever vroeg wat het verschil is, zei hij: Tja, dat weet ik zo niet.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:03

ingedebruijn schreef:
Eilinora schreef:

De laatste keer viel het helemaal niet mee. Na 2,5 uur omgekeerd op een stukje van normaal 15 minuten. Bloedirritant. Moest vandaag ook naar kantoor maar dat heb ik nu maar laten schieten omdat ik einde dag ook gewoon weer thuis moet zijn voor de honden.

Je hebt je gal al gespuugd in het daarvoor bestemde topic, moet dat hier dan ook nog een keer? De topictitel is 'steun de boeren', dat jij vindt dat het leger wel ingezet mag worden tegen de boeren omdat jij niet van Heerenveen naar Leeuwarden kunt komen voegt niks toe in dit topic.